Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Gnome
Berichten: 8444
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 17:17

Inmiddels heb ik mijn eerste nacht in mijn nieuwe huis doorgebracht. Heerlijk om niet meer heen en weer te hoeven rijden iedere dag. *\o/*

Nu lekker rustig bezig met de laatste dingen. Nog in een kamer de plintjes plakken.


joliene
Berichten: 1729
Geregistreerd: 26-04-08
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 23:06

ingedebruijn schreef:
Inmiddels heb ik mijn eerste nacht in mijn nieuwe huis doorgebracht. Heerlijk om niet meer heen en weer te hoeven rijden iedere dag. *\o/*

Nu lekker rustig bezig met de laatste dingen. Nog in een kamer de plintjes plakken.


Wat heerlijk enn wat snel gedaan zeg! Wij zijn nog heel druk bezig. Vandaag bezig geweest met het badkamermeubel in elkaar zetten.

Wat hangen jullie voor de ramen?

Gnome
Berichten: 8444
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 00:21

joliene schreef:
ingedebruijn schreef:
Inmiddels heb ik mijn eerste nacht in mijn nieuwe huis doorgebracht. Heerlijk om niet meer heen en weer te hoeven rijden iedere dag. *\o/*

Nu lekker rustig bezig met de laatste dingen. Nog in een kamer de plintjes plakken.


Wat heerlijk enn wat snel gedaan zeg! Wij zijn nog heel druk bezig. Vandaag bezig geweest met het badkamermeubel in elkaar zetten.

Wat hangen jullie voor de ramen?


Ik rolgordijnen. Wilde plisse maar mag niet boren in de kozijnen dus ik had een plaksysteem gevonden wat totaal niet plakt helaas. Nu dus alsnog voor rolgordijnen gekozen.

lucifertje
Berichten: 5608
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 07:00

joliene schreef:
ingedebruijn schreef:
Inmiddels heb ik mijn eerste nacht in mijn nieuwe huis doorgebracht. Heerlijk om niet meer heen en weer te hoeven rijden iedere dag. *\o/*

Nu lekker rustig bezig met de laatste dingen. Nog in een kamer de plintjes plakken.


Wat heerlijk enn wat snel gedaan zeg! Wij zijn nog heel druk bezig. Vandaag bezig geweest met het badkamermeubel in elkaar zetten.

Wat hangen jullie voor de ramen?


Ik wilde heeeeel graag shutters maar dat past niet in de erker, te weinig ruimte. Nu heb ik van luxaflex jaloezieën gekozen voor in de erker en keuken. In de woonkamer gordijnen en boven op de slaapkamer inbetweens met over gordijnen.

Kirstenn
Berichten: 1578
Geregistreerd: 23-03-03
Woonplaats: Zevenaar

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 14:30

Snel gedaan Ingedebruijn! Hoe bevalt het tot nu toe? :D

Wij weten nog niet zeker wat we voor de ramen gaan hangen, maar ik denk beneden top-down duettes.

Wij hebben van de week een erratum gekregen. Er zijn wat dingen gewijzigd. Paar dingen die voordelig zijn en paar dingen nadelig, oa dat ze gaan bouwen met prefab betonplaten ipv kalkzandsteen. Voordeel daarvan is wel dat 't een stuk sneller staat en minder scheurvorming geeft, maar we hadden een toekomstige Uitbouw in gedachten die nu weer een stuk moeilijk wordt. Helaas, niks aan te doen

Anyone who thinks sunshine is pure happiness,
*has never danced in the rain

SuSem
Berichten: 4647
Geregistreerd: 24-11-06

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 15:01

Vandaag is de fundering geplaatst!

Ik wil beneden graag vouwgordijnen en boven rolgordijnen met overgordijnen

Gnome
Berichten: 8444
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 23:18

Kirstenn schreef:
Snel gedaan Ingedebruijn! Hoe bevalt het tot nu toe? :D


Heeerlijk. Vandaag ook mijn 180 bed ontvangen. Morgen het oude huis schoonmaken en laatste dingen eruit halen. Dan hoef ik pas woensdagavond de sleutel in te leveren en is het klaar. Hier nog wel genoeg kleine dingen te doen maar dat komt wel.

Phonix
Berichten: 1091
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 23:38

Kirstenn schreef:
Snel gedaan Ingedebruijn! Hoe bevalt het tot nu toe? :D

Wij weten nog niet zeker wat we voor de ramen gaan hangen, maar ik denk beneden top-down duettes.

Wij hebben van de week een erratum gekregen. Er zijn wat dingen gewijzigd. Paar dingen die voordelig zijn en paar dingen nadelig, oa dat ze gaan bouwen met prefab betonplaten ipv kalkzandsteen. Voordeel daarvan is wel dat 't een stuk sneller staat en minder scheurvorming geeft, maar we hadden een toekomstige Uitbouw in gedachten die nu weer een stuk moeilijk wordt. Helaas, niks aan te doen


Bij ons had ze een paar dinges veranderd ook, maar omdat mensen dit niet wilde zijn we met elkaar gaan pushen en dat heeft wel geholpen. Ze wilde ineens heel veel dinges wisselen met goedkopere opties.

Kirstenn
Berichten: 1578
Geregistreerd: 23-03-03
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 12:43

Thatgrumpyh schreef:
Kirstenn schreef:
Snel gedaan Ingedebruijn! Hoe bevalt het tot nu toe? :D

Wij weten nog niet zeker wat we voor de ramen gaan hangen, maar ik denk beneden top-down duettes.

Wij hebben van de week een erratum gekregen. Er zijn wat dingen gewijzigd. Paar dingen die voordelig zijn en paar dingen nadelig, oa dat ze gaan bouwen met prefab betonplaten ipv kalkzandsteen. Voordeel daarvan is wel dat 't een stuk sneller staat en minder scheurvorming geeft, maar we hadden een toekomstige Uitbouw in gedachten die nu weer een stuk moeilijk wordt. Helaas, niks aan te doen


Bij ons had ze een paar dinges veranderd ook, maar omdat mensen dit niet wilde zijn we met elkaar gaan pushen en dat heeft wel geholpen. Ze wilde ineens heel veel dinges wisselen met goedkopere opties.


Bij ons gaat dat helaas niet werken, prefab beton heeft ook voordelen en wij zijn een van de weinige die überhaupt de mogelijkheid hebben om later nog aan te bouwen. Dus voor 95% wegen de voordelen zwaarder dan de nadelen.

Buiten dat is er gelukkig maar 1 extra ding wat voor ons 'nadelig' is, maar dat is puur alleen iets in 't zicht waar we rekening mee kunnen houden. We krijgen nu wel allemaal standaard de trapkast en nog wat meer opties die wij wilden zijn standaard geworden, dus dat scheelt dan weer wat.

lucifertje
Berichten: 5608
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 10:02

Van de week bericht gehad dat de eerste 3 woningen van de 16 opgeleverd gaan worden medio november *\o/*
Zo jammer dat wij van die 16 de een na laatste zijn -O- :D

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 17:09

Maar het einde is dus in zicht begrijp ik *\o/*.

Wij hebben gisteren de keuken besteld. Ultra matzwarte kasten met zwart topcore werkblad met een groot kookeiland, kanniewachten <3. Nu moeten gauw de tekeningen tbv het leidingwerk etc. worden gemaakt want die moeten we uiterlijk 11/11 aanstaande inleveren.

❤️

WillemYntJee
Berichten: 6301
Geregistreerd: 16-02-05
Woonplaats: Ljouwert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 18:58

Huh nu al een keuken bestellen? Wij hebben wel t leidingschema al ingeleverd maar ga voorlopig echt nog niets bestellen. Huis wordt op z’n vroegst volgend jaar deze tijd opgeleverd..
Hoe zit dat bij jou dan noeps? Mat zwart klinkt wel gaaf!

Voor degenen met kuin ervaring, ook ervaring met gebr kok uit Hoogkarspel?

upendo
Berichten: 22272
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 19:00

Wij hebben ook de keuken (en badkamer) al besteld hoor. Dan kan het in het meerwerk voor de hypotheek. :)

Wij hebben hier het start bouw evenement gehad, de rij huizen die voor ons rijtje verkocht is staat al deels qua betonnen basis, het gaat hard! We hebben ook al twee setjes buren ontmoet, hele toffe mensen, dus dat is al goed nieuws.

Nu weer verder bladeren door alle VTwonen magazines en vloerstaaltjes liggen inmiddels ook door de kamer om bij verschillende soorten lichtinval te kijken of we ze dan nog steeds mooi vinden, haha. :D

WillemYntJee
Berichten: 6301
Geregistreerd: 16-02-05
Woonplaats: Ljouwert

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 19:05

Oh leuk je buren leren kennen!
Wij kregen bevestiging dat onze buren ook de uitbouw nemen dus we krijgen geld ‘terug’, altijd fijn! Ik hoop dat we snel bericht krijgen dat ze gaan beginnen met bouwen, gebeurd op t moment helemaal niks.

Phonix
Berichten: 1091
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 19:13

WillemYntJee schreef:
Huh nu al een keuken bestellen? Wij hebben wel t leidingschema al ingeleverd maar ga voorlopig echt nog niets bestellen. Huis wordt op z’n vroegst volgend jaar deze tijd opgeleverd..
Hoe zit dat bij jou dan noeps? Mat zwart klinkt wel gaaf!

Voor degenen met kuin ervaring, ook ervaring met gebr kok uit Hoogkarspel?


Wij hebben ook al keuken besteld. Klinkt als dezelfde keuken trouwens HAha

lucifertje
Berichten: 5608
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 19:28

Noeps schreef:
Maar het einde is dus in zicht begrijp ik *\o/*.

Wij hebben gisteren de keuken besteld. Ultra matzwarte kasten met zwart topcore werkblad met een groot kookeiland, kanniewachten <3. Nu moeten gauw de tekeningen tbv het leidingwerk etc. worden gemaakt want die moeten we uiterlijk 11/11 aanstaande inleveren.


Het einde komt inzicht idd maar ik vind deze periode altijd frustrerend lang duren.

Wij hebben onze keuken ook vorig jaar juli besteld in ultra matzwart <3

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 19:45

Mat zwart is het nieuwe hoogglans wit :))


Wij hebben nu al de keuken besteld ivm de tekening voor het leidingwerk en zodat er alvast weer iets van de lijst kan. Plus dat we nu ook een prima deal hebben kunnen sluiten.

❤️

Kirstenn
Berichten: 1578
Geregistreerd: 23-03-03
Woonplaats: Zevenaar

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 20:13

Wij hebben de keuken al wel laten tekenen voor het leidingwerk, maar zitten nergens aan vast bij deze keukenboer. Nog geen aanbetaling gedaan en kunnen qua kleur en details nog alle kanten op. Wel fijn, hebben echt nog geen idee wat we willen :')

Matzwart is wel gaaf!

Anyone who thinks sunshine is pure happiness,
*has never danced in the rain

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 20:30

Ik ben vandaag gaan kijken naar het eerste huis wat mijn bouwer nu aan het bouwen is :D Dat huis is bijna af, nog 2 weken.

Het is een ander project dan waar mijn huis straks gebouwd wordt en ook niet helemaal hetzelfde huis. Ik heb het standaardmodel en dit huis is dat niet. Maar ik kon wel een goed beeld krijgen van hoe mijn huis er straks uit komt te zien. En ik vond het mooi, gelukkig!

In december worden er hopelijk wat stappen gezet met het tekenen van de koopcontracten huis en grond en de bouwvergunning aanvragen.

Als het goed is kunnen we half/eind april beginnen met bouwen en is het half juli klaar.

lucifertje
Berichten: 5608
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 21:01

Eilish schreef:
Ik ben vandaag gaan kijken naar het eerste huis wat mijn bouwer nu aan het bouwen is :D Dat huis is bijna af, nog 2 weken.

Het is een ander project dan waar mijn huis straks gebouwd wordt en ook niet helemaal hetzelfde huis. Ik heb het standaardmodel en dit huis is dat niet. Maar ik kon wel een goed beeld krijgen van hoe mijn huis er straks uit komt te zien. En ik vond het mooi, gelukkig!

In december worden er hopelijk wat stappen gezet met het tekenen van de koopcontracten huis en grond en de bouwvergunning aanvragen.

Als het goed is kunnen we half/eind april beginnen met bouwen en is het half juli klaar.



Op wat voor manier bouwen jullie? Dat is wel razendsnel klaar t.o.v. de traditionele bouw.

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 21:34

Met SIP panelen. De buitenkant staat binnen een week.

upendo
Berichten: 22272
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 09:12

Hoe staat het er hier voor met de woningen? :D

Hier druk bezig met offertes verzamelen voor renovlies en vloeren.
Poh wat een verschil in prijzen zeg. Ik heb offertes die het dubbele zijn van andere offertes voor precies dezelfde werkzaamheden. Heel bijzonder.

Om maar niet te spreken over het verkeerd spellen van mijn naam, gebrekkig Nederlands of mensen die zeggen dat ze geen vloeren leggen maar dat daar vast wel een klusjesman voor te vinden is. Tsja. En als er dan iets mis is met de vloer gaan die naar elkaar wijzen voor de garantie, dus dat is geen optie. :')

Mri
Berichten: 15305
Geregistreerd: 01-12-04

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 09:31

let alsjeblieft op met wie je inhuurt voor het leggen van je vloer :x

Wij hebben de trap laten bekleden met PVC via Carpet right, Daar heb ik serieus onwijs veel spijt van.
Die gast is nu 4 keer terug geweest. En ik ben niet tevreden. Hij zegt dat dit het beste is wat er van gemaakt kan worden, dat mijn aanmerkingen zo miniscuul/minimaal zijn dat dat niet aan te passen is.
Dat wordt dus sparen, en nadat de echt nodige dingen zijn gedaan en gekocht (oa plinten op zolder, nieuw bed, laadpaal voor de electrische auto etc) een fatsoenlijk bedrijf laten komen om het opnieuw te laten doen :(
De andere mogelijkheid is dat ik mij er tegen die tijd niet meer aan stoor. Maar ik acht die kans vrij klein...

Ik zal het nooit zo durven zeggen,
Hardop denken op z'n meest, misschien heb ik het fout gedaan

De mooiste dingen komen uit een onverwachte hoek

Vayo
Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 10:27

Lang geleden dat ik gepost heb in dit topic! Hier gaat het vlot, te snel zelfs :') Dak en pannen liggen erop, alles gevoegd, kozijnen en glas zitten erin, dakkapellen erop. Ze zijn nu binnen bezig.

De schuur zetten we zelf. Onderste rand is gemetseld en gevoegd. Daarboven moeten we nog gaan potdekselen. Stallen zijn besteld en moeten we er nog in gaan maken. Maar het dak ligt erop dus lekker droog werken in de schuur.

Hier is er eigenlijk nog helemaal niks fout gelopen tijdens de bouw. We lopen dagelijks minimaal 1 keer door de bouw heen. Worden er vaak bij geroepen om even mee te kijken. Regelmatig bouwvergadering. Echt top! Wij zitten nog steeds in een tijdelijke woonunit ernaast en dat bevalt echt prima.

lucifertje
Berichten: 5608
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 11:12

upendo schreef:
Hoe staat het er hier voor met de woningen? :D

Hier druk bezig met offertes verzamelen voor renovlies en vloeren.
Poh wat een verschil in prijzen zeg. Ik heb offertes die het dubbele zijn van andere offertes voor precies dezelfde werkzaamheden. Heel bijzonder.

Om maar niet te spreken over het verkeerd spellen van mijn naam, gebrekkig Nederlands of mensen die zeggen dat ze geen vloeren leggen maar dat daar vast wel een klusjesman voor te vinden is. Tsja. En als er dan iets mis is met de vloer gaan die naar elkaar wijzen voor de garantie, dus dat is geen optie. :')


Wij laten het door Easy-stuc doen. Vond ik qua prijs zeer schappelijk en het contact verliep soepel.

Wat zonde mri, dat is niet wat je verwacht :(


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Plonspony en 94 bezoekers