Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 11:38

Welke volgorde houden jullie aan?

De keuken willen ze op de vloer hebben, de vloer willen ze het liefst eromheen leggen. De vloer kan je volgens de vloerenboer beter eerst leggen alvorens de muren behangen worden. Leek mij weer beter andersom. De badkamer en toilet moeten ook nog gedaan worden (beter doen voordat de pvc vloer er ligt of niet, ivm beschadigingen?)

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 11:47

Laura_ schreef:
Welke volgorde houden jullie aan?

De keuken willen ze op de vloer hebben, de vloer willen ze het liefst eromheen leggen. De vloer kan je volgens de vloerenboer beter eerst leggen alvorens de muren behangen worden. Leek mij weer beter andersom. De badkamer en toilet moeten ook nog gedaan worden (beter doen voordat de pvc vloer er ligt of niet, ivm beschadigingen?)


Wij doen:

1) Stuccen (waarbij de vloer is afgedekt, want we hebben een stomme anhydrietvloer die niet tegen vocht kan)
2) Loodgieter voor frame WC's
3) Vloer (tegelen, dus ook badkamer & toilet muren)
4a) Loodgieter voor de rest van badkamer & toilet
4b) Keuken
5) Plinten laten plaatsen

En dan in de toekomst ook nog de trap laten doen, vliering etc.
Oprit moeten we nog even kijken, maar dat heeft geen invloed op de dingen in huis natuurlijk. Wel waarschijnlijk zo vroeg mogelijk ivm de levering van de tegels (dan hoeven deze niet aan de weg te blijven).

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 12:09

Maar jullie nemen pvc of tegels in het huis? De vloerenboer zei dat met het egaliseren soms op de muur kan spetteren.

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 12:25

Wij hadden, beneden:
- Wanden afwerken, tegelijkertijd waren ze ook bezig met badkamer en toilet. En wij legden boven de vloer. Alles afdekken met stucloper!
- Keuken plaatsen. Kookeiland staat op houten blokjes van een paar mm dik die mee zijn geëgaliseerd, het eiland zelf is daardoor dus nog steeds los van de vloer.
- Vloer egaliseren. Spetteren valt echt mee, er werd heel netjes gewerkt. We hadden voor de zekerheid wel het kookeiland afgeplakt.
- PVC leggen + hoge plint langs de muren
- Kookeiland en plinten afkitten

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 12:29

Laura_ schreef:
Maar jullie nemen pvc of tegels in het huis? De vloerenboer zei dat met het egaliseren soms op de muur kan spetteren.


Tegelen :j degene die bij ons de vloer komt leggen zei dat vloer ipc ook eerder dan stuccen kan, maar stuccen geeft ook rotzooi.

_xManadisx_

Berichten: 3139
Geregistreerd: 22-11-06

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 12:53

Bij mij zit badkamer en toilet er in met oplevering.

Daarna komt 1 bedrijf de vloeren en de muren doen. Die kijkt maar wat ze handig vinden om eerst te doen.

Daarna de keuken.

lucifertje

Berichten: 5609
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 15:07

Wij hebben altijd van boven naar beneden aangehouden. Dus eerst de muren, dan de vloeren. Iedereen zegt altijd wij eerst omdat ze dan minder hoeven af te plakken.

Laux

Berichten: 3476
Geregistreerd: 21-02-09

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 15:13

Het verschilt ook per type vloer. Wij nemen een gietvloer en deze wordt als allerlaatste gelegd. Een gietvloer is namelijk erg kostbaar en deze moet zo min mogelijk worden blootgesteld aan 'gevaar'. Als deze beschadigd is het natuurlijk minder makkelijk op te lossen dan bij tegels of pvc/laminaat.

Yinthee
Amadeus <3

Berichten: 4163
Geregistreerd: 16-05-08
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 15:19

Hier ook eerst de muren en dan pas de (laminaat)vloer :j

lukka63
Berichten: 1408
Geregistreerd: 13-09-06

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 12:40

Even een vraagje aan mensen die niet projectmatig bouwen.
We hebben nu een bouwaansluiting van
Budgetenergie, waar het direct mis ging doordat ze de eancode van de buren gebruikt hebben ,kavel had nog geen huisnummer.
Maar zoals veel dingen is het goed gekomen.
Maar nu de vraag bouwaansluiting staat op variabel tarief,want kon niet op lopend contract wat we mee willen verhuizen,deze gebruiken we nu in onze tijdelijke woning.
Wanneer gaat bouwaansluiting over in huisaansluiting?
Denk dat we ook moeten melden dat we zonnepanelen hebben.
Wil voorkomen dat ze er een nieuw contract van maken,want electriciteit is fors duurder nu.

Persevero

Berichten: 2349
Geregistreerd: 17-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 23:07

lukka63 schreef:
Even een vraagje aan mensen die niet projectmatig bouwen.
We hebben nu een bouwaansluiting van
Budgetenergie, waar het direct mis ging doordat ze de eancode van de buren gebruikt hebben ,kavel had nog geen huisnummer.
Maar zoals veel dingen is het goed gekomen.
Maar nu de vraag bouwaansluiting staat op variabel tarief,want kon niet op lopend contract wat we mee willen verhuizen,deze gebruiken we nu in onze tijdelijke woning.
Wanneer gaat bouwaansluiting over in huisaansluiting?
Denk dat we ook moeten melden dat we zonnepanelen hebben.
Wil voorkomen dat ze er een nieuw contract van maken,want electriciteit is fors duurder nu.

Vaak rond het einde van de bouw. Je installateur moet daar wel een antwoord op kunnen geven. Zij dienen de aanvraag hiervoor te doen. Moet je ook niet te lang mee wachten. Er is maar 1 partij die de kabels in je huis legt, echt een monopolie positie en je komt gewoon achteraan te staan!

paars

Berichten: 5561
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 20:09

Vraag: ik wil een muur laten vervallen. Later kan de aannemer daar een schuifwand in maken. Nu staan er een aantal zaken in de muur ingetekend (stopcontacten, thermostaat enzo) weet iemand of die kabels idd vanuit de vloer komen (mijn aanname)? Of komen ze vanuit het plafond? Gaat om een appartement.

WillemYntJee
Berichten: 6301
Geregistreerd: 16-02-05
Woonplaats: Ljouwert

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 20:13

Bij ons rijtjeshuis komt alles uit t plafond. Maar als je de wand laat vervallen dan moet zeker bijvoorbeeld een thermostaat dus op een andere plek komen.

paars

Berichten: 5561
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 23:33

Misschien is het anders in een gelijkvloerse woning? Je hebt gelijk, er zullen hoe dan ook leidingen verplaatst moeten worden. Dus eigenlijk…maakt het niet uit of ze uit de vloer of het plafond komen… :D

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 00:10

paars schreef:
Vraag: ik wil een muur laten vervallen. Later kan de aannemer daar een schuifwand in maken. Nu staan er een aantal zaken in de muur ingetekend (stopcontacten, thermostaat enzo) weet iemand of die kabels idd vanuit de vloer komen (mijn aanname)? Of komen ze vanuit het plafond? Gaat om een appartement.


Hmm bij ons komt het van beide kanten, ligt er net aan welke kamer. Misschien even navragen bij het project?

Ik zoek even naar meningen :))! Welke terrastegel zou ik doen? Twijfel zo erg! De muur op de foto is hoe onze buitenmuur eruit komt te zien.

Afbeelding

Afbeelding

Links is betontegel met natuursteenlaag (wel wat hoger/beter segment binnen betontegels), rechts is keramisch. Links wordt in zand gelegd, rechts in cement. Gaat me vooral om kleur en/of tegeltype, niet de grootte :j

De helft van de tuin wordt grasmat, de schutting wordt grijs waarschijnlijk.

paars

Berichten: 5561
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 00:42

Ik vind de linkse tegel wat beter passen qua structuur, mooi!

Kirstenn
Berichten: 1578
Geregistreerd: 23-03-03
Woonplaats: Zevenaar

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 07:11

Wij hebben die rechter keramische tegels gehad (of iig iets wat er erg op lijkt) en omdat hij zo glad oogt wordt hij ook binnen no time vies. Vooral buiten. Dus daarom zou ik voor links gaan

@paars, wij konden vanuit het project niks doen met de plek waar de thermostaat zat. Hopelijk lukt dat bij jou wel!

Thats_Me

Berichten: 10940
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 08:31

Wij hebben de thermostaat etc. wel kunnen verplaatsen naar een andere muur. Zat op onze tv muur en komt nu op de muur aan de andere kant van de kamer.

Ik zou zeggen de linker tegel. Past beter bij de gevel.

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 08:37

Ik zou ook links zeggen!

Yinthee
Amadeus <3

Berichten: 4163
Geregistreerd: 16-05-08
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 08:44

Ik zou inderdaad ook voor de linker kiezen.

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 10:47

Thanks! Heel handig zo die meningen :D

Urona447
Berichten: 2800
Geregistreerd: 13-05-07

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 14:32

Ik zou eerst willen weten welke kleur voeg er op de muur komt, dat kan enorm veel verschil maken.

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 15:01

Urona447 schreef:
Ik zou eerst willen weten welke kleur voeg er op de muur komt, dat kan enorm veel verschil maken.


Die zitten ook op het voorbeeldmuurtje! donker onder, licht boven.

Urona447
Berichten: 2800
Geregistreerd: 13-05-07

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 15:56

Sorry verkeerd gekeken, ik dacht dat er boven nog een bruine voeg zat :o ik zou dan voor de rechter tegel gaan ook omdat die minder snel warm word in de zon.

Yipee

Berichten: 1861
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 18:33

Ik vind de kleur van de linker tegel net wat mooier maar de structuur/gladheid van de rechter ook erg mooi.

Kwa kleur kan het beide wel overigens.

Denk dat ik zelf links zou kiezen. :)