Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 09:07

_xManadisx_ schreef:
Ik heb er 3, was standaard. Waren loeiduur om bij te kopen. Bovendien ben ik alleen en heb geen idee wat ik ga verbruiken. Ik werk nooit thuis etc. Dit is sws niet genoeg, maar kan er altijd nog bijkopen

Bij mij zitten ze geïntegreerd in het dak, dus dat wordt lastiger. Of iig nu is het een geheel.

paars

Berichten: 5561
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 10:36

Dank voor jullie reacties! Iedereen heeft dus wel een aantal panelen.

@Yintee, op welke manier wordt jou appartement verwarmd? Kan ik mss een beetje vergelijken. Had nog vergeten te zeggen dat er naast de WKO (warmte koude oplsag) ook een warmte-terugwin systeem is. Die wko en wtw vragen ook stroom natuurlijk.

Gezien de reviews -O- van de leverancier van de wko (verplichte lease) kan het geen kwaad wat kwh’s achter de hand te hebben. Al zijn het natuurlijk meestal de mensen met een negatieve ervaring die reviews schrijven…ik weet pas of ze gelijk hadden als ik erin zit.
Eerst de leverancier, prijs, merk en het vermogen maar eens opvragen.

Yinthee
Amadeus <3

Berichten: 4163
Geregistreerd: 16-05-08
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 15:07

Paars, mijn appartement is gasloos, vloerverwarming & koeling, warmtepomp en warmte terug win systeem.

paars

Berichten: 5561
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 15:27

Yinthee dan hebben we een match, ben heel benieuwd hoe dat bevalt! Het klinkt namelijk top.
Bij mij is wel een groter boilervat aanbevolen; van 150L nu naar 200L.
Je bent er druk in bezig denk ik, gaat alles volgens plan?

Laura123

Berichten: 686
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 17:47

Yinthee schreef:
Paars, mijn appartement is gasloos, vloerverwarming & koeling, warmtepomp en warmte terug win systeem.


Wij ook. 2 onder 1 kap met hetzelfde systeem. Ook een 150 l boiler. We gaan het eerst aankijken hoe alles bevalt anders kunnen we altijd nog een grotere boiler laten plaatsen of zonnepanelen

paars

Berichten: 5561
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 17:22

Laura ook! Makes three of us. Hier dus we het advies gekregen met een bad voor 200L te gaan. Dus maar braaf opgevolgd. De bouwer is met Eteck in zee gegaan voor de wko wtw enzo. Daar moeten wij als eigenaren in het complex verplicht de apparatuur bij huren. Ik vermoed opeens dat ik maandag te horen krijg dat ik de panelen moet huren. We’ll see…

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 20:55

Ons warmtepomp zit ook bij eteck

paars

Berichten: 5561
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 16:51

Zou de stroom ook van de leverancier van de wko komen? Die wko móet ik verplicht leasen namelijk. Ben benieuwd hoe het met de rest van de zaken is (elektra en zonnepanelen). Daar staat niets over in de technische omschrijving.
Is dat al bekend bij jullie?

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 18:50

Ik heb daarvoor twee meters. Een meter is inderdaad voor de warmtepomp.

Yinthee
Amadeus <3

Berichten: 4163
Geregistreerd: 16-05-08
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 20:14

Ik woon er inmiddels :) Na flink wat tegenvallers, haha. Het is ook nog niet klaar/af, maar bijna alle 'grote' dingen wel, dus prima bewoonbaar :P

Ik heb een 150L boiler, maar ik heb geen bad dus heb daar gewoon voldoende aan tot nu toe :) en anders zit er in geval van 'nood' een boost knop op en heb ik 20 minuten later weer warm water, kost dan natuurlijk wel weer extra stroom (kan ook instellen dat hij hem continu aanvult trouwens).

paars

Berichten: 5561
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 20:21

Yinthee dat klinkt als “eind goed al goed”! Als je tips wilt delen dan mag dat hè ;) .

Vandaag gehoord dat de pv panelen 325kw zijn, volledig eigendom worden en er 1 meter in komt voor alle energie en we die zelf mogen uitkiezen. Dus alleen de wko is van Eteck. Vond ik een fijn bericht. De prijs van de zonnepanelen hoor ik nog.

Stucen vanuit de bouw (dus voor oplevering) leek me wel wat pittig aan de prijs…35€ voor plafond per M2 en 47€ voor de wanden… Valt met die prijs aua uitvoering wel onder Woningborg natuurlijk (geen garantien op krimpscheuren)… tips?

Persevero

Berichten: 2349
Geregistreerd: 17-09-05

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 22:31

Voor iedereen die kanaalplaatvloeren heeft laten stucen aan de onderzijde, 100% garantie op scheuren. Dit gaat alleen goed met bv breedplaatvoeren.

Anja_Joost

Berichten: 398
Geregistreerd: 28-04-11
Woonplaats: Twente

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 10:08

Wij laten het plafond verlagen met gipsplaten en dan stucen, dat moet goed gaan toch?

lukka63
Berichten: 1407
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 10:37

Persevero schreef:
Voor iedereen die kanaalplaatvloeren heeft laten stucen aan de onderzijde, 100% garantie op scheuren. Dit gaat alleen goed met bv breedplaatvoeren.



Wij hebben geen slechte ervaring, en laten het nu weer doen.

paars

Berichten: 5561
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 10:43

Ja, dat lijkt mij van wel! Kan je mooi je spots in wegwerken, neem aan dat je het daarom gaat verlagen?

Hier werken ze met breedplaatvloeren. Ik heb het spanplafond laten zitten…offertes daarvoor varieerden van 8-18k, wow, dat vind ik het niet waard. Vandaar nu voor gladstucen gekozen icm wat extra stopcontacten.

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 11:35

Ik vraag mij af of mn lichtpunt voor de eettafel wel goed zit...

Het stucen van de v naden ben ik nog voor in afwachting. Verlaagd plafond vind ik heel mooi, maar dat zit er echt even niet in.

lucifertje

Berichten: 5609
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 11:50

Anja_Joost schreef:
Wij laten het plafond verlagen met gipsplaten en dan stucen, dat moet goed gaan toch?


Natuurlijk, waarom zou dat niet goed gaan?

paars

Berichten: 5561
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 12:37

Laura_ schreef:
Ik vraag mij af of mn lichtpunt voor de eettafel wel goed zit...

Vanwaar je twijfel?

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 13:02

paars schreef:
Laura_ schreef:
Ik vraag mij af of mn lichtpunt voor de eettafel wel goed zit...

Vanwaar je twijfel?

Hij lijkt op de tekening teveel naar rechts te zitten, maar ik kan het lastig inschatten of dat ook echt zo is.

paars

Berichten: 5561
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 15:00

Mss kun je de bouwbegeleiding even vragen? Ik wil ook gerust even met je meekijken.

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 15:28

Afbeelding
Het vierkantje is dus een lichtpunt. In principe een redelijk standaard woning, waar dus eigenlijk daar "tegen" de muur de stoelen komen, tafel en dan weer stoelen. Als je daar het licht hangt (dmv een "lange" lamp heb je wel iets van speling) lijkt t mij zo alsof de eettafel echt voor in ingang van de keuken komt en echt midden in de woonkamer. Of denken jullie dat het ook iets vertekend?

paars

Berichten: 5561
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 16:26

Denk niet dat het vertekend, lichtpunt lijkt nu precies in het midden idd. Is de ruimte daar 2700 breed of 2235?

paars

Berichten: 5561
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 16:29

Als je vanaf de zijmuur gezien stoelen-tafel-stoelen wil, dan moet je natuurlijk ook achter de stoelen langs kunnen lopen. Hoe breed is je tafel?

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 16:39

Ja daarom dacht ik, misschien vertekend het wel iets, omdat de stoelen ook nier helemaal tegen de muur komen te staan. En eerlijk gezegd heb ik nog geen tafel, dus heb ook nog niet echt gekeken of het echt "logisch" is qua verhoudingen.

De ruimte is daar 2700mm breed.

paars

Berichten: 5561
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 16:58

Lichtpunt hangt dus op 1350mm van de muur denk dat je gelijk hebt: precies halverwege en bij de ingang. Qua afmeting bij een tafel van 90 breed kan je er dan wel makkelijk langslopen (langs de muurkant).
Mss een ovale tafel? Want ik begrijp denk ik je punt: je wil de ingang naar de keuken niet blokkeren?
Vond deze link mss heb je er iets aan:
https://www.woonkamer-ideeen.nl/eettafel-afmeting