Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
paars
Berichten: 5548
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 21:21

Leuk bezoek Lukka63! Mooi huis zeg! Is dit de achterkant?


lukka63
Berichten: 1405
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 05:01

paars schreef:
Leuk bezoek Lukka63! Mooi huis zeg! Is dit de achterkant?


Het huis staat redelijk in het midden op een kavel van 2000m2.
De lange kant die je ziet is de voorkant kijkt uit op bos.
Ook de veranda kijkt daar op uit.

paars
Berichten: 5548
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 21:01

Dat wordt een heerlijk stekkie, mooi hoor!!

cindyy_1993
Berichten: 436
Geregistreerd: 10-02-14
Woonplaats: Middenbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 11:48

IMANDRA schreef:
Jaaaaa we hebben een opleverdatummmm *\o/*

11 februari, dus wel een maand later dan verwacht, maargoed. Nu alle vaklui na gaan bellen om alles in te kunnen gaan plannen *\%/*

Aah wat fijn! Dat wordt plannen, haha!


lukka63 schreef:
Wij hadden bezoek op de bouw.
[ [url=m/s38KX4.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw, wat een gaaf huis!

Wij hebben vorige week woensdag gezeten met de buurman van mijn vriend. Hij heeft zijn eigen stukadoorbedrijf en heeft ons geadviseerd wat handig is. Volgens hem kan er tegenwoordig gewoon gelijk gestuct worden, en hoeft er niet eerst nog een tijd gewacht te worden. Uiteraard blijft de kans op kleine scheurtjes er, maar die kans is er na een jaar ook nog. Waarschijnlijk dat wij het dus gewoon gaan laten stucen. Het plafond zijn we nog niet over uit... We vinden die v-groeven niet heel storend, maar zitten nog te twijfelen over een evt. verlaagd plafond in de keuken met spotjes... Dit plafond wordt dan natuurlijk wel glad gestuct, dus als de rest dan niet gedaan is, ziet dat er gek uit.

Verder vordert de bouw langzaam... Ik denk dat ze deze week (of volgende week) gaan beginnen met de muren van de eerste verdieping. We hebben wel een uitnodiging gehad inmiddels voor een kijkdag op 15 december! Een maand eerder dan verwacht, dus hopelijk is alles eerder dan verwacht haha.

Het tweede huis van links wordt ons huis :)
[ img ]

Succes is not final. Failure is not fatal. It is the courage to continue that counts.
CDL Festival (Vivaldi x Gribaldi): ZZL+13 | Festival bij de tulpen
Volg ons op Instagram

lukka63
Berichten: 1405
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 12:50

Leuk zeg zo'n foto van bovenaf gezien gemaakt met een drone?
Nieuwbouw is geduldig wachten :o .

cindyy_1993
Berichten: 436
Geregistreerd: 10-02-14
Woonplaats: Middenbeemster

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 13:49

Klopt ja! Mijn vriend heeft bij de start van het project een drone gekocht, zodat we zo de bouw een beetje kunnen blijven volgen. We mogen het bouwterrein niet op en ons huis is vanaf de weg ook niet te zien aangezien we verder naar achter in het project zitten. Eens in de paar weken vliegen we nu even over het bouwterrein heen! Zijn de toekomstige buurtbewoners ook erg blij mee haha

https://youtu.be/4zKdKyIg3w0

Succes is not final. Failure is not fatal. It is the courage to continue that counts.
CDL Festival (Vivaldi x Gribaldi): ZZL+13 | Festival bij de tulpen
Volg ons op Instagram

lukka63
Berichten: 1405
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 17:19

cindyy_1993 schreef:
Klopt ja! Mijn vriend heeft bij de start van het project een drone gekocht, zodat we zo de bouw een beetje kunnen blijven volgen. We mogen het bouwterrein niet op en ons huis is vanaf de weg ook niet te zien aangezien we verder naar achter in het project zitten. Eens in de paar weken vliegen we nu even over het bouwterrein heen! Zijn de toekomstige buurtbewoners ook erg blij mee haha

https://youtu.be/4zKdKyIg3w0



Super leuk!

Ik ga iedere dag even kijken, soms handig maar vooral leuk!

IMANDRA
Berichten: 9797
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 17:21

lukka63 schreef:
Leuk zeg zo'n foto van bovenaf gezien gemaakt met een drone?
Nieuwbouw is geduldig wachten :o .


Of ongeduldig! :))

@Lukka63: oh nice! Ja wij wonen te ver weg dus zien de woning eigenlijk alleen een keer per paar weken. Heeft op zich ook wel weer wat, dan zie je echt grote stappen genomen worden :j

The greatest obstacle to discovery is not ignorance it is the illusion of knowledge.
- Daniel J. Boorstin

paars
Berichten: 5548
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 21:48

Cindyy_93 wat gaaf zo de beelden met die drone! Leuk speelgoed :D . Mooi stekje wordt dat hoor. Hmmm jullie stucadoor is dus niet tegen dat is goed om te horen. Bij mij staat in de technische omschrijving dat er nog maximaal 4% vocht in de muren zit bij de oplevering. Stucen is wel mooi. Je hebt dus niet voor voorbereiding van spots gekozen in de keuken vanaf de bouwtekening? Dan ben je wel wat flexibeler qua indeling natuurlijk.

Zoveel keuzes maken, wel heel leuk vind ik hoor. Ik heb net de offerte voor de ruwbouwfase/leidingplannen ondertekend. Poeh. Even rust. Volgende halte: de deuren kiezen :)

paars
Berichten: 5548
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 11:11

paars schreef:
Bij mij staat in de technische omschrijving dat er nog maximaal 4% vocht in de muren zit bij de oplevering.

Correctie…dat geldt voor de dekvloeren. Over de muren staat er niets in.

IMANDRA
Berichten: 9797
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 11:13

Ik ben overigens wel heel benieuwd hoe het gaat gaan met de vloeren. Wij laten alles betegelen (keramisch parket) maar schijnbaar is het echt een k*tvloer qua type, wat opnieuw behandeld moet worden als het ook maar enigszins vochtig wordt. Dus ik moet de stucadoors echt op het hart gaan drukken dat ze alles goed afdekken etc.

Toen mijn vriend's zwager (tegelzetter) hoorde dat er een anhydrietvloer in zat was hij niet blij :=

The greatest obstacle to discovery is not ignorance it is the illusion of knowledge.
- Daniel J. Boorstin

cindyy_1993
Berichten: 436
Geregistreerd: 10-02-14
Woonplaats: Middenbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 12:12

paars schreef:
Cindyy_93 wat gaaf zo de beelden met die drone! Leuk speelgoed :D . Mooi stekje wordt dat hoor. Hmmm jullie stucadoor is dus niet tegen dat is goed om te horen. Bij mij staat in de technische omschrijving dat er nog maximaal 4% vocht in de muren zit bij de oplevering. Stucen is wel mooi. Je hebt dus niet voor voorbereiding van spots gekozen in de keuken vanaf de bouwtekening? Dan ben je wel wat flexibeler qua indeling natuurlijk.

Zoveel keuzes maken, wel heel leuk vind ik hoor. Ik heb net de offerte voor de ruwbouwfase/leidingplannen ondertekend. Poeh. Even rust. Volgende halte: de deuren kiezen :)


De technische omschrijving geeft aan dat het behangklaar wordt opgeleverd.. Volgens de buurman betekent dat dat het droog genoeg is om de muren te stucen. Dus daar gaan we maar vanuit haha.
We hadden vanuit de bouw helaas niet zoveel keuzes qua spots in de keuken... Enige wat kon was een rij spots langs de voorkant of een rij spots langs de achterkant en dan ook nog voor prijzen waar je van achterover valt... We hebben er dus voor gekozen om vanuit de bouw daar niks mee te doen. We zitten nu dus nog in dubio over de verlichting in de keuken. We hebben gekozen voor een keuken met een bar, en we willen boven de bar graag 2 mooie lampen, maar het lichtpunt zit best ver weg. Dan zou het dus vanuit het lichtpunt met een kabelgootje naar de bar moeten, of dus een verlaagd plafond.

Dit wordt onze keuken opstelling. De X in de afbeelding is het lichtpunt... Wat zouden jullie doen?
[ img ]

Succes is not final. Failure is not fatal. It is the courage to continue that counts.
CDL Festival (Vivaldi x Gribaldi): ZZL+13 | Festival bij de tulpen
Volg ons op Instagram

lukka63
Berichten: 1405
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 14:04

IMANDRA schreef:
Ik ben overigens wel heel benieuwd hoe het gaat gaan met de vloeren. Wij laten alles betegelen (keramisch parket) maar schijnbaar is het echt een k*tvloer qua type, wat opnieuw behandeld moet worden als het ook maar enigszins vochtig wordt. Dus ik moet de stucadoors echt op het hart gaan drukken dat ze alles goed afdekken etc.

Toen mijn vriend's zwager (tegelzetter) hoorde dat er een anhydrietvloer in zat was hij niet blij :=


Je bedoelt de cementdekvloer ?
Ze hebben bij ons warmteblazers erin gezet en alle ramen op kierstand, de vloer ligt er een week of 4 in ,en ze zijn nu tegels aan het leggen.
Daarna wordt de vloer weer afgedekt voor de stucadoor ,geen logische volgorde maar ja er was ergens vertraging en dan loopt de planning in de soep blijkbaar.

IMANDRA
Berichten: 9797
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 14:11

lukka63 schreef:
IMANDRA schreef:
Ik ben overigens wel heel benieuwd hoe het gaat gaan met de vloeren. Wij laten alles betegelen (keramisch parket) maar schijnbaar is het echt een k*tvloer qua type, wat opnieuw behandeld moet worden als het ook maar enigszins vochtig wordt. Dus ik moet de stucadoors echt op het hart gaan drukken dat ze alles goed afdekken etc.

Toen mijn vriend's zwager (tegelzetter) hoorde dat er een anhydrietvloer in zat was hij niet blij :=


Je bedoelt de cementdekvloer ?
Ze hebben bij ons warmteblazers erin gezet en alle ramen op kierstand, de vloer ligt er een week of 4 in ,en ze zijn nu tegels aan het leggen.
Daarna wordt de vloer weer afgedekt voor de stucadoor ,geen logische volgorde maar ja er was ergens vertraging en dan loopt de planning in de soep blijkbaar.


Ja precies, het is een soort gipsvloer blijkbaar en die zijn heel gevoelig

The greatest obstacle to discovery is not ignorance it is the illusion of knowledge.
- Daniel J. Boorstin

SolarHertog
Berichten: 283
Geregistreerd: 22-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 10:42

even een vraag

wij zijn inmiddels verhuisd.. en onze mooie muren krijgen steeds meer zwarte krasjes(gebruikerssporen). Iemand de gouden tip om ze te verwijderen? :Y)

paars
Berichten: 5548
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 13:22

Hmmm dat is snel want je woont er pas, wat balen! Wat zit er op je muren, gestuct met verf of renovlies?

paars
Berichten: 5548
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 13:26

cindyy_1993 schreef:
Dit wordt onze keuken opstelling. De X in de afbeelding is het lichtpunt...
[ [url=m/h4Gcw4.png]Afbeelding[/url] ]

https://lightswing.nl/product/single-ma ... gKsafD_BwE Is dit een optie?

Of anders iemand laten komen en een leiding infrezen naar je tafel? Dan komt er een afdekplaatje op het oude stroompunt. Het plafond is net gedaan dus qua kleur zou dat nog mss kunnen omdat het nog niet verkleurd is?

paars
Berichten: 5548
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 13:33

IMANDRA schreef:
Ik ben overigens wel heel benieuwd hoe het gaat gaan met de vloeren. Wij laten alles betegelen (keramisch parket) maar schijnbaar is het echt een k*tvloer qua type, wat opnieuw behandeld moet worden als het ook maar enigszins vochtig wordt. Dus ik moet de stucadoors echt op het hart gaan drukken dat ze alles goed afdekken etc.

Toen mijn vriend's zwager (tegelzetter) hoorde dat er een anhydrietvloer in zat was hij niet blij :=

Oh…ik google net even https://www.fabercomfortvloer.nl/anhydrietvloer/
De stucer brengt vocht in de woning. Dat vertraagt de droogtijd van de anhydrietvloer (die al een lange droogtijd heeft). Goed om te weten!

Anja_Joost
Berichten: 398
Geregistreerd: 28-04-11
Woonplaats: Twente

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 15:05

Hey wat leuk, een nieuwbouw topic!
Ik kom graag meekletsen met jullie. Wij hebben in september de KAO getekend en in december mogen we naar de notaris. Januari begint de bouw, mits het weer het toelaat. Super spannend allemaal!
Ik vind het hele proces met alles uitzoeken ed heel erg leuk, maar schrik soms van de prijzen.. 13 jaar geleden hebben we onze huidige woning verbouwd en was veel zo’n 50% goedkoper, haha!

Leuk om jullie avonturen te volgen, de meesten zijn al verder zie ik.
En nu al beschadiging in de muur? Heeft dat met de werking van de woning te maken?

Voor wie het leuk vindt om mijn keuzes en struggles te volgen, ik heb een insta account aangemaakt
https://www.instagram.com/Wonenophetmiddenveld

Hebben jullie ook een nieuwbouw insta?

Joost B+10! L1+12! L2+0 *\o/*

2012: Wát hebben we weer genoten
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=217&t=1670790

paars
Berichten: 5548
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 21:26

Wat leuk Anja! Nee geen insta, maar wel hier in het topic om wat tips&trics te delen. Mooie stek.

Ik moest vandaag hardop lachen. Vanuit de bouw is dus een nieuwe optie gekomen om zonnepanelen te plaatsen. Het gaat een appartement. Ze hadden ruimte voor 22 op het dak. Die mochten verdeeld onder belangstellenden van mijn woningdeel. En blijkt dat ik de enige ben :D dus ik zou er 22 kunnen nemen. Ja jeetje, heb er nu 7, salderen blijft nog even mogelijk, straks mss de auto ook elektrisch, geen idee of ik vanuit de garage een eigen meter krijg. Het aantal apparaten wordt over het algemeen alleen maar meer…
Hebben jullie mss tips hoeveel ik er zal nemen?
De verwarming is met een wko, dat schijnt ook nogal duur te kunnen uitvallen. Met zonnepanelen kan ik dan kiezen voor infraroodpanelen bijvoorbeeld, dan hoeft de wko niet zoveel te doen.

Anja_Joost
Berichten: 398
Geregistreerd: 28-04-11
Woonplaats: Twente

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 22:21

Wij hebben straks 10 zonnepanelen. Ik heb me laatst snel laten voorrekenen dat ik er zo’n 20 nodig zou hebben om op 0 uit te komen. We zullen het eerst maar eens zien met deze 10.

Joost B+10! L1+12! L2+0 *\o/*

2012: Wát hebben we weer genoten
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=217&t=1670790

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 23:13

Ik heb er 8. Zitten er 6 standaard op. Ik ben volgens mij een van de weinige die er 2 bijgekocht heeft.

_xManadisx_
Berichten: 3138
Geregistreerd: 22-11-06

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 00:32

Ik heb er 3, was standaard. Waren loeiduur om bij te kopen. Bovendien ben ik alleen en heb geen idee wat ik ga verbruiken. Ik werk nooit thuis etc. Dit is sws niet genoeg, maar kan er altijd nog bijkopen

schoentje ?

lukka63
Berichten: 1405
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 07:55

Wij hebben er 18 grote vrijstaande woning.

Yinthee
Amadeus <3
Berichten: 4162
Geregistreerd: 16-05-08
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 08:12

Ik heb er 11, ook appartement


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 67 bezoekers