Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 20:59

Rabobank gaf destijds ook aan dat het echt maar een ruwe schatting hoefde te zijn. Ik had 'm veel te specifiek ingevuld zeiden ze :)) (ik had toen al allerlei offertes opgevraagd dus wist al vrij goed wat de verdeling ging zijn)

lukka63
Berichten: 1407
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 21:05

paars schreef:
Ja da’s bij mij ook zo. Keuken is casco.

En ze hebben het bouwdepot ook goedgekeurd met die stelposten voor keuken en badkamer/sanitair.

De badkamer en toilet zijn echter niet standaard casco… https://www.hanno.nl/hypotheek/informat ... nieuwbouw/
dan zou het kunnen dat ze het meerwerk maar deels vanuit bouwdepot accepteren…50% van het meerwerk…jeetje.

Ik ga ze maar weer eens bellen vanmiddag. Hoop dat ik een ander mannetje aan de lijn kreeg want die van gister was niet heeeuuul vriendelijk…


Bij ons werd gezegd eerst eigen geld maar heb oa ook leges ervan betaald gekregen.

paars

Berichten: 5559
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 22:05

Interessant gesprek gehad. Hij zei: waar heeft u dat gelezen? Nou…op internet, bij geld.nl en bieb.knab.nl en op meer plekken. Zijn antwoord was niet teveel op internet kijken 8)7 , die facturen worden straks gewoon betaald.

Als ik jullie ervaringen ook lees dan kan ik dat ook wel loslaten. Ik laat het dus maar los. Soms is dat het beste.

lukka63
Berichten: 1407
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 19:56

Hier stijgt de spanning dinsdag oplevering.
Vandaag heeft aannemer bankgarantie naar notaris gestuurd dus maandag betalen we de laatste 10%.
Binnen is het al aangenaam warm,schilder is nog druk bezig zal er om hangen of dat hij alles klaar krijgt.

paars

Berichten: 5559
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 20:25

Oh Lukka63 wat leuk!!! Kan ik me indenken, zo lang voorbereid en gewacht. Duimen draaien voor je!

_xManadisx_

Berichten: 3139
Geregistreerd: 22-11-06

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 21:28

Ik had vandaag de oplevering, zal zo verslagje plaatsen

paars

Berichten: 5559
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 21:37

Oh gaaf! Belangrijk moment, benieuwd naar je dag!

lukka63
Berichten: 1407
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 22:43

_xManadisx_ schreef:
Ik had vandaag de oplevering, zal zo verslagje plaatsen


Ben benieuwd!

Anja_Joost

Berichten: 398
Geregistreerd: 28-04-11
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 23:42

_xManadisx_ schreef:
Ik had vandaag de oplevering, zal zo verslagje plaatsen


Super! Gefeliciteerd!!

_xManadisx_

Berichten: 3139
Geregistreerd: 22-11-06

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 17:29

Oplevering was gelukkig allemaal goed gegaan. Wat mini puntjes en die zijn gelijk bijgewerkt :)

Vandaag op de valreep nog snel naar de gamma gegaan om verf en laminaat voor de zolder te halen. Echt heel vervelend dat de winkels nu dicht gaan. Begin februari wil ik over, en moet ik toch echt langs de ikea

lukka63
Berichten: 1407
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 18:08

_xManadisx_ schreef:
Oplevering was gelukkig allemaal goed gegaan. Wat mini puntjes en die zijn gelijk bijgewerkt :)

Vandaag op de valreep nog snel naar de gamma gegaan om verf en laminaat voor de zolder te halen. Echt heel vervelend dat de winkels nu dicht gaan. Begin februari wil ik over, en moet ik toch echt langs de ikea


Wat fijn dat oplevering goed ging,hadden jullie iemand die mee keek?
Ja balen dat winkels dicht gaan,hoop dat bouwmarkt wel open blijft dat was vorige keer wel dacht ik.

_xManadisx_

Berichten: 3139
Geregistreerd: 22-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 18:18

lukka63 schreef:
_xManadisx_ schreef:
Oplevering was gelukkig allemaal goed gegaan. Wat mini puntjes en die zijn gelijk bijgewerkt :)

Vandaag op de valreep nog snel naar de gamma gegaan om verf en laminaat voor de zolder te halen. Echt heel vervelend dat de winkels nu dicht gaan. Begin februari wil ik over, en moet ik toch echt langs de ikea


Wat fijn dat oplevering goed ging,hadden jullie iemand die mee keek?
Ja balen dat winkels dicht gaan,hoop dat bouwmarkt wel open blijft dat was vorige keer wel dacht ik.


Ja :) eigen huis was mee :)

paars

Berichten: 5559
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 18:47

*\o/* Eerste factuur hier ook ontvangen, goed teken.

lukka63
Berichten: 1407
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 18:50

paars schreef:
*\o/* Eerste factuur hier ook ontvangen, goed teken.

Haha gek idee dat je daar blij van wordt hé.
Wij hebben de laatste betaald morgen oplevering.
Spannend!

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 19:04

Oeh spannend lukka!
En fijn dat het goed ging Manadisx!

Ik heb de laatste vakman nu ingepland, dus nu is het afwachten.. eind volgende maand voorschouw en dan 11 februari oplevering :D

Yipee

Berichten: 1860
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 14:20

paars schreef:
*\o/* Eerste factuur hier ook ontvangen, goed teken.


Haha ik was hier ook heel erg blij mee, hoe tegenstrijdig ook. :P

Succes en veel plezier bij de oplevering Lukka! Ik kan niet wachten tot het hier ook zo ver is. :P

paars

Berichten: 5559
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 00:01

Zo, de rust is weergekeerd, alle keuzes zijn nu gemaakt. Ben toch voor de basis opdekdeuren gegaan en laat wel de bovenlichten dichtzetten. Ik zoek dan zelf tegen die wel de opdekdeuren die ik mooi vind. Opdek hadden ze niet in de deurpakketten.
Dus nu kan ik even een tijdje achteroverleunen _/-\o_ .

Persevero

Berichten: 2348
Geregistreerd: 17-09-05

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 09:06

Wij zitten er inmiddels een tijdje in. Laatst raamdecoratie op laten meten. Wel geschrokken van de kosten. Bij jullie ook zo duur?

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 11:49

Nog niet laten offereren, dat komt wel :)). Mag ik vragen hoeveel je kwijt bent? Onze oude gordijnen hangen we in het begin op, maar wil eigenlijk wel zsm horren… maar niet zo goed idee van hoeveel dat kost.

Gister is de makelaar voor ons appartement langsgekomen, de prijs die we graag wilden hebben was een hele redelijke vraagprijs en we hoeven echt alleen wat details te fixen (paar gaatjes dicht maken). Serre here we come **\O/**.

lukka63
Berichten: 1407
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 19:46

We hebben de oplevering achter de rug,geen grote dingen gelukkig,al wel een badkamer zonder wasbak en wc zonder drukkkop wel opleverpunten zijn :') .
Ook moet de schilder de trap nog doen en de voordeur,maar die wacht even totdat de renovliesmannen klaar zijn.
Wasbak komt 3 januari wn ook de rest van de spullen dus vooruit maar.
Voor ons is kerst klussen :D .

Bouwkundige van vereniging eigen huisvertelde dat er ook aannemers vertraagd zijn door dat warmtepompen niet geleverd worden,dus we klagen niet.

paars

Berichten: 5559
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-21 12:19

Dan heb je idd nog een soort van mazzel al klinkt het vergeten van een wastafel en drukknop voor de wc wel, tja wat zal ik zeggen…, bijzonder! Gelukkig overkomelijk.
Nu lekker aan de klus, veel plezier daarbij!!

Warmtepomp die niet geleverd wordt is ernstiger idd zeg…zal je gebeuren -O-

Persevero

Berichten: 2348
Geregistreerd: 17-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 01:38

IMANDRA schreef:
Nog niet laten offereren, dat komt wel :)). Mag ik vragen hoeveel je kwijt bent? Onze oude gordijnen hangen we in het begin op, maar wil eigenlijk wel zsm horren… maar niet zo goed idee van hoeveel dat kost.

Gister is de makelaar voor ons appartement langsgekomen, de prijs die we graag wilden hebben was een hele redelijke vraagprijs en we hoeven echt alleen wat details te fixen (paar gaatjes dicht maken). Serre here we come **\O/**.


Bijna 19

lucifertje

Berichten: 5608
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 10:37

Ik las een tijdje terug dat iemand twijfelde over de lichtpunten. Ik heb gisteren iets briljants gevonden en dat wil ik jullie niet onthouden. Wij hebben in onze erker waar de eettafel staat een meetfout gemaakt waardoor de lamp niet goed hangt. Ik heb gisteren dit besteld in het zwart: https://lightswing.nl/product/single-mat-wit/

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 19:10

Persevero schreef:
IMANDRA schreef:
Nog niet laten offereren, dat komt wel :)). Mag ik vragen hoeveel je kwijt bent? Onze oude gordijnen hangen we in het begin op, maar wil eigenlijk wel zsm horren… maar niet zo goed idee van hoeveel dat kost.

Gister is de makelaar voor ons appartement langsgekomen, de prijs die we graag wilden hebben was een hele redelijke vraagprijs en we hoeven echt alleen wat details te fixen (paar gaatjes dicht maken). Serre here we come **\O/**.


Bijna 19


Ja zoiets verwachtte ik ‘gelukkig’ al. Maar gordijnen komen later wel.

Over 2,5e week voorschouw *\o/* neem m’n ouders maar mee, die kunnen nu wat objectiever kijken :))

@lucifertje: oh wat handig! Die sla ik ff op :Y)

Inmiddels ook druk bezig met de verkoop van het appartement. Gaat stiekem nog best wat werk in zitten om het presenteerbaar te maken (schilderijen weghalen, gaatjes vullen, verf bijwerken, paar meubels naar kringloop…). Maar voor een goed doel, vanaf half januari waarschijnlijk op funda en deze week al de eerste kijker *\o/*

paars

Berichten: 5559
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 00:06

Spannend Imandra! Jullie hebben je huis dus “laat” in de verkoop (nieuwe huis bijna opgeleverd)? Dat moment goed timen vind ik nog wel een uitdaging. Heb je bij het timen nog een verkoopmakelaar betrokken?
Succes met de eerste kijker; die is er snel bij!