Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kraakte
Berichten: 3076
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 14:46

Dat lijkt m idd wel te zijn! Zus dacht nl ook al dat t n boon was. Leuk!

Malenka

Berichten: 7560
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 10:27

Mijn ontploffende voortuintje. Afbeelding

Dana01

Berichten: 8596
Geregistreerd: 27-02-05
Woonplaats: Akkrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 11:10

Hier is alles voor huis zo geweldig aan het bloeien <3

De vijver naar voren verplaatsen was een succes :):)
Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding


Achter huis de schutting opgeleukt met vogelhuisjes van het afvalhout

Afbeelding

LaPluche

Berichten: 1978
Geregistreerd: 15-05-16
Woonplaats: Twente

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 12:18

Oooh jouw huisjes <3
Dat vind ik een heel leuk idee. Ik zit zelf te denken om van die balkon hang dingen boven aan de schutting te hangen met leuke bloeiers

Malenka

Berichten: 7560
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 12:43

Dat ziet er gezellig uit Dana01.

kraakte
Berichten: 3076
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 13:30

Heerlijk als alles zo bloeit en groeit, je ziet t elke dag gewoon groter worden, kan ik zo van genieten!

Lindor92
Berichten: 6999
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 13:58

Hallo, mag ik me hier melden? Wij zijn bij onze nieuwbouwwoning begonnen met terras leggen.

Afbeelding

Dana01

Berichten: 8596
Geregistreerd: 27-02-05
Woonplaats: Akkrum

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 17:55

Ik geniet ook echt met volle teugen , heb bij de vijver al planten deels weg moeten halen zo vol staat het al _O-
Gelukkig kan ik die dan achter wel kwijt

noviceh

Berichten: 4781
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 20:14

Het begin is er Lindor! Tegels passen mooi bij het huis, hoewel ik nooit voor antraciet zou kiezen. Wordt bloedheet als de zon erop staat. Tof trouwens dat muurtje tussen jullie en de buren!

Malenka

Berichten: 7560
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 16:54


x_spekkie_x

Berichten: 4355
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 18:27

Needje schreef:
Zijn er hier mensen die hun tuin helemaal hebben laten aanleggen? Oude meuk eruit en opnieuw ingericht.
Ik ben benieuwd wat het gemiddeld kost voor een tuin van zo'n 55m2.
Ik zou mijn tuin graag helemaal aanpassen. Maar heb echt geen idee waar ik aan moet denken.
Wil graag grote tegels (minimaal 50x50), een aantal verhoogde plantenbakken (planten regel ik zelf) en misschien een deel kunstgras.
#durftevragen

Ik ken iemand die een rijtjeshuis tuin heeft laten aanleggen, samen met de buren (niet dezelfde tuin, maar dus wel handig meerdere tuinen naast elkaar). Die was voor de voortuin en achtertuin samen met materiaal en mankracht 10.000 euro kwijt. Vermoed dat het vergelijkbaar is qua oppervlakte :)

Phylos

Berichten: 5667
Geregistreerd: 29-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 00:15

x_spekkie_x schreef:
Needje schreef:
Zijn er hier mensen die hun tuin helemaal hebben laten aanleggen? Oude meuk eruit en opnieuw ingericht.
Ik ben benieuwd wat het gemiddeld kost voor een tuin van zo'n 55m2.
Ik zou mijn tuin graag helemaal aanpassen. Maar heb echt geen idee waar ik aan moet denken.
Wil graag grote tegels (minimaal 50x50), een aantal verhoogde plantenbakken (planten regel ik zelf) en misschien een deel kunstgras.
#durftevragen

Ik ken iemand die een rijtjeshuis tuin heeft laten aanleggen, samen met de buren (niet dezelfde tuin, maar dus wel handig meerdere tuinen naast elkaar). Die was voor de voortuin en achtertuin samen met materiaal en mankracht 10.000 euro kwijt. Vermoed dat het vergelijkbaar is qua oppervlakte :)


Ik heb de achtertuin van ruim 40 m2 laten doen qua bestrating en borders. voorwerk en aanplanten zelf. Was ongeveer 1500 kwijt. Voor tegels borderstenen opsluitbanden elektra gras zand mest en planten

Van dit
Afbeelding

Naar dit

Afbeelding

Cabelona

Berichten: 1698
Geregistreerd: 29-10-08
Woonplaats: Vroomshoop

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 08:32

Wat een prachtige roos Malenka. Dat zijn grote bloemen, of niet?

Phylos, zo dat is echt van een "binnenplaats" naar een tuin gegaan. Mooi!

Malenka

Berichten: 7560
Geregistreerd: 04-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 08:45

Cabelona schreef:
Wat een prachtige roos Malenka. Dat zijn grote bloemen, of niet?


Dat zijn het inderdaad. Ik was dan ook verbaasd dat hij de heftige regenbuien goed heeft doorstaan.

noviceh

Berichten: 4781
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 09:10

Mooi Phylos!

PSvanLot

Berichten: 10138
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 10:11

Wat een mooie aanpassing. En hoe mooi zijn de bomen achter de schutting nu ze blad hebben

kraakte
Berichten: 3076
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 12:28

PSvanLot schreef:
Wat een mooie aanpassing. En hoe mooi zijn de bomen achter de schutting nu ze blad hebben


Dit wilde ik ook al zeggen ;) wat een bof zo dat de achterburen die neergezet hebben. Heb jij ook mooi profijt van!

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 12:33

Hallo :wave:

Ik heb even gespiekt in jullie topic en wat een mooie tuinen zie ik voorbij komen <3 <3

Ik ben zelfs sinds een maand eigenaar van een tuin op de camping. Zelf wonen we in een flat en hebben we een klein balkon
De tuin heeft enorm veel achterstallig onderhoud en ik heb alles behalve verstand van planten O:)

Dus misschien kan ik jullie eens vragen? O:)

Hier een foto van onze tuin:
Afbeelding

Morganlefay

Berichten: 8695
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 13:40

Ojajoh schreef:
Hallo :wave:

Ik heb even gespiekt in jullie topic en wat een mooie tuinen zie ik voorbij komen <3 <3

Ik ben zelfs sinds een maand eigenaar van een tuin op de camping. Zelf wonen we in een flat en hebben we een klein balkon
De tuin heeft enorm veel achterstallig onderhoud en ik heb alles behalve verstand van planten O:)

Dus misschien kan ik jullie eens vragen? O:)

Hier een foto van onze tuin:
[ Afbeelding ]

Zie dode coniferen en ander dood materiaal.
Een berg gras, maar een leuk stukje om wat van te maken. Hou er wel rekening mee dat dit niet in 2 jaar klaar is.

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 14:14

Morganlefay schreef:
Zie dode coniferen en ander dood materiaal.
Een berg gras, maar een leuk stukje om wat van te maken. Hou er wel rekening mee dat dit niet in 2 jaar klaar is.

Klopt heel veel dood materiaal idd, dat willen we dan ook gaan verwijderen maar we moeten even kijken hoe en wat want we kennen alle regels van de camping omtrent dat nog niet zo goed
We hebben de caravan net gekocht dus ik verwacht m zeker langer als 2 jaar te hebben :D :D

x_spekkie_x

Berichten: 4355
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 15:39

Phylos schreef:
x_spekkie_x schreef:
Ik ken iemand die een rijtjeshuis tuin heeft laten aanleggen, samen met de buren (niet dezelfde tuin, maar dus wel handig meerdere tuinen naast elkaar). Die was voor de voortuin en achtertuin samen met materiaal en mankracht 10.000 euro kwijt. Vermoed dat het vergelijkbaar is qua oppervlakte :)


Ik heb de achtertuin van ruim 40 m2 laten doen qua bestrating en borders. voorwerk en aanplanten zelf. Was ongeveer 1500 kwijt. Voor tegels borderstenen opsluitbanden elektra gras zand mest en planten

Van dit
[ [url=m/fbtfO4.jpg]Afbeelding[/url] ]

Naar dit

[ [url=m/maCPnb.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wow, mooi! En wat een koopje!
Ik moet zeggen dat het rijtjeshuis een nieuwbouwwoning was en er dus ook nog een lading zand/aarde in moest om alles op te hogen en dat alles volledig uit handen is gegeven. En in een dure regio. Ik kan bijna niet geloven dat het zo goedkoop kan :oo

Phylos

Berichten: 5667
Geregistreerd: 29-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 17:14

Kenyada schreef:
PSvanLot schreef:
Wat een mooie aanpassing. En hoe mooi zijn de bomen achter de schutting nu ze blad hebben


Dit wilde ik ook al zeggen ;) wat een bof zo dat de achterburen die neergezet hebben. Heb jij ook mooi profijt van!

Klopt. Super blij mee. Anders had ik zelf zoiets gedaan

Phylos

Berichten: 5667
Geregistreerd: 29-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 17:18

Wow, mooi! En wat een koopje!
Ik moet zeggen dat het rijtjeshuis een nieuwbouwwoning was en er dus ook nog een lading zand/aarde in moest om alles op te hogen en dat alles volledig uit handen is gegeven. En in een dure regio. Ik kan bijna niet geloven dat het zo goedkoop kan :oo[/quote]
Ik heb b keus tegels dat scheelt. Tegels en leggen door beunhaas was 1000. Dat was de grootste hap

Janine1990

Berichten: 43803
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 17:19

Phylos schreef:
Wow, mooi! En wat een koopje!
Ik moet zeggen dat het rijtjeshuis een nieuwbouwwoning was en er dus ook nog een lading zand/aarde in moest om alles op te hogen en dat alles volledig uit handen is gegeven. En in een dure regio. Ik kan bijna niet geloven dat het zo goedkoop kan :oo

Ik heb b keus tegels dat scheelt. Tegels en leggen door beunhaas was 1000. Dat was de grootste hap[/quote]

Wat is er B-keus aan die tegels?

kraakte
Berichten: 3076
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 17:20

Afbeelding

Hier t zwembadje maar vast neergezet voor de komende warme dagen :o

Zoals te zien zit er daar op de muren nog superveel hedera resten,iemand de tip om het eraf te krijgen? Hoge druk willen we wel proberen maar ben bang dat daarmee de voegen er ook uitvliegen.
1 van onze buren gaf de tip om het met een gasbrander te doen maar zou dan de muur niet helemaal zwart geblakerd raken?