[Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 18:18

Ik heb de proefmaand gehad en nog 1 of 2 maanden. Maar ik ben er al klaar mee. Als tweede seizoen van See er is dan neem ik t nog een maandje om dat te kijken. Maar verder....

Denk dat het weer een apple flop gaat worden.....

Kmbrly

Berichten: 1844
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 22:26

Ik heb het een naar gratis omdat ik een apple tv heb gekocht.
Maar qua aanbod vind ik het echt triestig. En ook helemaal niet duidelijk waar ik moet kijken.

Queelens

Berichten: 8027
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 09:36

Ik kom hier na lange tijd ook weer eens binnenvallen. Zijn er hier toevallig mensen die ervaring hebben met dual sim (esim) op een iphone?

Ik heb toevallig vorige week een esim besteld zodat ik mijn werktelefoon (iphone xr) ook prive kan gebruiken. Ik vind het namelijk horror om met twee toestellen rond te lopen. Maar wil wel graag werk en privé gescheiden houden. Ik kan online weinig praktijk-ervaringen vinden. Misschien zit hier iemand die ook dual sim op iphone heeft? :)

Worst case scenario is dat ik het niet vind werken. In dat geval koop ik een nieuwe iphone (heb nu een 7) en ga ik weer met twee toestellen lopen. Maar het zou fijn zijn als het werkt :=

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 17:34

Ik heb het enkel nog gebruikt tijdens een week in Amerika in februari. Ik heb toen via een app (airalo) via esim een dataplan van 1gb voor 3 dollar gekocht zodat ik daar internet op de telefoon zou hebben daar. Werkte prima. Je kunt heel makkelijk bepalen via welke sim welke data moet lopen en zo. Maar een tweede telefoonnummer heb ik dus nog niet geprobeerd.

Wel echt een aanrader trouwens, die Airalo, als je ooit buiten de EU reist. Veel goedkoper dan de bundels die de Nederlandse providers aanbieden.

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 08:39

Shiloh schreef:
Ik heb het enkel nog gebruikt tijdens een week in Amerika in februari. Ik heb toen via een app (airalo) via esim een dataplan van 1gb voor 3 dollar gekocht zodat ik daar internet op de telefoon zou hebben daar. Werkte prima. Je kunt heel makkelijk bepalen via welke sim welke data moet lopen en zo. Maar een tweede telefoonnummer heb ik dus nog niet geprobeerd.

Wel echt een aanrader trouwens, die Airalo, als je ooit buiten de EU reist. Veel goedkoper dan de bundels die de Nederlandse providers aanbieden.


Ook Amerika, drie weken. Ik had een eSim abonnement van T-Mobile USA, vooral omdat ik veel data wilde (onbeperkt) vanwege mijn blog en foto´s. Ideaal!

Ik bleef gewoon bereikbaar op mijn eigen Spaanse nummer, maar kon heel makkelijk kiezen welke lijn ik wilde gebruiken voor data of bellen. Drie weken dus die USA-lijn, daarna met één schuifje omzetten terug op Spaans. Zowel voor data als voor bellen. Kan je gerust doen!

Queelens

Berichten: 8027
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 22:58

Ah zo te lezen gaat dat wel prima dus :j
Ik las alleen dat je geen twee nummers op WhatsApp kunt gebruiken. Maar daar kan je voor je tweede nummer whatsapp for business voor downloaden. Ik ben benieuwd of het voor permanent gebruik ook fijn gaat werken. Ga het in augustus zien. Zou in ieder geval wel heel erg voordelig zijn :D

Sodera

Berichten: 5298
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Ireland

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 09:44

Hou je ons op de hoogte Queelens?
Ik loop op t moment met 3 iPhones rond (een NL nummer, Iers prive en een werk nummer) en word er een beetje krankjorum van eerlijk gezegd....
Zou fijn zijn als zoiets ook op permanente basis zou kunnen werken!

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 16:28

Je kan meerdere eSims toevoegen en er zijn ook aanbieders voor permanente abo´s.

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 20:29

Je kunt er wel maar 1 tegelijk actief hebben toch? Je kunt erg makkelijk wisselen en de instellingen van de ander gewoon behouden, maar je kunt er maar 1 tegelijk (naast je fysieke sim) actief hebben.

Queelens

Berichten: 8027
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 10:10

Shiloh schreef:
Je kunt er wel maar 1 tegelijk actief hebben toch? Je kunt erg makkelijk wisselen en de instellingen van de ander gewoon behouden, maar je kunt er maar 1 tegelijk (naast je fysieke sim) actief hebben.

Ja ik geloof het wel. Althans je gebruikt van een de bundel. Je kan wel altijd nog gebeld worden op je andere nummer en als persoon x een prive contact is en je hebt je zakelijke bundel actief gaat ‘ie die persoon wel op je prive bundel bellen.
Althans zoiets. Ik ga het in augustus ervaren :j

LiannePuthzy

Berichten: 6959
Geregistreerd: 10-05-13

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 12:36

Wie weet raad? Mijn iPhone 10s leid af en toe zijn eigen leven. Siri springt soms uit het niets aan (ik heb hé Siri uitstaan) als ik spottify gebruik worden liedjes op pauze gezet, vooruit gespoeld of teruggespoeld. Net sprong er ook tijdens het kijken van YouTube opeens een ander filmpje aan zonder dat ik het beeldscherm aanraakte of de video afgelopen was (was geen reclame)

Es_ther

Berichten: 18709
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 13:31

Doe je dat met je oortjes in?

LiannePuthzy

Berichten: 6959
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 13:39

Es_ther schreef:
Doe je dat met je oortjes in?


Meestal wel

Es_ther

Berichten: 18709
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 14:11

Dan kan het zijn dat je oortjes kapot zijn. Ik had dat ook met oortjes. Pauze, verder, 30 seconden verder.
Probeer eens met andere oortjes, misschien zijn die stuk :)

_Rianne_
Berichten: 5239
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Huisje weltevree :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 16:43

Ik kom na een hele lange tijd ook weer eens binnen vallen.
Na 2 jaar een Samsung... ben ik dolblij weer een iPhone te hebben! <3
Een SE 2020 om precies te zijn.

Ik ben er een beetje uit merk ik.. 't loopt als een zonnetje, maar zit even te klooien met de notificatiegeluidjes.

Ik kan bij Telegram, Facebook, Whatsapp ed. alleen de voorgeprogrammeerde geluidjes kiezen, en geen "eigen' geluidjes, klopt dat, of zie ik iets over het hoofd?

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 21:54

Mijn iPhone 7 heeft, na 3,5 jaar gebruik, vandaag een vlieglesje teveel gehad. 8)7
De telefoon glipte uit mijn hand en, ik greep mis toen ik het ding wilde opvangen, waardoor die een twee meter verderop op de vloer kletterde. Maar scherm was heel en ik moest weg voor een afspraak, dus verder niet direct over nagedacht.

In de auto had ik mijn iPods in en vriendin gebeld via Siri dat ik iets verlaat was... tot zover ging het goed.
Maar toen ik later die middag een foto op mijn mobiel wilde laten zien kwam ik er niet in.

De ene helft van mijn touchscreen reageert niet meer op aanraking. Dus ik kan niet inloggen met code, geen
Telefoontjes opnemen of bellen zonder pods, etc.

Afbeelding
(Sim zit inmiddels in een ander toestel)

Heeft iemand dit of iets soortgelijks wel eens gehad en is het te repareren? Zo ja, wat zijn de kosten ongeveer?

J0anieke

Berichten: 4872
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 22:25

Ik heb zelf wel eens een paar schermen vervangen van de wat oudere iPhones (4S, 5 en 5S), maar ben er meer gestopt. Reken voor een nieuw kwaliteitsscherm 60-100 euro. Voor mindere kwaliteit 20-50. Dit is dan alleen het scherm.
Maar 3,5 jaar gebruik? Kun je dan niet beter overstappen op de SE 2020?

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 13:53

J0anieke schreef:
Ik heb zelf wel eens een paar schermen vervangen van de wat oudere iPhones (4S, 5 en 5S), maar ben er meer gestopt. Reken voor een nieuw kwaliteitsscherm 60-100 euro. Voor mindere kwaliteit 20-50. Dit is dan alleen het scherm.
Maar 3,5 jaar gebruik? Kun je dan niet beter overstappen op de SE 2020?


Ik heb gisteren al gelijk de iPhone 11 gekocht. :+
Maar het glas van de iPhone 7 is nog heel, het is de touchscreen die het half niet doet.
Ik geef mijn oude mobieltjes altijd door aan mijn moeder, dus als deze te repareren zou zijn, dan is dat fijn.

Anoniem

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 13:55

Als het touchscreen zelf nog wel heel is zal het interne schade is. Dat kan een losgeraakt kabeltje zijn door de val (dat is een kwestie van kabeltje vastzetten) of je moederbord is bv beschadigd. Vanaf hier kunnen wij dat helaas niet zien, dus daar zal je hem voor moeten wegbrengen.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 13:57

Emmaa_ schreef:
Als het touchscreen zelf nog wel heel is zal het interne schade is. Dat kan een losgeraakt kabeltje zijn door de val (dat is een kwestie van kabeltje vastzetten) of je moederbord is bv beschadigd. Vanaf hier kunnen wij dat helaas niet zien, dus daar zal je hem voor moeten wegbrengen.


Mijn moeder haalt de mobiel morgen op en gaat het inderdaad navragen bij een reparateur bij haar in de buurt. Maar ik had gehoopt om hier wat ervaringen van hetzelfde te vinden, zodat ik ongeveer kan inschatten wat de richtprijs voor een dergelijke reparatie zal zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 13:58

Daphara schreef:
Emmaa_ schreef:
Als het touchscreen zelf nog wel heel is zal het interne schade is. Dat kan een losgeraakt kabeltje zijn door de val (dat is een kwestie van kabeltje vastzetten) of je moederbord is bv beschadigd. Vanaf hier kunnen wij dat helaas niet zien, dus daar zal je hem voor moeten wegbrengen.


Mijn moeder haalt de mobiel morgen op en gaat het inderdaad navragen bij een reparateur bij haar in de buurt. Maar ik had gehoopt om hier wat ervaringen van hetzelfde te vinden, zodat ik ongeveer kan inschatten wat de richtprijs voor een dergelijke reparatie zal zijn.

Ja snap ik hoor! Maar als er geen visuele schade is aan het scherm zal er iets aan de binnenkant niet lekker gaan, en dat is zoooo moeilijk in te schatten. Ik heb ook wel eens soortgelijke problemen gehad, bij mij herkende hij mijn simkaart niet meer omdat die sensor dus kapot was gegaan en nog wat ander gezeik, ik heb hem uiteindelijk niet laten repareren omdat ik het gewoon te veel gedoe vond :o

Es_ther

Berichten: 18709
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 14:27

Mijn scherm is 1 keer stuk gegaan, van de 5S. Maar dat was extern. Precies verkeerd geland, dus onder m’n glasplaatje :')

J0anieke

Berichten: 4872
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 15:41

Ik denk toch dat het aan het scherm ligt, gezien de rechter helft verkleurd is. Zou het gewoon navragen dan..

Iolanthe

Berichten: 4078
Geregistreerd: 28-09-11
Woonplaats: Antwerpen (BE)

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 16:20

Ben ik weer met mijn dilemma O:)
Voor welke optie zouden jullie gaan? (Ik wil sowieso refurbished kopen)

- optie 1: Iphone 7 met 128 GB
- optie 2: Iphone 8 met 64 GB
- optie 3: wachten tot de nieuwe Iphone SE refurbished te koop is (maar dat is misschien nog tot er een nieuwe Iphone komt?)

Ik wil voor die modellen gaan omdat ze niet zo groot zijn, Iphone 11 en zo zijn dus niet echt een optie...

Queelens

Berichten: 8027
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 17:10

Daphara schreef:
Emmaa_ schreef:
Als het touchscreen zelf nog wel heel is zal het interne schade is. Dat kan een losgeraakt kabeltje zijn door de val (dat is een kwestie van kabeltje vastzetten) of je moederbord is bv beschadigd. Vanaf hier kunnen wij dat helaas niet zien, dus daar zal je hem voor moeten wegbrengen.


Mijn moeder haalt de mobiel morgen op en gaat het inderdaad navragen bij een reparateur bij haar in de buurt. Maar ik had gehoopt om hier wat ervaringen van hetzelfde te vinden, zodat ik ongeveer kan inschatten wat de richtprijs voor een dergelijke reparatie zal zijn.


Als het kan zou ik naar de winkel gaan waar je hem gekocht hebt. Is alweer even terug maar ik heb ooit mijn iphone 4s laten vallen. Geen externe schade, maar mijn scherm had ineens de kleuren en strepen van een oude nokia :+
Heb hem toen naar de winkel gebracht waar ik hem had gekocht, zij hebben hem opgestuurd naar de leverancier en daar heb ik gratis een nieuwe gekregen omdat ze het probleem niet konden vinden.

Nu heb ik daar wel heel erg veel geluk mee gehad natuurlijk. Normaal krijg je niks vergoed als je hem zelf hebt laten flikkeren en mijn telefoon viel ook niet meer in de garantie, was bijna twee jaar oud. Maar omdat het een onbekend probleem was en ik geen schade had kreeg ik zo een nieuwe.
Overigens was het geen bewuste actie, ik had hem weggebracht onder het mom ‘hij moet gemaakt worden’ want met zon scherm kon ik niets haha. Maar ik kreeg na een week al een belletje dat ze een nieuwe iphone voor me klaar hadden liggen.