[Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Ricie
Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 14:24

Hahahaha, okee ik ben niet de enige dus die sneller boodschappen gaat doen dan perse nodig alleen maar voor het uitproberen.

Heb het net geprobeerd met mijn telefoon, werkte echt super! Super makkelijk en snel. Heerlijk! Heb zelfs het idee dat de terminal hem eerder herkende en piepte/accepteerde dan hij contactloos met mn pas altijd doet. Of dat ligt aan mij...kan natuurlijk ook :=

Binnenkort (lees "zo snel mogelijk") ook nog maar eens ff ergens proberen met mn Watch....ben benieuwd!

Soms stream ik games, soms niet....en soms....vliegt daar dan zomaar wat strooigoed rond. Twitch: https://twitch.tv/ricietjuh


Ricie
Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 14:25

8nnemiek schreef:
Hoe werkt het, die apple pay? Moet je de telefoon dan ergens scannen?


Je moet eerst even je bankpas koppelen aan de Wallet app (let op, werkt alleen met ING). Daarna druk je 2x op je homebutton of op je vergrendelknop als je geen home button hebt om Apple Pay te activeren. Telefoon boven de pin zoals je normaal met je pas doet met contactloos betalen. En je hebt betaald!

Soms stream ik games, soms niet....en soms....vliegt daar dan zomaar wat strooigoed rond. Twitch: https://twitch.tv/ricietjuh

8nnemiek
Berichten: 43380
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 14:37

Handig! Dus je moet je telefoon wel ontgrendelen voordat je betaalt?
Het gewone contactloos betalen vind ik niet veilig genoeg, dus heb ik uitgeschakeld. Zou mooi zijn als dat met Apple pay een stuk veiliger wordt.

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Ricie
Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 14:47

Vanuit vergrendelde toestand kan je Apple Pay ook direct activeren. Maaar! Hij scant altijd eerst je gezicht nog, dus een betaling moet altijd eerst geactiveerd worden door FaceID. Dus ja, als ik ook alle verhalen lees over hoe het achter de schermen werkt. Denk ik wel dat Apple Pay veiliger is als normaal contactloos betalen.

Soms stream ik games, soms niet....en soms....vliegt daar dan zomaar wat strooigoed rond. Twitch: https://twitch.tv/ricietjuh

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 20:45

Hallo :)
Ik heb sinds vandaag een IPad, jeeh. Maar dat is wel erg wennen nu. Zo ben ik nu aan het stoeien met de app van mail. Als ik deze nu open, krijg ik meteen een e-mail te zien in plaats van een overzicht van mijn e-mails. Hoe kan ik instellen dat ik alleen een overzicht zie? Is dat in te stellen of moet ik dan een andere app hebben zoals Gmail die ik nu wel op mijn Android heb?

Shiloh
Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 21:19

Als je linksbovenaan op postbussen klikt, dan komt er links een strook met mail overzicht naar boven. En dan kun je naar postvak in of zo. Maar alleen dus in een strook. Alleen een overzicht krijg je in Mail geloof ik niet.

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 21:25

Hmm, toch maar Gmail gedownload, bedankt.

Obi
Berichten: 465
Geregistreerd: 12-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 10:22

Warboel schreef:
Alles up to date?

Nieuwe iPads aangekondigd!
Air 2019, 10.5 inch en met een A12 Bionic chip met neural engine:
https://www.iculture.nl/ipad/ipad-air-2019/

En de Mini 5, 7.9 inch en ook een A12 Bionic chip.
https://www.iculture.nl/ipad/ipad-mini-2019/

Beide ook geschikt voor de Pencil (1st gen). Ik vind de Mini zo leuk! <3 ik heb hier nog een Mini 3 liggen, ben wel in twijfel om die misschien in te gaan ruilen voor een nieuwe Mini. Heb ook een Pro 10.5” maar soms zou ik willen dat die wat kleiner was. En zo kan ik er ook gewoon lekker op tekenen!


Ik ben aan het kijken naar een nieuwe laptop welke ik ook wil gebruiken voor fotobewerking. Heeft iemand een idee of de nieuwe Ipads hier ook geschikt voor zijn?

Ricie
Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 13:37

Echt heel veel ervaring heb ik zelf niet met de nieuwe ipads. Moet wel zeggen, mijn zus heeft een ipad pro. Geweldig ding, super krachtig en heel fijn om mee te werken. Daar kan je denk ik met wat handigheid wel mee uit de voeten. Als het goed is kwam daar binnenkort ook de volledige photoshop versie heen, dan zou dat zeker wel moeten lukken.

Weet alleen niet of Photoshop echt specifiek voor de pro gaat zijn of ook de bovenstaande modellen ondersteund die jij noemt.

Soms stream ik games, soms niet....en soms....vliegt daar dan zomaar wat strooigoed rond. Twitch: https://twitch.tv/ricietjuh

Obi
Berichten: 465
Geregistreerd: 12-11-03

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 09:46

Bedankt voor je reactie! Ik ga me even inlezen mbt de Ipad pro en anders even langs de apple store voor mee info.

lenaa_tje
Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 07:38

Weten jullie hoe je contact opneemt met Apple als je via iDeal 25 euro tegoed hebt gekocht maar het is niet bij geschreven op iTunes ? Ik doe dit altijd via iDeal en dit is de eerste keer dat het niet goed gaat.

Shiloh
Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 09:18

Gewoon via de site van Apple zelf neem ik aan. Die hebben gewoon een klantenservice pagina.

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Shiloh
Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 09:22

Ricie schreef:
Echt heel veel ervaring heb ik zelf niet met de nieuwe ipads. Moet wel zeggen, mijn zus heeft een ipad pro. Geweldig ding, super krachtig en heel fijn om mee te werken. Daar kan je denk ik met wat handigheid wel mee uit de voeten. Als het goed is kwam daar binnenkort ook de volledige photoshop versie heen, dan zou dat zeker wel moeten lukken.

Weet alleen niet of Photoshop echt specifiek voor de pro gaat zijn of ook de bovenstaande modellen ondersteund die jij noemt.


Als alternatief voor photoshop is Affinity photo een hele goede optie. De iPad app is mega uitgebreid en de desktop variant is echt gelijkwaardig te noemen aan photoshop. En dat voor een buy once own always prijs van ik geloof 50 euro. (Voor desktop, iPad variant moet je los kopen en is goedkoper)

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

cynthiar
Berichten: 4466
Geregistreerd: 08-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 12:34

lenaa_tje schreef:
Weten jullie hoe je contact opneemt met Apple als je via iDeal 25 euro tegoed hebt gekocht maar het is niet bij geschreven op iTunes ? Ik doe dit altijd via iDeal en dit is de eerste keer dat het niet goed gaat.


Waarschijnlijk heb je het geld maandag weer teruggestort gekregen.
Ik heb dit ook al 2 keer gehad.

lenaa_tje
Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 12:36

cynthiar schreef:
lenaa_tje schreef:
Weten jullie hoe je contact opneemt met Apple als je via iDeal 25 euro tegoed hebt gekocht maar het is niet bij geschreven op iTunes ? Ik doe dit altijd via iDeal en dit is de eerste keer dat het niet goed gaat.


Waarschijnlijk heb je het geld maandag weer teruggestort gekregen.
Ik heb dit ook al 2 keer gehad.

Dan wacht ik dat af!
Klantenservice pagina had in geprobeerd maar ik kom dan niet de juiste categorie tegen waar mijn vraag in moet vallen.

Ricie
Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 12:47

Dan pak ik altijd een andere categorie, zolang ik maar kan chatten _O-

Overigens helpen ze me zelfs dan keer op keer prima!

Soms stream ik games, soms niet....en soms....vliegt daar dan zomaar wat strooigoed rond. Twitch: https://twitch.tv/ricietjuh

Niene87
Berichten: 3402
Geregistreerd: 09-03-10
Woonplaats: Enschede

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 19:31

Ik mag m’n abonnement verlengen.... heb nu een iPhone 8... ik twijfel of ik nu de Xr kies of dat ik wacht tot de nieuwe iPhones
Wat zouden jullie doen?


Rinkex
Berichten: 1495
Geregistreerd: 03-09-14
Woonplaats: Thuis

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 19:32

ik zou wachten!

~Joy (†16/04/2019) & Will He Express (†11/10/2023) ~

Warboel
Berichten: 14676
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 20:41

Ik zou ook wachten :j

iPhone 8 kan nog prima mee tot september, ik wacht nu ook. Met een iPhone 7 van januari 2017 :+ Gaat prima hoor. Ik heb wel m'n abo Sim Only verlengd maar ik wil m'n telefoon niet meer bij m'n abo omdat dat vaak gedoe geeft met de garantie. Als het tegenvalt in september kan je altijd nog een Xr/Xs kopen, die zullen dan wel in prijs naar beneden gaan.

Otje de assistentie windhond: [BB] Onze weg naar Otje de assistentiehond
Otje & Appa op Instagram: Otje_and_Appa

Illustraties instagram: @thewanderingwindsprite

eilleen333
Berichten: 12841
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 15:42

Ik heb op mijn iPhone een nummer geblokkeerd, al een jaar of 2. Ineens kan die persoon mij wel weer bellen, ondanks het feit dat ik het nummer nog geblokkeerd heb. Weet iemand hoe dat kan? Het is erg irritant, deze persoon belt namelijk een keer of 40-50 per dag. De persoon kan er niets aan doen, maar ik kan soms een uur lang mijn telefoon niet gebruiken omdat hij continue blijft bellen.

<3Mone-Mesia van 't Witteveen <3
https://www.vet-service.nl Paardentandarts/ paardendierenarts aan huis
https://www.willowranchsanctuary.com/

Ricie
Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 15:47

Aangifte doen van stalking, is het eerste dat in mij opkomt. 40-50 keer per dag zal daar wel onder moeten vallen lijkt mij.

Daarnaast, wellicht al geprobeerd blokkering op te heffen en opnieuw te blokkeren?

Soms stream ik games, soms niet....en soms....vliegt daar dan zomaar wat strooigoed rond. Twitch: https://twitch.tv/ricietjuh

eilleen333
Berichten: 12841
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 17:25

Ricie schreef:
Aangifte doen van stalking, is het eerste dat in mij opkomt. 40-50 keer per dag zal daar wel onder moeten vallen lijkt mij.

Daarnaast, wellicht al geprobeerd blokkering op te heffen en opnieuw te blokkeren?

Het gaat om iemand die er echt niets aan kan doen (dementie). Aangifte is geen optie. Dan pakken ze de telefoon af, maar kan ik hem ook niet bellen als ik wel wil bellen.
Misschien is het omdat ik in Canada zit. Ik krijg nl ook ineens telefoontjes uit “Kansas-usa” maar wel met het nummer van de geblokkeerde persoon. Hij komt er denk ik door omdat ik in het buitenland zit. Dan worden telefoontjes omgeleid ofzo. Was vorig jaar ook drama met mijn voiecemail.

<3Mone-Mesia van 't Witteveen <3
https://www.vet-service.nl Paardentandarts/ paardendierenarts aan huis
https://www.willowranchsanctuary.com/

Kmbrly
Berichten: 1843
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 01:53

[ img ]
Misschien interessant voor ons die iwatch gebruiken.
Vooral als je er alleen op uittrekt met het paard.

I know you'll be a sun in somebody else's sky

Ricie
Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 09:25

Je doelt op het smsje ga ik vanuit? Is niet alleen mogelijk via je watch maar ook gewoon via de iPhone ;) kan je instellen in je medisch id geloof ik zo uit mijn hoofd. Werkt wel alleen als je belt via de sos functie (5 keer sluimerknop indrukken)

Soms stream ik games, soms niet....en soms....vliegt daar dan zomaar wat strooigoed rond. Twitch: https://twitch.tv/ricietjuh

Kido
Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 09:44

De Watch heeft val detectie dus die verstuurt dat vanzelf als je dat heb ingesteld tenminste.

Als tranen een trap konden bouwen en herinneringen een brug.
Dan klommen we de hemel in en brachten we jullie gezond mee terug.

Whisper en Shadow Together forever


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amanda_T, Contemplate, dolor, GoogleAdsense, GrapeshotBot, idje, manonnevot, SemrushBot en 85 bezoekers