[Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PeerAppel

Berichten: 3943
Geregistreerd: 06-09-11

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 23:07

Mac van 7 jaar oud heb ik weleens adware op gehad, maar dat kwam doordat ik perongeluk ergens op had geklikt. Mijn broertje heeft het eraf gekregen en ter preventie adblocker erop gezet.
Met mijn Macbook van 4 jaar oud is het nog nooit gebeurd, maar daar ben ik ook wat voorzichtiger mee. :o

Warboel
Berichten: 14684
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 10:47

Zou er geen virusscanner opzetten inderdaad, eigenlijk maken die je Mac altijd onnodig traag. Als er bij mij mensen in de winkel komen met "de batterij is zo snel leeg, en hij is ineens een stuk trager" is het antwoord op "heeft u er onlangs een virusscanner op geïnstalleerd?" eigenlijk altijd ja :P
Gewoon zorgen dat je je updates goed uitvoert, zet desnoods automatisch updaten aan.

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 16:56

Whoop whoop *\o/*

Ik ben zo blij, Apple Pay komt eindelijk naar Nederland :D

Gaan jullie het gebruiken als het er is? Of zien jullie het nut/voordeel er niet van in?

Warboel
Berichten: 14684
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 17:06

Ja ik ga het zeker gebruiken! Ik zit ook bij ING dus ben super benieuwd :):)

Ik heb van de week een nieuwe Watch gekocht, was m'n gouden S3 zo zat dus heb een Space Gray S4 gehaald. M'n sportloop bandjes verzameling is alleen een beetje uit de hand gelopen :')
Afbeelding

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 17:17

Ik zit ook bij ING. Kan niet wachten tot het zover is. Dan is het alleen nog wachten op een gedigitaliseerd Rijbewijs. Dan hoef ik helemaal geen portemonnee meer mee te nemen _O-

Kreeg wel een tip dat het via een Bunq omweg ook nog steeds mogelijk is.

Niet verkeerd, ik heb nog een eerste gen watch, wil eigenlijk ook naar de nieuwe. Maar even geen geld voor voorlopig.

Niet verkeerd die verzameling! Ik heb maar 1 bandje hahahahaha.

Warboel
Berichten: 14684
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 17:26

Ja, ideaal :))
Via Bunq is idd ook mogelijk maar dan wel via die omweg.. Hoe dat precies werkt weet ik niet.

Ik ben wel echt blij met m'n S4 hoor! Vind 'm echt een heel stuk mooier dan m'n 3.
Ja die bandjes is een beetje een dingetje :') Ik vind die sportloops echt geweldig, zitten zo lekker en zijn ook gewoon mooi! Heb in totaal denk ik iets van 20 bandjes ofzo? Heb 3 van die nylon bandjes maar die vind ik mwah, en de rest silicone bandjes. Maar krijg personeelskorting dus dat scheelt al weer iets. En zodra er weer goedkope bandjes (restvoorraad vaak) in de winkel zijn, kaap ik ze :))

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 17:30

Jaa, ik zat te twijfelen via de bunq weg. Maar nu het naar ING komt wacht ik nog wel even geduldig. Misschien dat als er binnenkort bekend wordt dat het nog maaanden duurt dat ik alsnog naar Bunq ga. Hoor buiten apple pay nog meer positieve verhalen.

Ik heb geen idee wat ik aan bandjes wil. Heb nu de standaard meegeleverde. Maar die vind ik eigenlijk niet heel fijn. Heb 2 aliexpress bandjes gehad. Maar dat viel zo tegen en durf ik niet meer aan. De originele via apple zijn flink aan de prijs, maar komt wel een keer.

Werk je voor Apple zelf of bij een reseller?

Warboel
Berichten: 14684
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 17:36

Jah het zou mij niet zoveel uitmaken als het langer duurt, heb het nu ook niet dus "mis" het ook niet. Ga het zeker wel gebruiken zodra het er is :j

Welke maat Watch heb je? Ik kan je echt aanraden eens een Sportloop te proberen!

Ik werk voor een reseller :j Toekomstgoal is dénk ik wel Apple zelf, maar dat is nu niet zo handig met m'n studie. Maar ben nu aan het afstuderen dus wie weet :))

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 17:48

Oooo ik ben ook sportloop verslaafd idd maar vind de prijs altijd een puntje...
Helaas zijn ze niet vaak in de aanbieding maar soms bij een reseller wel.

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 18:18

Aaah okee gaaf! Jaren geleden gesolliciteerd bij een reseller. Toen afgewezen, zit alleen vaak te twijfelen het nog eens te proberen.

Voor Apple zelf lijkt me inderdaad ook wel heel gaaf!

Heb een 42mm....zal dat bandje eens opzoeken en ff kijken.

Warboel
Berichten: 14684
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 18:26

Ik vind het leuk werk hoor :j ik geef ook wel veel les, is ook heel leuk om mensen beter met hun spullen om te leren gaan! :)
Ik ben nu bezig met een Expert Track, daar hoort ook een assessment bij en dan kom je ook in een database bij Apple. Als ik dan bij Apple zelf wil solliciteren sta ik al in hun database als expert {:}

J0anieke

Berichten: 4875
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 18:42

Ricie schreef:
Whoop whoop *\o/*

Ik ben zo blij, Apple Pay komt eindelijk naar Nederland :D

Gaan jullie het gebruiken als het er is? Of zien jullie het nut/voordeel er niet van in?

Nop! Heb een fitbit waarmee ik contactloos kan betalen.. :')

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 15:10

Aangezien van mijn macbook het toetsenbord het niet geheel meer doet, maar ik bang ben dat het maken ervan ook gewoon prijzig is en dan net zo goed een nieuwe kan kopen; hoeveel geheugen raden jullie aan te nemen? Ik had mijn macbook pro met retinascherm gekocht omdat ik destijds veel met fotografie bezig was, maar daar ben ik echt helemaal mee gestopt en sindsdien gebruik ik mijn laptop hooguit om te internetten en soms downloaden we een filmpje :Y)
Oh en ik speel er heel sporadisch Star Stable op.
Is 128 GB daarvoor gewoon prima?

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 15:41

128 zou daarvoor moeten kunnen. Al zou ik eerder zeggen ga voor een 256 dan. Heb zelf een MBA 128gb, en merk toch wel dat hij ondanks ik er niet veel bijzonders mee doe redelijk snel vol zit.....ik zou zelf never meer voor 128 gb gaan in de toekomst.

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 15:47

Je bedoeld harde schijf ruimte :P , daar zou ik toch wel minimaal 256 doen. 128 heb je in no time vol zitten. Kwa geheugen zou 8gb voor wat jij benoemd meer dan zat moet zijn. Mocht je verwachten in de toekomst toch ook zwaardere applicaties te gaan draaien, zou ik eventueel voor 16 gaan, maar als je dat niet verwacht is 8 meer dan zat.

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 15:53

Shiloh schreef:
Je bedoeld harde schijf ruimte :P , daar zou ik toch wel minimaal 256 doen. 128 heb je in no time vol zitten. Kwa geheugen zou 8gb voor wat jij benoemd meer dan zat moet zijn. Mocht je verwachten in de toekomst toch ook zwaardere applicaties te gaan draaien, zou ik eventueel voor 16 gaan, maar als je dat niet verwacht is 8 meer dan zat.


Oja, grapje :Y) Thanks voor de tips!

Dorus

Berichten: 13209
Geregistreerd: 06-04-04

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 21:56

Bij mijn iPhone 6 kon ik door 2 keer op de homeknop te tippen het scherm naar beneden halen, waardoor ik makkelijker bij de bovenkant kan komen. Nu heb ik een XS en ben er nog niet achter hoe ik dat hier doe. Kan dat wel? En zo ja, hoe dan?

Warboel
Berichten: 14684
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 22:01


Dorus

Berichten: 13209
Geregistreerd: 06-04-04

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 22:08

Bedankt! Ik had geen flauw ieder hoe het heette dus kreeg ook niks gevonden. Bij m’n vorige telefoon was het al standaard ingeschakeld. Nu nog even handigheid erin krijgen, want het is toch wat minder eenvoudig dan die dubbele tip op de homeknop :=

hafjelinger

Berichten: 4375
Geregistreerd: 02-02-08
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 08:03

Warboel schreef:
Even inschakelen bij instellingen -> algemeen -> toegankelijkheid -> bereikbaarheid eerst, en dan aan de onderkant van je scherm vegen.
Hier staat een gifje bij, beetje lastig uit te leggen :') https://www.iculture.nl/tips/bereikbaar ... ty-iphone/



Oh is dit serieus een functie op je telefoon :') Mijn iPhone doet dit wel eens en ik dacht altijd dat hij dan gewoon even in de war was :')

Dorus

Berichten: 13209
Geregistreerd: 06-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 08:42

hafjelinger schreef:
Warboel schreef:
Even inschakelen bij instellingen -> algemeen -> toegankelijkheid -> bereikbaarheid eerst, en dan aan de onderkant van je scherm vegen.
Hier staat een gifje bij, beetje lastig uit te leggen :') https://www.iculture.nl/tips/bereikbaar ... ty-iphone/



Oh is dit serieus een functie op je telefoon :') Mijn iPhone doet dit wel eens en ik dacht altijd dat hij dan gewoon even in de war was :')

Zo ben ik ook achter het bestaan van die functie gekomen, doordat ik dacht dat er iets aan de hand was met mijn telefoon. En nu ik geen Homs knop meer heb merk ik pas hoe vaak ik hem eigenlijk nog gebruik.

Warboel
Berichten: 14684
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 14:11

Reachability heet het ook wel :D veel mensen denken idd dat het een bug is, maar het is best handig :+

J0anieke

Berichten: 4875
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 14:33

Ik dacht inderdaad ook dat het een bug was, of dat het een of ander ‘meldingsscherm’ was waar niks in staat.. _O-

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 17:57

Mag ik hier even advies vragen? Ik ben aan het kijken om een "nieuwe" mac aan te schaffen. Althans, 2e hands maar voor mij nieuw. Budget van ongeveer 400 euro. Merk dat mijn huidige imac redelijk traag begint te worden (late 2009, 3,06 IC2D. 8GB Ram)

Nu zit ik te kijken naar mac mini's. Maar weet dat intel core 2 duo niet te vergelijken is eigenlijk met lagere snelheden I3/5/7 etc. Maar heb hier niet echt veel verstand van, wil er wel stukje op vooruit gaan qua OS en snelheid etc.

Werk veel met final cut pro en motion etc. Heb geen idee waar ik naar moet kijken qua specs en jaartallen enzo? Zijn er hier mensen die me wat kunnen adviseren?

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 18:20

Mac mini is niet ideaal voor fcpx. Voor videobewerking wil je eigenlijk toch een grotere harddisk en een goede videokaart. Met de snelle ontwikkelingen op videogebied zal de mini vrij snel al verouderd zijn, terwijl een gewone imac het vaak prima 10 jaar volhoudt.
Er is net een nieuwe imac uit, dus die kan ook weer langer mee dan de modellen die al een jaar oud zijn. Al zijn de refurbished imacs van een paar jaar oud ook prima geschikt hoor.

Ik bewerk zelf 4K video met fcpx op mijn 2010 model 27" imac. Ik heb er 16GB geheugen in geplaatst, en hij loopt nog steeds als een zonnetje (met proxy video, dat dan wel).

Wat ik persoonlijk belangrijk vind: 1TB harddisk, min 16GB geheugen en minimaal een i7 processor.