[Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Stral
Berichten: 2545
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 11:28

Ja maar dat verklaart niet waarom hij zo snel leeg is toch


Memories
Berichten: 2627
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 11:38

Is je batterij niet gewoon op? heb eigenlijk altijd de eerste periode na een grote iOS update dat de batterij even heel slecht is maar dat trekt op een gegeven moment wel weer recht.

Heeft iemand ervaring met goede screen protectors voor iPhones (XR)? Ik heb zowel hele goedkope aliexpress als 20 euro per glasplaatje protectors gehad en ze hebben allemaal 1 ding gemeen: binnen een maand kan ik ze er al weer afhalen omdat er al barsten over het hele scherm zitten, hoekjes eruit etc. En ik ga echt niet slordig met m'n telefoon om. Vaak zie ik de barsten in de glasplaat letterlijk voor mijn ogen ontstaan terwijl ik mijn telefoon vastheb en gebruik en niks geks doe? :o?
Is dit normaal, doe ik iets fout of ligt het gewoon aan de kwaliteit van de glasplaatjes?

sureido
Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 11:43

Hoe krijg ik die irritante stickers van mijzelf weg bij emoji’s :+

Ricie
Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 11:59

Screenprotectors ben ik helemaal vanaf....keer een gebroken scherm gehad en de protector was nog heel. Sindsdien hoef ik ze echt niet meer.

Die memoji’s kan je verwijderen als je naar je berichten app gaat, in je balk helemaal naar rechts gaat en dan op meer klikken. Maar ik kreeg ze niet allemaal weg geloof ik. Heb nu unicorns. Ik wil daar ook nog steeds alles weg hebben....

Soms stream ik games, soms niet....en soms....vliegt daar dan zomaar wat strooigoed rond. Twitch: https://twitch.tv/ricietjuh

Nielojram
Berichten: 7797
Geregistreerd: 14-02-02

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 17:16

Sinds de update heb in mijn WA van DIW suggestie-woordjes in een balk boven mijn toetsenbord staan, gruwelijk irritant.. Enig idee hoe ik dat uitschakel? (XS)

Es war schön.

Ricie
Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 11:22

Oke, help, ik weet dat hier Apple kenners zitten.....

Heb een macbook air, net mijn nieuwe scherm binnen gehad. Extern scherm, 27 inch....full HD.

Nu heb ik hem aangesloten en heb ik maar 2 opties qua resolutie......en heel mn beeldscherm lijkt in de wijdte heel erg gerekt. Ik vind het er niet heel prettig uit zien. Maar ik ben bang dat er weinig aan valt te doen. Maar dacht wellicht weet hier iemand het....

Ik heb 2 opties, 1280x1024 en 800x600. Uiteraard heb ik hem al op het eerste staan. En daarnaast heb ik hem al qua scherm instellingen op wide staan en niet op de oude 4:3....

Iemand hier die toevallig nog raad weet?

Soms stream ik games, soms niet....en soms....vliegt daar dan zomaar wat strooigoed rond. Twitch: https://twitch.tv/ricietjuh

Warboel
Berichten: 14675
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 17:32

Gebruik je een adapter om het scherm aan je laptop aan te sluiten?
Welke MacBook Air heb je? En welk scherm?

Otje de assistentie windhond: [BB] Onze weg naar Otje de assistentiehond
Otje & Appa op Instagram: Otje_and_Appa

Illustraties instagram: @thewanderingwindsprite

Morrie
Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 16:02

Gezwicht voor een paarse iphone 11. Maar wat een bugs nog zeg. Ben 6 uur bezig geweest met een icloud kopie terug te zetten.
Gewoon naast de iphone 8 leggen, dat blauwe rondje voor de camera houden en de zooi overpompen werkte niet. Volgens Google werkt dat inderdaad niet bij een aantal toestellen.
Face id ingesteld, werkt af en toe. Apple watch al diverse keren gekoppeld, raakt ook steeds ontkoppeld. Net de telefoon in de auto gekoppeld. Hopelijk gaat onthoudt ie het.
Tot nu toe teleurgesteld dus.
Batterij loopt ook nog leeg als een malle

Kmbrly
Berichten: 1843
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 16:25

Face id moet je ook nog leren kennen. Meen ik mij te herinneren.

Hoop dat het je snel lukt -O-

Ben nu heel sterk aan het twijfelen om mijn fitbit versa te verkopen en te gaan voor apple watch.

I know you'll be a sun in somebody else's sky

Morrie
Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 17:23

Apple Watch is wel heel gaaf hoor (als ie eenmaal goed gekoppeld is)

MoniqueT
Berichten: 8844
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 18:09

Ik heb de 11 Pro Max al sinds 22 september en ik ben juist lyrisch over de batterij. Face ID werkt vlekkeloos.

Webshop - digital art: MoTekent

Shiloh
Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 09:33

Ik krijg Apple Pay dus niet aan de gang.

Bank kaart is succesvol gekoppeld, maar als er staat “houdt bij de lezer” oid dan doe ik dat maar gebeurd er gewoon helemaal niks. Telefoon en reader herkennen elkaar niet of zo. Super irritant.

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Dreamy
Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 09:40

Morrie schreef:
Gezwicht voor een paarse iphone 11. Maar wat een bugs nog zeg. Ben 6 uur bezig geweest met een icloud kopie terug te zetten.
Gewoon naast de iphone 8 leggen, dat blauwe rondje voor de camera houden en de zooi overpompen werkte niet. Volgens Google werkt dat inderdaad niet bij een aantal toestellen.
Face id ingesteld, werkt af en toe. Apple watch al diverse keren gekoppeld, raakt ook steeds ontkoppeld. Net de telefoon in de auto gekoppeld. Hopelijk gaat onthoudt ie het.
Tot nu toe teleurgesteld dus.
Batterij loopt ook nog leeg als een malle


Ik heb mijne sinds maandag en ben erg tevreden. Werkt naar behoren en de batterij gaat oprecht een dag mee. Heb er 8 uur lang intensief opgezeten (volgens schermtijd) en toen pas was ie bijna leeg. :j
Ook unlocked ie echt prima met Face Id.
Klinkt bijna alsof jouw iPhone misschien wel iets mankeerd?

MoniqueT
Berichten: 8844
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 10:41

Shiloh schreef:
Ik krijg Apple Pay dus niet aan de gang.

Bank kaart is succesvol gekoppeld, maar als er staat “houdt bij de lezer” oid dan doe ik dat maar gebeurd er gewoon helemaal niks. Telefoon en reader herkennen elkaar niet of zo. Super irritant.



Ik hen zowel mijn Rabobankpas als mijn Spaanse INGpas gekoppeld en beiden werken prima met FaceID hier in Nederland.

Webshop - digital art: MoTekent

Morrie
Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 10:47

Shiloh schreef:
Ik krijg Apple Pay dus niet aan de gang.

Bank kaart is succesvol gekoppeld, maar als er staat “houdt bij de lezer” oid dan doe ik dat maar gebeurd er gewoon helemaal niks. Telefoon en reader herkennen elkaar niet of zo. Super irritant.

Ik ook niet. Alles was goed gekoppeld maar toen ik bij de winkel stond, moest ik mooi m’n kaart weer opdiepen want hij deed het niet

Stral
Berichten: 2545
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 15:54

Batterij van mijn 11 gaat hier makkelijk 2 dagen mee. Face ID was wennen en ik vond vinger makkelijker (gebruik gsm nogal veel in bed in het donker) maar goed. Verder wel zeer tevreden van de camera!

MoniqueT
Berichten: 8844
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 16:47

Hoe houden jullie de telefoon tegen de lezer! Niet plat erop toch? De NFC- lezer zit rechtsboven, boven de tekens van je WIFI, netwerk en batterij. Ik gebruikte die al langer voor het uitlezen van mijn diabetessensor.

Webshop - digital art: MoTekent

Sani
Berichten: 27357
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Hengelo

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 16:50

Ik heb bij mijn (niet iPhone) toestel ontdekt dat ik echt de achterkant van mijn toestel moet gebruiken voor NFC, anders werkt het zeker niet.
Is dat bij iPhone niet hetzelfde?

Ik verkoop mijn (bijna) nieuwe Canon 70D (-3000 clicks), 50mm 1.4, 70-200 2.8 L USM. Stuur me een pb bij interesse!

Morrie
Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 16:56

Vanmorgen 100% batterij en nu 69. Alleen een stuk of 10 foto’s gemaakt onderweg en verder niets gedaan.

MoniqueT
Berichten: 8844
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 18:50

Sani schreef:
Ik heb bij mijn (niet iPhone) toestel ontdekt dat ik echt de achterkant van mijn toestel moet gebruiken voor NFC, anders werkt het zeker niet.
Is dat bij iPhone niet hetzelfde?


Bij iPhone zit de lezer in de bovenste rand.

[ img ]

Morris, vannacht geladen, veel gebruikt. Boek gelezen op de foon, serie foto’s bij Sinterklaas, dingen op Facebook gezet en nog veel meer. Heb nog 81 procent nu.

Webshop - digital art: MoTekent

Rienn
Berichten: 10581
Geregistreerd: 09-02-07
Woonplaats: West

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 19:18

Sinds vrijdag heb ik de 11 en ik ben er erg blij mee. Batterij gaat heel lang mee, gegevens overzetten was ook binnen 15 min gedaan. Apple Pay werkt ook, wel even wennen want bij de 8 was het gewoon mijn vingerafdruk. Face ID werk prima en zelfs wanneer er weinig ligt is.

Enige is dat er een update klaar staat, maar deze kan niet worden geïnstalleerd.

22.11'15 In loving memory: Karrien.G

Iedere dag dat je de zon ziet opkomen is een cadeau.

Morrie
Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 19:20

Dat met die update had ik ook. Hard reset doen en hij wil hem wel installeren

Warboel
Berichten: 14675
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 19:35

Morrie schreef:
Gezwicht voor een paarse iphone 11. Maar wat een bugs nog zeg. Ben 6 uur bezig geweest met een icloud kopie terug te zetten.
Gewoon naast de iphone 8 leggen, dat blauwe rondje voor de camera houden en de zooi overpompen werkte niet. Volgens Google werkt dat inderdaad niet bij een aantal toestellen.
Face id ingesteld, werkt af en toe. Apple watch al diverse keren gekoppeld, raakt ook steeds ontkoppeld. Net de telefoon in de auto gekoppeld. Hopelijk gaat onthoudt ie het.
Tot nu toe teleurgesteld dus.
Batterij loopt ook nog leeg als een malle


Dat is niet goed hoor! Klinkt alsof er ergens iets niet helemaal goed gegaan is. Waar heb je ‘m gekocht? iOS 13 is opzich best stabiel na de laatste update, zit je op 13.2?

Ik ben nog steeds echt happy met m’n 11 Pro, ik verbaasde me erover dat FaceID me gewoon herkende met muts op en sjaal om :D

Otje de assistentie windhond: [BB] Onze weg naar Otje de assistentiehond
Otje & Appa op Instagram: Otje_and_Appa

Illustraties instagram: @thewanderingwindsprite

Shiloh
Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 20:06

MoniqueT schreef:
Hoe houden jullie de telefoon tegen de lezer! Niet plat erop toch? De NFC- lezer zit rechtsboven, boven de tekens van je WIFI, netwerk en batterij. Ik gebruikte die al langer voor het uitlezen van mijn diabetessensor.


Op elk mogelijke manier geprobeerd.... niets....

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Morrie
Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 20:11

Met zonnebril op herkende hij me mooi niet vanmiddag.
Apple pay doet het ook. Vanmiddag in een rustig eettentje geprobeerd.
Meteen maar even in de auto gekoppeld.
Nu de stokoude muziek die ik ooit gekocht heb nog binnenhalen. Was op de vorige iPhone ook al niet gelukt.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Aeva, anselma, Dorella_L, lukka63, moonsparkle, Pieneappel, Samo en 111 bezoekers