E-reader ervaringen - deel 2

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 18:53

Ik heb ook in de vakantie weer heel veel gelezen, moet nodig weer verder. Ontspant zo lekker.
Zit nu steeds te kijken of Millennium 6 - Zij die moet sterven in de Kobo plus komt. Wel het luisterboek maar ik wil graag echt lezen....
Doen ze daar wel vaak met series, ik denk dat ze hopen dat je ze dan toch wel koopt.

petitparis

Berichten: 15984
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 22:33

Mijn ereader is bijna werkloos sinds mijn storytel abbo en het feit dat ik steeds meer hedendaagse auteurs ontdek die alleen via amazon "publiceren" en dan moet ik via de Kindle app lezen ipv op mijn kobo...

cursebreaker

Berichten: 11427
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 22:37

petitparis schreef:
Mijn ereader is bijna werkloos sinds mijn storytel abbo en het feit dat ik steeds meer hedendaagse auteurs ontdek die alleen via amazon "publiceren" en dan moet ik via de Kindle app lezen ipv op mijn kobo...


Of een Kindle reader kopen tzt *wenkbrauwwiebel* +:)+

petitparis

Berichten: 15984
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 08:31

haha, ik heb er al aan gedacht. Maar mijn ereader is nog lang niet versleten.

cursebreaker

Berichten: 11427
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 08:49

petitparis schreef:
haha, ik heb er al aan gedacht. Maar mijn ereader is nog lang niet versleten.


Herkenbaar. Mijn nog eigenlijk goede Kobo ligt ook stof te happen nu al bijna 2 jaar omdat ik 'm inruilde voor de Kindle hihi. Ik moest me schamen :') Maar kan er ook geen afstand van doen want ik heb 'm van mijn inmiddels overleden oma gekregen dus er zit emotionele waarde aan voor me.

petitparis

Berichten: 15984
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 09:22

mijn partner doet me dood als ik een 3de ereader in huis haal na minder dan 2jaar...

Siamsmeesje

Berichten: 2236
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Het Zeeuwse Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 12:57

Ik geloof dat ik dan vreselijk geluk heb met mijn oudje, een Pocketbook QI 700. Ding gaat inmiddels ruim 7 jaar mee <3
Kent inmiddels wel wat mankementjes (accu die niet zo lang meer draait als vroeger, hier en daar wat krasjes/barstje in de glazen plaat), maar toch, ik zie eigenlijk nu al op tegen het moment dat de accu niet meer wil opladen :')

Achterom
Berichten: 23028
Geregistreerd: 28-09-04

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 16:08

Voor de vakantie wilde mijn kobo dus niet meer opladen.... ik houd van ereaders, maar de levensduur is toch wel erg beperkt. Met een jaar of 3 houden ze er meestal wel mee op.
Dus nu weer een relatief goedkope pocketbook gekocht, in de vakantie weer een boek of 7 op gelezen :)

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 16:59

Mijn sony is 7 jaar en werkt prima :)
Heb een kobo gekocht ivm de verlichting en het snachts lezen

The_Cat

Berichten: 7286
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 07:59

Mijn tolino is nu een jaar of 3-4, en momenteel eigenlijk weinig klachten over. 1x heeft hij eens een periode gehad dat hij vaak bleef hangen, maar na een update was dat over :)

cursebreaker

Berichten: 11427
Geregistreerd: 10-12-06

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 08:24

Hier gelukkig ook eigenlijk altijd lang gebruik kunnen maken, 3+ jaren, van de readers die ik heb gehad; Sony in het verleden, Kobo en nu Kindle. Merk bij de Kindle van 3 jaar nu wel dat de batterij niet meer zolang mee gaat als voorheen, maar alsnog kan ik 'm met dagelijks intensief gebruik makkelijk meenemen op een 8 daagse vakantie - maar met gebruik thuis gaat hij zeker 2 weken mee nog bv.

petitparis

Berichten: 15984
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 08:26

mijn Kobo is intussen ook al 4jaar hoor, de 2de is er gewoon bijgekomen omdat mijn partner ook wilde lezen, maar de kans niet kreeg op de mijne :+

Nog maar 2x "problemen" bij opstarten/ laden van de boeken, maar dat was na een update weer verholpen of door wat boeken eraf te halen.

Manou

Berichten: 3375
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 09:18

Na 5,5 jaar is de batterij van mijn Kobo niet meer erg goed. Nu is het vaker opladen nog geen groot probleem, maar een vakantie zou al lastig worden. Dus ik houd er rekening mee dat er op korte termijn een nieuwe moet komen. Waarschijnlijk wordt dat de Kobo Clara, ik zie voor mezelf geen voordelen aan de duurdere modellen van Kobo.

truus1970

Berichten: 1260
Geregistreerd: 07-05-08

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 10:24

Ik heb nu 6 jaar mn tolino. Nadat hij geregeld vast liep een Kobo gekocht. De laatste ligt nu in de kast, wat een onding vindt ik dat. Gelukkig mn tolino gereanimeerd en die doet het weer top. Kobo ontkopplede steeds van computer, kon er geen boek opzetten. En in t geheel vond ik hem niet zo fijn als mn tolino shine. Laatst liepie toch weer vast. Maar dat was gelukkig zo weer over. Ik blijf tolino fan.

asjemenou

Berichten: 9002
Geregistreerd: 02-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 21:33

Mijn laptop is overleden. -O-
De aansluiting deed het al lang niet meer, dus ik deed draadloos verbinden via calibre.

Nu heb ik alleen nog een chromebook, maar kan ik daarmee ook boeken op mijn reader krijgen?

truus1970

Berichten: 1260
Geregistreerd: 07-05-08

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 12:26

Deze week een nieuwe tolino gekocht. De tolino Epos. Tot dusver is ie heel fijn. Reageert sneller dan mn oude tolino en niet zo irritant als de kobo.

Grit

Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 22:48

Sinds vandaag de e-reader aan het uitvogelen. Is er een gemakkelijke manier om te kunnen zien waar een boek over gaat?
Bij de boeken in mijn ereader mis ik de achterkant van de omslag. Soms vind ik 'waar het boek over gaat' terug op een pagina als ik het boek open. Maar soms ook niet en het wisselt per boek waar het dan staat.

petitparis

Berichten: 15984
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 23:05

Welke ereader heb je?
Ik heb een kobo en als ik naar "mijn boeken" of "mijn bibliotheek" ga (afh vd ereader of de app) dan kan ik als ik lang op een boek druk (of op de 3 puntjes ernaast) "details" of "productinfo" kiezen en dan krijg ik de synopsis ve verhaal.
Alleen zijn die bij Kobo niet altijd veelzeggend en zal ik eerder op goodreads zoeken naar de korte inhoud ve boek

Grit

Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 07:08

Een pocketboek touch HD3. Ik ga eens kijken of dat werkt. Het zijn wel boeken die ik er zelf erop heb gezet.

truus1970

Berichten: 1260
Geregistreerd: 07-05-08

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 13:38

Het enige nadeel van e-boeken. Je kan de achterkant niet ff lezen. Je moet puur op de titel afgaan.

cursebreaker

Berichten: 11427
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 13:51

Boeken die ik gewoon officieel aanschaf bij amazon bv., gebruikmakend van de shop via m'n kindle, hebben gewoon een beschrijving in het digitale bestand erbij staan hoor - en anders sowieso in de shop zelf. Zo kan ik gewoon voor het kopen van een boek lezen waar het over gaat.

En als ik via de pc e-boeken koop op de amazon site lees ik ook gewoon de beschrijving eerst voor ik op de 'kopen' knop klik. Mag aannemen dat als je via Kobo koopt bv. dit hetzelfde is. In mijn ervaring zijn gewoon legaal gekochte e-boeken gewoon voorzien van een samenvatting als je ze via de shops koopt.

En anders idd even Goodreads ofzo erbij pakken en dan heb je een synopsis zo opgezocht want tegenwoordig heeft toch iedereen de telefoon altijd bij de hand haha.

petitparis

Berichten: 15984
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 13:56

truus1970 schreef:
Het enige nadeel van e-boeken. Je kan de achterkant niet ff lezen. Je moet puur op de titel afgaan.

Een ebook heeft ook een korte inhoud die je kan bekijken. Ja het is een extra handeling, maar imo us dat hetzelfde als de titels in een rij boeken bekijken en als een titel je aanspreekt het boek nemen en de achterkant bekijken.

Over illegale ebooks spreek ik me niet uit.

Grit

Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 19:03

Ik koop/kies (legaal) boeken die mij aanspreken, maar lees ze misschien pas over een jaar. Thuis lees ik gewone boeken, de ereader is voor de vakanties.

Petitparis, ik heb dus geen kobo, maar ik heb jouw tip wel geprobeerd, helaas wisselt het per boek of er wel of geen omschrijving bij staat.

Isabonny

Berichten: 4358
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: ut zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 00:03

O nee, ik heb mijn I river laten vallen...en hij doet het nu dus niet meer.... :( . Aan de rechterkant staat nog wat van de begintekening (vaag beeld), maar daar blijft hij op hangen. Krijg hem niet uitgezet door de knop langdurig in te houden. Krijg hem ook niet geactiveerd via Laptop. Laptop herkent hem ook niet als de I-river, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik normaal de keuze moet maken tussen laden of verbinding maken met PC en dat kan ik nu niet meer, omdat het beginscherm vrijwel niet zichtbaar is. Ik weet wel wat ik moet doen bij de 1è 2 stappen, dus dat heb ik ook al op goed geluk geprobeerd, maar hij doet werkelijk helemaal niks meer.

Tij voor een nieuwe dus...heb ik alleen nu niks aan :(. TV kijken boven in bed gaat ook al niet, want de Ziggo box deed van de week opeens raar en nu doet hij helemaal niks meer. Tja...dan MOETEN we maar gewoon gaan slapen...

truus1970

Berichten: 1260
Geregistreerd: 07-05-08

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 11:01

Ff flink aanknijpen op de zijkanten heeft voor mij ooit eens goed gewerkt.. was bij mij beetje los gaan zitten.