Bunzlau Castle : servies, wie heeft het nog meer?!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rien10
Berichten: 14662
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Bunzlau Castle : servies, wie heeft het nog meer?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 18:40

Vrienden van mij hebben een B&B. Hun ontbijt servies is Bunzlau. Daar wordt je helemaal vrolijk van.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 18:45

lenaa_tje schreef:
Ik vind het ook geweldig! Maar vind het te prijzig. Dus voorlopig is het nog bij kijken gebleven. Misschien dat ik een theepot koop.


Maar dat is het leuke van sparen, je begint bij één (of iets meer), geeft vrienden en familie aan dat je het spaart en langzaam aan wordt het steeds meer. Ik kan het mij ook niet veroorloven om meteen 6 van alle basis te bestellen. Ik heb wel mijn vriendinnenclubje en in de familie app net aangegeven dat ik dit nu ga sparen, dan weten ze meteen de volgende keer wat ik leuk vind om te krijgen.

Mijn zus spaart nu 6 jaar Blond Amsterdam en heeft inmiddels een aardige vitrinekast vol staan met Blond. Ik heb het haar afgelopen verjaardag ook gegeven, toen ik inspiratie miste. Ze is er altijd blij mee.

xJolijn

Berichten: 2935
Geregistreerd: 15-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 18:45

Ik heb geen up to date foto met alles erop, maar wel een deel (dit was voor de zomer geloof ik):
Afbeelding

En nog wat losse foto’s:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 18:47

xJolijn schreef:
Ik heb geen up to date foto met alles erop, maar wel een deel (dit was voor de zomer geloof ik):
[ [url=m/ZaKtIp.jpg]Afbeelding[/url] ]

En nog wat losse foto’s:
[ [url=m/bhOSUW.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/GL3uPx.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/akxwrl.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/VoTF86.jpg]Afbeelding[/url] ]


Oh, die met die vlinder vind ik geweldig! Welk patroon is dat? Die heb ik nog niet voorbij zien komen op de verschillende sites.

Kanji91

Berichten: 3686
Geregistreerd: 30-12-12
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 18:48

Die borden <3

xJolijn

Berichten: 2935
Geregistreerd: 15-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 18:49

De kleine bolle mok op de onderste foto en bord op de een na laatste foto zijn Fleur Delicate, ik weet het decornummer met vlinder niet uit mn hoofd... je ziet ze niet zo vaak met vlinder.
Emilia heeft momenteel wel veel vlindertjes!! Daar komt het mokje met de vlinder ook vandaan, kijk even op haar site: https://emilia-bunzlauceramika.nl. Ook borden, schoteltjes en schaaltjes etc :j

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 19:08

xJolijn schreef:
De kleine bolle mok op de onderste foto en bord op de een na laatste foto zijn Fleur Delicate, ik weet het decornummer met vlinder niet uit mn hoofd... je ziet ze niet zo vaak met vlinder.
Emilia heeft momenteel wel veel vlindertjes!! Daar komt het mokje met de vlinder ook vandaan, kijk even op haar site: https://emilia-bunzlauceramika.nl. Ook borden, schoteltjes en schaaltjes etc :j


Oh hemel... daar gaat nog een rib uit mijn lijf! Ik heb wat onderdelen met het vlindertje besteld. Ik vind het echt zoooooo schattig!

kking

Berichten: 1005
Geregistreerd: 24-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 19:10

Ik heb even snel wat foto's gemaakt. Ik merk dat je smaak wel wat verandert. Ik vond bunch of flowers en dancing flowers geweldig. Nu heb ik vnl fleur delicate, aqua, nautique en de kattenserie.

Afbeelding
Zomaar bij elkaar gezet theepot van het laatste belastinggeld van mijn pa gekocht. Ik zie het als een gift from heaven. Het schaaltje in de visvorm heb ik van een cadeaubon gekocht.


Afbeelding
Mokkenboom omdat het niet meer in de kast past.....


Afbeelding


Etagere met een bord als fruitschaal.

Misschien nog wat ideeën voor jullie. Ik ben begonnen met mijn verjaardag en feestdagen vragen. Toen een bedrag in mijn hoofd gedaan en naar een open dag van Polska Blue gegaan. Op de open dag geeft ze nog 10% extra korting.
De waterscoop is ook een favoriet van mij.
Ja leuk weer nieuw leven in dit topic. *\o/*

kking

Berichten: 1005
Geregistreerd: 24-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 19:11

Daphara schreef:
xJolijn schreef:
De kleine bolle mok op de onderste foto en bord op de een na laatste foto zijn Fleur Delicate, ik weet het decornummer met vlinder niet uit mn hoofd... je ziet ze niet zo vaak met vlinder.
Emilia heeft momenteel wel veel vlindertjes!! Daar komt het mokje met de vlinder ook vandaan, kijk even op haar site: https://emilia-bunzlauceramika.nl. Ook borden, schoteltjes en schaaltjes etc :j


Oh hemel... daar gaat nog een rib uit mijn lijf! Ik heb wat onderdelen met het vlindertje besteld. Ik vind het echt zoooooo schattig!


Dat heb je goed gedaan, want de prijzen schijnen in november omhoog te gaan. :)

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 21:05

kking schreef:
Ik heb even snel wat foto's gemaakt. Ik merk dat je smaak wel wat verandert. Ik vond bunch of flowers en dancing flowers geweldig. Nu heb ik vnl fleur delicate, aqua, nautique en de kattenserie.

[ [url=m/0SfucZ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Zomaar bij elkaar gezet theepot van het laatste belastinggeld van mijn pa gekocht. Ik zie het als een gift from heaven. Het schaaltje in de visvorm heb ik van een cadeaubon gekocht.


[ [url=m/vk3LrK.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mokkenboom omdat het niet meer in de kast past.....


[ [url=m/b8VHu5.jpg]Afbeelding[/url] ]


Etagere met een bord als fruitschaal.

Misschien nog wat ideeën voor jullie. Ik ben begonnen met mijn verjaardag en feestdagen vragen. Toen een bedrag in mijn hoofd gedaan en naar een open dag van Polska Blue gegaan. Op de open dag geeft ze nog 10% extra korting.
De waterscoop is ook een favoriet van mij.
Ja leuk weer nieuw leven in dit topic. *\o/*


Goede tips! Jij hebt al echt veel verzameld _/-\o_
Misschien kunnen we elkaar hier op de hoogte houden van sales en open dagen?
Ik heb echt interesse om mijn verzameling zo snel mogelijk wat uit te bereiden.

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Re: Bunzlau Castle : servies, wie heeft het nog meer?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 21:18

Ik heb de witte met de blauwe stippen, al meer dan 25 jaar, een theepot met lichtje, bekers, gebaksbordjes en kommetjes. Volgens mij is deze decoratie er niet meer, ik zie ze tenminste nooit meer.

Puppetje
Berichten: 1012
Geregistreerd: 24-11-05

Re: Bunzlau Castle : servies, wie heeft het nog meer?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 21:28

En bedankt, nu wil ik het ook......
Binnen 8 maanden woon ik weer in Nederland en dan ga ik er toch eens serieus naar kijken. Ik vind het echt prachtig <3

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 22:35

Puppetje schreef:
En bedankt, nu wil ik het ook......
Binnen 8 maanden woon ik weer in Nederland en dan ga ik er toch eens serieus naar kijken. Ik vind het echt prachtig <3


_O- :evaw:

Sorry :o

xJolijn

Berichten: 2935
Geregistreerd: 15-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 18:50

Leuk, laat je een foto zien als het binnen is Daphara??
Nog even een update in het lijstje met ‘goedkope’/zelfimport winkels en websites: polska blue, bont en blue, mevrouw polska, Emilia bunzlau ceramika, wintersblue en pottery and patterns :) mocht er iemand nog meer van zulke winkels weten of tegenkomen, laten we het dan hier plaatsen :D

kking

Berichten: 1005
Geregistreerd: 24-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 19:04

xJolijn schreef:
Leuk, laat je een foto zien als het binnen is Daphara??
Nog even een update in het lijstje met ‘goedkope’/zelfimport winkels en websites: polska blue, bont en blue, mevrouw polska, Emilia bunzlau ceramika, wintersblue en pottery and patterns :) mocht er iemand nog meer van zulke winkels weten of tegenkomen, laten we het dan hier plaatsen :D

Ja....graag als jullie wat redelijk goedkoop zien of horen.
Als er een pattern uit gaat dan heeft de webshop Dames van de thee ze vaak in het sale hoekje <3

Miriam91

Berichten: 2840
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: In de boerderie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 19:39

Het koolwitje in Buren heeft ook heel veel van Bunzlau Castle. Ik heb een grote saladekom ervan. Echt heel mooi servies!

Marsu

Berichten: 2112
Geregistreerd: 11-03-03
Woonplaats: ZUIDLAND

Re: Bunzlau Castle : servies, wie heeft het nog meer?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 19:43

Ik heb geloof ik nog 2 mokken met de libelle staan voor de verkoop.

cissi

Berichten: 804
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 19:44

Oooh waarom heb ik dit topic aangeklikt :x Dit is zó leuk! Maar helaas niet haalbaar voor mijn portemonnee. Dan maar genieten van jullie verzamelingen...

Tezzy
Berichten: 4585
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Almere

Re: Bunzlau Castle : servies, wie heeft het nog meer?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 19:46

Ooh Ooh. Zelf vind ik het helemaal niks, maar mijn moeder spaart Bunzlau servies. Ik volg dus vooral voor de tips over winkels :)

Tezzy
Berichten: 4585
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 19:47

Marsu schreef:
Ik heb geloof ik nog 2 mokken met de libelle staan voor de verkoop.

Ooh! Mag ik daar meer informatie over?

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 20:27

xJolijn schreef:
Leuk, laat je een foto zien als het binnen is Daphara??
Nog even een update in het lijstje met ‘goedkope’/zelfimport winkels en websites: polska blue, bont en blue, mevrouw polska, Emilia bunzlau ceramika, wintersblue en pottery and patterns :) mocht er iemand nog meer van zulke winkels weten of tegenkomen, laten we het dan hier plaatsen :D


Jazeker, morgen nog een levering van Emilia en via bokker Marsu nog een paar losse dingetjes besteld... al met al €500 uitgegeven aan mijn ‘starterspakket’, dus ik moet voorlopig even op mijn handen gaan zitten als het om Bunzlau Castle servies gaat. Ik heb al wel door dat het aardig in de euro’s gaat lopen als je dit servies wilt sparen.

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 20:37

Daphara schreef:
lenaa_tje schreef:
Ik vind het ook geweldig! Maar vind het te prijzig. Dus voorlopig is het nog bij kijken gebleven. Misschien dat ik een theepot koop.


Maar dat is het leuke van sparen, je begint bij één (of iets meer), geeft vrienden en familie aan dat je het spaart en langzaam aan wordt het steeds meer. Ik kan het mij ook niet veroorloven om meteen 6 van alle basis te bestellen. Ik heb wel mijn vriendinnenclubje en in de familie app net aangegeven dat ik dit nu ga sparen, dan weten ze meteen de volgende keer wat ik leuk vind om te krijgen.

Mijn zus spaart nu 6 jaar Blond Amsterdam en heeft inmiddels een aardige vitrinekast vol staan met Blond. Ik heb het haar afgelopen verjaardag ook gegeven, toen ik inspiratie miste. Ze is er altijd blij mee.

Ik ben vrij praktisch en wil het graag gebruiken. Ik kijk ook graag naar het blond topic en ik vind die verzamelingen prachtig maar vind het ook zinde dat het niet echt wordt gebruikt.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 21:10

lenaa_tje schreef:
Ik vind het ook geweldig! Maar vind het te prijzig. Dus voorlopig is het nog bij kijken gebleven. Misschien dat ik een theepot koop.

lenaa_tje schreef:
Daphara schreef:
Maar dat is het leuke van sparen, je begint bij één (of iets meer), geeft vrienden en familie aan dat je het spaart en langzaam aan wordt het steeds meer. Ik kan het mij ook niet veroorloven om meteen 6 van alle basis te bestellen. Ik heb wel mijn vriendinnenclubje en in de familie app net aangegeven dat ik dit nu ga sparen, dan weten ze meteen de volgende keer wat ik leuk vind om te krijgen.

Mijn zus spaart nu 6 jaar Blond Amsterdam en heeft inmiddels een aardige vitrinekast vol staan met Blond. Ik heb het haar afgelopen verjaardag ook gegeven, toen ik inspiratie miste. Ze is er altijd blij mee.

Ik ben vrij praktisch en wil het graag gebruiken. Ik kijk ook graag naar het blond topic en ik vind die verzamelingen prachtig maar vind het ook zinde dat het niet echt wordt gebruikt.


Dit servies is mega sterk en lang niet zo kwetsbaar als Blond Amsterdam, ik zocht ook naar een servies dat ik echt dagelijks zou kunnen gebruiken. Ik ben van plan het ook in gebruik te nemen zodra ik genoeg heb om er fatsoenlijk mee een tafel te dekken. Ik zou het ook niet alleen in een kast willen hebben staan hoor, dat is inderdaad zonde!

Maar je “moet” natuurlijk niets, kijken naar foto’s is ook leuk! :D

Marsu

Berichten: 2112
Geregistreerd: 11-03-03
Woonplaats: ZUIDLAND

Re: Bunzlau Castle : servies, wie heeft het nog meer?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 21:15

Ik heb ovenschalen die ik al zeker 10 jaar gebruik. Oven, magnetron, vaatwasser. Het ziet er uit als nieuw. Het is echt supersterk. Zonde om in de kast te zetten. Gewoon gebruiken!

kking

Berichten: 1005
Geregistreerd: 24-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 08:29

Wow jij kunt je tafel mooi dekken Daphara. Wat een bedrag in een keer..maar ik snap je wel....je wordt er zo blij van.
Het is oersterk en degelijk servies ik heb er nog geen busje af.ik heb alleen een fout gemaakt door mijn fonduepan op open vuur te zetten. ..dat was pang maar hee ik heb er nu een muntplant in gezet. Eerst je kaasfondue laten smelten en dan in het mooie pannetje danken het wel op een waxinelichtje staan. Het is ook leuk om een filmpje te zoeken hoe het gemaakt wordt....allemaal handwerk de stempels dus tja daar betaal je ook voor. Oh een vriendin van mij is niet zo op blauw maar meer op rood. Zij vindt Flora Castle Emily erg mooi :)