Bunzlau Castle : servies, wie heeft het nog meer?!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
kking
Berichten: 1005
Geregistreerd: 24-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 13:30

Als je bij Bunzlau Castle kijkt dan kun je de naam van het motief onthouden. De andere kun je per nummer opzoeken. Je moet alleen even het nummer opzoeken door de sites te bekijken :j

Soms is je blijheid de oorzaak van een glimlach, soms is een glimlach de oorzaak van blijheid.


Elanor
Berichten: 6777
Geregistreerd: 25-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 18:34

Thanks! Maar dat is per individueel patroon toch? Ik vraag me dus af of er ook groepen van patronen zijn. Iets als ‘met rood’ (10 patronen), ‘kerst’ (6 patronen), ‘alleen donkerblauw’ (3 patronen), ‘sober’ (12 patronen) en ‘met heel veel friebels’ (15 patronen) ofzo. :)

Lola. <3

kking
Berichten: 1005
Geregistreerd: 24-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 18:44

Klopt, volgens mij is het niet per kleurgroep/patroongroep.

Soms is je blijheid de oorzaak van een glimlach, soms is een glimlach de oorzaak van blijheid.

kking
Berichten: 1005
Geregistreerd: 24-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 18:45

Fleur delicate en royal blue passen goed bij elkaar....mocht je die mooi vinden. :D Die heb ik :j

Soms is je blijheid de oorzaak van een glimlach, soms is een glimlach de oorzaak van blijheid.

Daphara
Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 21:45


Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

Daphara
Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: Bunzlau Castle : servies, wie heeft het nog meer?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 21:47

Ik ben zelf fan van de honeymoon groep!

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

Elanor
Berichten: 6777
Geregistreerd: 25-08-04

Re: Bunzlau Castle : servies, wie heeft het nog meer?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 09:30

Ah, dat lijkt erop inderdaad! Leuk!

Lola. <3

Elanor
Berichten: 6777
Geregistreerd: 25-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 17:50


Lola. <3

Lukasje
Berichten: 11217
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Bunzlau Castle : servies, wie heeft het nog meer?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 18:18

Oh, die ovenschotel is wel erg mooi maar Veenendaal ligt wel erg ver uit de buurt :(

Don't take anything for granted

Elanor
Berichten: 6777
Geregistreerd: 25-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 18:32

Opsturen moet kunnen denk ik? Misschien gewoon vragen. :) Ik woon vlakbij en ga morgen even langs voor een paar mokjes. Desnoods wil ik ‘m ook voor je meenemen en verzenden.

Lola. <3

Lukasje
Berichten: 11217
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 18:50

Elanor schreef:
Opsturen moet kunnen denk ik? Misschien gewoon vragen. :) Ik woon vlakbij en ga morgen even langs voor een paar mokjes. Desnoods wil ik ‘m ook voor je meenemen en verzenden.


Oh wat aardig! Maar zou opsturen naar België goed komen denk je? Scherven brengen wel geluk maar euh ...
Ik zal eens polsen of ze verstuurt. In de ad stond wel “afhalen”.

Don't take anything for granted

Elanor
Berichten: 6777
Geregistreerd: 25-08-04

Re: Bunzlau Castle : servies, wie heeft het nog meer?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 19:55

Blijft altijd een gokje natuurlijk... Maar laat het maar weten als ik wat kan doen. En anders... komt er vast een andere keer wat langs dat dichter bij jou in de buurt zit. :)

Lola. <3

Marsu
Berichten: 2112
Geregistreerd: 11-03-03
Woonplaats: ZUIDLAND

Re: Bunzlau Castle : servies, wie heeft het nog meer?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 08:39

@Elanor, volgens mij heb ik nog zo'n mok staan.

Elanor
Berichten: 6777
Geregistreerd: 25-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 18:18

Dolblij ben ik ermee. <3 Beetje spannend via de post, maar helemaal goed aangekomen. En dat voor een prikkie, extra leuk!

[ img ]

Ik blijf nu nog op de uitkijk voor bolmokken van 300 ml. Duimen dat ik er ergens tegenaan loop. :j

Jij nog de ovenschaal geprobeerd Lukasje?

Lola. <3

kking
Berichten: 1005
Geregistreerd: 24-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 18:51

Mooi hoor!

Soms is je blijheid de oorzaak van een glimlach, soms is een glimlach de oorzaak van blijheid.

Lukasje
Berichten: 11217
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 20:22

Elanor schreef:
Dolblij ben ik ermee. <3 Beetje spannend via de post, maar helemaal goed aangekomen. En dat voor een prikkie, extra leuk!

[ [url=m/plqGgl.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik blijf nu nog op de uitkijk voor bolmokken van 300 ml. Duimen dat ik er ergens tegenaan loop. :j

Jij nog de ovenschaal geprobeerd Lukasje?


Jawel! Ik had een berichtje gestuurd met de vraag of ze ze wilde versturen waarop het antwoord positief was. Dat antwoord had ik niet meteen gezien. Tegen dat ik het zag, was er een 2e berichtje waarin de verkoopster zei dat ze inmiddels verkocht was. Dus tja, helaas geen schaal ....

Don't take anything for granted

Elanor
Berichten: 6777
Geregistreerd: 25-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 08:48


Lola. <3


tyleysmiley
Berichten: 1894
Geregistreerd: 25-01-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Bunzlau Castle : servies, wie heeft het nog meer?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 09:25

Oooooh mijn hart slaat er gewoon van over, wat ontzettend supermooi allemaal.
Ik heb er nog nooit van gehoord, we gaan binnenkort verhuizen en dan wil ik ook graag zo'n servies gaan verzamelen..

Elanor
Berichten: 6777
Geregistreerd: 25-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 13:01


Lola. <3

lideli
Berichten: 2439
Geregistreerd: 21-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 21:16

Vandaag heb ik servies gekregen van Ceramika Artystyczna, dat is niet hetzelfde als Bunzlau hè? Ik heb wel wat gegoogled maar kom er niet helemaal achter. Het lijkt er in ieder geval wel veel op. Ik ben heel blij met mijn items :)

Ovenschaal, soepkom en dinerbord
[ img ]

[ img ]

Marsu
Berichten: 2112
Geregistreerd: 11-03-03
Woonplaats: ZUIDLAND

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 21:42

lideli schreef:
Vandaag heb ik servies gekregen van Ceramika Artystyczna, dat is niet hetzelfde als Bunzlau hè? Ik heb wel wat gegoogled maar kom er niet helemaal achter. Het lijkt er in ieder geval wel veel op. Ik ben heel blij met mijn items :)

Ovenschaal, soepkom en dinerbord
[ [url=m/Hr62VK.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/kTHoOw.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ceramika is wel zeker Bunzlau. Bunzlau castle is gewoon de Nederlandse merknaam voor het Poolse product

_Anneruth
Berichten: 5142
Geregistreerd: 15-03-07
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Re: Bunzlau Castle : servies, wie heeft het nog meer?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 21:43

Wat leuk, een Bunzlau Castle topic! Ik spaar het ook :-). Af en toe doe ik mezelf wat cadeau.

Kadjar <3 Vincent Maranello x Vivaldi L § Rhodos <3 Flemmingh x Zuidpool gepensioneerd bospaard § Gideon <3 Tuschinski x OO Seven x Ferro 17-09-2018 Y;(
Voor je iets zegt. Bedenk dan. Is het nodig, is het aardig, is het waar... #doeislief

Lukasje
Berichten: 11217
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Bunzlau Castle : servies, wie heeft het nog meer?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 22:36

Wat mooi met die paardjes!

Don't take anything for granted

xJolijn
Berichten: 2935
Geregistreerd: 15-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 22:42

Hè nieuw leven, wat leuk!
@lideli aardewerk van Ceramika Artystyczna is zeker wel bunzlau! Ik zou bijna zeggen, júist bunzlau! Het is niet altijd Bunzlau Castle, maar in dit topic is al veel meer servies geplaatst wat geen Bunzlau Castle is.

Om misschien wat duidelijkheid te scheppen:
Pools aardewerk is een algemene term voor serviesgoed/aardewerk uit Polen, héél Polen dus. Dan heb je specifieker ‘Bunzlau’ servies, dit is afkomstig uit Boleslawiec (voormalig Bunzlau), een stad in Polen die bekend staat om haar aardewerk. In Boleslawiec en de directe omgeving zitten meerdere fabriekjes die servies maken. Al het serviesgoed uit de verschillende fabrieken (bijvoorbeeld Ceramika Artystyczna, Manufaktura, Wiza, Zaklady en meer) valt onder de noemer ‘Bunzlau’!!
In Nederland wordt voornamelijk serviesgoed afkomstig van Ceramika Artystyczna verkocht. Naast kleinere ondernemingen en winkeltjes die zelf serviesgoed inkopen in Polen en verkopen in Nederland, heb je ook een distributeur: clip bv. Onder de merknaam Bunzlau Castle verkopen zij een kleine (vergeleken met het totale assortiment) selectie van producten en motieven uit de Ceramika Artystyczna fabriek.
Bunzlau Castle producten zijn te herkennen aan het zwarte stickertje met de merknaam erop. Bunzlau Castle verkoopt uitsluitend 1e en 2e kwaliteit servies, de beste kwaliteiten. In de regel koop je bij BC altijd 1e kwaliteit, en is 2e kwaliteit specifiek aangegeven als zodanig (B-keus).
Zoals eerder genoemd is de selectie van vormen en motieven die als Bunzlau Castle worden verkocht maar gering. Verkopers die zelf inkopen bij Ceramika Artystyczna hebben over het algemeen een breder aanbod. De producten komen uit dezelfde fabriek en hebben exact dezelfde kwaliteit (mits uiteraard 1e/2e kwaliteit).
Er worden ookwel producten uit andere fabrieken aangeboden, meestal is dit goed aangegeven, maar het is wel iets om op te letten. Modellen en formaten van bijvoorbeeld kopjes en borden zijn bij iedere fabriek anders, en passen vaak net niet bij elkaar. Iedere fabriek gebruikt zijn eigen stempels aan de onderkant van producten, daarvan is de herkomst af te lezen.

In het kort: een Ceramika Artystyczna product is dus altijd Bunzlau serviesgoed, maar niet per definitie Bunzlau Castle!

https://www.instagram.com/brunosbelevenissen/

lideli
Berichten: 2439
Geregistreerd: 21-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 23:05

@xJolijn, bedankt voor de uitleg! Helder :j
Mijn servies komt bij mensen vandaan die het zelf vanuit Polen importeren. Ze hebben erg veel verschillen dingen, erg leuk!
De soepkom kreeg ik van mijn moeder, het bord en de ovenschaal heb ik zelf gekocht.
Van mijn oma heb ik later vanmiddag ook nog een aantal items gehad, dus ik ging van niks naar al een leuke collectie vandaag :)
Ik heb ook twee ‘unikat’ bordjes, die zijn ook erg gaaf!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _karin_, idylle, koenlover, mika11, Renee1991, Wescha, xPearl en 75 bezoekers