Topic telefoonkeuze

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 22:07

_mexx_lady_ schreef:
Heeft iemand de Oneplus 7 of 7pro al in huis? :o


Ik zou recensies op YouTube of zo opzoeken als je het echt perse nu wilt weten. Ik ga hem pas in augustus / september halen. :)

ninne1

Berichten: 1233
Geregistreerd: 26-09-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 23:36

M_ontana schreef:
Iemand hier die kan helpen? Momenteel heb ik een iPhone 6. Hier wil ik nu een vervanger voor. Ik vind dat hij sloom is en de batterij gaat erg kort mee imo. De batterij is laatst vervangen, maar het maakt niks uit dus er komt een nieuwe. Zelf zat ik te denken aan de Samsung s9 of de a50. Ik maak graag de overstap naar Samsung. Belangrijk voor mij is de batterij van het toestel. Mijn iPhone 6 is na een schooldag waarbij ik er in sommige lessen en in de pauze op zit helemaal leeg. Dat is na 3 uur ongeveer. Welke raden jullie aan?


Ik heb de A50. Super fijn toestel. Batterij gaat bij normaal gebruik ong 1½ tot 2 dagen mee. En intensief gebruik ruim 1 dag.

M_ontana
Berichten: 1280
Geregistreerd: 28-02-17

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 07:45

Hoe vind jij de kwaliteit van het touch-id, scherm, geluid en de camera?

ninne1

Berichten: 1233
Geregistreerd: 26-09-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 16:27

M_ontana schreef:
Hoe vind jij de kwaliteit van het touch-id, scherm, geluid en de camera?


Het scherm is top, helder en scherp, de vingerafdruk scanner word met iedere update beter en sneller. Geluid is prima maar met oortjes is het geluid wel veel beter. Camera is gemiddeld, maakt buiten mooie scherpe foto's maar binnen met weinig licht zijn ze wat korrelig.

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 14:00

Neverland schreef:
_mexx_lady_ schreef:
Heeft iemand de Oneplus 7 of 7pro al in huis? :o


Ik zou recensies op YouTube of zo opzoeken als je het echt perse nu wilt weten. Ik ga hem pas in augustus / september halen. :)


Maar is hij dan goedkoper?
Ik kan niet meer wachten tot augustus, tenzij ik mijn iPhone vrijwel constant aan een lader hang.
Maar dat geduld heb ik gewoon even niet meer...

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 14:03

Vaak dalen de prijzen dan wel ja! Als ik bijvoorbeeld nu naar de samsung S10+ kijk.
Helaas kan ik niet wachten als de Note10 uit komt, maar dit komt omdat ik tot september de tijd heb te verlengen, en als het goed is komt de Note10 in augustus! Ik kon al vanaf mei verlengen eventueel...

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 15:11

Denk niet dat hij dan goedkoper is. Hij is pas net uit. Mijn abonnement mag ik rond die tijd verlengen dus daarom moet ik nog even wachten. Heb wel besloten om voor de Pro te gaan. Ik vind een notch lelijk en de Pro heeft dat niet. En heb het in de handen gehad en ik vind hem niet onhandig lomp. :)

Waarom haal je hem gewoon niet als je niet kan wachten? De reviews van die dingen zijn kei goed.

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 23:37

Ik heb nu een Samsung Galaxy s7.
Prima foontje. Maar nu ie 3 is merk ik dat wel. Haha.

Heb gekeken naar de S10+. Leuk ding, maar wat een prijs zeg. Dus ik ben eens gaan snuffelen in de A series. En de A50 of A70 lijkt me wel wat. Voorkeur A70. Maar moet echt even de telefoon daadwerkelijk zien of ie niet te groot is.

Nu schijnt de S7 toch wel een heel goede telefoon te zijn. Ga ik spijt krijgen om te switchen naar de A serie?

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 08:55

Is de S niet wat meer de betere versie en de A de budget?

Dat was eerder wel zo, dan zou je even naar de specificaties moeten kijken!
Heb al lang geen Android meer gehad, dus weet er niet meer veel van, maar het is het kijken waard :).

Gigixponys

Berichten: 2748
Geregistreerd: 23-01-13
Woonplaats: België

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 11:00

Esther, de S serie is de hoofdserie, de A serie de middenklasse en de J serie de budget.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 11:47

Nessa, ik krijg vandaag de A70 binnen en heb nu ook de S7. Wil ze wel even voor je naast elkaar leggen?

Ik vond de S9/10 echt te duur, dus benieuwd hoe de A70 gaat bevallen. Mijn S7 gaat helaas niet een jaar of 2 jaar sim only redden, anders had ik dat gedaan.

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 17:05

Oh graag idinn. Vooral hoe je het gebruik ervaart!
De telefoon zelf ga ik keertje in de winkel vasthouden. Heb ze al op foto gezien naast elkaar. Maar weet ik nog niet of ik het te groot vind, haha.

Ik gebruik mijn telefoon voor van alles. Maar ik kijk er geen tv op (misschien met een groter scherm wel... haha). Ik maak graag foto's. Maar ben geen prof. En gamen een klein beetje.
Verder het alledaagse, mailen, appen, bellen, Facebook, YouTube etc.

_Rianne_
Berichten: 5239
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Huisje weltevree :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 13:20

Nessa schreef:
Oh graag idinn. Vooral hoe je het gebruik ervaart!
De telefoon zelf ga ik keertje in de winkel vasthouden. Heb ze al op foto gezien naast elkaar. Maar weet ik nog niet of ik het te groot vind, haha.

Ik gebruik mijn telefoon voor van alles. Maar ik kijk er geen tv op (misschien met een groter scherm wel... haha). Ik maak graag foto's. Maar ben geen prof. En gamen een klein beetje.
Verder het alledaagse, mailen, appen, bellen, Facebook, YouTube etc.



Ik heb sinds zaterdag de A70, en hij bevalt me eigenlijk heel erg goed.
De vingerafdrukscanner laat wat te wensen over tot nu toe, maar dat is eigenlijk mijn enige kritiekpuntje..

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 20:34

_mexx_lady_ schreef:
Heeft iemand de Oneplus 7 of 7pro al in huis? :o


Inmiddels heb ik hem toch... De normale versie, niet de pro. Mijn oude deed het niet meer. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 15:54

Ik heb 'm nu een week. Het scherm is echt huge vergeleken de S7. Sowieso in hoogte, maar nog eens extra omdat dit scherm overal tot aan de randen loopt. En bij de S7 heb je dat onder + boven niet.

Vingerafdrukscanner gaat vrij redelijk, na de update.. ervoor deed die weinig. Maar goed, we zullen zien. Bij mijn S7 was die na 3 weken al kapot, dus het is nu al iets :')

Verder twijfel ik nog wat voor hoesje ik wil.. gaat ie natuurlijk nog wat groter van worden..

Liesje89

Berichten: 9926
Geregistreerd: 01-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 16:12

Iemand van jullie hier advies?

Ik mag mijn abonnement al een paar maanden verlengen. Ik heb nu een iPhone 7 plus, de batterij wordt slecht. In eerste instantie wilde ik sowieso weer voor iPhone gaan, liefst de XS. Echter na veel reviews te hebben gezien en hem te hebben vergeleken met andere telefoons, heeft de Samsung Galaxy S10 ook mijn aandacht getrokken. Mijn vriend heeft altijd Samsung, ik besefte me dat ik het afwissel..

Ik vind het vooral jammer dat de XS geen vingerafdrukscanner meer heeft, want die gebruik ik voor best veel apps. Verder valt de batterijcapaciteit van de XS me bij de specs al tegen, en in mijn achterhoofd hebbende dat dit alleen maar heel rap terugloopt, word ik daar niet heel enthousiast van :\ Daarnaast betrap ik me er de laatste tijd best vaak op dat ik aan mijn vent vraag om ergens een foto van te nemen omdat zijn telefoon (Galaxy s7 oid) mooiere foto’s maakt..

De grote boosdoener waardoor ik nog niet verlengd heb met een Samsung, is de nieuwe iPhone die uit komt in September, wie weet voldoet die wél aan mijn eisen.. dat weet natuurlijk nog niemand op dit moment. Alleen ben ik bang voor wat dat dan weer niet moet gaan kosten.. ik zou voor de XS met 256gb al 288,- moeten bijbetalen, bij een nieuw model wordt dit natuurlijk alleen maar meer. Bij de Samsung hoef ik helemaal niks bij te betalen geloof ik.

Beetje lastig luxeprobleem dit. Mijn hart zegt iPhone want ik vind de simpele interface daarvan echt top. Niet te veel gebeuren overal. Maar de Samsung zag er nu ook wat minimalistischer uit dan voorheen, wat me opzich wel beviel. Zucht. Ik ben zo bang dat ik spijt krijg van Samsung omdat ik toch altijd weer terugkrabbel naar iPhone als ik weer eens voor Samsung koos in het verleden := En in feite wordt je gewoon genaaid door de naam, want zo geweldig zijn de iPhones nou ook weer niet :') Mijn hoofd zegt neem de Samsung, voordeliger en eigenlijk wat betere specs dan de iPhone XS.. en dan is er nog een stemmetje wat zegt dat ik gewoon ff geduldig moet wachten tot september en dan een keus moet maken. Al gok ik dat ik in september schrik van wat ik moet bijbetalen voor een iPhone en dan alsnog naar Samsung ga omdat ik geen zin meer heb om zoveel te betalen voor een f*cking telefoon! :')

Misschien zijn er hier nog verstandige mensen die me bij kunnen staan in deze enorm domme kwestie :')
Of die het me nog lastiger kunnen maken door iets anders te opperen.
Ik vind de camera belangrijk, de batterij is belangrijk en verder zo veel mogelijk opslag want dat gaat heul snel vol met een baby :')

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 16:39

Ik zou voor beide niet gaan, maar als ik moest kiezen tussen Samsung en iPhone zou ik voor de iPhone gaan. Voor Samsung betaal je tegenwoordig ook belachelijk veel alleen al voor de naam.

SjakieXX
Berichten: 689
Geregistreerd: 30-05-09

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 20:37

Als ik even binnen mag vallen met een vraag, ik heb sinds anderhalf jaar denk ik de S8, gok ik zo. Maar hij heeft nu een barst waardoor hij niet heel lang meer mee gaat. Nu wil ik er absoluut niet veel aan uitgeven, en wilde ik weer opnieuw de S8 kopen. Weet iemand toevallig hoelang deze telefoon nog geupdate wordt met beveiliging e.d.? :)

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 17:50

Inmiddels heb ik de Samsung A70 gekocht. Net binnen gekomen.
Het grote scherm gaat even wennen zijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 17:54

Het went heel snel!! Ik vind de telefoon van mijn vriend (galaxy S7) opeens heel mini en onhandig haha

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 21:05

Ik vind mijn S7 nu al mini. Haha
Alles even overgezet e.d. Fijn hoor.
De vingerscanner werkt bij mij echt super snel.

Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 12:14

Nessa schreef:
Inmiddels heb ik de Samsung A70 gekocht. Net binnen gekomen.
Het grote scherm gaat even wennen zijn!


Mag ik vragen hoe de foto's zijn die de telefoon maakt

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 17:12

Afbeelding
Voorbeeldje. Heb nog niet echt veel foto's gemaakt. Dit is wel met bokt upload.

Opzich wel prima. Maar er zit geen stabilisatie op. Waardoor de foto erg snel bewogen (en dus onscherp) is.
Met een vaste hand zijn het prima foto's!

Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 17:17

Nessa schreef:
[ [url=m/PkIfMn.jpg]Afbeelding[/url] ]
Voorbeeldje. Heb nog niet echt veel foto's gemaakt. Dit is wel met bokt upload.

Opzich wel prima. Maar er zit geen stabilisatie op. Waardoor de foto erg snel bewogen (en dus onscherp) is.
Met een vaste hand zijn het prima foto's!


Hoe bevalt de telefoon jou verder dan hoor van iemand die bij de mediamarkt werkt veel problemen zijn

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 18:34

Oh ja? Wat voor problemen?
Ik merk er vrij weinig van. Alleen de vinger scanner is nadat ik er een screen protector op heb gezet minder fijn. Verder heb ik geen problemen