Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 

Janine1990
Berichten: 43802
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 21:40

Present!


Janine1990
Berichten: 43802
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 22:03

Wauw wat leuk! Ik mis nog een plant...

Zit je ook wel eens in dit hoekje?

Janine1990
Berichten: 43802
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 19:49

mirim schreef:
Ik houd wel van landelijk !
En wat is die autostoel gaaf zeg <3
Wij zijn nu bezig met onze bijkeuken .
We wonen nu bijna een jaar in onze boerderij en zijn nog steeds aan het settelen zeg maar.
Omdat we eerst voor de paarden alles in orde gemaakt hebben en daarna de hele mooie zomer lang meer buiten als binnen gewoond hebben , duurt alles een beetje langer als gepland.
Hieronder wat foto’s van de bijkeuken :[ [url=m/bHXpoF.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/dR8GlK.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/93cWIJ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ZH6POZ.jpg]Afbeelding[/url] ]


HOOOLY CRAP!! _/-\o_

Wát een prachtige bijkeuken!! Ik ben jaloers! Tegels komen echt waanzinnig goed tot hun recht!


Moet zelf ook zeer snel keuzes maken met betrekking tot tegels in mijn bijkeuken. Maar jemig wat is dat moeilijk. Ik kijk er al zeker een jaar naar, en nog weet ik het niet. Inmiddels staat de hele bijkeuken, maken we deze week het plafond er in (gips) en zijn we ook vrij snel toe aan de smeervloer. Deze week komt de voorbereiding voor de vloerverwarming er ook in.

Ik heb Hornbach en Bauhaus al gehad... Nog niet het wauw gevoel, komende week maar even kijken bij een wat gewoon tegelcentrum. Iemand nog tips/ideeen?


[ img ]
Doorgang van keuken naar bijkeuken, met zicht op een hoog raam die veel licht binnen laat.
In de bijkeuken komt een barndoor (ik kan ze alleen niet meer vinden van Barnwood), die zal dus ook wel eens dicht staan. Hierdoor zeer weinig licht in de keuken.
Op deze kant komt een tafel van +/- 60/70cm te staan voor mijn wasmachine en droger. Wassen op niveau zeg maar. En daaronder is dan plaats voor mijn rijlaarzen etc.


[ img ]
Naar links de deur naar buiten.


[ img ]
Rechts een kale wand.

Zelf zit ik te denken aan hard lichtgrijs, zodat bij een openstaande deur het licht ook nog in de keuken terecht komt.
Ik vind portugese tegels echt geweldig, of zoiets als Mirim heeft... Maar het past niet echt bij mijn huis. Ik ben redelijk abstract. Plus met het oog op toekomstige verkoop wil ik het ook graag tijdloos houden.

Janine1990
Berichten: 43802
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 20:46

FatCat schreef:
@Janine1990 - ik weet niet waar je woont, maar ik was erg onder de indruk van de tegels bij Maxaro. Die zitten in Roosendaal.

Wat bedoel je met ''Hard licht grijs''? Ze hebben daar echt veel grijze tegels.


Dat is voor mij echt de andere kant van het land... ;(
Groningen zit ik...

Hard licht grijs, ik kan het niet goed anders benoemen. Maar heel veel grijs zit een wat gelig/bruin tintje door. Meer richting taupe zeg maar... Ik heb zelf het idee (maar is een theorie) dat dat best wel licht opslokt. Terwijl de wat hardere kleuren, meer het echt zwart witte grijs, het meer weerkaatsen.



_San87_ schreef:
Mijn ouders hebben donkergrijze (antraciet naar zwarte) hexagontegeltjes. Misschien is dat wat voor je :)?


Hexagontegeltjes <3
Maar arme paps die alles moet tegelen :')


Ik heb er echter wel aan gedacht om een aparte tegel te doen op de achterste muur (onder het raam dus), maar so far ben ik er al wel achter dat het matchen best moeilijk is.

Janine1990
Berichten: 43802
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 22:26

Lekker bezig San!
Ik krijg er een hele kluif aan dit jaar, mijn kitten heeft mijn kokospalm al gesloopt :') Dus de kunstkerstboom en ballen zullen wel next zijn :+ Ik heb glazen ballen :+

Klopt inderdaad FatCat! Maar de tafel die ik in mijn hoofd heb, krijgt een stoer houten blad, waar ik de warmte uit wil halen. Een beetje zoals de barnwood deur die ik erbij combineer. Dus ik denk dat ik daarmee best wel wat warmte kan creëren.

Qua kleur denk ik nu een beetje in deze richting:
https://i.pinimg.com/564x/10/63/c9/1063 ... fdb19d.jpg

Janine1990
Berichten: 43802
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 22:56

Sonja_vR schreef:
Janine , ik zou dit jaar sowieso opteren voor onbreekbare ballen
Dat word een bende anders als ik het zo lees :+


Ja, als ik wat tegen kom :') Shoppen lukt me momenteel zeer slecht.
En misschien een extra kleedje er onder zodat het niet allemaal meteen breekt :')

Maar anders staat het prima bij de rommel van de verbouwing _O-

Janine1990
Berichten: 43802
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 22:58

Thanks! Ik heb er niet echt eentje in de buurt, maar moet binnenkort wel daarheen want mijn Dasty is op :( Hopelijk hebben ze mijn kleur! (groen)

Janine1990
Berichten: 43802
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 23:10

Mooi Majabeestje!! Wat voor kledingrek/dressboy heb je daar???

Janine1990
Berichten: 43802
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 23:14

Awesome! Die zijn niet duur! Thanks San!

Janine1990
Berichten: 43802
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 23:26

Ik was nog niet verder gekomen dan de plastic ballen :x

Don't get me started...

Janine1990
Berichten: 43802
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 23:32

Majabeestje schreef:
Janine1990 schreef:
Mooi Majabeestje!! Wat voor kledingrek/dressboy heb je daar???


Een houten, heel leuk ding! Volgens mij bij de kwantum gekocht maar weet het niet zeker..


Heb je nog een foto?

Ik ben nog steeds op zoek, maar nog niets gevonden. Kan nog vele kanten op met mijn kledingkamer *\o/*

Janine1990
Berichten: 43802
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 00:39

IceQueen schreef:
Wat een leuk topic! Was em nog niet eerder tegen gekomen. Ik kan wel.wat tips gebruiken wij krijgen een hele grote hoge woonkamer op het noorden met weinig daglicht. Wat voor kleur zouden jullie de muren doen? Ben een beetje bang dat echt wit kil wordt. Ik hou niet van hele donkere muren....


Wat bedoel je met hoog? Heb je foto's om een beetje duidelijk te maken hoeveel daglicht je krijgt?

Janine1990
Berichten: 43802
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 11:21

    Prachtig IceQueen!

    Persoonlijk zou ik geen Early Dew nemen, eerder iets als camouflage green. Early Dew is vrij licht, bij elkaar lijkt me dat een beetje een schril geheel worden. Heb zelf het idee dat wanneer je iets donkerders neem (in jouw geval natuurlijk niet té donker) de ruimte meer diepte krijgt en dan valt het gebrek aan licht wel weg.

    Het idee van DD vind ik ook een hele gave, een muur van steen laten, of een stuk open gepleisterd. Zeg ik dat zo goed?

    Verder kan ik me voorstellen dat de donkere muur (dus aan de kant van de deuren en kleine stalraampjes) best een kleurtje kan gebruiken. (de oude achterkant van de boerderij dus eigenlijk)
    Door hier een donkerdere kleur te gebruiken, kan je met lichte accessoires (witte potten bijvoorbeeld) weer meer diepte en licht creëren.

    Ben in ieder geval heel erg benieuwd naar het eindresultaat!

    Janine1990
    Berichten: 43802
    Geregistreerd: 13-03-05

    Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 11:24

    DubbelDun schreef:
    Ik vind die subtiele kleurverschillen wel mooi. Toch net of je dagelijks een andere kleur muur hebt :)


    Heerlijk is dat inderdaad! Ik heb Oldtimer Rally op de muur van Flexa. (weliswaar een doorzon woning, dus vrij veel licht) Maar ik kan 'm NIET op de foto zetten, want die kleur is niet te vangen. Ik vind het prachtig. En elke dag weer iets nieuws, iets anders.

    Waren veel mensen die tegen mij zeiden dat ik hier snel zat van zou zijn, veel te donker.

    Janine1990
    Berichten: 43802
    Geregistreerd: 13-03-05

    Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 13:34

    Ik zie net dat ik zwart met wit wel gecombineerd heb...

    Vorige week nieuwe salontafeltjes gehaald, foto doet niet echt recht aan het geheel. Maar geeft wel een indruk.

    [ img ]

    Janine1990
    Berichten: 43802
    Geregistreerd: 13-03-05

    Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 13:56

    Jezzi schreef:
    Zijn er hier dames met een ronde eettafel? Vind het prachtig staan, maar ben benieuwd hoe het in dagelijks gebruik bevalt :-)


    Toevallig het laatst nog met m'n moeder over gehad. Wij hadden het vroeger namelijk en het ziet er zo mooi uit met die moderne tafels.

    M'n moeder vind het er ook prachtig uit zien, maar wil het noooooooit weer. Je hebt altijd te weinig plek. Zeker als je met een gezin bent.

    Janine1990
    Berichten: 43802
    Geregistreerd: 13-03-05

    Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

    Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 18:01

    Gave kerstdingetjes Kellie! Goed idee om mijn glazen ballen in te stoppen straks :D

    Janine1990
    Berichten: 43802
    Geregistreerd: 13-03-05

    Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

    Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 18:59

    Ik moet nog vazen scoren vrees ik... Op naar de action! :D
    En dan een mooie tak er tussen waar ik iets aan kan hangen. Heb ik ook eindelijk iets van hoogte in de vensterbank van mijn enorme raam.

    Janine1990
    Berichten: 43802
    Geregistreerd: 13-03-05

    Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 23:15

    ingaa schreef:
    Wat hebben jullie bijvoorbeeld boven de bank aan decoratie aan de muur?



    [ img ]

    Het heeft een poos geduurd, maar dit is het geworden. Verder nog niets. Ik twijfel over plankjes.

    Janine1990
    Berichten: 43802
    Geregistreerd: 13-03-05

    Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

    Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 15:17

    Aine gaaf! Dat wil ik ook!!

    Janine1990
    Berichten: 43802
    Geregistreerd: 13-03-05

    Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 16:59

    Niqui, ik zou geen RVS doen. Dat maakt de keuken kil denk ik.

    Als je voor verf gaat zou ik iets van een off white richting grijs/taupe doen.

    Maar waarom geen visgraat tegels? In bijgaande link heb je een gaaf voorbeeld met witte tegels en een donkere voeg:
    https://nl.pinterest.com/search/pins/?q ... &term_meta[]=herringbone%7Ctyped&term_meta[]=tiles%7Ctyped&term_meta[]=kitchen%7Ctyped
    Goed te combineren met daarboven gewoon stucwerk en verf. :)

    Janine1990
    Berichten: 43802
    Geregistreerd: 13-03-05

    Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 17:00

    DubbelDun schreef:
    Als je geborsteld RVS/alum neemt glimt het niet zo en hoef je ook minder te poetsen :)

    Glas kun je ook in niet-glimmend krijgen (ontspiegeld) en dat kun je zo breed nemen als je zelf hebben wilt :)


    Ik heb zo'n afzuigkap... En je wilt niet weten hoe ranzig en NIET schoon te krijgen die bovenkant is... Echt alles wat je kookt gaat een eigen leven leiden op dat spul...
    Speciale RVS poets helpt niet eens...

    Janine1990
    Berichten: 43802
    Geregistreerd: 13-03-05

    Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 17:07

    Niqui schreef:
    Janine, visgraat tegels vind ik heel gaaf! Ik had ze ook al in mijn hoofd (maar mijn man nog niet kunnen overhalen).

    Wat bedoel je met: Goed te combineren met daarboven gewoon stucwerk en verf. - Boven de keukenkastjes?


    Boven de plekken waar je geen kastjes boven de tegels hebt...
    Ik vind die rauwe afwerking ervan zo gaaf. In plaats van de gebruikelijke strips en dus het afzagen van tegels:
    https://i.pinimg.com/564x/12/cf/07/12cf ... 7c0286.jpg

    Geeft in het algemeen een speelser en warmere uitstraling aan een vrij kille keuken denk ik. Gecombineerd met wat plantjes heb je dan een prachtige keuken, die modern, stoer en toch ook heel sfeervol is.

    (laat je man maar ff door pinterest scrollen :P )

    Janine1990
    Berichten: 43802
    Geregistreerd: 13-03-05

    Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

    Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 17:15

    Ja ik vind het ook echt prachtig! Overweeg het voor mijn keuken... Maar kijken hoe het uit komt met de nis, wel een gave combi gezien bij de tegelboer vrijdag.

    Voor nu eerst tegels besteld voor mijn bijkeuken. Kreeg gisteren de offerte, prijs viel me smerig tegen. Maar goed, bij de bouwmarkt kwamen we ook maar 100 euro goedkoper uit, dus het viel in het algemeen gewoon tegen :') Dan maar de echt mooie tegels van de tegelboer :')

    Ben wel zo slim geweest om geen foto te maken. :+

    Janine1990
    Berichten: 43802
    Geregistreerd: 13-03-05

    Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

    Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 17:42

    Niqui, wat bedoel je kan niet?

    Ik zou in dit geval niet doen wat ik net plaatste, want ik zou de tegels tot onder de kastjes laten lopen en dan door trekken in de rest van de keuken.

    Ik weet niet of dat rekje er al of nog hangt? Maar die zou ik niet combineren met visgraat tegels, dan zou ik gaan voor losse planken. Zoals hier: https://i.pinimg.com/564x/35/ee/2a/35ee ... 760236.jpg

    Oogt minder onrustig. Wat Monique zegt, visgraat kan onrustig op het oog worden. In mijn ogen vooral als je het combineert met te massieve/lompe dingen. Het rekje vind ik erg mooi, maar niet geschikt voor visgraat. En misschien in een relatief kleine keuken (in het kader daarvan ben ik wel benieuwd naar meer foto's! Want ik heb ook een kleine keuken waar ik nog wat van wil maken) zou ik dat rekje sowieso niet gebruiken.


    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: boyca, GoogleAdsense, Luna_Rose, Morpheus81, Nalonyda, santaju, SentiBot, stijntilla en 71 bezoekers