Pakketje bij de 'buren'

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Amyyy
Berichten: 3490
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Pakketje bij de 'buren'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-18 16:36

Maar die doen de deur niet open |( .

Vorige week dinsdag is er een pakketje bezorgd en helaas was ik niet thuis. Ik woon in een appartementencomplex en mijn pakketje ligt (als het goed is) 2 verdiepingen hoger.

Sinds vorige week dinsdag ben ik serieus al 20x aan de deur geweest op verschillende tijdstippen (zowel doordeweeks, als in het weekend, sochtends, smiddags en savonds).

Ik heb een briefje in de brievenbus gedaan met het verzoek of ze mij willen bellen, of een berichtje kunnen sturen als er iemand is zodat ik mijn pakketje op kan halen. Deze hebben ze gezien (hij ligt niet meer in de brievenbus) maar ook daar is geen reactie op gekomen.

Wat kan ik nog meer doen om mijn pakketje te krijgen? Zijn er meer mensen met deze ervaring?

❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎


Amyyy
Berichten: 3490
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Pakketje bij de 'buren'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-18 16:50

Telefoonnummer ga ik opzoeken!
Op vakantie denk ik niet, aangezien de post er gewoon uitgehaald wordt.
Het zijn spullen voor hamsters, niet heel nuttig denk ik.
Ik heb geen idee wie er woont en ook niet wanneer ze thuis komen, dus daar kan ik niet op wachten

❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎

Amyyy
Berichten: 3490
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-18 16:57

Ik weet ook niet wie de buren zijn. er wonen mensen met psychische problemen op de 5e verdieping (de verdieping waar mijn pakketje ligt), daardoor zijn bij ons alle etages onderling afgesloten van elkaar. Dus ben ik ook een beetje huiverig om bij de buren aan te bellen, want echt, er zitten hele gekke mensen in het gebouw. Ik ben ook een beetje bang dat mijn pakketje dus ook bij 'het' gekke mens ligt. Pas werd er allemaal glas naar beneden gegooid en dat is wel in de richting van het huisnummer waar mijn pakket ligt... -O-

Heb behoorlijk spijt dat ik ook dit pakket niet op het postkantoor heb laten afleveren :(

❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎

Amyyy
Berichten: 3490
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-18 17:45

Ik woon hier nog maar een paar weken en laat in principe altijd mijn pakketjes afgeven op het postkantoor. Maar dit is een behoorlijk zwaar pakket en ik zou die dag gewoon thuis zijn, maar het pakket kwam een dag later dan gepland...

Ik had een telefoonnummer gevonden, die is niet meer in gebruik.

Ik weet niet of deze mensen onder toezicht staan. Ze zijn hier geplaatst in het kader van re-integratie in de samenleving, praktijk pakt iets anders uit.
Waar kan ik dat navragen wie hier iets mee kan? Kan dat bij de wooncorporatie? Ik ga het sws even bij postNL peilen, want ik vind het wel knap dat hun mijn pakket daar kunnen afleveren, en ik maar geen gehoor krijg

❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎

Amyyy
Berichten: 3490
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Pakketje bij de 'buren'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-18 21:40

Ja, dat hebben ze gedaan, die doen de deur dus niet open. Maar ik heb ook wel eens gehad dat er per ongeluk een pakket 5 straten verderop was afgegeven bij de buren. Ik heb al contact gehad met PostNl, die willen niks doen

❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎


Amyyy
Berichten: 3490
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Pakketje bij de 'buren'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-18 21:49

Heb ik inderdaad ondertussen ook gedaan :j

Ik zag net dat er ook heel veel mensen bij de deurbel hebben staan dat er geen pakketjes afgegeven mogen worden bij de buren, zal wel een reden hebben...

❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎

Amyyy
Berichten: 3490
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Pakketje bij de 'buren'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-18 09:13

De woningbouw ga ik nog even vragen, maar daar verwacht ik niet te veel van.

De webshop zegt dat ik een aangetekende brief moet versturen. Weet iemand hoe het zit als ze daar de deur ook niet voor open doen?

Ik vind het inderdaad ook erg vreemd hoe de pakketjesman het pakketje daar binnen heeft gekregen, wij kunnen niet zien wie er aan de deur staat namelijk. Ik kan ook niet direct bij de voordeur komen omdat de etages dus afgesloten zijn. En ik heb dus geen idee of ze thuis zijn.

Misschien spreken ze geen Nederlands, dus ik zal een Engels briefje in de bus stoppen

❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎

Amyyy
Berichten: 3490
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Pakketje bij de 'buren'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-18 09:42

Ik heb nergens aangegeven dat het bij de buren bezorgd mocht worden, maar ik heb ook nergens aangegeven dat het niet bij de buren bezorgd mocht worden. Maar als ik het goed begrijp maakt dit dus niet uit? Ik ga de webshop nog een keer mailen

❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎

Amyyy
Berichten: 3490
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Pakketje bij de 'buren'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-18 20:46

Nee, ik heb hem nog steeds niet.

@kiki1976, nondeju wat een moeilijk Nederlands. Er staat consumentenkoop, ik heb het bij een webshop gekocht, geldt het dan nog steeds? En het is dus niet bij mij bezorgd, maar bij mijn buren

❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎

Amyyy
Berichten: 3490
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Pakketje bij de 'buren'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-18 08:40

De mevrouw van het huisnummer waar mijn pakketje ligt is inderdaad een gestoord wijf. Ik kon nu door de tussen deur want de monteur is aan het werk. 20 minuten aangebeld en op de deur geklopt want ik hoorde dat ze thuis was. Werd helemaal verrot gescholden en ze heeft de deur niet open gedaan, kan me niet voorstellen dat mijn pakketje daar ligt, ze zegt hem niet te hebben. De huismeester komt over een half uur hier. Ik ga nu meteen contact ook opnemen met de webshop om te zeggen dat mijn pakketje er niet is. Ik ben echt helemaal overstuur, wat een vreselijk mens

❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎

Amyyy
Berichten: 3490
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-18 09:54

Ze gaan iig een onderzoek bij post nl aanvragen. De huismeester gaat contact opnemen met de begeleider, hopelijk kan hij bij haar binnen komen. Dan gaat hij ook meteen kijken of het pakket er staat, het is nogal groot. Maar eerst is de vraag of zij uberhaupt de deur voor hem open doet. Hij vertelde dat er een gerechtelijk bevel is aangevraagd zodat ze gedwongen opgenomen kan worden. Aangifte bij de politie wil ik ook gaan doen, maar wil wel eerst de webshop en post nl de kans geven het te onderzoeken. Wordt vervolgd

❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎

Amyyy
Berichten: 3490
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-18 10:11

Ik bel alleen maar aan, ik hoor dat ze thuis is, doe al 3 weken mijn best om haar te bereiken. Beetje een ongepaste sneer om te zeggen dat je haar groot gelijk geeft niet de deur open te maken. Ze had ook gewoon bij de eerst keer de deur open kunnen doen. Post zegt dat mijn pakketje daar ligt. Maar ik kan geen contact met haar krijgen, misschien hebben ze zich wel vergist in het huisnummer?

Iig, ik heb contact gehad met de webshop en die lossen het keurig op. Ik krijg een nieuw pakket van Drd knaagdierwinkel en ze waren super begripvol en meelevend, echt heel fijn.

Post nl zegt nog steeds dat mijn pakket echt daar staat en dat ze verder niks kunnen doen.

Normaal laat ik ook afleveren op een pakketpunt, maar het was een pakket van 8 kg. Niet heel handig om er een stuk mee te sjouwen vanaf het postkantoor naar huis.

❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎

Amyyy
Berichten: 3490
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Pakketje bij de 'buren'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-18 10:43

Even voor de duidelijkheid, deze mevrouw woont zelfstandig en niet onder begeleid. Dat er een contactpersoon is via een organisatie is iets anders.

Ik laat het topic rusten. De webshop heeft super fijn gehandeld. Mocht het pakket nog bovenwater komen dan stuur ik het terug naar ze. Ik ga aangifte doen bij de politie. Mevrouw wordt binnen 2 weken gedwongen opgenomen

❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎

Amyyy
Berichten: 3490
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-19 22:42

Oud topic, ik weet het, maar het is weer zo ver ;(. Ondertussen zijn de mensen met problemen uit huis geplaatst, dus het gaat best goed de laaste tijd. Af en toe ligt er een verdwaalde junk (of 2) te slapen in de struiken, maar die plukt de politie er gelukkig uit. De postbodes van post nl bezorgen heel netjes niet meer bij de buren, staat ook bij de deurbel. Alleen vandaag kwam DPD langs -O-. Ik was net te laat met doorgeven dat de bezorger morgen mag komen, hij was al onderweg. Mijn pakketje ligt nu bij de tegenover buurjongen/man en hij doet niet open. Ik hoor dat hij thuis is want de tv staat aan en ik hoor hem lopen. Fingers crossed dat mijn pakketje daar ligt, ik heb het voor donderdagochtend nodig. Dit was even frustratie van me afschrijven hoor :o

❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎

Amyyy
Berichten: 3490
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-19 23:13

Shaggy, ik stuur je een pb.

Van het andere pakket nooit meer iets gezien. Gelukkig is het door de webshop toen heel netjes opgelost.

Situatie in het complex werd steeds erger. Elke week werd er lijm in het slot van de tussendeur gespoten, de voordeur is gesloopt, er werd ingebroken in de bergingen en in de woningen, gangen en trapleuningen werden onder gesmeerd met chillisaus 8)7
Woningcorporatie heedt het gelukkig goed op gepakt, er kwam meer beveiliging, politie kwam veel vaker langs, bergingen werden aangepast, nieuwe deuren en de mensen met problemen zijn eruit. Er zitten nog steeds wel rare mensen, maar de laatste paar maanden gaat het best wel goed gelukkig! Daarom ben ik nu ook zo gefrustreerd dat mn pakketje daar ligt #)

❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎

Amyyy
Berichten: 3490
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-19 23:34

Er was geen begeleiding, niet in het complex aanwezig in iedergeval. Het zijn allemaal sociale huurwoningen en er wonen hier vooral studenten, net afgestudeerden (waaronder ik), mensen die net uit een scheiding komen of andere problemen hebben. Het is goedkoop, niet te groot en midden in het centrum, daar komen wel bepaalde personen op af ja :+.
Ik snap inderdaad ook niet hoe iemand het ooit een goed idee vond om die mensen zo in het diepe te gooien :n, gelukkig krijgen ze nu (volgens mij) de hulp die ze nodig hebben.

Over het pakketje, ik heb een briefje onder de deur geschoven met het verzoek bij me aan te bellen. Gelukkig kan ik morgen vanuit huis werken, dus kan ik regelmatig langs lopen en aanbellen...

@blue_monday ja, dat dacht ik ook. Maar helaas, zowel online als een briefje in de bus dat het bij de buren ligt. Op het briefje staat trouwens ook helemaal geen huisnummer, maar online gelukkig wel

❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎

Amyyy
Berichten: 3490
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Pakketje bij de 'buren'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-19 11:48

Nou het verhaal krijgt weer een staartje.

Ondertussen heb ik een briefje terug van de buren dat het niet bij hem ligt. Terwijl online bij DPD de naam en handtekening staan. Heel raar verhaal. DPD kan niks doen, de webshop gaat nu een onderzoek starten. Maar ik heb het dus morgen nodig. Gelukkig mag ik vanmiddag langskomen bij de webshop om een nieuw pakket te halen, de afstand valt gelukkig mee. Als het andere pakket dan weer bovenwater komt, dan kan ik die terug sturen.

❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎

Amyyy
Berichten: 3490
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Pakketje bij de 'buren'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-19 13:15

Daar was ik net te laat mee, met aangeven. Toen ik s'ochtends keek stond mijn pakketje nog niet in de tracker, tijdens mijn pauze wel en heb ik snel aangegeven dat ze niet langs hoefde te komen en morgen terug mogen komen, maar helaas was dat maar 5 minuten voor de bezorger langs kwam. Tijdens het bestellen had ik niet de mogelijkheid om aan te geven om het te leveren op een pick-up point

❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎

Amyyy
Berichten: 3490
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Pakketje bij de 'buren'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-19 13:38

DPD heb ik gebeld inderdaad, na 20 minuten in de wacht, nam er iemand op. Maar ze konden niks voor me doen. Nogmaals, het gaat bijna altijd goed en laat pakketjes altijd afleveren op ht postkantoor, maar daar was ik hier te laat mee. Halen in de fysieke winkel was geen optie, want die hebben niet wat ik wil

❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎

Amyyy
Berichten: 3490
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Pakketje bij de 'buren'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-19 16:47

Briefje bij de deur heb ik inderdaad al -O- , zal eens kijken of het er nog op zit. Zit gewoon standaard bij de deurbel namelijk.

Het is echt zo fijn dat er zoiets bestaat als postbezorging, maar het moet wel goed gaan, ander is het gewoon verdwenen :+

Ik ben ondertussen bij de webshop geweest en heb nu mijn tarp om morgen mee naar lowlands te nemen *\%/*

❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 9 bezoekers