Verhuis- en verbouw topic 2022

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Shani_1984
Berichten: 5436
Geregistreerd: 30-07-04
Woonplaats: In het mooie Deventer♥

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 13:20

Mijn vriend en ik hebben een huis gekocht in Assen.
Alles is rond maar we moeten helaas wachten tot 1 september dan is de overdracht.
Er woont op dit moment nog iemand in, die dus voor 1 september andere woonruimte moet hebben.
Opzich een heel sneu verhaal. Haar vriend/man is overleden vorig jaar Augustus, ze hadden niks op papier staan dus zijn kinderen waren de erfgename en zij kan er niet blijven wonen. Zijn kinderen dogen het dat zij er op dit moment nog woont. De wonging is compleet uitgeleefd, achterstallig onderhoud en dus echt een klus woning. Er moet sowieso een nieuwe keuken en badkamer in. De elektriciteit moet helemaal vervangen worden. Er zit een groepenkast in met maar 1 groep en geen hoofdschakelaar dus op het moment dat het stroom er af moet dan moeten wij een monteur bellen die voor ons de stroom er af haalt. Ik zal even foto's van de badkamer toevoegen. Als je het ook ziet dan denk je hoe kan hier nog in gewoond worden, de wc boven doet het ook niet. Dus de badkamer word echt compleet gesloopt. Net als de keuken die valt helemaal uit elkaar. Ik denk dat als je de kraan aanzet en de wasbak vol laat lopen dat hij naar beneden stort. Dit is op de foto niet te zien. De kozijnen zijn rot dus er moeten compleet nieuwe kozijnen in. Gelukkig gaan we dat allemaal redden met ons bouwdepot.

Hierbij een aantal foto's van onze "klus" woning.

Badkamer

[ img ]

Keuken

[ img ]

R.I.P Lieve Pluutel. Geniet maar heerlijk op de eeuwige pijnvrije en groene weide


Shiloh
Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 15:29

Kozijnen en ramen zijn klaar! Ben zo blij met het resultaat fantastisch!

Het laatste grootste raam is er net in gegaan.

Toen ze zeiden dat daar een kraan voor zou komen, had ik niet verwacht dat dit aan zou komen rijden:

[ img ]


Wouw. Wouw. Wouw. Wat kan de techniek toch veel tegenwoordig. Stond echt verbluft te kijken hoe ze dat grote zware raam over het huis tilde en installeerde.


"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Melissa0304
Berichten: 4448
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 16:34

Cemlys schreef:
Het toilet is klaar hier (naja mist nog een deur :') ), nu verder met de slaapkamer en badkamer
[ [url=m/Flqze5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zo irritant Marjan dat je niet verder kunt door de aannemer

Iedereen schiet mooi op. Ben benieuwd naar alle resultaten


Heel mooi gedaan!

Hier zit de nieuwe trap er ook in, eindelijk van de steile trap met mini treden af

[ img ]

De benedenverdieping is nu op een klein stukje plinten na af *\o/* zijn nu in de tuin begonnen zodat we daar nog wat aan hebben in de zomer, erna de bovenverdieping aan de beurt

Cemlys
Berichten: 14950
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 18:42

Zo die badkamer zeg shani. Hopelijk gaat ze er zonder probleem uit.

Fijn dat de ramen erin zitten, bizar die kranen he

Mooie trap! Steil en minitreden is voor mij het recept om op mn rug eraf te gaan (blij dat we geen trappen hebben:')) hier moeten we ook nog met de tuin bezig

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

Daihyo
Berichten: 88038
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 19:28

Mooi die trap!

Oh jemig. Die badkamer :=
Ben benieuwd wat je er van gaat maken.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Lotte_Wessel
Berichten: 3587
Geregistreerd: 12-05-08
Woonplaats: Amsterdam

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 21:38

Ik volg en lees ook mee. Ik praat ook een beetje mee in het bieden en huizen koop topic en sinds vorige week een huis gekocht (nog onder voorbehoud maar so far so good). Woning uit 1927 die over de jaren al wel flink wat werk heeft gehad. Eigenlijk op 2 kleine ramen na geheel dubbelglas, op de vloer en klein stukje dak na ook geheel geïsoleerd, heeft 16 zonnepanelen en energielabel B dus ook niet gek. Huis is vanbinnen wel gesplitst in 2 woningen (mag dubbel bewoond worden) en zodoende ook 2 keukens, 2 cv ketels, 2 badkamers etc. We willen er 1 geheel van maken zoals hij oorspronkelijk ook was. Hele beneden vloer muren er vanbinnen eigenlijk uit, vloer isoleren, vloerverwarming in, nieuwe vloer, nieuwe keuken met eiland en dan ene toilet beneden moderniseren, boven muren van slaapkamers verplaatsen om van 6 slaapkamers 4 grote te maken waarvan 1 met inloopkast, en ook badkamer groter maken. Al met al toch nog best wat dingen en hopen ook zelf wel de handen uit de mouwen te steken. Helaas is de overdracht pas 1 maart 2024 doordat huidige eigenaren wachten op hun nieuwbouw woning dus genoeg tijd om te plannen. Tot die tijd lees ik graag mee om inspiratie op te doen :)

Huis:
[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

horsii
Berichten: 7592
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 22:27

War een leuk plekje Lotte.
Leuk de voorpret.

Nette trap Melissa.

Shiloh, fijn de ramen erin.

Shani, mooie gedateerde badkamer haha. Lekker slopen.

Wij hebben de aanbouw dicht, achterdeur zit erin.

[ img ]
[ img ]

Afrika's Pé Pé & Afrika's Kyra

Cemlys
Berichten: 14950
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 22:43

Wauw gaaf huis lotte

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

Hutcherson
Berichten: 7331
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 23:16

Ik wil me ook graag melden als voorproefje op het moment waar we erg naar uitkijken: de sleutel van ons huis!
Ook ik zit al een tijdje in het biedingsoorlog topic maar we willen graag gaan verbouwen. De dragende muren in de keuken eruit, nieuwe ramen en kozijnen en rolluiken, mn stal moet helemaal verbouwd worden, en natuurlijk helemaal eigen maken. Er heeft altijd een oud vrouwtje in gewoont en dat is te zien. Maar verder is hele goede staat en we zijn echt weg van de plek.
Ziehier het aanzicht waar wij echt verliefd op zijn geworden.
[ img ]

[ img ]
Uitzicht vanaf achter

[ img ]
Achtertuin

[ img ]
De keuken.. Die dus open gebroken gaat worden en verder ook vernietigd zal worden :')

[ img ]
Dit wordt mn zadelkamer met inbouwkasten.

En het pareltje van het huis... Het gastentoilet... Let vooral op het gordijn en de roze tegeltjes.
[ img ]

Melissa0304
Berichten: 4448
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 23:18

Dat aanzicht van de woning is echt gaaf! De rest er lekker uitslopen en weer opbouwen :)

xLoki
Berichten: 3488
Geregistreerd: 16-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-23 00:23

Wauw wat een grote huizen hebben jullie allemaal gekocht! :wow: Gefeliciteerd Hutcherson, Shani_1984 en Lotte_Wessel!

Shiloh, mijn hemel wat een operatie voor een raam zeg. Dat moet behoorlijk wat kosten lijkt me?

horsii, fijn dat de aanbouw nu dicht is, toch weer een mooie stap in de verbouwing lijkt me :j


Hier begint het eindelijk wat te vorderen. Heb nu een maand de sleutel en er is keihard gewerkt door mijzelf, vrienden en familie en een aantal professionals! De badkamer is gesloopt (inclusief 2 muren die niet gesloopt moesten worden... := die zijn nu weer opnieuw opgebouwd), gastentoilet gesloopt, alle plafonds verwijderd, de vloer van de vliering verwijderd en opnieuw gemaakt (lag helemaal los en was gevaarlijk om op te staan, 1 verkeerde stap en je stond een verdieping lager :') ), alle vloerbekleding verwijderd (tapijt en laminaat), vrijwel al het stucwerk van de muren verwijderd (van dat mega dikke oude zandcementstuc, was net poeder!), plafonds geïsoleerd en geplaatst, alle elektra is vervangen, de oude schouw dichtgemetseld, niet-werkende ventilatiegaten dichtgemetseld, en dat was het geloof ik wel. Echt dagen van 8 tot 19u gemaakt, nu mega gespierd geworden haha!

Deze week zijn we de deurkozijnen en deuren aan het schuren en grondverven, de trap aan het afkrabben en heb ik de laatste plafonds geïsoleerd. Ik wil het huis dit weekend klaar hebben voor de stukadoor, die komt maandag alles voorstrijken. Zodra de badkamer gestuct is kan er getegeld worden en dan is die bijna klaar! :):) Dan de rest nog :P

Schouw dichtmaken, vermoeid bekkie
[ img ]

Alle binnendeuren eruit gehaald en ontvet, morgen gaan we schuren en grondverven
[ img ]

Trailer volgeladen met laminaat in Vriezenveen bij Bebo :+
[ img ]

En best een beetje trots op al mijn isolatiewerk :D
[ img ]

Loki Z2+2 (met wedstrijdpensioen)
Maddox (Dream Boy x Uphill) M2+7

Daihyo
Berichten: 88038
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-23 07:33

Goed bezig xLoki!

Wij hebben hetzelfde gedaan de afgelopen dagen in 2 slaapkamers :D

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

En weer dicht met extra regels en de goede gipsplaten. Moet alleen nog afgewerkt worden.
[ img ]

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Daihyo
Berichten: 88038
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-23 11:39

Wij gaan vandaag slopen. Plafond is gestut.
[ img ]

[ img ]

En elektriciën is ook bezig. Alle stopcontacten worden naar beneden verplaatst.
[ img ]

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Alja
Berichten: 25580
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-23 12:11

Wat een respect voor iedereen en wat moet er veel worden gedaan.
Ik ben er niet geschikt voor maar vind mee kijken wel heel leuk

ONDERSCHRIFTLOOS

Daihyo
Berichten: 88038
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-23 12:57


∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Daihyo
Berichten: 88038
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-23 15:32


∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Melissa0304
Berichten: 4448
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-23 16:17

Dat schiet lekker op! Heftig kleurtje wel zo :wow:

Daihyo
Berichten: 88038
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-23 16:40

En zo spuuglelijk geverfd :')

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!


xLoki
Berichten: 3488
Geregistreerd: 16-01-08

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-23 18:58

Holy moly dat verven had een 8-jarige nog beter kunnen doen :')

Loki Z2+2 (met wedstrijdpensioen)
Maddox (Dream Boy x Uphill) M2+7

Hutcherson
Berichten: 7331
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-23 19:11

Gaaf daihyo, die vooruitgang. Zijn dat dragende muren die eruit gaan/zijn? Ziet er echt al gelijk anders uit.

Daihyo
Berichten: 88038
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-23 19:45

Hutcherson schreef:
Gaaf daihyo, die vooruitgang. Zijn dat dragende muren die eruit gaan/zijn? Ziet er echt al gelijk anders uit.

Ja 1 dragende muur :j
Is maar een klein stukje, bijna 2 meter. Maar wel gestut voor de zekerheid. Er komt een balk in, die aan de ene kant op 40cm muur ligt dat we laten staan en de andere kant 75 cm muur. Naast die 75 cm komt de koelkast te staan, die valt daar mooi in.
Maar ondanks dat het maar 2 meter is, is het al zoveel lichter en voelt al ruimer.
De schoorsteen is gelukkig niet dragend. Helaas zat de pijp wel aan de buitenmuur gemetseld, dus dat ging iets minder snel.

XLoki: ja erg he.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Daihyo
Berichten: 88038
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 20:15

Dit is onze stand van zaken nu. Kleine rondleiding door ons huis :+

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Hutcherson
Berichten: 7331
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 20:53

Mooie keuken :+
Het ziet eruit alaof het nooit mewe goedkomt maar ik weet zeker van wel! *\%/*

xLoki
Berichten: 3488
Geregistreerd: 16-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 23:39

Daiyho ik herken echt heel veel van mijn huis in dat van jou haha! Ook jaren 50?

Hier weer super hard gewerkt de afgelopen dagen in de hitte. Heb samen met mijn ouders en een vriendin het huis helemaal stuc-klaar gemaakt en gisteren is de stukadoor begonnen! Wat een verschil maakt een beetje stucwerk op de wand zeg :P 1 slaapkamer is nu bijna klaar, morgen gaat hij die afmaken en dan door naar de badkamer! Als dat klaar is kunnen ze gaan tegelen in de badkamer. De stukadoor moet het hele huis doen dus dat zal wel minimaal een week of 2 in beslag nemen. Gelukkig droogt het ook retesnel nu met dit weer :D

[ img ]


Hier heb ik me de afgelopen 2 avonden vooral druk mee gehouden, een miljoen pluggen uit de muur trekken en vervolgens de gaten weer vullen. := Huis is uit 1952 en ik denk dat nog nooit iemand in die 71 jaar de helderheid van geest heeft gehad om ook eens wat pluggen te verwijderen, i.p.v. alleen maar meer in de muur te stoppen. Ik heb, zonder overdrijven, al honderden pluggen uit de muren gehaald, zelfs houten pluggen! Maar goed, nu is het grootste deel dus weg. :')

[ img ]

Loki Z2+2 (met wedstrijdpensioen)
Maddox (Dream Boy x Uphill) M2+7

horsii
Berichten: 7592
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 23:57

Mooie vooruitgang in slopen.

Knapt altijd mooi op van stucen.

Afrika's Pé Pé & Afrika's Kyra


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ann, Babootje, denisesilver, Geodeo, Janey1992, Laure, Schuur_, Snippergroen, ynskek en 80 bezoekers