Kan het zwembad al op?!

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
gillian
Berichten: 4397
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 18:16

Wij spelen wel vals hoor :') hebben een verwarming van Intex *\o/*
Maar vanochtend was ie 23 met alleen de noppenfolie. Heb een uur of 2/3 de verwarming aan gehad.

Superblij met m'n nieuwe Remedio zadel!!
Kijk hier voor een foto!!


Jester_
Berichten: 12253
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Kan het zwembad al op?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 21:43

Hier vanmiddah ook 23 met noppenfolie. Hij staat pas sinds gister ochtend vol, bad is 3x2 gaat dan best snel.

Op naar het mooie weer!

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself


Storm
Berichten: 20821
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Kan het zwembad al op?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-23 22:02

Ik ben er vandaag ook ingeweest. Bad is nu 28 graden en het was echt lekker. De kinderen zwemmen al dagen, maar vanaf deze temperatuur gaat mama er ook in :')

Is het al lente?

Druif_01
Berichten: 8810
Geregistreerd: 04-11-01

Re: Kan het zwembad al op?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 06:47

28 graden? Hoe dan?! Of heb je een poedelbadje? ;)

Wil jij graag een mooi, stevig halster, armband of sleutelhanger van paracord? PB voor meer info! Zie mijn profiel voor een paar voorbeelden.

snorkel1986
Berichten: 2984
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 11:39

Storm schreef:
Ik ben er vandaag ook ingeweest. Bad is nu 28 graden en het was echt lekker. De kinderen zwemmen al dagen, maar vanaf deze temperatuur gaat mama er ook in :')

Verwarming.. denk ik

Twan 26-11-2013
Luuk 17-8-2015

De sint kwam met de stoomtrein ozosnel na Nederland waar malle pietje kado tjes strooit langs elke kant

Nobel01
Berichten: 1863
Geregistreerd: 18-12-05

Re: Kan het zwembad al op?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 11:50

ik heb dan wel geen zwembad, maar een jacuzzi,

nu staat hij voor het tweede jaar, en ben ik aan het kijken welke filters erin gaan. Ik heb de winkel waar deze vandaan komt gebeld, die geven aan geen filters meer te verkopen, maar filterbollen.

Ik heb eigenlijk geen ervaring met deze wijze van filteren, wie gebruikt er van die filter bollen en hoe bevalt het?

Storm
Berichten: 20821
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-23 19:59

snorkel1986 schreef:
Storm schreef:
Ik ben er vandaag ook ingeweest. Bad is nu 28 graden en het was echt lekker. De kinderen zwemmen al dagen, maar vanaf deze temperatuur gaat mama er ook in :')

Verwarming.. denk ik


Nee, geen verwarming. Alleen blauwe noppenfolie, en in de nacht dek ik het zwembad goed af dat de warmte blijft. Tuin is wel op het zuiden en zwembad staat de gehele dag vol in de zon. Zandfilterpomp met glaszand draait uur of 4 per dag. Bad is 3 bij 2 m en 78 cm diep. Niet enorm dus maar ruim zat.


[ img ]

Is het al lente?

Jester_
Berichten: 12253
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Kan het zwembad al op?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 20:30

28 is echt wel lekker ook zeg!

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself

kraakte
Berichten: 3076
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Kan het zwembad al op?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-23 13:15

Zo, hier staat ie ook te vullen. Wat een zweterij altijd met dat opzetten maar denk dat we dit weekend heel blij ermee zullen zijn!

[o]

Roosje01
Berichten: 10702
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Kan het zwembad al op?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-23 13:45

Mijne is net een slagje kleiner staat ook hele dag in de zon maar hoger dan 22 heeft die nog niet gered. Wellicht toch die folie dan heb gewoon alleen een afdek zijl.

Roosje01 laat door hilariteit de tranen vloeien :') [o] *pum*
[OV] [PG]Gezocht solana

Mariska_28
Berichten: 10486
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-23 14:17

Ons ingegraven intex bad (550 rond 120 diep, 25 m3) heeft de winter weer overleefd en is nu 26 graden danzij houtkachel en warmtematten.
[ img ]
[ img ]

Net alleen even water gemeten en gebonden chloor is echt veel te hoog..
Van Google wordt ik niet echt wijzer, als ik het goed begrijp is het of 1/3 van het water vervangen, of een uv lamp eraan hangen, of juist alleen zonlicht (maar dat werkt volgens mij alleen als de vrije chloor te hoog is en die is wel redelijk goed).

Hier iemand ervaring met een veel te hoog gebonden chloor niveau? Hoe heb je dat opgelost? En iemand hier die een uv lamp aan zijn zwembad heeft hangen?

Edit: hij stinkt trouwens absoluut niet naar chloor, als ik het niet gemeten had, had ik het moet gemerkt denk ik. Ph is iets aan de hoge kant, maar dat kan door het chloor komen las ik al..
Laatst bijgewerkt door Mariska_28 op 06-06-23 14:24, in het totaal 1 keer bewerkt

gillian
Berichten: 4397
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-23 14:19

26 nu, zonder verwarming 8-)
Zo blij met dit zwembad *\o/*

Die blauwe noppenfolie werkt echt als een tierelier :j

Superblij met m'n nieuwe Remedio zadel!!
Kijk hier voor een foto!!

BusyMissy
Berichten: 975
Geregistreerd: 15-05-04

Re: Kan het zwembad al op?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-23 14:24

Nu wordt ik wel heel benieuwd naar die noppenfolie, wij hebben een groot bad ingegraven (ongeveer 7 x3,8 meter), maar ik vind het dus vaak veel te koud. Waar kun je die blauwe noppenfolie bestellen?

Pluk de dag!

gillian
Berichten: 4397
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-23 14:27

BusyMissy schreef:
Nu wordt ik wel heel benieuwd naar die noppenfolie, wij hebben een groot bad ingegraven (ongeveer 7 x3,8 meter), maar ik vind het dus vaak veel te koud. Waar kun je die blauwe noppenfolie bestellen?


Solar cover bij Toppy.nl onder andere ;)

Superblij met m'n nieuwe Remedio zadel!!
Kijk hier voor een foto!!

manonutjuh
Berichten: 3001
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Re: Kan het zwembad al op?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-23 14:38

Er bestaat ook zwart noppenfolie, iets beter zoeken, maar het is er wel.

Lijkt dat dat nog beter moet werken.

kraakte
Berichten: 3076
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Kan het zwembad al op?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-23 15:14

Ik heb zwart noppenfolie. Hadden eerder altijd zo’n hoes maar omdat ons zwembad in n hoek staat tegen de muur vond ik dat altijd zo’n gekut om eromheen te doen. Dat noppenfolie werkt veel fijner! En t warmt idd het water best wel op.

[o]

Muronia
Berichten: 19408
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Kan het zwembad al op?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-23 15:33

Dat lijkt mij ook wel wat, dat noppenfolie, maar is dat niet link voor dieren zoals katten? De kat van de buren loopt hier vaak achter het huis en ik ben bang dat als hij daarop denkt te kunnen springen, hij verzuipt :\

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje

Storm
Berichten: 20821
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-23 18:36

Zwart noppenfolie werkt het beste. Of zwart van boven en blauw van onderen. Ik heb blauw en dat doet het ook al prima hier, maar zwart (of zwart/blauw) blijkt inderdaad nog beter te werken.

Muronia, dat risico is er wel ja, je zou dan nog 'iets' in het water kunnen doen zoals een trapje ofzo?

Hier ook een kat, maar ik heb een skimmer, als de kat te water zou raken, kan hij er via de skimmer wel uit, die hangt vast in de hoek van het bad.

Is het al lente?

Ghostattack
Berichten: 11225
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Re: Kan het zwembad al op?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-23 18:49

Hier ook een skimmer gekocht en erin gehangen. En zo'n blauw noppenzeil. Het water was hier vandaag rond de 22-23 graden dus het gaat de goede kant op :))

Jester_
Berichten: 12253
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Kan het zwembad al op?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-23 19:14

De katten lopen hier met afdekzeil er vaak bovenop, maar met de noppenfolie weten ze prima dat dat niet lukt

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself

LWDaisy
Berichten: 4719
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-23 19:38

Wij hebben ook de blauwe noppenfolie, maar geen thermometer :+

Life with Daisy ღ Al 10 jaar mijn Valentijn!
En dan.. Het laatste eerbetoon.. Rust zacht, mijn liefste Daisy..
Fueled by caffeine - sarcasm - inappropiate thoughts.
Gids te Fort van Breendonk - voor een rondleiding, pm me!

Liselot
Berichten: 32174
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-23 21:21

Roosje01 schreef:
Mijne is net een slagje kleiner staat ook hele dag in de zon maar hoger dan 22 heeft die nog niet gered. Wellicht toch die folie dan heb gewoon alleen een afdek zijl.


Ik heb er zwarte noppenfolie op, maar hoger dan 22 komt hij hier ook nog niet hoor (veel zon op en 2,45 diameter en 50/60 diep

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Druif_01
Berichten: 8810
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 06:30

Wij hebben ook blauwe noppenfolie erop, misschien dat daarom onze kat erin is gevallen…vorig jaar is onze andere kat er ook in gevallen, maar beide hebben zichzelf eruit getrokken aan de rand. Nou weet ik niet wat voor rand jouw zwembad heeft en of het water hoog genoeg staat dat ze dat dus ook kunnen.

Overigens dus ook de reden dat ze nu alleen buiten mogen als we thuis zijn, het zou mijn ergste nachtmerrie zijn om mijn kat in het zwembad te vinden ;(

Wil jij graag een mooi, stevig halster, armband of sleutelhanger van paracord? PB voor meer info! Zie mijn profiel voor een paar voorbeelden.

Storm
Berichten: 20821
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Kan het zwembad al op?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-23 06:58

Mijn kat is ook alleen buiten als ik of de kinderen thuis zijn. Maar hij liep ook al niet over het afdekzeil gelukkig.

Is het al lente?

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Kan het zwembad al op?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 18:08

Ik baal een beetje.

Ons zwembad is ongeveer 2,5 bij 4,25 uit mn hoofd en 1 meter diep. Eerste jaar te laat opgezet en bleef hij koud, ook met houtkachel eraan.

2e jaar was soms wel lekker.

Vorig jaar een jacuzzi gekocht, deels vanwege de warmte, maar ik vind het maar saai.

Zou nu eigenlijk bad weer willen opzetten en dan goede pomp en verwarming erop, maar we hebben de tuin verder gedaan en per ongeluk geen rekening meer gehouden met het zwembad.......Ook zoiets weer :o

Had eerste jaar hem niet geheel vol in de zon en jaar erop wel, maar daar staan planten. Geen idee waarom ik vergeten was dat die plek kaal bleef.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DenieesB, dieseltje09, Doedatje, friezenfan2, meniekske, plutolover, Sourire, Sting, XladyX, xReetch en 19 bezoekers