Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 12:23

Ja hoor, onder voorbehoud verkocht. Maar de verkoper wilde de advertentie graag open laten staan.
Ik moet maar regelmatig contacten om te kijken of de financiering is gelukt of niet, want dat zie je dus niet aan de advertentie. Ze hebben mijn nummer ook wel opgeschreven, maar ik ga gewoon elke vrijdag bellen denk ik :')
Echt super jammer

MaritB

Berichten: 8626
Geregistreerd: 18-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 12:53

Lotte_Wessel schreef:
Ah had het verkeerd gelezen. Oke spannend wat betreft het andere huis! Het is inderdaad lastig van hoeveel andere bieden er ook/ zijn geïnteresseerd, en hoe je bod is ten opzichte van de rest. Wij hebben hem dus vrijdag bekeken, en toen waren er nog 2 andere bezichtigingen dezelfde dag. En dan staan er nog 3 gepland met een week - 2 weken. Mogelijk dat een andere partij dus ook al heeft geboden. Wij zijn net onder de vraagprijs gaan zitten en onder voorbehoudt. Maar goed we zullen het zien.

Denk je dat jullie een bod gaan plaatsen op het andere huis?



Ja :)
Vind het zo mega-spannend

Hutcherson

Berichten: 7349
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 19:31

eilleen333 schreef:
Ja hoor, onder voorbehoud verkocht. Maar de verkoper wilde de advertentie graag open laten staan.
Ik moet maar regelmatig contacten om te kijken of de financiering is gelukt of niet, want dat zie je dus niet aan de advertentie. Ze hebben mijn nummer ook wel opgeschreven, maar ik ga gewoon elke vrijdag bellen denk ik :')
Echt super jammer



Ah oliebol. Rot is dat he. :(

Lotte_Wessel

Berichten: 3587
Geregistreerd: 12-05-08
Woonplaats: Amsterdam

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 20:39

Wat jammer zeg Eilleen! Stiekem duimen dat het toch doorvalt voor de andere partij.

Marit dat kan ik me goed voorstellen! Wij hebben dus zaterdag een bod geplaatst op een huis. Vandaag bevestiging dat het goed was ontvangen en voorgelegd bij huidige eigenaar. Horen donderdag ochtend meer aldus makelaar. Ben toch wel zenuwachtig hoor! := tevens zijn partner en ik dit weekend 11 jaar samen, dus hij zei al mocht het zo zijn, kunnen we uit eten om alles in 1x te vieren! :):)

MaritB

Berichten: 8626
Geregistreerd: 18-04-10

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 21:29

Spannend! Zal voor je duimen!

Hutcherson

Berichten: 7349
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 22:22

Dat zou een hele fijne start van je weekend kunnen zijn!
Wij hopen deze week de offertes voor renovatie binnen te hebben en te kunnen overleggen aan de hypotheek verstrekker.

Ik merk dat ik wel behoefte heb aan een datum voor sleuteloverdracht. Dan heb ik iets om vast te houden en naartoe te leven.

Lotte_Wessel

Berichten: 3587
Geregistreerd: 12-05-08
Woonplaats: Amsterdam

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 22:30

Dat kan ik me voorstellen Hutcherson! Hopelijk hoor je dat snel en weet je beter waar je aan toe bent! Heb je zelf een datum in gedachte?

Hutcherson

Berichten: 7349
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 22:46

Het doel was eerst eigenlijk 1 augustus. Maar we kunnen voor 5 augustus verhuishulp regelen waardoor we in 1x met huisspul over kunnen. Noodzaak is zodra we de sleutel hebben om direct omheining neer te zetten voor paarden en honden. We hebben dan geen vakantie (eind aug/begin sept pas) dus twijfel om het niet een weekje te vervroegen. Iets van 21 juli ofzo. Op een vrijdag. Kunnen we gelijk t weekend aan de gang. Dan hebben we iets van voorbereiding zonder heel veel druk om de laatste dingen in dozen te doen en klaar te maken voor verhuizing. We moeten uiteindelijk na huisspul verhuizen ook nog stalspul verhuizen. Hebben eigen (huur) plek dus je kunt je wellicht iets voorstellen van hoeveel spul je dan verzameld en daar ligt straks de keuken tijdelijk opgeslagen binnen :')

Charaz

Berichten: 24287
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 22:53

Red je dat zo snel dan als de financiering nog niet rond is ?

Hutcherson

Berichten: 7349
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 23:47

De financiering is rond en goedgekeurd. Maar we moeten nog offertes aanleveren voor akkoord voor renovatielening. Dus nu kwestie van inleveren offertes. Hopen dat het afdoende is en we niet nogmeer moeten aanleveren. Dan doorgeven aan makelaar dat alles rond is. Dan komt het verkochtbord in de tuin en kunnen we plannen. Lijkt mij niet n probleem toch om dan eind juli de sleutel te krijgen?

Lotte_Wessel

Berichten: 3587
Geregistreerd: 12-05-08
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 23:50

Haha ja kan me voorstellen hoeveel je dan hebt. Ben een paar jaar geleden verhuist van Engeland terug naar Nederland samen met mijn partner, en al met al daar zo'n 7 jaar gewoond met 1 paard, en hadden 2 grotere busjes tot de nok toe gevuld met spul, en onze auto, en ook spul dat reisde met paard in vrachtwagen := dus snap het helemaal, helemaal als het je eigen plek is!

Wel fijn dat de financiering verder rond is. Hopelijk de renovatie lening ook snel! +:)+

Zou wel tof zijn als je met 2 maand de sleutels kunt hebben. Huis waar wij een bod op hebben gedaan zou pas oplevering tegen het einde van het jaar hebben, dus wij kunnen nog even wachten dan. Wel flink bezig gaan met kijken naar een nieuwe keuken en badkamer en dat soort dingen. Zijn een aantal dingen die we graag willen doen en wat moderniseren dus dat is altijd leuk.

Hutcherson

Berichten: 7349
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 23:57

Oh keuken, wat dat betreft: we hebben onze keuken al uitgezocht. Het is een tweedehandse met inbouwapparatuur in een kleur/print die we willen, 5 meter lang.
In prima staat, alles erop en eraan.
€300 :+

Vriendin heeft net een nieuwe keuken helemaal laten samenstellen. 16.000 euro :$

Ik ben heel blij met mn tweedehandsje.

MarjanB

Berichten: 16437
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 06:00

Hutcherson, wij mochten van de verkopers al de omheining zetten voor de overdracht. Dus konden dat lekker loslaten toen we de sleutel hadden. Wellicht is dat voor jullie ook iets wat je kan bespreken?

Kmbrly

Berichten: 1844
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 10:49

Hutcherson schreef:
De financiering is rond en goedgekeurd. Maar we moeten nog offertes aanleveren voor akkoord voor renovatielening. Dus nu kwestie van inleveren offertes. Hopen dat het afdoende is en we niet nogmeer moeten aanleveren. Dan doorgeven aan makelaar dat alles rond is. Dan komt het verkochtbord in de tuin en kunnen we plannen. Lijkt mij niet n probleem toch om dan eind juli de sleutel te krijgen?

Goh je ging naar België he ?
Normaal kan je er pas in als je langs de notaris bent geweest. En dat kan wel een tijdje duren.
Wij hebben vorig jaar midden juli getekend.
En het vroegste dat we bij de notaris konden was eind oktober.

Lotte_Wessel

Berichten: 3587
Geregistreerd: 12-05-08
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 11:46

Hutcherson schreef:
Oh keuken, wat dat betreft: we hebben onze keuken al uitgezocht. Het is een tweedehandse met inbouwapparatuur in een kleur/print die we willen, 5 meter lang.
In prima staat, alles erop en eraan.
€300 :+

Vriendin heeft net een nieuwe keuken helemaal laten samenstellen. 16.000 euro :$

Ik ben heel blij met mn tweedehandsje.


Oh wauw wat een gelukje! Helemaal met inbouwapparatuur erbij is het een koopje. Vaak ben je daar al een hoop geld mee kwijt! Gewoon bij iemand particulier gekocht of bij een bedrijf/ keukenwinkel die dat aanboden? Moet ik ook maar eens naar kijken! :j

MaritB

Berichten: 8626
Geregistreerd: 18-04-10

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 12:55

Keukens kun je vinden op marktplaats maar ook wel op FB groepen.

Charaz

Berichten: 24287
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 13:50

Hutcherson schreef:
De financiering is rond en goedgekeurd. Maar we moeten nog offertes aanleveren voor akkoord voor renovatielening. Dus nu kwestie van inleveren offertes. Hopen dat het afdoende is en we niet nogmeer moeten aanleveren. Dan doorgeven aan makelaar dat alles rond is. Dan komt het verkochtbord in de tuin en kunnen we plannen. Lijkt mij niet n probleem toch om dan eind juli de sleutel te krijgen?


Ik weet niet hoe snel de notarissen daar vol zitten, daar zou ik eerst een belletje naartoe doen.

Ik dacht dat het pas rond was als de renovatielening ook akkoord was maar dat staat los van je hypotheek dan ?

Hutcherson

Berichten: 7349
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 14:59

Kmbrly schreef:
Hutcherson schreef:
De financiering is rond en goedgekeurd. Maar we moeten nog offertes aanleveren voor akkoord voor renovatielening. Dus nu kwestie van inleveren offertes. Hopen dat het afdoende is en we niet nogmeer moeten aanleveren. Dan doorgeven aan makelaar dat alles rond is. Dan komt het verkochtbord in de tuin en kunnen we plannen. Lijkt mij niet n probleem toch om dan eind juli de sleutel te krijgen?

Goh je ging naar België he ?
Normaal kan je er pas in als je langs de notaris bent geweest. En dat kan wel een tijdje duren.
Wij hebben vorig jaar midden juli getekend.
En het vroegste dat we bij de notaris konden was eind oktober.


Oh. We hebben op koningsdag getekend en binnen 4 maanden moeten we bij de notaris zijn geweest en de sleutel hebben.

Hutcherson

Berichten: 7349
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 15:00

Charaz schreef:
Hutcherson schreef:
De financiering is rond en goedgekeurd. Maar we moeten nog offertes aanleveren voor akkoord voor renovatielening. Dus nu kwestie van inleveren offertes. Hopen dat het afdoende is en we niet nogmeer moeten aanleveren. Dan doorgeven aan makelaar dat alles rond is. Dan komt het verkochtbord in de tuin en kunnen we plannen. Lijkt mij niet n probleem toch om dan eind juli de sleutel te krijgen?


Ik weet niet hoe snel de notarissen daar vol zitten, daar zou ik eerst een belletje naartoe doen.

Ik dacht dat het pas rond was als de renovatielening ook akkoord was maar dat staat los van je hypotheek dan ?


De bank heeft het totaal bedrag al goedgekeurd, mits dus de offerte wordt aangeleverd waar we het bouwdepot aan gaan besteden (gericht op verduurzaming). Maar verder hoeft de hoogte enzo niet allemaal meer door de molen. Alleen even aanleveren en als goed is krijgen we dan goedkeuring.

@lotte_wessel wij hebbwn gewoon marktplaats in de gaten gehouden en daar vonden we deze. Zij doen hem eruit en hebben een nieuwe laten ontwerpen (a 18.000 -O-) dus deze moest weg. Prima keuken, helemaal in kleur die we willen. Lekker ruim, veel opslag. Ook lades en een paar kastjes. Lades zijn veel handiger.

Kijk maar ns voor de gein. Onze keuken is van mandemakers bv maar je hebt ook bribus, bruynzeel etx.

History_

Berichten: 1990
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: België

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 18:14

Hutcherson: ik zou inderdaad zo snel mogelijk contact opnemen met een notaris. Je hebt 4 maanden de tijd om daar te akte te laten verlijden. Dat neemt echt wel wat tijd in beslag. Dat is niet gewoon even langsgaan en tekenen zeg maar

Hutcherson

Berichten: 7349
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 18:54

Goeie tip. Zal eens contact opnemen.

Kmbrly

Berichten: 1844
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 21:14

Ik heb net even gekeken… het heeft zelfs 1.5 maand gekost eer de bank de goedkeuring doorstuurde naar de notaris.
Staat het huis leeg of moeten ze nog verhuizen?

Hutcherson

Berichten: 7349
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-23 00:59

Nee huis staat leeg. Staan nog wel meubels enzo in voor bezichtiging enzo.
Als de bank de vertragende factor is ga ik elke dag bellen. Net zolang tot ze van me af willen en het maar doorsturen.
Heb de notaris gemaild met de vraag hoe we het het beste kunnen doen en of we nadat we op alles groen licht hebben gekregen gewoon een datum kunnen afspreken of dat het slim is dit nu al te doen ivm mogelijke drukte etc.

xRivaldo

Berichten: 823
Geregistreerd: 05-02-17
Woonplaats: Veluwe

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-23 10:44

Hoop geregel, Hutch. Hopelijk ben je dat gauw vergeten zodra je aan de slag kan. :D

Hier is ons bod gisteren goedgekeurd! Zo onwerkelijk nog. We zijn beide starters en hebben nog weinig kaas gegeten van het aankoopproces. Onze hypotheekadviseur helpt ons heel goed. Hij vraagt vandaag de offerte aan bij de bank en de verkopend makelaar de offerte, zodra hij hoort van de verkopers wat de gewenste aanvaardigsdatum zal zijn.

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-23 10:46

Was het niet zo dat je sinds kort kon inzien voor welke prijs een huis verkocht is? Weet iemand waar je dat in zien?