[VOLG]Volg onze verhuizing van California naar Washington!

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Libera
Berichten: 3963
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-23 23:40

Nadat Valegro dus niet zo lekker in de groep lag, hebben we besloten om hem aprt te zetten samen met Scorpio en Idaza. Idaza was niet echt lief voor hem maar ze jaagde er ook niet achteraan, liet 'm eigenlijk vooral links liggen. Dus zo konden de babies mooi spelen en was alles weer rustig.
Scorpio en Valegro konden het goed met elkaar vinden gelukkig!

[ img ]

En Scorpio had echt wel een maatje van zijn eigen leeftijd nodig, wat een etterbakje was dat af en toe naar de andere paarden toe zeg! :')

[ img ]

[ img ]

Sadie heb ik ondertussen opgegeven voor rijles, maneges zoals in NL kennen ze hier niet echt dus was nog even zoeken. Maar uiteindelijk is ze begonnen op een 30 jaar oude ruin genaamd Marrakesh bij de dressuurstal hier vlak om de hoek :)

[ img ]

Raven kreeg een nieuw halster <3

[ img ]

Man had eindelijk tijd om mij te helpen mijn gewonnen decal op m'n trailer te plakken :D

[ img ]

Dag je naar Lake Crescent geweest, ontzettend diep meer met prachtig blauw water! Er vlak bij staat een grote boom waar Sadie graag in wilde klimmen

[ img ]

[ img ]

En toen was het alweer bijna Halloween! Sadie wilde graag vroeg beginnen met versieren want we gingen in Oktober naar NL voor een paar weken en anders kwam het er niet van... dus in September al begonnen :')

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Enn dat was alweer max foto's... maar het schiet nu wel op! Zijn al bijna in 2023 :D

Volg ons project in Washington!
Van overwoekerde bende naar paarden paradijsje :D


7September
Berichten: 93
Geregistreerd: 20-02-23

Re: [VOLG]Volg onze verhuizing van California naar Washington!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 08:09

Afgelopen weekend dit topic doorgelezen. Wat leuk om te volgen! Ben benieuwd hoe het (tot nu toe) in 2023 is gegaan ;).

Mer1980
Berichten: 18735
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG]Volg onze verhuizing van California naar Washington!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 15:20

wauw gave update ! <3

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

thequeensmum
Berichten: 3493
Geregistreerd: 20-08-12

Re: [VOLG]Volg onze verhuizing van California naar Washington!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 18:16

Fijne update weer

Libera
Berichten: 3963
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-23 04:20

7September schreef:
Afgelopen weekend dit topic doorgelezen. Wat leuk om te volgen! Ben benieuwd hoe het (tot nu toe) in 2023 is gegaan ;).


We zijn bijna bij 2023!

Het is weer weekend (nouja, bijna... vrijdag avond is ook al ee beetje weekend toch?) dus we gooien er weer eens een update in :D

Voorday we op vakantie gingen was Idaza nog drachtig gescand, weer van Gaudi (Totilas x De Niro) voor een 2023 broertje of zusje van Raven!

[ img ]

In Oktober 2022 vloog ik dus met Sadie naar Nederland om een paar weekjes gezellig met familie door te brengen. Vliegreis is altijd super lang maar echt een paar leuke weken gehad!
Sadie wilde heel graag een les proberen op een simulator, omdat ze net was begonnen met haar eerste lessen en ze wilde heel graag leren hoe ze moest galopperen enzo... Ze had het op een YT video gezien ergens, en eigenlijk leek dat mij ook wel heel leuk :D

[ img ]

En natuurlijk ook lekker geshopt bij EJ en Divoza

[ img ]

Hier liggen de winkels vol met Western spul dus Sadie keek d'r ogen uit, zo veel spullen had ze nog nooit bijelkaar gezien in 1 winkel! :')

Ondertussen was mijn man thuis op de paardjes aan het passen, en mijn kantoortje aan het verbouwen!

[ img ]

[ img ]

Mochten de veulentje samen met Idaza in de groep, en gelukkig ging dit nu wel gewoon goed <3

[ img ]

Raven (jaarling)

[ img ]

En 's nachts mochten ze gezellig samen op stal terwijl Idaza in de stal er naast stond. Ging hardstikke braaf weer (wel langzaam opgebouwd hoor, voorday we de hele nacht deden ;) )

[ img ]

Ze kunnen het best goed met elkaar vinden...

[ img ]

[ img ]

Beste vriendjes <3

[ img ]

Valegro vind echt alles best...( Scorpio niet )

[ img ]

Sadie was ondertussen nog steeds even enthousiast en wilde naast haar lessen natuurlijk thuis oefenen met Jake :D

[ img ]

[ img ]

En toen wer het echt winter... met sneeuw... mooi maar ook lastig met de paarden aan huis!

[ img ]

[ img ]

Toen begon de sneeuw te dooien, om vervolgens heeeel koud te worden met ijzel, dus alles had een dikke laag ijs erop, zelfs de paarden :oo
Overal ijspegels, deken maar ook de manen en staart... was blij toen het weer wat warmer werd :o

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Sadie kon gelukkig nog wel rijden want de rijschool heeft een binnenbak :)

[ img ]

En ik houd me gewoon bezig met lekker poetsen enzo, Raven blijft al steeds braver staan :j

[ img ]


En met dat koude weer is het extra lekker om binnen te blijven en Nederlandse dingen te bakken zoals... saucijzenbroodjes :D

[ img ]

[ img ]

En toen was het alweer bijna December, dus dat betekend... Kerst boom halen!

[ img ]

En sokjes aan de mantel natuurlijk <3

[ img ]

Volg ons project in Washington!
Van overwoekerde bende naar paarden paradijsje :D

Hannanas
Berichten: 12994
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: [VOLG]Volg onze verhuizing van California naar Washington!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 04:51

Zo’n leuke update weer! Ik vind Sadie echt wel heel erg knap, zo sjiek.
Nu heb ik zin in een saucijzenbroodje _O-

Niet banketstaaf maar poetsen.

Mer1980
Berichten: 18735
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 06:38

Ik ben jaloers, mijn kinderen hebben dus niks met mijn hobby zucht..... Zo jammer.

Maar wat een kou en ijzel brrrrrrrr

Ik vind Raven zo vreselijk knap!

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

JudithO
Berichten: 7026
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG]Volg onze verhuizing van California naar Washington!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 10:25

Ohhh saucijzenbroodjes! Heb je een recept? Die zien er echt heel goed uit!

Prachtige foto's weer.

Libera
Berichten: 3963
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-23 21:33

JudithO schreef:
Ohhh saucijzenbroodjes! Heb je een recept? Die zien er echt heel goed uit!

Prachtige foto's weer.


Heb ik gewoon van google gehaald, en niet bewaard helaas... maar was best makkelijk! Gewoon half om half gehakt met wat kruiden gemengd en in kant en klaar bladerdeeg gevouwen :)


Mer1980 schreef:
Ik ben jaloers, mijn kinderen hebben dus niks met mijn hobby zucht..... Zo jammer.

Maar wat een kou en ijzel brrrrrrrr

Ik vind Raven zo vreselijk knap!


Dankje, Raven is inderdaad geen straf om naar te kijken <3
Sadie had er tot vorig jaar ook totaal geen interesse in hoor, dus kan misschien nog komen? Weet niet hoe oud de jouwe zijn :P )


Hannanas schreef:
Zo’n leuke update weer! Ik vind Sadie echt wel heel erg knap, zo sjiek.
Nu heb ik zin in een saucijzenbroodje _O-


Sadie zegt dankjewel! En ja als ik de foto zie heb ik er ook gelijk weer zin in, maar ben gezonder aan het eten dus moet nu maar even niet haha!

En nu zijn we eindelijk aangekomen bij 2023! *\o/*

Nog steeds super vroeg donker buiten natuurlijk, dus weinig buiten kunnen doen, maar de eetkamer was eindelijk (bijna) klaar!
Moeten hier alleen nog plinten in :) maar de deur en het raam zitten er in en alles is geschilderd.

[ img ]

[ img ]

De bijna-jaarlingen zijn ondertussen van stal verhuisd, eerst stonden ze 's nachts naast Idaa, nu zitten er 2 stallen tussen, als volgende stap in het afspenen. Maar gelukkig hadden ze er beide geen probleem mee. Overdag staan ze lekker samen op hun eigen landje, en 's nachts kunnen ze ook in hun stalletje, maar ik laat de deur open dus ze kunnen ook 's nachts gewoon naar buiten als ze dat willen.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

En Raven en Jake staan samen met Idaza in een ander stukje.
De sneeuw is weg maar het is wel steeds koud en regenachtig, dus ze mogen hun dekentjes nog even ophouden :)

[ img ]

Sadie is ondertussen verandert van instructrice, ze wilde graag leren springen dus geswitched naar een eventing stal. ze rijd nu op Roper de quarter pony.

[ img ]

En we zijn eindelijk begonnen aan een project wat ik al heel erg lang wil doen, de longeercirkel!
Before:

[ img ]

Eerst de grond uitvlakken:

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Toen materiaal halen, eerst palen!

[ img ]

Alles klaar leggen

[ img ]

eerste palen in de grond
[ img ]


Daarna geotex en gravel

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Echt heel erg veel werk, maar zooo blij dat ik straks eindelijk een fijne plaats heb om veilig met de jonge paarden aan de slag te kunnen :))

Volg ons project in Washington!
Van overwoekerde bende naar paarden paradijsje :D

Mer1980
Berichten: 18735
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-23 11:26

Wauw gewoon even je eigen longeercirkel aanleggen gaaf hoor! Je hebt wel echt een gaaf stuk hoor zo!

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

NotYourLine
Berichten: 1495
Geregistreerd: 10-12-14

Re: [VOLG]Volg onze verhuizing van California naar Washington!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-23 12:47

Jeetje wat een werk! Wel heel gaaf. Doen jullie goed {:}

Not your line.

frensje
Berichten: 719
Geregistreerd: 12-11-10
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 16:53

Net je hele topic gelezen en wow wat woon je ontzettend gaaf. Erg leuk om je topic te volgen.

Hard work pays off

ikkedus
Berichten: 3241
Geregistreerd: 24-09-05

Re: [VOLG]Volg onze verhuizing van California naar Washington!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 19:15

Topic net ontdekt en even heerlijk 17 pagina s doorgelezen. Gaaf verhaal en gave ontwikkelingen.

[o]

wortel115
Berichten: 2114
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: [VOLG]Volg onze verhuizing van California naar Washington!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 22:44

Ik was je topic kwijtgeraakt en een beetje vergeten. Mooi zo je roundyard dat is echt gaaf. Wij hadden er toen een gekocht dat was gewoon soort cattle yard panels die je met 2 pinnen aan elkaar vast staat. Inmiddels is het een pallet cirkel en de roundyard staat in de wei. Maar zo een mooie bodem maakt het toch wel beter.

Never give up, if you want to succeed. Life has no limitations, except the ones you make.

D_akota
Berichten: 653
Geregistreerd: 21-11-18
Woonplaats: Aan de bosrand

Re: [VOLG]Volg onze verhuizing van California naar Washington!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 17:46

Ik kom net je topic tegen, geniet altijd zo van de verhalen van mensen die in het buitenland wonen! Mooie plek hebben jullie daar!

I was normal, two horses ago…

Libera
Berichten: 3963
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-23 04:06

D_akota schreef:
Ik kom net je topic tegen, geniet altijd zo van de verhalen van mensen die in het buitenland wonen! Mooie plek hebben jullie daar!

Dankjewel:) Leuk dat je ook volgt!


wortel115 schreef:
Ik was je topic kwijtgeraakt en een beetje vergeten. Mooi zo je roundyard dat is echt gaaf. Wij hadden er toen een gekocht dat was gewoon soort cattle yard panels die je met 2 pinnen aan elkaar vast staat. Inmiddels is het een pallet cirkel en de roundyard staat in de wei. Maar zo een mooie bodem maakt het toch wel beter.

Ja dat wilde mijn man ook doen, maar ik wilde dit liever want vind het mooier staan :D En die panels zijn hier ook niet goedkoop dus kwa kosten maakte het niet heel veel verschil! En de bodem moest echt omdat het anders gewoon niet bruikbaar/functioneel is met alle regen hier...


ikkedus schreef:
Topic net ontdekt en even heerlijk 17 pagina s doorgelezen. Gaaf verhaal en gave ontwikkelingen.

Ook welkom, leuk dat je meeleest :)


NotYourLine schreef:
Jeetje wat een werk! Wel heel gaaf. Doen jullie goed {:}

Haha ja we hoeven ons niet te vervelen :P


Mer1980 schreef:
Wauw gewoon even je eigen longeercirkel aanleggen gaaf hoor! Je hebt wel echt een gaaf stuk hoor zo!

Dankje, ben er heel erg blij mee!

Moet steeds weer even kijken waar we gebleven zijn. Wilde eigenlijk afgelopen weekend al een nieuwe update plaatsen, maar was Memorial Day weekend en erg druk gehad, dus dat was er een beetje bij ingeschoten.
Maar nu zit ik met een gekneusde voet op de bank dus mooi even tijd :')

Nadat we waren begonnen aan de roundpen kregen we eerst nog even een sneeuwstorm

[ img ]
Dan ligt hier het verkeer altijd zo lekker overhoop met al die heuvels en gladde sneeuw :P

[ img ]

[ img ]
Was een koud weekje maar gelukkig hebben we een fijn kacheltje <3

[ img ]

[ img ]

Met dekentje op de bank

[ img ]

En de pardjes lekker binnen op stal

[ img ]

Had trouwens nog niet laten zien, de stallen zijn iets verbouwd, aan de voorkant hebben we er een dicht stuk ingezet voor de voerbakken enzo, dan kunnen ze elkaars eten niet meer stelen :P

[ img ]
En vanuit de stalgang

[ img ]


Gelukkig dooide het al snel en konden we weer verder :)

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Eerst grove stenen, daarna een laag fijner "crushed stone"


[ img ]

[ img ]

En al snel werd het steeds lekkerder lente weer, en kwam ook de tuin weer tot leven <3

[ img ]

[ img ]

Paarden konden hun dekentjes weer af overdag

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Raven geniet van het weer :')

[ img ]

Jake met kippevriendin

[ img ]

Sadie rijd nog steeds lekker verder! Hier op Samson

[ img ]

En het was ook tijd om de hengstjes te castreren... helaas voor ze. Ging gelukkig heel goed, geen last gehad, alleen een beetje zwelling maar viel mee!

[ img ]

[ img ]
En ondertussen leren ze netjes vast staan om gepoetst te worden

[ img ]

Zo, nu moet ik eerst weer een zooi nieuwe foto's uit gaan zoeken voor de volgende keer!

Volg ons project in Washington!
Van overwoekerde bende naar paarden paradijsje :D

Pomski
Berichten: 694
Geregistreerd: 18-05-03
Woonplaats: Andijk

Re: [VOLG]Volg onze verhuizing van California naar Washington!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 08:54

Jullie hebben het goed voor elkaar!
Misschien overheen gelezen maar heb je Lana niet meer?

xXutopiaXx
Berichten: 10031
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [VOLG]Volg onze verhuizing van California naar Washington!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 09:10

Leuk leuk leuk!! :D
Maar wat een gedoe als 't bij jullie sneeuwt! :oo Zou dan toch elke keer bang zijn dat m'n auto in de prak gereden wordt...

<<) Tamme & Kevin & Splash & Jay :+: Heaven is a place on earth with you.. <3 [HTT] [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing _/-\o_


wortel115
Berichten: 2114
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: [VOLG]Volg onze verhuizing van California naar Washington!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 10:13

Duidelijk met jullie klimaat is inderdaad een andere bodem nodig als bij ons waar het heel droog is.

Maar jeetje het lijkt best een chaos op de weg met sneeuw.

Never give up, if you want to succeed. Life has no limitations, except the ones you make.

Muga
Berichten: 2052
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Re: [VOLG]Volg onze verhuizing van California naar Washington!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 10:53

oh wat een chaos op de weg. Lijkt me niet prettig rijden. De cirkel ziet er fijn uit! Daar kun je veel plezier van hebben met die jonge paarden!

So much <3


Mer1980
Berichten: 18735
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG]Volg onze verhuizing van California naar Washington!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 11:36

Och die weg inderdaad is gewoon bowlen met auto's zo :=

Arme mannetjes zonder balletjes :D wat zijn ze dan zielig he.

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Nielojram
Berichten: 7790
Geregistreerd: 14-02-02

Re: [VOLG]Volg onze verhuizing van California naar Washington!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 19:16

Ik ben helemaal in de ban van yellowstone, de serie ;-) en zag daar ook van die mooie groene baaltjes hooi, is dat normaal in VS? Laten jullie hooi niet besterven?

Es war schön.

senna21
Berichten: 11744
Geregistreerd: 17-03-09

Re: [VOLG]Volg onze verhuizing van California naar Washington!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 20:54

Wat wonen jullie op een heerlijke plek, en dan zo'n prachtige koppel paarden. <3

Books, minds and umbrella's only work when they are open.

Libera
Berichten: 3963
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-23 04:11

Pomski schreef:
Jullie hebben het goed voor elkaar!
Misschien overheen gelezen maar heb je Lana niet meer?

Oh dat ben ik vergeten te vertellen, want waten verder geen foto’s van :o?
Lana heb ik vorig jaar September inderdaad te koop gezet. De prijzen begonnen hier een beetje de pan uit te rijzen en Lana eet het meeste van allemaal. Ze had nu een ideale leeftijd om te verkopen, en was voor mij toch eigenlijk wat te klein. Plus dat ik het geld heel goed kon gebruiken om voor verdere verbouwingen hier. Maar vilgend voorjaar wordt Raven alweer 3 jaar en kan ik daar mee aan de slag gaan, en tot die tijd rijd ik Samson en Jake :)

Lana heeft een heel fijn plekje in Portland, Oregon gevonden op een hele fancy dressuurstal <3


xXutopiaXx schreef:
Leuk leuk leuk!! :D
Maar wat een gedoe als 't bij jullie sneeuwt! :oo Zou dan toch elke keer bang zijn dat m'n auto in de prak gereden wordt...

Ja mijn auto is rear-wheel drive dus die blijft met sneeuw lekker thuis! Gelukkig mag ik van mijn baas gewoon extra thuis werken als het glad is, en als ik toch een keertje weg moet neem ik de 4wd truck :)


wortel115 schreef:
Duidelijk met jullie klimaat is inderdaad een andere bodem nodig als bij ons waar het heel droog is.

Maar jeetje het lijkt best een chaos op de weg met sneeuw.


Hier is het in de zomer wel heel droog soms, maar goed dat is makkelijker op te lossen met een sproeier. Moet zeggen, het nieuwe zand stuift wel veeeel minder dus dat is heel fijn, ook voor de buren! :j

Muga schreef:
oh wat een chaos op de weg. Lijkt me niet prettig rijden. De cirkel ziet er fijn uit! Daar kun je veel plezier van hebben met die jonge paarden!

Nee ik rijd hier echt liever niet als het glad is!

Mer1980 schreef:
Och die weg inderdaad is gewoon bowlen met auto's zo :=

Arme mannetjes zonder balletjes :D wat zijn ze dan zielig he.


Haha, bowlen :') het heeft er wel wat van idd :')

Gelukkig waren de mannen er best snel overheen!

Nielojram schreef:
Ik ben helemaal in de ban van yellowstone, de serie ;-) en zag daar ook van die mooie groene baaltjes hooi, is dat normaal in VS? Laten jullie hooi niet besterven?

Dit is alfalfa hooi, dat blijft gewoon groen :) heb ook een grote baal grashooi staan, maar dat eten ze eigenlijk liever niet dan wel… dat is meer bezigheidstherapie

senna21 schreef:
Wat wonen jullie op een heerlijke plek, en dan zo'n prachtige koppel paarden. <3

Aww dankjewel <3

Volg ons project in Washington!
Van overwoekerde bende naar paarden paradijsje :D

ikkedus
Berichten: 3241
Geregistreerd: 24-09-05

Re: [VOLG]Volg onze verhuizing van California naar Washington!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-23 18:27

Is Samson dan weer bij jou nu? Die was toch verkocht aan een vriendin? Of rij je hem gewoon weer bij, samen met je dochter?

[o]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 2IJsjes, herous, LouLouB, maava, Whizz, YandexBot en 27 bezoekers