Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
corinep
Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 20:15

Hebben jullie je stortbak wel eens open gehad/schoongemaakt? Zag toevallig laatst een schoonmaakfilmpje waar ze de stortbak dus ook schoonmaakte. Nou zag ik van die blauwe tabletten die je in de stortbak kon doen, denk probeer het even maar zag dat de binnenkant best vies was van jarenlang kalkaanslag, blijft nu in mn hoofd zitten dat dat vies is dus het eigenlijk wil schoonmaken maar zal wel een flink karwei zijn.


chanicha
Berichten: 12091
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 20:21

Nee eigenlijk niet maar weet wel dat je op moet passen met je vlotter in de stortbak.

On bended knee is no way to be free……
Ter ere aan Peter R. De Vries.

ZaZu Curacao vakantiestudio’s/appartementen verhuur, kijk op Instagram!

Suzanne F.
Berichten: 48952
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 20:23

corinep schreef:
Hebben jullie je stortbak wel eens open gehad/schoongemaakt? Zag toevallig laatst een schoonmaakfilmpje waar ze de stortbak dus ook schoonmaakte. Nou zag ik van die blauwe tabletten die je in de stortbak kon doen, denk probeer het even maar zag dat de binnenkant best vies was van jarenlang kalkaanslag, blijft nu in mn hoofd zitten dat dat vies is dus het eigenlijk wil schoonmaken maar zal wel een flink karwei zijn.


Hm nee maar ik heb ook geen stortbak, dat zit ingebouwd.
Wat trouwens ook vies kan zijn, zijn de randen in de drukknoppen van het toilet. Als je een platte tandenstoker pakt en een vochtig doekje en dat in/langs de knoppen haalt dan schrik je vaak ook.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

corinep
Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 20:27

Suzanne F. schreef:
corinep schreef:
Hebben jullie je stortbak wel eens open gehad/schoongemaakt? Zag toevallig laatst een schoonmaakfilmpje waar ze de stortbak dus ook schoonmaakte. Nou zag ik van die blauwe tabletten die je in de stortbak kon doen, denk probeer het even maar zag dat de binnenkant best vies was van jarenlang kalkaanslag, blijft nu in mn hoofd zitten dat dat vies is dus het eigenlijk wil schoonmaken maar zal wel een flink karwei zijn.


Hm nee maar ik heb ook geen stortbak, dat zit ingebouwd.
Wat trouwens ook vies kan zijn, zijn de randen in de drukknoppen van het toilet. Als je een platte tandenstoker pakt en een vochtig doekje en dat in/langs de knoppen haalt dan schrik je vaak ook.


Haha ingebouwd heeft ook een stortbak maar dan kan je er definitief niet bij om schoon te maken maar zal het net zo vies zijn O:) gelukkig kan je er ook niet naar kijken dan.

Ja die knoppen is een goeie, ik druk ze altijd al in om zoveel mogelijk de zijkant ook schoon te maken maar tandenstoker ook maar eens doen inderdaad.

chanicha
Berichten: 12091
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 20:28

Bovenkant van deuren is ook zoiets, die zagen er hier niet uit!

On bended knee is no way to be free……
Ter ere aan Peter R. De Vries.

ZaZu Curacao vakantiestudio’s/appartementen verhuur, kijk op Instagram!

corinep
Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 20:34

Oh ja daar kom je ook niet zo vaak.

Ik heb van de week weer lekker de ramen gezeemd en ook gelijk de luxaflex weer gedaan. Wat een rotwerk altijd maar moet zeggen dat ik het nu beter te doen vond omdat er minder lang tussen zat. Lekker veel dasty erop(keukenkant dus vet) en dan gewoon lamel voor lamel afnemen.


Ceetje_bokt
Berichten: 5135
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 15:23

corinep schreef:
Nou zag ik van die blauwe tabletten die je in de stortbak kon doen, denk probeer het even maar zag dat de binnenkant best vies was van jarenlang kalkaanslag, blijft nu in mn hoofd zitten dat dat vies is dus het eigenlijk wil schoonmaken maar zal wel een flink karwei zijn.

Waardeloos die blauwe tabletten, doen helemaal niets, behalve blauw kleuren.

corinep
Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 23:49

Ceetje_bokt schreef:
corinep schreef:
Nou zag ik van die blauwe tabletten die je in de stortbak kon doen, denk probeer het even maar zag dat de binnenkant best vies was van jarenlang kalkaanslag, blijft nu in mn hoofd zitten dat dat vies is dus het eigenlijk wil schoonmaken maar zal wel een flink karwei zijn.

Waardeloos die blauwe tabletten, doen helemaal niets, behalve blauw kleuren.


T ziet er wel interessant uit, had alleen wel ook nog een frisse geur erbij verwacht. Kan niet zeggen of het wel of niet iets doet.

Nielojram
Berichten: 7790
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 18:58

Net zoiets als dit ( ben er ingetrapt) :
[ img ]

Dit druk je uit de buis aan de binnenkant van je pot, iedere x wanneer je doortrekt gaat er dus een scheut water langs die smurrie.
Alleen als je ( zoals ik dagelijks) de pot schoonmaakt met je wc-borstel, poets je het eraf..
Misschien interessant voor niet-poetsers :D

Es war schön.

corinep
Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 19:40

Haha ja daarom heb ik die dingen nooit gekocht, zou je dan pas met de borstel de wc schoonmaken als de disc op is, lijkt me niet zo fris.

Absolem
Berichten: 2756
Geregistreerd: 27-11-12

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 19:45

Maar je kan er toch gewoon omheen poetsen?...

Dat vinden wij alleen maar heel bijzonder!

chanicha
Berichten: 12091
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 19:45

Ik heb ze ook nooit gekocht, heb de gele wc blokken van Glorix, vind ik lekker fris ruiken.

On bended knee is no way to be free……
Ter ere aan Peter R. De Vries.

ZaZu Curacao vakantiestudio’s/appartementen verhuur, kijk op Instagram!

snorkel1986
Berichten: 2984
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 20:31

Nielojram schreef:
Net zoiets als dit ( ben er ingetrapt) :
[ [url=m/nCZxod.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit druk je uit de buis aan de binnenkant van je pot, iedere x wanneer je doortrekt gaat er dus een scheut water langs die smurrie.
Alleen als je ( zoals ik dagelijks) de pot schoonmaakt met je wc-borstel, poets je het eraf..
Misschien interessant voor niet-poetsers :D

Ik heb ze al jaren..iddom heen poetsen.. En volgende x aan andere kant plakken..

Twan 26-11-2013
Luuk 17-8-2015

De sint kwam met de stoomtrein ozosnel na Nederland waar malle pietje kado tjes strooit langs elke kant

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D
Berichten: 41333
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 20:43

snorkel1986 schreef:
Nielojram schreef:
Net zoiets als dit ( ben er ingetrapt) :
[ [url=m/nCZxod.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit druk je uit de buis aan de binnenkant van je pot, iedere x wanneer je doortrekt gaat er dus een scheut water langs die smurrie.
Alleen als je ( zoals ik dagelijks) de pot schoonmaakt met je wc-borstel, poets je het eraf..
Misschien interessant voor niet-poetsers :D

Ik heb ze al jaren..iddom heen poetsen.. En volgende x aan andere kant plakken..

Aan de buitenkant? Dan doen ze hun werk niet?

snorkel1986
Berichten: 2984
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 20:52

_San87_"
[quote="snorkel1986 schreef:
Nielojram schreef:
Net zoiets als dit ( ben er ingetrapt) :
[ [url=m/nCZxod.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit druk je uit de buis aan de binnenkant van je pot, iedere x wanneer je doortrekt gaat er dus een scheut water langs die smurrie.
Alleen als je ( zoals ik dagelijks) de pot schoonmaakt met je wc-borstel, poets je het eraf..
Misschien interessant voor niet-poetsers :D

Ik heb ze al jaren..iddom heen poetsen.. En volgende x aan andere kant plakken..

Aan de buitenkant? Dan doen ze hun werk niet?[/quote

*\o/* van links naar rechts in de pot _O-

Twan 26-11-2013
Luuk 17-8-2015

De sint kwam met de stoomtrein ozosnel na Nederland waar malle pietje kado tjes strooit langs elke kant

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D
Berichten: 41333
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 20:53

Maar, daar poets je ze er dan toch ook af :=?

corinep
Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 21:02

_San87_ schreef:
Maar, daar poets je ze er dan toch ook af :=?


Dan poets je eerst tijdelijk de ene kant om dat ding heen en dan plak je m daarna ergens anders zodat je niet steeds hetzelfde stukje overslaat :)*

Nou laatmaar mij teveel gedoe.

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D
Berichten: 41333
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 21:07

Nou ja, ik vind dat niet handig. Als ik de borstel door de wc haal, poets ik de hele wc. Niet de ene week dagelijks de ene helft en de andere week dagelijks de andere helft :)).

Absolem
Berichten: 2756
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 21:28

_San87_ schreef:
Nou ja, ik vind dat niet handig. Als ik de borstel door de wc haal, poets ik de hele wc. Niet de ene week dagelijks de ene helft en de andere week dagelijks de andere helft :)).



Man man man. Je kan toch gewoon strak om dat rondje heen poetsen? Je maakt er wel een onmogelijk verhaal van hoor. Of is je fijne motoriek zo beroerd dat je tot je ellebogen de pot in schiet? :')

Dat vinden wij alleen maar heel bijzonder!

spottedponie
Berichten: 2961
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Berkel Enschot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 21:40

:') :') :') :')

"There's something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good, perhaps it's the risk, the gamble, in any event it's a thing I need"

Ceetje_bokt
Berichten: 5135
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 21:41

Ik wil helemaal niets in de toiletpot hangen of plakken. Vind alles wat viezig :D

Suzanne F.
Berichten: 48952
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 21:56

Absolem schreef:
_San87_ schreef:
Nou ja, ik vind dat niet handig. Als ik de borstel door de wc haal, poets ik de hele wc. Niet de ene week dagelijks de ene helft en de andere week dagelijks de andere helft :)).



Man man man. Je kan toch gewoon strak om dat rondje heen poetsen? Je maakt er wel een onmogelijk verhaal van hoor. Of is je fijne motoriek zo beroerd dat je tot je ellebogen de pot in schiet? :')


:')
Daar ging mijn thee.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

c_alsemgeest
Berichten: 20569
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 22:25

Je kan dat ding ook in je stortbak plakken, altijd fris water, en geen ongelukken door poetsen/wegschieten :')

(Ja kan ook bij een inbouw, plaatje waar de knoppen zitten kan je er zo afklikken en dan kom je in je stortbak :P )

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

PSvanLot
Berichten: 10117
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 22:51

Ceetje_bokt schreef:
Ik wil helemaal niets in de toiletpot hangen of plakken. Vind alles wat viezig :D


Idem. Brrrr van die blokjes aan de rand..

Suzanne F.
Berichten: 48952
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 07:11

PSvanLot schreef:
Ceetje_bokt schreef:
Ik wil helemaal niets in de toiletpot hangen of plakken. Vind alles wat viezig :D


Idem. Brrrr van die blokjes aan de rand..


Echt? Ik heb altijd blokjes hangen. Wat is daar brrr aan?
Ruikt lekker als je doortrekt. Heeft geen invloed op het schoonmaken hier.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Charaz, Kirrr, Lowie, Twilight en 58 bezoekers