Op wat voor kussen slaap jij?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 14:12

Zijn dat niet alleen de hoezen? Van bamboe dus.

edit: ik zie idd dat er ook met (deels) bamboe vulling zijn.
Ken ik niet.
Laatst bijgewerkt door Needje op 17-01-22 14:13, in het totaal 1 keer bewerkt

sniesie

Berichten: 240
Geregistreerd: 25-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 14:12

Ik heb een Optidee kussen en die is erg prettig met mijn nekklachten. Je kan de vulling zelf aanpassen en het hele kussen kan in de wasmachine, wat erg hygienisch is.
Je kan ze altijd uitproberen voordat je ze koopt.

https://www.optidee.nl/sleep.html

Memories

Berichten: 2627
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 14:20

Ik heb sinds een maand of 2 een Ikea Klubbsporre kussen en kan nu niet meer zonder. Ik val eigenlijk altijd in slaap op mijn buik maar draai later in m’n slaap naar zij of rug dus heb echt een kussen nodig dat in alle houdingen goed ligt. Hiervoor had ik een dunne pannenkoek die fijn was op m’n buik maar ik werd de laatste tijd steeds vaker wakker met nekklachten omdat ik als ik eenmaal op m’n rug was gedraaid te weinig steun had. De klubbsporre zakt goed in als ik op m’n buik lig maar als ik eenmaal naar een nieuwe houding draai vormt ie ook weer goed mee. De eerste nachten was flink wennen maar sinds ik m heb word ik iig elke dag wakker zonder klachten.

Matheno

Berichten: 7941
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 14:21

idylle schreef:
Iemand ervaring met die bamboe kussens?


Ik heb die ooit gehad. Eerste 2 nachten ging prima, maar erna kreeg ik immens last van mijn nek.
Voor mij geen goede match dus.

Miran

Berichten: 4452
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 14:29

Hier een Silvana (Emerald geloof ik, iig die met neksteun), hiervoor ook Silvana gehad, fijne kussens. Ik slaap meestal op mijn zij, soms op mijn rug

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Op wat voor kussen slaap jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 14:35

Ik heb een bamboekussen gehad. Vond het niks. Te hard, kreeg er migraine van. Mijn vriend heeft het ook opgegeven met de bamboekussen, vond het ook niks.

We hebben nu allebei een kussen van.....de bouwmarkt (Karwei) Liggen heerlijk, lekker zacht en dik.

Mando

Berichten: 15691
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Op wat voor kussen slaap jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 15:23

Ik heb een water kussen maar ook een waterbed.

Ken je zelf vullen naar hoogte.

Tazzey
Berichten: 9503
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 17:44

Even een update van mij. Ik heb dit kussen eergisteren gekocht. De onderste laag bestaat uit ganzendons, de middelste laag uit ganzenveertjes en de bovenste laag weer uit ganzendons. De drie lagen zijn van elkaar gescheiden, je zakt dus nooit volledig weg in het kussen. Ik ben een echte buikslaper maar lig ook graag op mijn zij een boek te lezen of tv te kijken en voor beiden is hij heel erg prettig. Ik vond de prijs alles meevallen, goed hij is flink duurder dan de Ikea vodjes die ik nu heb maar dat is een goede nachtrust mij wel waard.

Dus voor de buikslapers onder ons, het Vandyck Pure Nature kussen is een echte aanrader. En wat ik zelf wel heel belangrijk vind is dat ze het Downpass certificaat hebben, dit wil zeggen dat ze producten op een verantwoorde en ethische manier vervaardigd zijn. De dieren zijn niet levend geplukt en de omstandigheden waaronder ze leven is gecontroleerd goed.

raket

Berichten: 4090
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Op wat voor kussen slaap jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 17:59

Na het lezen van dit topic heb ik als buikslaper een rode sylvana aangeschaft. Bevalt goed!

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 21:39

Mijn kussen moet zo plat mogelijk zijn, maar wel plooibaar. Mijn slaaphouding wisselt heel veel tussen buiklig, zijlig (links en rechts) en ruglig. Dus voor buiklig zo plat mogelijk, voor ruglig ga ik iets hoger liggen en bij zijlig rol ik de zijkanten wat op. Dit gaat automatisch allemaal.
Oja, en de vulling is hypo-allergeen, ik heb een allergie :')

Mijn vorige hoofdkussen heb ik zeker 20 jaar gehad, daar begonnen letterlijk de gaten in te vallen :o Maar dat ding sliep geweldig. Had eens een ander kussen geprobeerd, maar daar kreeg ik gruwelijke nek- en hoofdpijn van. Na veel zoeken het huidige exemplaar gevonden, maar die heb ik ook eerst moeten "inslapen".

_Lois_

Berichten: 3284
Geregistreerd: 02-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 15:26

Oh ik ben ook op zoek, ik slaap al weken slecht nu een oud kussen met losse vulling ineens niet meer lekker ligt :=
Alle winkels waar ik kijk bij mij in de buurt doen helaas niet aan proefslapen met kussens ivm Covid en hygiene... -O-

Zijn er zijslapers die zo'n lichaamskussen/body pillow gebruiken?
Zoals;
https://ligwijzer.nl/webshop/mikoala-body-pillow

of helemaal ook rond je rug zoals deze https://www.mijnidealekussen.nl/nl/my7- ... ction.html

Ik slaap op mijn zij maar draai vanwege een hypermobiele onderrug door naar mn buik. Dus mn hoofd en schouders liggen in zijlig maar mn buik bijna plat :+
Niet echt goed voor je lijf zo'n gedraaide ruggengraat :')
Ook is de schouder die onderop ligt altijd slecht doorbloed...
Daarom ben ik benieuwd of het al beter gaat als ik zo'n kussen heb om vast te houden en mn knie op te leggen, voor ik een Tempur of Silvana kussen wil proberen :P

Lymoncello

Berichten: 212
Geregistreerd: 25-06-15
Woonplaats: Schuilstal met Wifi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 15:33

Ik slaap sinds een aantal maanden op een Cloudpillo. Ik heb chronische nekklachten en ben heel tevreden over dit kussen. Het is heel prettig dat het kussen aanpasbaar is, waardoor je het aan kan passen tot het goed ligt. daarnaast zit er ook een warmere en koelere kant op, en de koele kant vind ik echt heerlijk.

Aline_

Berichten: 97
Geregistreerd: 02-05-01
Woonplaats: Drenthe

Re: Op wat voor kussen slaap jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 15:48

Oh dit topic komt als geroepen. Ik ben ook hoognodig toe aan een nieuw kussen. Mijn nek en schouders zijn mijn zwakke punt als ik te veel stress heb schiet het daar gauw in.
Die tempur of memeryfoam achtige kussen lijken me zo hard? Mijn slaapkamer is altijd heel koud en ik heb gauw last van mijn oren dat het zeer gaat doen als ik er lang op lig, dus daar ben ik bij zulke kussen bang voor. Valt dat mee of zijn ze wel echt wat harder?
Boekweitdoppenkussens ken ik ook niet. Hoe bevalt dat als je voornamelijk zijslaper bent? Hoe is dat qua hardheid?

colunder

Berichten: 3546
Geregistreerd: 22-10-07
Woonplaats: Bennekom

Re: Op wat voor kussen slaap jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 16:23

Ik heb een boekweit kussen, maar vind die erg hard, ik gebruik nu een orthopedisch kussen van traagschuim, die vind ik dan weer niet hard.

Marije_jiplover

Berichten: 25314
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 17:24

_Lois_ schreef:
Zijn er zijslapers die zo'n lichaamskussen/body pillow gebruiken?
Zoals;
https://ligwijzer.nl/webshop/mikoala-body-pillow

Ik slaap niet met zo'n kussen, maar ik heb een heel grote knuffel hond die kwa formaat hier op lijkt.
En die gebruik ik dus idd om mijn arm lekker op neer te leggen en niet door te rollen naar m'n buik, want dan krijg ik een irritante draai in m'n onderrug die dan verloop van tijd niet lekker aan voelt.

lieke2
Berichten: 2127
Geregistreerd: 12-12-02

Re: Op wat voor kussen slaap jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 11:09

Ik heb nu net een boekweitkussen geprobeerd, een halve nacht. Toen werd ik wakker met een soort stijve nek. Mss moet ik de hoeveelheid vulling nog aanpassen maar voor nu nog niet zo'n succes hier.

@_lois_, kun je niet in de winkel even proef liggen en dan evt via bol bestellen? Daar kun je gewoon retourneren, ook nu.

Muze
Berichten: 5265
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Op wat voor kussen slaap jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 11:21

Ik heb een tempur. Hemels.

kally
Berichten: 5245
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 11:54

Tempur Millennium Queen met uitsparing is dat..heerlijk nooit geen nekklachten meer.

Kussen lijkt hard maar door de warmte van je hoofd, nek zak je er iets in en lig je stabiel…merk er niets meer van gedurende nacht kwa houdingen etc dat het te hard zou zijn…
Laatst bijgewerkt door kally op 23-01-22 12:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Indi_Vito

Berichten: 2742
Geregistreerd: 06-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 11:58


Indi_Vito

Berichten: 2742
Geregistreerd: 06-10-09

Re: Op wat voor kussen slaap jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 12:02

Momenteel slaap ik weer met mijn voedingskussen. Alle kussens liggen niet lekker, ik val meestal in slaap op mijn zij, maar in de loop van de nacht ga ik altijd op mijn buik liggen. Ik draai heel veel in mijn slaap. Maar tot nu toe geen fijn kussen gevonden. Komen elke keer klontjes in die kussens en die drukken dan in mijn gezicht. Heel irritant

Euridicey

Berichten: 700
Geregistreerd: 01-01-22
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 12:10

Ik heb niks hierboven gelezen, want jongens ik heb me toch het beste kussen ooit gevonden!! Ik had jaren een plat en stevig kussen, maar gelukkig werd ik er niet van. Nou besloot ik opzoek te gaan naar een nieuwe en ik kwam dit wonder tegen:
Afbeelding

die hoeken vond ik eerst zo raar, maar als ik op mijn rug ligt ligt het heerlijk en als ik op mij zij lig heb ik geen last van druk op mijn oog. Het kussen zakt in op een comfortabel niveau, maar kan versteld worden en heeft ook nog gel om te koelen!

lijkt wel een reclame zo, maar sinds ik dit kussen heb slaap ik zo veel beter! hier is de link:
https://jysk.nl/slaapkamer/kussens/traa ... a-46x55x11

UK_eef

Berichten: 4218
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Gemeente Dronten

Re: Op wat voor kussen slaap jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 12:40

Ik slaap al jaren met kussens van Silvana (die speciaal voor buikslapers). Perfect! Wel tijdig vervangen, ik doe dat elke 2 á 3 jaar.

M1994
Berichten: 860
Geregistreerd: 27-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 12:43


BillyJ

Berichten: 1371
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 14:57

Een boekweitkussen!! <3

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Op wat voor kussen slaap jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 17:27

Silvana, de op één na hardste kleur.