Welke auto zoek ik, diesel en automaat

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Eretria
Berichten: 443
Geregistreerd: 03-02-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 17:13

Willemiens schreef:
Eretria schreef:
Ik heb een opel corsa van 2009, welliswaar benzine. Ik heb een 1.4 en dat ding is ontiegelijk zuinig. Flinke achterbak ook. Ik rij ook makkelijk 20k km in een jaar. Ik rij makkelijk 750km op een tank, laat staan hoe zuinig de diesel variant zou zijn. 8-) en ik vind het super relaxt rijden, top auto gewoon. <<)

Ik heb ook een opel corsa gehad uit 2011, dieseltje, vanuit de showroom naar 3ton gereden. Volle tank kon ik een week mee rijden (woon-werk 45km enkele reis).
Zit qua ruimte tussen een polo en een golf in en kon mijn duitse dog met de achterbank plat ook gewoon vervoeren {:}


Ik vind het niet te vergelijken met een vw haha. Heb daarvoor in polo en golf proefgereden van 2017 en 2018, maar die vond ik helemaal niks. Je zit zowat met je kont op de grond en dat vond ik niet fijn. Te lage wagens. Vind de corsa veel fijner zitten, rijden en het interieur ook nog is mooier. Maar ik ben dan wel verwend met half lederen bekleding en zwarte lakdetails in de auto. Vind de corsa ook minder blik dan een vw. Al moet ik zeggen, heb eerder eens in een 3 deurs corsa van 2011 gereden en die vond ik wel blikkig. Maar mijn 5 deurs is lekker massief, maar toch niet erg duur in de belasting. (117 per kwartaal)
Een corsa kun je wel voor 2500 hebben voor n diesel. Voor de benzine ben je snel 1000 meer kwijt.



Willemiens
Berichten: 929
Geregistreerd: 10-10-16
Woonplaats: Julemanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 18:26

Eretria schreef:
Willemiens schreef:
Ik heb ook een opel corsa gehad uit 2011, dieseltje, vanuit de showroom naar 3ton gereden. Volle tank kon ik een week mee rijden (woon-werk 45km enkele reis).
Zit qua ruimte tussen een polo en een golf in en kon mijn duitse dog met de achterbank plat ook gewoon vervoeren {:}


Ik vind het niet te vergelijken met een vw haha. Heb daarvoor in polo en golf proefgereden van 2017 en 2018, maar die vond ik helemaal niks. Je zit zowat met je kont op de grond en dat vond ik niet fijn. Te lage wagens. Vind de corsa veel fijner zitten, rijden en het interieur ook nog is mooier. Maar ik ben dan wel verwend met half lederen bekleding en zwarte lakdetails in de auto. Vind de corsa ook minder blik dan een vw. Al moet ik zeggen, heb eerder eens in een 3 deurs corsa van 2011 gereden en die vond ik wel blikkig. Maar mijn 5 deurs is lekker massief, maar toch niet erg duur in de belasting. (117 per kwartaal)
Een corsa kun je wel voor 2500 hebben voor n diesel. Voor de benzine ben je snel 1000 meer kwijt.

De vergelijking met vw is betreffende de ruimte. Ik heb nu een golf uit 2020 en die is echt niet blikkig hoor..
Mijn corsa was een 111-editie uit 2011 en die uitvoering is het idd zwart glans. Deuren etc zijn wel plastic. Golf zit lager maar het is dan ook meer een sport auto in vergelijking met een corsa, en is echt bloedje snel!

Eretria
Berichten: 443
Geregistreerd: 03-02-21

Re: Welke auto zoek ik, diesel en automaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 07:13

@Willemiens ik heb een Opc-line, zal ook schelen. Mijn deuren zijn absoluut niet blikkig. 8-)
Vind de golf 8 zelf niet mooi. Ook niet ingezeten dus over het rijden ed kan ik niet oordelen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 2IJsjes, herous, LouLouB, maava, Whizz, YandexBot en 27 bezoekers