Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 21:35

Ik had vooral gehoopt wat basisspullen te kunnen vinden om te combineren. Maar als ik ergens wegloopneiging van krijg is het wel winkels die compleet overhoop liggen. En dat was haast overal het geval.

Voordeel is iig dat het geld heeft bespaard!

VanHuisUit
Berichten: 6673
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-22 21:50

Dat is fijn Faelynn! Gelukkig maar.
Klinkt toch dat je nog behoorlijk geslaagd bent Varekaj :+
Hahaha Disneyland, let wel op dat je goed gevacced bent anders kom je nergens in heb ik begrepen...

Vind jij ook dat diplomering in zorg en welzijn voor volwassen zij-instromers veel te ingewikkeld is? Onderteken dan mijn petitie: https://mbozijinstroom.petities.nl/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 22:15

We hebben onze booster, dus dat is helemaal prima *\o/*

Vind ergens wel een prettig idee dat iedereen gevaccineerd moet zijn :')

Fitzroy
Berichten: 25089
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 22:19

Faelynn, fijn toch dat je je uren kunt houden zo. Maar inderdaad wel even schakelen.

Idinn, sparen voor Disneyland was het toch :+

Varekaj, toch lekker geshopt.

Ik heb nog nooit zo uitgekeken naar de 21e als deze maand. Er blijft maar geld uitgaan %) Dan weer tanken, nu weer de rekening van het kattenpension omdat er bezichtigingen voor mijn huis waren. Nog 4 dagen …

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

PSvanLot
Berichten: 10127
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 22:28

Hier altijd loon op de 24e en als dat in het weekend valt, dan de vrijdag ervoor.

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 22:28

Ik ga eigenlijk nooit naar de solden :+ te veel gedoe en drukte.

Oooo Disneyland is leuk. Ik wil ook weer eens naar een pretpark.

Ik snap je gevoel helemaal faelynn qua je gedachten zetten op vakantie!

Hier ook altijd combinatie van droogrek en de droger. Droogrek kun je altijd best combineren met open raam want vochtige lucht kun je amper opwarmen, droge lucht wel. Dus met raam dicht kost het je gewoon meer verwarming.

Meeste gaat wel op droogrek bij ons. Ik ben lang dus ja een halve of hele cm krimpen is een ramp. Enkel oude shirtjes, ondergoed en handdoeken en beddengoed ongeveer gaan in de droger.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Charaz
Berichten: 24276
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 22:51

Hier het loon op de 23e en hoe goed ik het ook lijk te plannen, de maand lijkt altijd te lang. Ik gebruik de droger best veel, mijn wasmachine staat in de garage en het meeste gaat ook daar direct de droger in.

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

moonsparkle
Berichten: 21698
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 23:06

Als het aan mij ligt gaat de droger nooit aan :P maar mijn man kiest daarbij liever voor het gemak

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

PSvanLot
Berichten: 10127
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 23:16

Hier staat de droger ook veel aan. Makkelijk apparaat.

Mocht iemand nog wasmiddel zoeken. AH deze week 2+3 gratis en oral B opzet voor elektrische tandenborstel.
Ben mijn bestelling voor zaterdag aan het klaarzetten. Daar word je wel blij van zo met die korting!! Met 5 flessen wasmiddel en 8 opzetstukken voor de tandenborstel kunnen we zeker een half jaar vooruit.
Laatst bijgewerkt door ynskek op 18-01-22 14:11, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: in overleg afbeelding verwijderd

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 23:17

Waar het rek staat is er altijd wel een raam open. We zijn algemeen van het goed verluchten, ook omdat dat zuiniger is qua verwarmen want idd droge lucht warmt makkelijker op.
Fris beddengoed is altijd fijn om tussen te kruipen.

Fijn dat je weer aan de slag kan faelynn!

Betaling is hier altijd begin van de maand. Is soms weleens puzzelen ivm betalingen die rond dezelfde periode vallen.

Samantha_
Berichten: 10795
Geregistreerd: 20-12-02

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 23:23

Ja leuke aanbiedingen bij appie!

Ik gebruik de droger alleen voor beddengoed en soms handdoeken. Tegenwoordig 3 2-persoons bedden in huis dus dat past allemaal niet op een wasrek.

Hier pas loon de 25e, lange maand zo inderdaad.

PSvanLot
Berichten: 10127
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 23:27

Ik doe er spijkerbroeken, beddengoed, handdoeken en sokken in. Gaat prima en scheelt me veel ophang werk.

Fitzroy
Berichten: 25089
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 23:37

Ik ook beddengoed en handdoeken. De rest hang ik op. En als ik wil dat mijn was snel droogt, zet ik mijn wasrek in de keuken ipv in de berging.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

VanHuisUit
Berichten: 6673
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-22 23:37

Aha dat zijn de betere aanbiedingen bij de Appie, zal morgen direct heen gaan :Y)

Ja ik vind de maand ook erg lang duren... het is nog maar de 17e... hier op de 25e altijd salaris.
Heb momenteel ook ernstige motivatie dip met mijn werk bleh :roll: >;) ^) kan dan zo balen van mezelf. Komt ook door het hele corona gebeuren en dat dat maar duurt en duurt. Zie erg uit naar het voorjaar / zomer. Dat we er even en liefst helemaal echt los van komen.
En ik hou zoooo niet van dit weer, koud, nattig :o

Vind jij ook dat diplomering in zorg en welzijn voor volwassen zij-instromers veel te ingewikkeld is? Onderteken dan mijn petitie: https://mbozijinstroom.petities.nl/

Fitzroy
Berichten: 25089
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 23:40

Nee, dat grijze weer is echt niets aan. :n

Ik ga eens even kijken naar die wasaanbieding van AH.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

PSvanLot
Berichten: 10127
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 00:08

Ben al lang blij dat het niet vriest, sneeuwt of regent… een zonnetje erbij was leuk geweest.

Over een ruime 5 weken is het carnaval, geloof niet dat ik dat zie gebeuren… opnieuw niet..

Chubby
Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 00:29

Oh hier was het vandaag fijn weer. Niet veel van gemerkt overigens, want werk :+

Ik heb nog wat over en voor het weekend komt de kot, kgb en mijn salaris alweer. Maar moest ook wat overhouden, want de kbs is voor 3 mnd en niet alleen voor januari he :)

Hoop wel dat de auto gemaakt wordt binnen de garantie. De garage krijgt steeds geen toestemming voor een reparatie dus de auto staat er morgen al een week. Zaterdag rij ik het land door met 3 kinders (en zondag weer terug) en dat doe ik liever in mijn luxe diesel dan in een oud boodschappenleenautootje van de garage…


Mama van Floris sinds 27 augustus 2011, Hidde 30 september 2013 en Karlijn 7 augustus 2019

Luxorvalkje
Berichten: 1932
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 01:08

Ik ben net terug van een reisje Disney World. Het missen van de solden heeft weinig uitgehaald.

Tk: Harry Horse cap, witte rijbroek Eurostar (nooit gedragen in plastic), bruine broek eurostar, Blauwe broek met lederen zitvlak enkele keer gedragen. Kerstmuts


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 09:09

VHU, gewoon accepteren dat die motivatie er even niet is. Is helemaal niet vreemd hoor nu! Daarin ben je zeker niet de enige. Ik vind mijn werk oprecht heel leuk, maar heb al weken nul zin of motivatie. Blijf het liefst in bed liggen.

Ik werk om te leven, ik leef niet om te werken. Maar het voelt momenteel als dat laatste, dus de productiviteit is ver te zoeken. Heb het gewoon geaccepteerd. Als baas gaat zeuren over uren (doet ie niet, die snapt het ook) is het antwoord heel simpel: doe het er maar mee en wees blij dat er iets lukt, of ik meld me ziek en kruip m'n bed in.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 16:18

Leven om te werken, daar heb je ook gradaties in natuurlijk. Maar hoe dan ook moet je je in eerste instantie gewoon goed voelen. Wie zich slecht voelt zal dat altijd weerspiegelt zien in zijn job. Soms is even vrij nemen voldoende en soms is een complete ommezwaai de beste oplossing.

Ik heb net een jobvoorstel binnen gekregen. Ik ga er sowieso op vooruit qua loon, maar ben alsnog heel erg nieuwsgierig naar wat de andere eventueel (zouden) doen.

Disneyland: nog nooit geweest. Voor de portemonnee geen goeie plek als ik jullie zo hoor.

VanHuisUit
Berichten: 6673
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-22 18:33

@Idinn dank je :* ik heb ook fantastisch werk en een fijne werkgever alleen de vraagstukken zijn momenteel zo complex en corona hakt er onderhand steeds heftiger in. In allerlei opzichten, zwaarte van nieuwe cliënten tot en met de mogelijkheden die je voor ze hebt. Dat is zoiets wat zo buiten je macht ligt :\ dus ik snak echt naar betere tijden. Maar goed wie niet :\ :+

Vind jij ook dat diplomering in zorg en welzijn voor volwassen zij-instromers veel te ingewikkeld is? Onderteken dan mijn petitie: https://mbozijinstroom.petities.nl/

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 18:39

Bij jullie ook al VHU? Ik heb het gevoel alsof men nog nooit zoveel nood gehad heeft aan hulpverlening als nu. Psychisch én fysiek. Overal bedden tekort, en niet noodzakelijk door covid zelf maar wel gerelateerd. Soms lijkt het wel alsof men elkaar aan het dumpen is.

VanHuisUit
Berichten: 6673
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-22 18:51

Absoluut. Ik zie mensen in thuissituaties die allang opgenomen hadden moeten worden en mensen in onze crisiszorg die er veel en veel te laat terecht komen. Met alle gevolgen van dien. Dweilen met de kraan open is het momenteel. Komt vooral door wachtlijsten, uitgestelde zorg, (mede door corona) zorgmijders en mensen die zich gewoon wat minder goed kunnen verwoorden ed en daardoor niet altijd gehoord worden.

Vind jij ook dat diplomering in zorg en welzijn voor volwassen zij-instromers veel te ingewikkeld is? Onderteken dan mijn petitie: https://mbozijinstroom.petities.nl/

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 19:08

Wij hebben in de woonzorgcentra lang wat leegstand gehad. Begrijpelijk, met al die lockdowns, bezoek wat stopgezet wordt, besmettingen en uitbraken etc.
En toch, sinds enkele weken kunnen we de vraag amper nog bijhouden. Iedereen wil plots hulp en opvang, waarbij ze evenwaardige alternatieven afwijzen en enkel focussen op 1 oplossing.

Dat vreet inderdaad energie :(:)

Urona447
Berichten: 2789
Geregistreerd: 13-05-07

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 20:03

Klinkt allemaal heftig zeg, dikke knuffel voor jullie!

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: katinker, PuurPaard, Tess__ en 109 bezoekers