Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nikass

Berichten: 16694
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 18:20

Nayomie schreef:
Dank je wel!

Nikass, dat lijkt me heel spannend. Soms kom je met een bezichtiging achter meer dingen dan je in eerste instantie dacht. Zo zagen wij een leuk huis, waren helemaal enthousiast toen we het zagen. Bezichtiging aangevraagd, bleek het hele dak vol asbest te liggen (stond nergens aangegeven) en moest toch wel, gezien het dak ook lekkage gaf, direct een nieuw dak erop. Maargoed, dan praten we ook wel over een klushuis.


Ja het voelt natuurlijk een beetje vreemd, maar het maakt eigenlijk niet uit omdat je er niet aan vast zit. Het zou niet mijn gewoonte zijn geworden hoor, maar ja als je echt persé ergens tussen wil komen moet je soms een beetje rare toeren uithalen :D

MarjanB

Berichten: 16441
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 19:25

Fitzroy wanneer komen de andere mensen bezichtigen?

Wij hebben vandaag onze sleutel in Nijmegen overgedragen :D zo blij!

Makelaar gaf aan dat de markt nu wel iets aan het veranderen is. Mensen zijn minder enthousiast en het een beetje zat. Dus mocht iemand nog een tip willen voor een huis in regio Nijmegen twee onder 1 kap en niet zo wil op het moment _O-

xLoki

Berichten: 3489
Geregistreerd: 16-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 19:31

Gefeliciteerd iedereen die gekocht/verkocht heeft onlangs! *\o/*

Ik ben nog steeds op zoek. Benedenwoning of een klein huisje met tuin in een straal van 10km rondom Baarn.
M'n ouders zijn bereid om een schenking te doen en ik heb wat eigen geld, maar dan nog kunnen we eigenlijk niks vinden... Ik kijk al in wijken waar ik liever niet wil wonen en ik ben wezen kijken bij huizen waar best wat aan moet gebeuren, maar we hebben nog geen biedingen gedaan, omdat het echt bagger huizen waren... Vandaag bij een heel leuk huis geweest, moet wel een nieuwe keuken en badkamer in, maar verder heel mooi. Staat al 4 weken te koop, nog geen biedingen. Eenmaal daar zag ik dat de achtertuin van de buren vol lag met lege (drank)flessen (en het was een soort hoarders bende) en het was ook best gehorig (je hoorde het hondje van diezelfde buren steeds blaffen). M'n moeder (makelaar) heeft de makelaar net even opgebeld (kennen elkaar goed) en hij gaf aan dat de verkopers biedingen onder de vraagprijs niet accepteren. Dan houdt het alweer op helaas. Dat wordt me echt teveel geld en durf die gok niet te wagen met zulke buren. :(

MirandaMalik

Berichten: 9882
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 19:39

Nee lastige buren zijn niet leuk, zou ik ook niet doen als ik het zo hoor.
Dat hebben wij vroeger gehad voor we hierheen kwamen, echt heel vervelend!
Maar het blijft natuurlijk wel zo dat je buren altijd kunnen gaan verhuizen, bij vervelende buren is dat fijn maar bij goede buren kan het ook zijn dat er plotseling toch iemand komt wonen die ook vervelend is.
Maar je moet nooit ergens gaan zitten waar je eigenlijk al helemaal niet wil, dan krijg je spijt.

Ies_

Berichten: 2891
Geregistreerd: 26-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 19:51

Ik ben een stille meelezer in dit topic, maar nu ben ik zelf ook de biedingsoorlog aangegaan. Je kon bieden tot vanmorgen 10.00. Hele dag stik zenuwachtig, nog niks gehoord. Hoe is jullie ervaring hiermee? Ik denk de hele tijd dat ons bod is afgewezen omdat we vandaag niets gehoord hebben :') .

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 19:55

Geen idee, ik hoorde na een kwartier al dat ik het geworden was.

xSwanHeart

Berichten: 4422
Geregistreerd: 03-01-08
Woonplaats: Arnhem

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 20:06

Mijn ervaring is hoe langer het duurt, hoe meer kans dat je erbij zit. Maar ik wil je natuurlijk geen valse hoop geven...

Samantha_

Berichten: 10807
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 20:06

Ik heb de makelaar gestalkt toen ik niks hoorde. Kan daar zo niet tegen, dat wachten.

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 20:10

Mijn ervaring is juist dat de kopers het dezelfde dag horen. De afvallers een dag erop pas.

xSwanHeart

Berichten: 4422
Geregistreerd: 03-01-08
Woonplaats: Arnhem

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 20:12

Wij zijn volgens mij sowieso altijd dezelfde dag nog gebeld.

Ies_

Berichten: 2891
Geregistreerd: 26-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 20:15

ingedebruijn schreef:
Mijn ervaring is juist dat de kopers het dezelfde dag horen. De afvallers een dag erop pas.


Dat gevoel heb ik ook heel sterk. Wat een marteling haha, dat wordt een hele korte nacht. :D

Rodevlinder

Berichten: 2264
Geregistreerd: 16-02-16

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 20:17

Zo zenuwslopend dat wachten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 20:18

Onze ervaring is dat als je direct op de nee stapel belandt je dat heel snel al hoort. Binnen een paar uur. Laatst zijn we in overweging genomen en werden we pas dag later eind middag gebeld.

naomi_mickey

Berichten: 583
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Noord Holland, Heemstede.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 21:27

Oeh spannend zeg dat wachten! Hopen dat je morgen snel wat hoort!

Wij hebben na een aantal gesprekken gekozen met welke makelaar wij in zee willen, dus nu kan het echte zoeken naar een plekje gaan beginnen! Hoe meer het werkelijkheid wordt, hoe meer ik uitkijk naar eindelijk een plekje voor onszelf en éindelijk samenwonen!

MaritB

Berichten: 8627
Geregistreerd: 18-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 22:04

Ies_ schreef:
Ik ben een stille meelezer in dit topic, maar nu ben ik zelf ook de biedingsoorlog aangegaan. Je kon bieden tot vanmorgen 10.00. Hele dag stik zenuwachtig, nog niks gehoord. Hoe is jullie ervaring hiermee? Ik denk de hele tijd dat ons bod is afgewezen omdat we vandaag niets gehoord hebben :') .



Wij konden bieden tot vrijdag 14januari. Wij hoorden die dag dat we vandaag antwoorden zouden krijgen. En idd vanmiddag gebeld (helaas (net) niet geworden) hadden ruim 15% overboden.

Rodevlinder

Berichten: 2264
Geregistreerd: 16-02-16

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 22:10

Die 15 of 20% overbieden, gaat dat ook om huizen van 6 a 7 ton?
Lijkt me best wel fors om op een huis van bijvoorbeeld 680.000 20% extra te bieden.

Jammer hoor Marit!

Ies_

Berichten: 2891
Geregistreerd: 26-10-06

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 22:37

Oef, dat is enorm balen Marit! Ik ben bang dat wij ook net achter het net vissen. 11% overboden maar wel onder voorbehoud van financiering voor 3 weken omdat we nog 1 ding moesten regelen. Wel zonder bouwkundig rapport. Hadden jullie bepaalde voorwaarden gesteld?

flooooo
Berichten: 2564
Geregistreerd: 11-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 22:46

Zonnebloem92 schreef:
Die 15 of 20% overbieden, gaat dat ook om huizen van 6 a 7 ton?
Lijkt me best wel fors om op een huis van bijvoorbeeld 680.000 20% extra te bieden.

Jammer hoor Marit!


Ja dat gebeurt ook, wij zoeken in die prijsklasse en zelfs wat hoger en moeten ook overbieden. Daar gaan huizen ook voor hele gekke bedragen weg.

MarjanB

Berichten: 16441
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 22:48

Hoorde vandaag ook van een huis die voor 550 te koop stond en ze hadden 655 geboden en nog te weinig :oo

Charaz

Berichten: 24291
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 22:50

Bij starterswoningen kan ik me er iets bij voorstellen, maar op zulke bedragen nog zoveel overbieden jeetje.

Ik blijf de komende jaren zitten waar ik zit. Ik heb me de afgelopen tijd op een iets andere manier op de woningmarkt begeven. Ik heb mijn ex uitgekocht en ook daar zaten de nodige haken en ogen aan, maar alles is rond nu.

flooooo
Berichten: 2564
Geregistreerd: 11-06-10

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 23:14

Pas hier in de buurt nog een huis van 1.2 voor 1.4 weggegaan, wij hebben geboden op een huis van 900.000 met veel werk (zeker 2 ton, hele rieten kap moet nieuw en isolatie ook) wat weg is gegaan voor 950.000.

Samantha_

Berichten: 10807
Geregistreerd: 20-12-02

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 23:26

Wat een bizarre prijzen zeg!

Ik heb nog geen 5% overboden en mijn oude woning is met ruim 7% overbieden verkocht. Beide recent, eind sep huidige woning gekocht en november oude woning verkocht. Beide in de regio Utrecht.

Rodevlinder

Berichten: 2264
Geregistreerd: 16-02-16

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 23:41

Bizar hoor!
De moed zakt me wel in de schoenen dan.
Als je een bod doet en je word het niet, verteld zo'n makelaar dan wat het wel is geworden of misschien een richtlijn of zul je dat nooit weten?

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 23:54

Ik heb de vraagprijs geboden en het huis gekregen en hier een bod op mijn huis 2,7% onder de vraagprijs wat we accepteren.

Ik doe vast iets verkeerd.

Mijn nieuwe huis is 2,7% hoger getaxeerd dan aangekocht.

Rodevlinder

Berichten: 2264
Geregistreerd: 16-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 23:57

Zonnetje81 schreef:
Ik heb de vraagprijs geboden en het huis gekregen en hier een bod op mijn huis 2,7% onder de vraagprijs wat we accepteren.

Ik doe vast iets verkeerd.

Mijn nieuwe huis is 2,7% hoger getaxeerd dan aangekocht.

Welke regio?