Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Flowery
Berichten: 2443
Geregistreerd: 31-07-12
Woonplaats: HHW

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 13:21

Onze nieuwe woning heeft helaas vertraging opgelopen, we zouden de 16e december de sleuteloverdracht hebben maar de eigenaar wordt op dit moment in coma gehouden door het coronavirus |( We weten nog even niet hoe het nu gaat lopen… Makelaar houdt ons op de hoogte.


xSwanHeart
Berichten: 4422
Geregistreerd: 03-01-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 13:27

Jeetje zeg, dat is ook wat! Hopelijk loopt het allemaal goed af.

Flowery
Berichten: 2443
Geregistreerd: 31-07-12
Woonplaats: HHW

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 14:46

xSwanHeart schreef:
Jeetje zeg, dat is ook wat! Hopelijk loopt het allemaal goed af.

Ja ik hoop het ook… ;(

horsii
Berichten: 7591
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 16:40

Jeetje wat ontzettend naar. Hopelijk idd een goede afloop.

Afrika's Pé Pé & Afrika's Kyra

fokfanaat
Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 17:12

Flowery schreef:
Onze nieuwe woning heeft helaas vertraging opgelopen, we zouden de 16e december de sleuteloverdracht hebben maar de eigenaar wordt op dit moment in coma gehouden door het coronavirus |( We weten nog even niet hoe het nu gaat lopen… Makelaar houdt ons op de hoogte.


onze buren hadden precies hetzelfde, is via de rechtbank iemand aangewezen als gemachtigde oid om te kunnen tekenen

Winged
Berichten: 33006
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 18:06

Hopelijk komt de verkoper er bovenop... Jammer dat het vertraging op loopt...


Ik houd toch stug funda wat in de gaten. Er komt nu net een vergelijkbare woning op de markt, met mindere badkamer en mindere keuken. Ook qua afwerking nog heel wat te doen. Vraagprijs is mijn (gewonnen) bod op mijn huidige woning :oo

paars
Berichten: 5550
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 19:02

@Flowery jeetje wat heftig!
Wanneer zouden jullie kopers over?

Flowery
Berichten: 2443
Geregistreerd: 31-07-12
Woonplaats: HHW

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 19:41

Wij hebben de 23e de overdracht van ons appartement maar zouden het dan gratis terughuren tot half januari om te kunnen verhuizen dus dat contract wordt verlengd en datum blijft hetzelfde :)

We hadden inderdaad gehoord dat het via machtiging zou kunnen maar het punt is dat ze nog niet begonnen waren met inpakken := Hij woont alleen met 2 dochters en ze zaten al een hele tijd ziek thuis met corona… Voor ons is het nu wel een boel geregel (alle meubels/vloer wat geleverd zou worden moeten nu uitgesteld worden natuurlijk) maar we vinden het echt zo vreselijk voor hem en zijn familie… Duimen echt dat hij er goed en wel bovenop gaat komen!

horsii
Berichten: 7591
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 23:16

Wij volgende week twee bezichtigingen.
De ene eigenlijk aan de dure kant ivm overal fors overbieden. Maar wel helemaal af en al een garage en paarden voorzieningen.
Die andere is een klus woning nog zonder voorzieningen.

Afrika's Pé Pé & Afrika's Kyra

tempura
Berichten: 249
Geregistreerd: 30-10-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 13:50

Ik hoor dat veel mensen niet via funda een huis kopen. Waar/Hoe kijken jullie dan wel? Ik vraag me af hoeveel meer huizen een makelaar voor je kan vinden en of dat het geld van die makelaar wel waard is. We willen zonder makelaar een huis kopen, maarja als serieus de meeste huizen verkocht worden voordat ze op funda staan en alleen makelaars er bij kunnen dan hebben we geen keus. Of is er een manier dat ik er tóch wel bij kan?

horsii
Berichten: 7591
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 14:41

Mijn ervaring is dat bezichtigen meestal niet meer mogelijk is wanneer de huizen op Funda komen.
Makelaars volgen op Facebook en via de aankoopmakelaar hebben wij copaan. Op deze site komen huizen vaak wat eerder dan op Funda waardoor je nog een bezichtiging Kaj plannen

Als een huis aan je zoek criteria voldoet krijg je van copaan een match mail.

Afrika's Pé Pé & Afrika's Kyra

tempura
Berichten: 249
Geregistreerd: 30-10-19

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 15:11

Thanks.
Ik ga als een malle alle makelaren uit de regio volgen om zoveel mogelijk te zien. Jammer dat Copaan alleen gebruikt kan worden als je aan makelaar hebt. Is er niet een loophole of iets om toch net wat meer huizen te vinden?

linda2008
Berichten: 4253
Geregistreerd: 30-03-08

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 16:21

Ik merk dat dit ook wel enorm verschilt per provincie (en mogelijk prijsklasse?). In provincie Utrecht kom ik er nergens tussen met bezichtigingen (zeker niet zonder aankoopmakelaar). Maar in provincie Gelderland lukt het tot nu toe wel :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 23:48

Wij hebben redelijk vaak via funda een bezichtiging geregeld. Maar dat is wel binnen 10 seconde na de pushmelding in de telefoon hangen: locatie, foto 1, perceelgrootte, prijs ok = bellen. En dan erna pas checken of het echt wat is en het perceel idd die grootte heeft.

Lukt niet als een huis al wat dagen op fb ofzo staat :+


linda2008
Berichten: 4253
Geregistreerd: 30-03-08

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 23:58

Ik heb vandaag weer een huis bezichtigd. Het huis vond ik echt super super leuk!! Maar ik twijfel een beetje over de buurt... van de week nog eens langsrijden en dan beslissen of ik een bod ga uitbrengen of niet...

Vinden jullie het trouwens nog steeds spannend om te bezichtigen enzo? Of word het al bijna routine? :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 00:02

Ik vind het eigenlijk nooit spannend .. een huis moet gewoon goed voelen. We vragen ook nooit heel veel tijdens een bezichtiging. Belangrijkste is altijd hoe de internet ontvangst is _O-

En ik vraag altijd hele lastige vragen over bijgebouwtjes. Of die vergund zijn enzo. Nog geen makelaar gehad die het antwoord wist. Verder moet het dus gewoon goed voelen en mogelijkheden bieden die bij ons passen.

julius_juut
Zilveren 1 april Bokt-stokpaardtemmer
Berichten: 3101
Geregistreerd: 14-11-10

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 13:38

Bij ons is het echt routine geworden inderdaad. Zijn er ook spuugzat van. :+
Weten onderhand precies waar we naar moeten kijken en hoe een makelaar een beetje te peilen qua eerlijkheid. :P
Dat halve uurtje wat je vaak krijgt om te bezichtigen is dan ook ruim genoeg. De kozijnen langs en even stevig in prikken, muren checken op scheuren/vocht/verzakking, meterkast induiken, vragen waar de erfgrens loopt en kijken of dat een beetje overeenkomt met het kadasterkaartje en de werkelijke situatie...

"You're neither unnatural, nor abominable, nor mad;
you're as much a part of what people call nature as anyone else;
only you're unexplained as yet -- you've not got your niche in creation."

Weerwolven van Wakkerdam op bokt: https://www.facebook.com/groups/1484683858440167

horsii
Berichten: 7591
Geregistreerd: 06-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 14:00

julius_juut schreef:
Bij ons is het echt routine geworden inderdaad. Zijn er ook spuugzat van. :+
Weten onderhand precies waar we naar moeten kijken en hoe een makelaar een beetje te peilen qua eerlijkheid. :P
Dat halve uurtje wat je vaak krijgt om te bezichtigen is dan ook ruim genoeg. De kozijnen langs en even stevig in prikken, muren checken op scheuren/vocht/verzakking, meterkast induiken, vragen waar de erfgrens loopt en kijken of dat een beetje overeenkomt met het kadasterkaartje en de werkelijke situatie...



Precies dat dus. Klinkt helemaal zoals het bij ons voelt en gaat.

Afrika's Pé Pé & Afrika's Kyra

ikheetesmee
Berichten: 1195
Geregistreerd: 04-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 15:59

julius_juut schreef:
Bij ons is het echt routine geworden inderdaad. Zijn er ook spuugzat van. :+
Weten onderhand precies waar we naar moeten kijken en hoe een makelaar een beetje te peilen qua eerlijkheid. :P
Dat halve uurtje wat je vaak krijgt om te bezichtigen is dan ook ruim genoeg. De kozijnen langs en even stevig in prikken, muren checken op scheuren/vocht/verzakking, meterkast induiken, vragen waar de erfgrens loopt en kijken of dat een beetje overeenkomt met het kadasterkaartje en de werkelijke situatie...


Zo ging dat bij ons ook inderdaad. Ook wij waren helemaal zat van het bezichtigen. Vind het dan ook geen ramp dat we nu niet meer bezichtigen, omdat we het kopen van een huis op de lange baan hebben moeten zetten. Tuurlijk willen we heel graag onze droom woning vinden, maar dat bezichtigen word op een gegeven moment echt saai, zeker als je van die makelaars treft die overduidelijk al 20x een rondje door het huis hebben gedaan en echt geen zin meer hebben in nog een rondje. Of die de inschatting van te voren lijken te maken dat jij het toch niet gaat worden. Op een kijk dag kwamen wij in redelijk normale kleding aan, wij zijn geen mensen die er heel high class uit zien ofso. Er waren ook gezinnen die die uitstraling wel hadden blijkbaar, die kwamen ook met een dikke auto aan. De makelaar spendeerde zo veel mogelijk aandacht aan hen en minder aan de "normaal" ogende gezinnen, hoe verre je dat ook kan inschatten :+

Fanatiek in het te fanatiek zijn [o]

xSwanHeart
Berichten: 4422
Geregistreerd: 03-01-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 16:08

Ik vind het bezichtigen na een tijdje ook echt een beetje een 'klusje' worden. Wéér ergens kijken waar je toch geen kans op maakt, zo voelde het een beetje. Maar ja, wie niet kijkt, die wordt het zeker niet, dus je gaat toch maar. Ben blij dat we het gehad hebben.

Wij hebben gisteren de sleutel gekregen! *\o/* Het was nog even spannend vanwege een (flinke) fout van de notaris, maar gelukkig konden we later op de dag alsnog passeren. Gisteravond meteen flink aan de poets gegaan, het is echt ontzettend vies :') Voelt wel goed om nu echt iets te kunnen doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 16:34

Succes met schoonmaken! :D

Fitzroy
Berichten: 25094
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 18:19

Succes met schoonmaken, Swanheart. Moet er verder nog veel gebeuren?

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

horsii
Berichten: 7591
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 19:17

Succes met het schoonmaken. Verder nog veel doen ?

Afrika's Pé Pé & Afrika's Kyra

flooooo
Berichten: 2562
Geregistreerd: 11-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 21:35

ikheetesmee schreef:
julius_juut schreef:
Bij ons is het echt routine geworden inderdaad. Zijn er ook spuugzat van. :+
Weten onderhand precies waar we naar moeten kijken en hoe een makelaar een beetje te peilen qua eerlijkheid. :P
Dat halve uurtje wat je vaak krijgt om te bezichtigen is dan ook ruim genoeg. De kozijnen langs en even stevig in prikken, muren checken op scheuren/vocht/verzakking, meterkast induiken, vragen waar de erfgrens loopt en kijken of dat een beetje overeenkomt met het kadasterkaartje en de werkelijke situatie...


Zo ging dat bij ons ook inderdaad. Ook wij waren helemaal zat van het bezichtigen. Vind het dan ook geen ramp dat we nu niet meer bezichtigen, omdat we het kopen van een huis op de lange baan hebben moeten zetten. Tuurlijk willen we heel graag onze droom woning vinden, maar dat bezichtigen word op een gegeven moment echt saai, zeker als je van die makelaars treft die overduidelijk al 20x een rondje door het huis hebben gedaan en echt geen zin meer hebben in nog een rondje. Of die de inschatting van te voren lijken te maken dat jij het toch niet gaat worden. Op een kijk dag kwamen wij in redelijk normale kleding aan, wij zijn geen mensen die er heel high class uit zien ofso. Er waren ook gezinnen die die uitstraling wel hadden blijkbaar, die kwamen ook met een dikke auto aan. De makelaar spendeerde zo veel mogelijk aandacht aan hen en minder aan de "normaal" ogende gezinnen, hoe verre je dat ook kan inschatten :+


Ach dat vind ik altijd zo dom, de tactiek van de mercedes verkoper. Als mijn schoonvader of vader meegaat zie je beide meestal in een oud overhemd, spijkerbroek en op klompen, niets high class. Echter kunnen die als ze willen heel wat anders neerleggen dan de gemiddelde high class uitziende hoor. ;) Er is ook nog een categorie die er niet om geeft hoe die eruit ziet. Ik ben ook niet typetje high class, echter de makelaars hier kennen ons wel dus wordt nooit echt negatief bekeken behalve door die ene makelaar waar ik een hekel aan heb. Helaas verkoopt hij de meeste huizen in onze categorie hier, dus we lopen regelmatig gezellig een rondje. 8-)

Velvet V. Negro Z2 +5
Ceasar V. Houston M1 + 1
Florence V. Krack C. M2 + 3

S_Figo
Berichten: 61
Geregistreerd: 03-06-08

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 14:18

Ik lees al een poosje stilletjes mee. Ik was niet actief op zoek naar een nieuwe woning, totdat ik een fantastisch huis met ruimte voor mijn paarden op Funda tegen kwam.
Nu moet morgen mijn bod binnen zijn en wil ik graag een goede motivatie brief bijvoegen.
Mag ik vragen of er toevallig iemand een voorbeeld heeft van een goede motivatie brief en die met mij wil delen per pb? :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot en 46 bezoekers