Planten en stekjes

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Kookaburra
Berichten: 5334
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Re: Planten en stekjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 20:14

Ik zou het ook niet weten...

Op facebook heb je wel diverse ruilgroepen.

De kookaburra (Dacelo novaeguineae), ook bekend als lachvogel, is een ijsvogelsoort.
Never ever underestimate the importance of having fun <3


Kookaburra
Berichten: 5334
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 19:16

thirteenn schreef:
Ik heb een aantal pannenkoek stekjes haha. Maar ik krijg keer op keer last van vliegjes. Het lijken geen rouwvliegjes en steeds als ik ze heb, breng ik de pot naar buiten, gooi de aarde weg, maak de pot schoon, spoel de wortels helemaal schoon en pot ik ze opnieuw. Vervolgens zet ik ze een tijd op een andere kamer zodat de vliegen uit mijn kamer dood kunnen gaan en dan zet ik ze terug. Dan blijft het echt een paar weken goed gaan, ik geef via de bodem water en ze krijgen eerder te weinig dan teveel water en tóch krijg ik weer die vliegjes!

Iemand enig idee hoe dat kan?

Heb je dit bij andere planten die in dezelfde potgrond zijn gepot ook?
Soms zit het in de potgrond heb ik het idee.

De kookaburra (Dacelo novaeguineae), ook bekend als lachvogel, is een ijsvogelsoort.
Never ever underestimate the importance of having fun <3

Kookaburra
Berichten: 5334
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 00:15

Azmay schreef:
Mijn stekjes zijn opgegeten tijdens de verhuizing. De honden vonden het spagnum blijkbaar lekker :')

Snel zorgen dat mijn planten een zonniger plekje krijgen. Er zijn er een paar die het niet overleefd hebben. Te veel klappen achter elkaar -O-

O no :')

Ik ga het voorjaar weer verpotten, en waar mogelijk, stekken. Ik zit nog in twijfel of ik mijn rubberboom-stek in het water laat zitten tot +/- maart, of dat ik hem binnenkort in de grond ga zetten.

De kookaburra (Dacelo novaeguineae), ook bekend als lachvogel, is een ijsvogelsoort.
Never ever underestimate the importance of having fun <3


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 0laura0, Brimi_Disa, dalena, Deeks93, ElsbethG, GrapeshotBot, pluklief, Westhof en 24 bezoekers