Planten en stekjes

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 

2a54z6e45r6r
Berichten: 3850
Geregistreerd: 25-01-12

Planten en stekjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-21 21:05

Hallo,
Ik vroeg mij af of er al een topic bestaat met planten en stekjes en waar er evt geruild kan worden :o
Groetjes
Marjolein


2a54z6e45r6r
Berichten: 3850
Geregistreerd: 25-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-21 21:55

Facebook blijft toch minder leuk dan bokt vind ik! Want hier hebben we dan planten én paarden as gemeenschappelijke hobby :D

2a54z6e45r6r
Berichten: 3850
Geregistreerd: 25-01-12

Re: Planten en stekjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-21 01:19

Ik heb vandaag een stek van mijn zaagcacgus geruild voor en monstera peru die ongelukkig was. Hij stond veel te nat en in een te drassige grond. Ik heb hem verpot en wat zand bij gedaan en merkte dan dat hij in zijn stekpotje (vermoed ik) -of iets anders plastic rond de wortels- geplant was door de vorige eigenaar. De slechte blaadjes heb ik eraf gehaald samen met de rotte wortels. Éen blad staat nu op water en lukt hopelijk zodat ik er nog iemand blij mee kan maken.

Ik denk inderdaad dat het echte ruilseizoen met verzenden gedaan zal zijn.

Ik verwacht dinsdag of woensdag nog enkele gewortelde stekjes van een string of turtles die ik via 2dehands gekocht heb met 24h verzending. We zullen zien of deze levensvatbaar zijn als ze toekomen.

2a54z6e45r6r
Berichten: 3850
Geregistreerd: 25-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-11-21 10:54

Even balen, Ik had mijn string of turtles gekocht via 2dehands. Bpost 24h, natuurlijk heeft de verkoper het pakket te laat binnen gebracht waardoor het geen 24h levering is. Hopelijk overleven de 4 stekjes het! Fingers crossed!

2a54z6e45r6r
Berichten: 3850
Geregistreerd: 25-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-21 14:01

Ailill schreef:
Stekjes doen het hier erg goed, sommige zijn inmiddels vervangen, de teller staat nu op 35+ in de woonkamer :)

[ [url=m/juV3ZL.jpg]Afbeelding[/url] ]

wauw, kom jij snel mn huis ook inrichten?!!
Lijkt echt super gezellig!!

Dit is mijn collectie!


[ img ]
dit is de string of turtles die ik gisteren ontvangen heb. Ik hoop echt dat hij het zal halen!


[ img ]
deze had ik in ikea gekocht maar dan op zolder in de hobby kamer gezet. Natuurlijk was te zolder te ver dus heb ik deze een goed half jaar verwaarloosd :brr:


[ img ]
Mijn moeder had een cactus gekocht die ik zo leuk vond maar vond ze te duur, dus ik heb in 2013 een stukje afgebroken (4tal cm groot) en geplant _/-\o_
Later is haar cactus gestorven doordat ze teveel water gaf. Zelf hebben mn ouders nooit gemerkt dat ik een stukje genomen had , haha.
Deze is nu sinds de verhuis ENORM gegroeid omdat hij veel licht heeft!

Ik deel straks nog wat foto's , ik wil niet dat deze post te groot wordt voor mensen op mobiel :+

2a54z6e45r6r
Berichten: 3850
Geregistreerd: 25-01-12

Re: Planten en stekjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-21 21:23

Wauw die wand!!

Oh ik dacht dat het een cactus was :')
Mn ouders hebben er nooit niets van gezien, want ze waren die periode op reis voor enkele weken en wisten niet dat er een zijtakje aangroeide!


[ img ]
Deze heb ik uit Ikea

[ img ]
Deze heb ik geruild met iemand voor enkel stukjes zaagcactus. Ze kreeg hem niet gelukkig.

[ img ]
Deze heb ik anderhalf jaar al! Mijn citrus! Hij bloeit regelmatig.


[ img ]
Deze heb ik ook subtiel van bij mn ouders uit gepikt hahaha

2a54z6e45r6r
Berichten: 3850
Geregistreerd: 25-01-12

Re: Planten en stekjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-21 01:01

Welke planten staan er op jullie verlanglijstje?

Ik wil heel graag een aglaonema pictum tricolor als de populariteit (en prijs!!) gedaald is :D

2a54z6e45r6r
Berichten: 3850
Geregistreerd: 25-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-21 15:28

Ik was aan het kijken bij plant rebelz maar de verzendkosten naar Belgie waren me net iets te hoog.
Dus heb ik me laten gaan bij Plantje.nl. Een box met 12! kneusjes en nog een volwassen plant waarvan ik de naam al niet meer weet :o _/-\o_

Verder nog wat foto's van mijn plantjes hier
[ img ]
deze van ikea, zou het goed doen in een relatief donkere ruimte maar is zo blij met veel indirect licht. Ik twijfel om hem elders te zetten...


[ img ]
Mijn Begonia die ik hoop te stekken. Al heb ik wening geduld. Ze staat al een week op water. :(:)

[ img ]
Deze vriend heb ik ook als stek bij mn ouders vandaan! Hij is erg gelukkig hier!


[ img ]
Deze is een koraalcactus die ik probeer te stekken, maar hij ziet er best triest uit vind ik....
Potje komt van bij Colombian boho in Gent

[ img ]
Banaantje die ik van mijn (nu jammergenoeg net, ex) schoonzusje gekregen heb


[ img ]
Aloe vera die ik aan het opkweken ben, moet wel oppassen dat ze niet te veel water krijgt in deze gesloten pot.


[ img ]
Deze komt ook uit Ikea :+
Hij begint stilaan op zijn mosstok te klauwteren


[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

en de laatste gangsters,
Mijn augurkenplantje vind ik echt te leuk, ik moet stoppen met hem te verzuipen :o

2a54z6e45r6r
Berichten: 3850
Geregistreerd: 25-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-21 16:24

Yv_ schreef:
@Ribert45
Nee, dat is een volwassen plant volgens mij. Ik heb geseoon een stekje, die was geloof ik 6€.

Alles netjes opgehaald:
[ [url=m/XIMikV.jpg]Afbeelding[/url] ]

En alle baby’s bij elkaar <3. De 2 rechter had ik dan van het voorjaar al.
[ [url=m/k5aHdI.jpg]Afbeelding[/url] ]

super schattig <3

2a54z6e45r6r
Berichten: 3850
Geregistreerd: 25-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-21 20:24


2a54z6e45r6r
Berichten: 3850
Geregistreerd: 25-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-21 20:43

Heb je veel licht? Ik had op zolder een Fatsia en die deed het heel goed (tot ik die dan water vergat te geven omdat ik niet vaak op zolder kwam haha)

@Yv_ 2a is goed haha

2a54z6e45r6r
Berichten: 3850
Geregistreerd: 25-01-12

Re: Planten en stekjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-21 19:46

Wauw,
Mijn bestelling van Plantje.nl is toegekomen!
De kneusjes werden apart verstuurd wat ik wel waardeer.
-Calathea Rufibarba: deze had ik als niet-kneus gekocht, mooie grote volle plant. Super zacht zoals iedereen overal beweert! Echt heel blij mee!
- Kneusjes:
1) Rozenstruikje (klein) met roosjes die al open zijn en bijna uitgebloeid zijn, wel nog enkele knoppen die open zullen komen: echt mooi en imo geen kneusje
2) Groene thee plant: Had last van zwarte beestjes, de besmette bladeren heb ik er meteen afgeknipt. Ik denk dat dit bladluis is? Verder wel een leuk kneusje, staat in quarantaine.
3) Graslelie: vind ik zelf geen mooie plant maar mn moeder heeft hem meteen in haar armen gesloten
4) Ananas: Daar heb ik er zelf nog 4 stekjes van die niemand wilt, dus die krijgt mn moeder ook mee
5) Ficusje: mooi klein struikje, imo ook geen kneusje
6) Calathea, ziet er ook een gezond plantje uit
7) Alocasia, geen idee welke het is, die z'n scheutjes zijn wel ietsje zielig
8) Philodendron (geen idee welke soort, ik denk een scandens): 1 blaadje is gescheurd
9) Een cactus: optunia consolea rubescens: 2D cactus haha
10) nog een soort asphodelaceae (die wou ik al een hele tijd)
11) Crassulaceae: lelijk ding, moeders vind het de max
12) aloe vera met 2 babys

2a54z6e45r6r
Berichten: 3850
Geregistreerd: 25-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-21 21:27


2a54z6e45r6r
Berichten: 3850
Geregistreerd: 25-01-12

Re: Planten en stekjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-21 21:12

Ja dat heb ik ook als review gezegd. Heb geen nieuwe bladluizen gezien op het thee plantje of op de andere. Ze staan in quarantaine in de badkamer .
De laatste plant is een calathea rubibarba. Met een pot van de action <3

2a54z6e45r6r
Berichten: 3850
Geregistreerd: 25-01-12

Re: Planten en stekjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-21 18:10

Geen idee, meestal heb ik die van andere planten die hun pot ontgroeid zijn.

Ik heb net een angelwings stippen begonia gekocht van iemand :o



2a54z6e45r6r
Berichten: 3850
Geregistreerd: 25-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-21 19:36

Yv_ schreef:
Ja, dat kan best hoor Mywishmax! Die van de foto hierboven vind ik heel erg mooi, maar vaak zijn ze IRL inderdaad veel kaler en hebben ze ook nog eens van die lange(re) en ongecontroleerde takken haha.

Zo, dat wordt een flinke alocasia in huis :D!

Ja, m'n vriend is sinds een dikke maand weg en wil de slaapkamer opvullen hahahahha

Edit,
Ik heb ook een stek je mee naar huis van m'n vader z'n jadeboom :o

2a54z6e45r6r
Berichten: 3850
Geregistreerd: 25-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-21 20:04

Een van mijn plant.nl kneusjes is nu officieel een echte kneus geworden. Hij had bladluis bij aankomst. Deze heb ik gesnoeid en afgespoeld. Ook had hij te veel water. Nu heb ik hem de laatste dagen geen water meer gegeven maar de blaadjes begonnen al te vallen. Ik heb nu de verschillende plantjes die in de pot stonden uit de aarde gehaald in de hoop dat hij zo rapper droogt.
Iemand tips?

Het gaat om een "Nederlands gekweekt" thee plantje camellia sinensis .[ img ]


2a54z6e45r6r
Berichten: 3850
Geregistreerd: 25-01-12

Re: Planten en stekjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-21 00:01

Ik heb een aglaonema pictum tricolor op de kop kunnen tikken! Allez, een wetstick. Super spannend, vandaag ging hij verstuurd worden. Ik heb nog nooit een wetstick gehad. Enkel bladstekken.


2a54z6e45r6r
Berichten: 3850
Geregistreerd: 25-01-12

Re: Planten en stekjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-21 18:18

Ik heb enorme schrik voor beestjes die mn planten opeten.
Telkens als er een plant binnenkomt met niet veel blad onderzoek ik die helemaal. Als hij teveel blad heeft of er komen er teveel ineens (kneusjesbox bijv) dan zet ik ze apart in de badkamer voor een week of 2.

2a54z6e45r6r
Berichten: 3850
Geregistreerd: 25-01-12

Re: Planten en stekjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-21 23:51

Ik heb na veel miserie mijn wetstick binnen. Maar nu blijkt de verkoper net geseind op facebook als scammer. Ben benieuwd welke agloanema ik gekregen heb. En of het wel echt de Pictum Tricolor is. Wat ik nu begin te betwijfelen.

Ik had een Frydek besteld bij bol maar deze is via postnl vermist. Ik heb vandaag dan een knolletje van iemand kunnen kopen zodat ik deze zelf kan opkweken. Zeker nu na het nieuws dat mijn Agloanema waarschijnlijk maar een gewone is, wil ik niet meteen weer een dure plant kopen.

Vandaag een string of hearts (volle pot deze), uitgedroogd rhipsalisje en een syngonium berry gekocht in afslag :o :+

Mijn planten doen het erg goed, maar ik heb sinds 2 dagen een nieuwe kitten dus die kan wel roet in het eten gooien :o

2a54z6e45r6r
Berichten: 3850
Geregistreerd: 25-01-12

Re: Planten en stekjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-12-21 23:56

Wat een mooi plantje hierboven!
Ik heb intussen al wat potten geshopt. Een caladium gered uit een tuincentrum en enkele plantjes gestekt (mijn string of hearts die ik kocht probeer ik te stekken zodat ik meteen een vollere bos krijg).

Intussen heb ik ook mijn agloanema pictum tricolor ontvangen, deze was heel lang onderweg. Ik ben benieuwd wanneer de wetstick groeit!
Verder nog een Syngonium Panda gekocht.
Net een tweede kneusjesbox besteld en 2 palmen. Het gaat hier vlot, haha


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, SemrushBot en 66 bezoekers