Kan het zwembad al op?!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 17:11

Monchou schreef:
Ik word echt gek :(
Nadat de chloorconcentratie elke keer te laag was hebben we een chloorshock in het zwembad gedaan.
De dagen daarna was de concentratie goed, maar nu dus opeens weer te laag.

Terwijl er continue een drijver met 3 tabletten in drijft.. echt heel vervelend en ik weet niet hoe ik de chloor nou goed op stand hou... :(


Is je ph wellicht te hoog?

kraakte
Berichten: 3076
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Kan het zwembad al op?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 18:27

Vanmiddag om 13 uur was de temperatuur 25 graden. Na twee uur ruim 27 en nu 30! Heb er niks opliggen nu, wel pomp vier uur aangehad. Gaat rap! Helaas zakt de temperatuur ook weer in de nacht…

cinniz123

Berichten: 4396
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 18:55

Monchou schreef:
Ik word echt gek :(
Nadat de chloorconcentratie elke keer te laag was hebben we een chloorshock in het zwembad gedaan.
De dagen daarna was de concentratie goed, maar nu dus opeens weer te laag.

Terwijl er continue een drijver met 3 tabletten in drijft.. echt heel vervelend en ik weet niet hoe ik de chloor nou goed op stand hou... :(


Hier precies het zelfde en hier ph goed

Monchou

Berichten: 7036
Geregistreerd: 16-08-05
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 19:06

cinniz123 schreef:
Monchou schreef:
Ik word echt gek :(
Nadat de chloorconcentratie elke keer te laag was hebben we een chloorshock in het zwembad gedaan.
De dagen daarna was de concentratie goed, maar nu dus opeens weer te laag.

Terwijl er continue een drijver met 3 tabletten in drijft.. echt heel vervelend en ik weet niet hoe ik de chloor nou goed op stand hou... :(


Hier precies het zelfde en hier ph goed


Ik heb een strip waar alleen PH en chloor op staan. PH is goed. Chloor echt niet een beetje laag maar veel te laag...
Echt vreemd..

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 19:56

Hier staat hij al sinds hemelvaartweekend. Zou eigenlijk mooi weer moeten worden dus met warm water gevuld, hemelvaartsdag heerlijk kunnen zwemmen maar daarna helaas afgekoeld naar 10 graden ofzo :brr:

Vorige week was hij overdag 24 graden en hebben de kinderen al heerlijk gezwommen, nu 26 graden, waarschijnlijk warmer inmiddels voelde veel temperatuurverschillen. Zelf er ook in geweest met de baby. Ze keek even erg moeilijk maar eenmaal door vond ze het wel fijn geloof ik.

Ik heb ook een noppenfolie erop en sinds dit seizoen een oprolmechanisme, wilde dat ik dat vorig jaar had! Oprollen duurt 3 seconden, uitrollen 10 seconden. Voor de foto heb ik m een klein stukje omhoog gedaan zodat jullie kunnen zien hoe het vast zit.

Afbeelding

Ik heb trouwens een zoutwatersysteem, echt ideaal.

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Kan het zwembad al op?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 20:14

Monchou heb je grondwater of drinkwater gebruikt?

Monchou

Berichten: 7036
Geregistreerd: 16-08-05
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 20:26

Maartje1990 schreef:
Monchou heb je grondwater of drinkwater gebruikt?


Drinkwater.

Storm

Berichten: 20840
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Kan het zwembad al op?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-21 22:51

Ik ben ook aan het tobben met mijn chloorwaarde. Het blijft echt veel te laag, ook na de chloorshock van eergisteren. Heb het vandaag opnieuw gedaan.

cinniz123

Berichten: 4396
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: Kan het zwembad al op?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 22:55

Nou hier is het me wel echt duidelijk dat die testen ook maar natte vingerwerk is hoor.
Heb nu 3 verschillende testen en ze zeggen allemaal wat anders :')
De strips zeggen alles te laag.
De druppel test en chloor met tablet lost de tablet lastig van op en chloor vrij laag.
Nu een nieuwe test en zegt zowel pf als chloor goed.

Kanzi
Berichten: 2656
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 22:57

Ik ben van de chloortabletten overgestapt op vloeibare chloor in een jerrycan.
Dat werkt veel beter. Ik moet wel vaak meten en bijschenken om het chloorgehalte goed te houden.

Storm

Berichten: 20840
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Kan het zwembad al op?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-21 23:01

Nou, dan ga ik morgen andere testen halen :') maar toch klopt het wel denk ik. Het water is nog steeds wat troebel. Ik heb er inmiddels een grotere pomp opgezet.

Kanzi, waar haal je dat?

Kanzi
Berichten: 2656
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 23:08

Ik woon in België, ik haal het bij de Aveve, vergelijkbaar met de Welkoop.
Maar hier verkopen ze het ook bij bouwmarkten bijvoorbeeld.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Kan het zwembad al op?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 00:20

Ik had het idee dat ie vandaag warmer was, dus we zouden er even in duiken. Thermometer stond nog steeds ruim onder de 20, maar dacht dat ie stuk was.
Nou, het was nog koud. We kwamen allebei wel door, maar lekker was het niet.

We hebben het over de opties gehad, maar zoals hij nu staat, wordt het lastig en leeg laten lopen ga ik niet doen.

Ik vind het ook 's avonds nog behoorlijk afkoelen, dus fa er vanuit dat het met warme avonden ook nog flink kan verbeteren.

tammiebels

Berichten: 973
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 07:47

EvaC schreef:
tammiebels schreef:
[ [url=m/j3bDPi.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wij hebben ook een groot zwembad :o dus hebben die 100 meter echt wel nodig. Dit is een foto van vorig jaar geloof ik


Wow!! Is dit die grote van 4,5 meter lang van Intex? Daar zijn wij ook naar aan het kijken.



Euh nee, dit is de grote van Intex van 10 (9,7) meter lang :o

tammiebels

Berichten: 973
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 07:49

Druif_01 schreef:
tammiebels schreef:
[ [url=m/j3bDPi.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wij hebben ook een groot zwembad :o dus hebben die 100 meter echt wel nodig. Dit is een foto van vorig jaar geloof ik


Wil jij heel snel uit dit topic gaan? Met je enorme jaloersmakende zwembad ;) *kijkt even treurig naar haar 260x160 badje -O-*



Haha sorry. Voordeel is wel dat ik een beetje weet over water en schoonmaak. Mag ik dan blijven?

Druif_01

Berichten: 8837
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 08:44

>;) nou, vooruit, maar alleen omdat je mogelijk nog nuttige info hebt ;)

Storm

Berichten: 20840
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Kan het zwembad al op?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-21 08:56

Grrr, les voor mezelf. Geen chloor toevoegen met je mooie shirt aan. Het gespetter heeft allemaal vlekken achter gelaten.

Kanzi
Berichten: 2656
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 09:04

Ik schenk de chloor vanuit een jerrycan eerst in een maatbeker, dat spettert niet.
Maatbeker dan met het tuitje net in het water om het uit te schenken.
Het heeft mij ook een shirt gekost.

EvaC

Berichten: 4446
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 10:00

tammiebels schreef:
EvaC schreef:

Wow!! Is dit die grote van 4,5 meter lang van Intex? Daar zijn wij ook naar aan het kijken.



Euh nee, dit is de grote van Intex van 10 (9,7) meter lang :o


Heel erg gaaf! Ik zag 'm gister voorbij komen en dat er 71.000 liter water in gaat. Geen wonder dat je wel wat van water weet :') Laat je die het hele jaar staan?

Wij zeiden hier voor de grap al dat je die dan wel met de giertank moest vullen. Met gewoon kraanwater zouden wij haast een week bezig zijn om 'm te vullen.

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Re: Kan het zwembad al op?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 10:05

Die hele grote van Intex, hoe zet je die in godsnaam op? Wij hebben die van 549x274x132cm en dat vond ik al een gehanned, dit keer extra goed gelet dat de bodem goed vlak lag, vorig jaar zat er een richeltje en daar heb ik mij flink aan geirriteerd maarja als er eenmaal water in zit doe je er niets meer aan.

Wij hebben steeds gedoe met de zandfilterpomp, er zit filterglas in en zetten m regelmatig op backwash maar hij wil steeds niet filteren.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Kan het zwembad al op?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 11:11

Die van ons is 4.27m bij 2.50m en 1m diep. Ovaal. Opzetten ging wel makkelijk, maar hij staat weer niet 100% vlak. Hebben zand gestort, aangestampt, kunstgras erop, alles waterpas en toch zagen we toen hij halverwege vol was, dat hij niet 100% staat. Maar er zit geen beweging in en wij plonzen niet en doen niet echt wild, dus hij zal wel weer blijven leven. Staat beter dan vorig jaar.

Wel balen, wilde hem laten overwinteren.

Ik had ook al chloor plekken en mn man ook. Als we dat chloor ding open draaien en er zit nog wat in, wil het weleens wat mis gaan.
Maar van het gewone water verkleurd niks. Zwemkleding ook niet.

tammiebels

Berichten: 973
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 11:27

Druif_01 schreef:
>;) nou, vooruit, maar alleen omdat je mogelijk nog nuttige info hebt ;)


:D :D :D

tammiebels

Berichten: 973
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 11:29

EvaC, Wij vullen hem altijd met grondwater en leidingwater, hebben zelf een waterinstallatie. Met ca 12 uur is hij vol

Opzetten is inderdaad altijd een happening haha. Meestal nemen de kids een vriendje mee, die helpen dan mee opzetten. Wij ruimen hem altijd wel weer op in het najaar. Dit wordt nu het 5e jaar dat we hem hebben

Corine, het kan zijn dat die onderste zeefjes (in het zand) dicht zijn geslipt. Dit hebben wij vorig jaar gehad. Ook zeggen ze dat je filterglas er lang in kunt laten maar wij vervangen dit wel elk jaar. De pomp is wel ontlucht bij die draaiknop bovenop dat glas neem ik aan of hij zuigt toevallig geen lucht?

Boras
Berichten: 9950
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 12:21

Het is niet heel groot, maar wel heerlijk verkoelend :)

Afbeelding

Ik zit hier in ons zwembad met een mooi boek en wat te drinken erbij.

Gauw voordat de kinderen het zwembad vanmiddag weer innemen :)

Alleen verdwijnt de zon regelmatig even achter de wolken.

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Re: Kan het zwembad al op?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 12:42

Tammiebels ik heb je opmerking even naar mn vriend gestuurd, we hebben er dit jaar schoon filterglas in gedaan, vlak voor hemelvaart dus. Vorig jaar heeft ie het ook al snel vervangen toen ben ik nog boos geworden omdat het volgens internet heel lang mee moet gaan.

Ik ga voor volgend jaar het stuk waar hij staat helemaal waterpas straten. Vorig jaar stond hij gewoon op de grond maar toen zakten er toch een paar palen weg, nu heb ik rubber tegels onder de palen gelegd maar staat ook nog niet ideaal...

Ik had er na vullen ook een klein lekje in, toevallig had ik laatst voor 50 cent bij de kringloop zon onderwater plaksetje gekocht dus konden het gelijk plakken, leek niet helemaal goed te lukken maar zie nu niets meer uit komen.