Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
PSvanLot
Berichten: 10135
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 23:04

Pasen zijn moeilijke dagen om te besparen...
Bij Robert van Beckhoven wat lekkere dingen besteld, sapjes voor bij de brunch, eerste paasdag gourmetten en natuurlijk overdag ook wat lekkers op tafel...


moonsparkle
Berichten: 21702
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 07:23

Mijn man moet werken dus hier geen extra uitgaven. Wel een too good to go pakket besteld bij de bakker, als we geluk hebben dan hebben we brood voor 2 weken en nog wat lekkere losse broodjes

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

Banyu
Berichten: 12470
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 18:25

Hoe gaat het hier?
Ligt het aan mij, of heeft scoupy laatste tijd helemaal niks bijzonders meer?

Ineke2
Berichten: 33095
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 18:44

Heb echt al tijden niets meer van scoupy wat mij interesseert dus ik laat het links liggen.

Omdat mijn budget drastisch is verminderd door omstandigheden heb ik nu extra profijt van het bezuinigen op de boodschappen.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

opisop_shop
Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 06:22

Hier gaat het wel iets beter dan voordat ik een paar maand geleden weer wat bewuster boodschappen ging doen. Zat de laatste tijd rond de 120 ipv 150 en nog steeds hebben we heel veel boodschappen in de kelder staan. Ga nu een tijdje proberen om alleen groente en fruit te kopen en dat wat écht op is. Maandag mee begonnen maar ik ga zo toch naar de winkel want er zijn allerlei dingen op die ik wel nodig heb zoals bv kaas hahaha.
Moet nog even systeem in komen.
Doel is uiteraard ook nog veel meer te besparen.

~ When life gives you mountains, put on your boots and hike ~

Mandyy
Berichten: 30477
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 08:54

Ik vind Scoupy niets meer aan, erg jammer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 11:15

Wij laten tegenwoordig thuis bezorgen door de appie. Dus kom niet meer in de supermarkt. Dat bespaard echt veel geld, tijd, moeite en ergernis. Ik bekijk nu veel beter de bonus, kiloprijs vergelijken kan op gemak en geen impulsaankopen meer.

Meestal met boodschappen doen kochten we ook wat lekkers of nog wat biertjes erbij. Nu hebben we elke week 1 pak biscuits en 1 zak chips. Op is op. Alcohol mogen ze savonds nu niet bezorgen, dus enkel nog wat we bij de mitra kopen (en toch al deden).

We geven spontaan, zonder moeite, bijna €100 minder uit aan boodschappen :=

Erres
Berichten: 331
Geregistreerd: 23-01-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 18:56

Nee, ik kijk nog zo af en toe op scoupy, maar het is steeds hetzelfde product en niet interessant meer.

@idnn goh, dat is echt veel besparen, zeg. Misschien dat ik dat ook maar es probeer. Ik ben altijd bang dat ik dan dingen niet in huis heb, omdat als ik in de winkel loop de producten zie en dan herinner dat het op is en dus nodig is.

be the best me I can be

Alwiene
Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 19:09

Ik heb vandaag voor het eerst gebruik gemaakt van geld terug acties via Tikkie, en ik was enorm verrast. Je stuurt de foto van je bon in en die wordt onmiddelijk in 5 seconden gekeurd en na de goedkeurig staat het geld Tikkie waardig METEEN op mijn rekening (werkt denkt ik alleen bij banken met flitsbetalingen maar dat zijn de meeste). Echt super en zal hier zeker vaker gebruik van maken!

<3 A HOUSE is not a HOME without a WESTIE <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 20:27

Erres, ik vind het juist ideaal dat ik bij twijfel gewoon even in de kast kan kijken of we het nog hebben. In de winkel denk ik juist: ow dat was op.. toch.. of had ik er laatst 2 van gekocht.. of niet..

En qua ontbijt, lunch eten we vaak hetzelfde. Dus uit je eerder bestelde artikelen kan je zo weer een deel in je winkelmandje zetten.

Ik had van de week alleen een "knoflooksaus moet nog" .. eerste plaatje: ja die hebben we altijd hopsakee. Niet verder gekeken. Heb ik het kleinste formaat gekocht, terwijl dat hier best hard gaat _O-

lalala_20
Berichten: 129
Geregistreerd: 06-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 20:37

Alwiene schreef:
Ik heb vandaag voor het eerst gebruik gemaakt van geld terug acties via Tikkie, en ik was enorm verrast. Je stuurt de foto van je bon in en die wordt onmiddelijk in 5 seconden gekeurd en na de goedkeurig staat het geld Tikkie waardig METEEN op mijn rekening (werkt denkt ik alleen bij banken met flitsbetalingen maar dat zijn de meeste). Echt super en zal hier zeker vaker gebruik van maken!


Bedankt voor de tip, ik wist nog niet dat dit bestond. Heb wel tikkie maar had dit nog niet gezien. Ik ga het in de gaten houden :D

Banyu
Berichten: 12470
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 22:12

Alwiene schreef:
Ik heb vandaag voor het eerst gebruik gemaakt van geld terug acties via Tikkie, en ik was enorm verrast. Je stuurt de foto van je bon in en die wordt onmiddelijk in 5 seconden gekeurd en na de goedkeurig staat het geld Tikkie waardig METEEN op mijn rekening (werkt denkt ik alleen bij banken met flitsbetalingen maar dat zijn de meeste). Echt super en zal hier zeker vaker gebruik van maken!


Yes, houd er alleen rekening mee dat je met lnge bonnen de melding krijgt dat ie ql gebruikt is, maar dan moet je de bon even in tweeën insturen.


Alwiene
Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 22:17

Banyu schreef:
Alwiene schreef:
Ik heb vandaag voor het eerst gebruik gemaakt van geld terug acties via Tikkie, en ik was enorm verrast. Je stuurt de foto van je bon in en die wordt onmiddelijk in 5 seconden gekeurd en na de goedkeurig staat het geld Tikkie waardig METEEN op mijn rekening (werkt denkt ik alleen bij banken met flitsbetalingen maar dat zijn de meeste). Echt super en zal hier zeker vaker gebruik van maken!


Yes, houd er alleen rekening mee dat je met lnge bonnen de melding krijgt dat ie ql gebruikt is, maar dan moet je de bon even in tweeën insturen.


Ik denk Inge bonnen? maar moest lange bonnen zijn. Nou ik kreeg nu op allebei onze accounts met de Danio al een keer de melding dat het product er niet op stond, nou vriend toch echt wel, maar twee poging lukte wel. Had de niet lange bonnen toch al in tweeën gedaan, net zo duidelijk en makkelijk. Maar tnx voor de toevoeging, is goed om te weten!

<3 A HOUSE is not a HOME without a WESTIE <3

Banyu
Berichten: 12470
Geregistreerd: 28-07-10

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 22:58

Ja lange inderdaad, sorry iets met kapot zijn en niet kunnen slapen haha

Alwiene
Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 23:11

Banyu schreef:
Ja lange inderdaad, sorry iets met kapot zijn en niet kunnen slapen haha


Oh te moe zijn om te slapen dat ken ik ook ja! Misschien moet je kassabonnetjes gaan tellen in gedachten :')

<3 A HOUSE is not a HOME without a WESTIE <3

JoyCiej007
Berichten: 17414
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 11:24


Banyu
Berichten: 12470
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 11:30

JoyCiej007 schreef:
Je zou haast denken dat het een 1 april grap is.....
Belachelijk dit! -:(-


Banken gaan pinkosten rekenen
https://www.metronieuws.nl/in-het-nieuw ... ekent-het/


Ja echt belachelijk! Maar las dat het bij raboabnk alleen kost als je niet bij de geldmaat bv geld pint!

Alleen stalgeld betaal ik contant, zal dus aardig door tikken vrees ik :(

JoyCiej007
Berichten: 17414
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 11:53

Dan nog vind ik het belachelijk.... Net wat er staat, er zijn genoeg mensen met "leefgeld" in shv of schuldsanering, die pinnen dan 1x per week een x bedrag.
Ook hier zijn er dacht ik mensen die dat doen, om allerlei redenen.
En wat dacht je van ouderen....

Marcella
Berichten: 36682
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 11:54

En dan straks gaan janken, omdat iedereen zijn geld van de bank haalt en rekening opzegt. :')

Ik ga hopen dat SNS bank niet mee gaat doen. :=

RIP Hero (Sunhild) 21-05-1997 - 17-05-2019 Leven met reuma is waardeloos.[HTT] We wecken een eind door met antieke potten en nieuwe potten. Informatie over wecken.
https://www.unitedconsumers.com/vriende ... id=6JRwR!P = Vriendenbonus

Mizora
Berichten: 18087
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 12:30

Als ik het goed lees, gaat het enkel over het bedrag boven de 12.000 euro bij de ABN AMRO en meer dan 12 opnames per jaar bij de ING. In het 2e geval gaat het dan om gemiddeld 2.67€/maand dat je bij wekelijks geld opnamen extra betaalt.

In het eerste geval gaat het om behoorlijk grote bedragen die je opneemt, dat zijn niet de mensen in shv/schuldsanering. 1000 euro contant per maand uitgeven is echt veel. De huur kan je in de meeste gevallen niet contant betalen en je zorgverzekering ook niet. Samen met je autoverzekering en wegenbelasting indien je een auto hebt. Ook dingen als mobiel abonnement en internet/televisie/telefonie is alles contant bijna niet te betalen. Het gaat in principe enkel om de uitgaven die je normaliter met de pinpas doet.

Van de rabobank zijn nog geen gegevens bekend.

Interesse in een geweldig leuke sportieve pup? Mijn nest Pocket Peruvian doodles zoeken goede huisjes (eenmaal volwassen zo'n 10kg en 40cm). Geteste en goed bevonden ouderdieren (hd/ed/pl/ecvo)
https://link.marktplaats.nl/m2098783146
Ook zijn hun avonturen te volgen op facebook: Sportkennel "Be active with"

joyce_eddy
Berichten: 4013
Geregistreerd: 01-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 22:04

Hier dure maanden, kleine op komst dus veel aangeschaft ervoor!
Verder dus niet echt “bespaard” haha maar misschien wel leuk op fb heb ik spydeals geliked daar komen soms leuke acties voorbij

Soms heeft Scoupy nog iets leuks ( sporadisch) en tikkie heet ook wat acties die soms leuk zijn

FrNo
Berichten: 3657
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 15:15

Gefeliciteerd joyce_eddy

Je moet doen wat je niet laten kan en laten wat je niet doen kunt.

joyce_eddy
Berichten: 4013
Geregistreerd: 01-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 21:41

FrNo schreef:
Gefeliciteerd joyce_eddy

Bedankt :)

Ineke2
Berichten: 33095
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 11:34

Ik heb eens uitgerekend wat ik januari t/m juni gemiddeld aan boodschappen heb uitgegeven per maand.
Ik ben alleen en heb 2 vogels.

Gemiddeld maandbedrag aan boodschappen is 114,97 euro.

Ik moet nu zuinig leven, maar eet gewoon gezond met groenten en fruit en afwisselende eten. Wel vries ik regelmatig in en eet enkele dagen mijn avondmaal uit de vriezer. Zowel geld besparend als tijdbesparend.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

OleJon
Berichten: 2502
Geregistreerd: 04-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 17:23

Ineke2 schreef:
Ik heb eens uitgerekend wat ik januari t/m juni gemiddeld aan boodschappen heb uitgegeven per maand.
Ik ben alleen en heb 2 vogels.

Gemiddeld maandbedrag aan boodschappen is 114,97 euro.

Ik moet nu zuinig leven, maar eet gewoon gezond met groenten en fruit en afwisselende eten. Wel vries ik regelmatig in en eet enkele dagen mijn avondmaal uit de vriezer. Zowel geld besparend als tijdbesparend.


Heel netjes, invriezen doe ik inderdaad ook. Ideaal


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Artimes, LuCa88, pol013, pukkepaard, Tink89 en 92 bezoekers