Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DubbelFun

Berichten: 88669
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 13:26

Je kunt er alles op doen wat je wilt, maar voor het mooie zul je ook de onderkant moeten bekleden óf die trap ook dicht maken.

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 13:40

Waarom lijkt hout je niet handig voor de open trap? :)

Ik hoop dat ik hier ook een vraag mag stellen. Ik wil graag deze bank aanschaffen, maar ik vind het lastig om te bepalen welke muurkleur hier mooi bij zou staan. Het moet vooral gezellig en rustig zijn. Het gaat om de Velour Matt Amber.

https://nl.sofacompany.com/astha-3-seat ... XUQAvD_BwE

DubbelFun

Berichten: 88669
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 13:54


noviceh

Berichten: 4782
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 13:57

@Sem, ik denk dat je hier veel kleuren mee kan combineren. Welke kleuren komen verder terug in de inrichting?

@Roossie, wij hebben de dichte trap beneden laten stofferen behalve de stootborden. De open trap boven is geschilderd met halve maantjes in dezelfde stofkleur als de andere trap.

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 14:13

Bedankt voor de reacties! Er komen vooral lichte en warme houtkleuren en beige/creme/wit terug, maar ook zwart vanuit de tv en bank en stoelpoten. Het huis is niet heel licht. Ik wil één wand verven en de rest waarschijnlijk wit houden. Zelf vind warme terracotta kleuren prachtig, maar ik kan me voorstellen dat dat iets te veel wordt. Verder hou ik van natuurlijke tinten grijs en zandkleuren... Op dit moment hebben we de kleur Vermenging van Histor (een beetje een grijzige groen), dat zou er misschien ook wel bij kunnen passen.

Fotobehang is iets te druk naar mijn smaak.

leeslampje

Berichten: 1111
Geregistreerd: 11-10-16
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 14:39

Sem_ schreef:
Waarom lijkt hout je niet handig voor de open trap? :)

Ik hoop dat ik hier ook een vraag mag stellen. Ik wil graag deze bank aanschaffen, maar ik vind het lastig om te bepalen welke muurkleur hier mooi bij zou staan. Het moet vooral gezellig en rustig zijn. Het gaat om de Velour Matt Amber.

https://nl.sofacompany.com/astha-3-seat ... XUQAvD_BwE

Donkerblauw zou ik prachtig vinden bij deze bank. Maar dan moet er wel genoeg lichtinval zijn in de ruimte, anders wordt het een donkere boel :)

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 16:05

Ik zou Donkerblauw of Haags blauw wel heel mooi vinden. Terracotta kleuren vind ik ook heel mooi bij de bank. Als de rest van je interieur licht en rustig is dan kan dat heel mooi zijn bij die bank denk ik :j

senna21

Berichten: 11847
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 16:18

Het hangt natuurlijk af van de rest van je inrichting.
Ik zou kiezen voor een wat neutrale, lichte kleur (gebroken wit) en één wand in kleur, omdat ik houd van een licht huis.
Het helpt om 3 hoofdkleuren te kiezen al basis van de inrichting en dat door te trekken in wandbekleding, meubels en assecoires. Zo houd je een geheel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 22:41

xRoossie95 schreef:
Heeft iemand goede ideeën voor een open trap? We hebben naar de 1e verdieping een dichte trap, dus daar willen we hout op doen. Maar naar zolder toe is het een open (half gedraaide trap). Dus daar van dat hout op doen lijkt me niet handig / praktisch? Is dan tapijt een goede optie? Of heeft iemand nog een goed idee?

Mijn ouders hebben een houten half gedraaide open trap naar zolder. Ik vind het erg mooi!

karijn

Berichten: 5404
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 21:14

Sem_ schreef:
Bedankt voor de reacties! Er komen vooral lichte en warme houtkleuren en beige/creme/wit terug, maar ook zwart vanuit de tv en bank en stoelpoten. Het huis is niet heel licht. Ik wil één wand verven en de rest waarschijnlijk wit houden. Zelf vind warme terracotta kleuren prachtig, maar ik kan me voorstellen dat dat iets te veel wordt. Verder hou ik van natuurlijke tinten grijs en zandkleuren... Op dit moment hebben we de kleur Vermenging van Histor (een beetje een grijzige groen), dat zou er misschien ook wel bij kunnen passen.

Fotobehang is iets te druk naar mijn smaak.


Ik zat van de zomer met een kleurdilemma voor de kleur op de muur. Ik heb toen, denk ik, wel 30 verfstaaltjes van de Gamma meegenomen en die op mijn bank bij vol daglicht bekeken. Zo heb nu een kleur op de muur die matcht bij mijn bank en gordijnen.

senna21

Berichten: 11847
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 21:36

Ik heb onlangs één wand behangen met rustig motiefbehang, in plaats van geverfd. Zeer tevreden mee. Het is wat levendiger dan geverfd (wat het voorheen was).

noviceh

Berichten: 4782
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 21:43

Achter de bank ook 2 muren behangen (taupe reliëf) en inderdaad, gezelliger dan muurverf.

Sanned

Berichten: 1491
Geregistreerd: 20-11-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 21:49

xRoossie95 schreef:
Heeft iemand goede ideeën voor een open trap? We hebben naar de 1e verdieping een dichte trap, dus daar willen we hout op doen. Maar naar zolder toe is het een open (half gedraaide trap). Dus daar van dat hout op doen lijkt me niet handig / praktisch? Is dan tapijt een goede optie? Of heeft iemand nog een goed idee?


Hout kan prima toch? Ik vind het mooi! Mijn ouders hebben altijd open houten trappen gehad. In het ene huis een rechte trap en daarna wenteltrappen. Alleen met kleine kinderen op sokken een beetje uitkijken, wij moesten altijd op onze billen de trap af vroeger :+
Overigens moet je dan wel de treden van alle kanten bekleden inderdaad.

DemDeempel

Berichten: 1073
Geregistreerd: 26-05-15

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 09:39

Ik had even een algemene vraag. Waar bestellen jullie je decoraties dn dergelijke in deze corona/lockdown tijd?

Wij gaan volgend weekend over en ik zou wel iets van decoratie willen. Ook als de winkels 9 februari weer open gaan ga ik liever niet gelijk uitgebreid winkelen.

DemDeempel

Berichten: 1073
Geregistreerd: 26-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 09:44

@sem_ Zoals de rest al zei ligt dat een beetje aan de rest van je inrichting. Wij hebben zo twee kleuren groen op de muur, 1 bijna zwart de andere richting bruin, en daar komen ook okergele gordijnen bij.

Persoonlijk vind ik groen rustiger, is wat warmer dan blauw. Sikkens heeft nu 'museum' kleuren. Rijks groen vind ik persoonlijk prachtig.

Heb je een beetje een beeld van je andere meubels?

MarjanB

Berichten: 16439
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 10:07

Ik ben al heel lang meelezer in dit topic en vroeg me af of er ook een topic is over verbouwingen, waar mensen ook een beetje weten wat bijvoorbeeld kosten zijn voor stucwerk enz. Of kan ik dat ook hier vragen?

karijn

Berichten: 5404
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 16:58

DemDeempel schreef:
Ik had even een algemene vraag. Waar bestellen jullie je decoraties dn dergelijke in deze corona/lockdown tijd?

Wij gaan volgend weekend over en ik zou wel iets van decoratie willen. Ook als de winkels 9 februari weer open gaan ga ik liever niet gelijk uitgebreid winkelen.


Trendhopper, Leenbakker, Pronto, Kwantum, Wehkamp, HEMA. Alhoewel ik nu niks online heb besteld. En het tuincentrum bij ons in het dorp heeft altijd leuke dingen.
Eerlijk gezegd, denk ik niet dat de winkels 9 februari weer open gaan maar dat is voer voor een andere topic.

DemDeempel

Berichten: 1073
Geregistreerd: 26-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 17:30

karijn schreef:
Trendhopper, Leenbakker, Pronto, Kwantum, Wehkamp, HEMA. Alhoewel ik nu niks online heb besteld. En het tuincentrum bij ons in het dorp heeft altijd leuke dingen.
Eerlijk gezegd, denk ik niet dat de winkels 9 februari weer open gaan maar dat is voer voor een andere topic.


Nadeel bij heel veel van die winkels is dat ik vaak 1 klein dingetjes leuk vind en ze bezorgen pas van 25 euro.

Ik ben ook bang dat het nog eventjes duurt, maar bedoel meer in de trant van als ze wanneer dan ook weer open gaan ga ik niet uitgebreid in winkels lopen snuffelen.

DubbelFun

Berichten: 88669
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 17:37

Kun je bij sommige winkels ook niet ophalen ??

Serendipity1

Berichten: 6044
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 18:59

MarjanB schreef:
Ik ben al heel lang meelezer in dit topic en vroeg me af of er ook een topic is over verbouwingen, waar mensen ook een beetje weten wat bijvoorbeeld kosten zijn voor stucwerk enz. Of kan ik dat ook hier vragen?


Ik was voor het stucwerk in mijn huis 15 euro per vierkante meter kwijt. Daarvoor moest ik zelf even voorbereiden door de muur voor te strijken en de stucloper uit te rollen en te plakken enzo

MarjanB

Berichten: 16439
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 20:22

Serendipity1 schreef:
MarjanB schreef:
Ik ben al heel lang meelezer in dit topic en vroeg me af of er ook een topic is over verbouwingen, waar mensen ook een beetje weten wat bijvoorbeeld kosten zijn voor stucwerk enz. Of kan ik dat ook hier vragen?


Ik was voor het stucwerk in mijn huis 15 euro per vierkante meter kwijt. Daarvoor moest ik zelf even voorbereiden door de muur voor te strijken en de stucloper uit te rollen en te plakken enzo


Thanks!

karijn

Berichten: 5404
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 10:27

Marjan, die vragen worden hier ook gesteld hoor. En natuurlijk over de verdere inrichting.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 20:26

Wij hadden teveel plantjes en te weinig vensterbank of genoeg plekken met lichtinval.. dus een stuk steigerbuis gescoord, zwart gespoten en nu weer plek in huis!


Afbeelding

Afbeelding

DubbelFun

Berichten: 88669
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 20:32

Leuke oplossing :)

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 20:34

Wat leuk zo met die hangplanten!

Bij ons komt de stucadoor over twee weken twee slaapkamers stucen, daar zitten wel twee zwaar beschadigde wanden bij, want daar hebben we schoorstenen weggehaald, dus het is meer stucsel en meer werk dan een normale wand. Het is ongeveer 81m2 inclusief plafonds en kost €1450,- euro.