Mobiele airco: welke is nou het best?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 

Es_ther
Berichten: 18690
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 06:16

Hier heeft ie ook veel moeite met koelen. Straks voor de slaapkamer van die plakstrips halen, zodat ie daar ook kan staan.
Tis niet te harden in huis

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!


Maris
Berichten: 15901
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 09:16

Koelt hij bij jullie dan ook maar 3 graden ofzo terug ?

There is no way to happiness. Happiness IS the way !
Bygg bruer, ikke murer !

Morrie
Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 09:18

Maris schreef:
Koelt hij bij jullie dan ook maar 3 graden ofzo terug ?

ja, bij mij wel, 3 graden, verder komt ie niet

Maris
Berichten: 15901
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 09:32

Dan doen we toch ergens iets niet goed ?! Qua vermogen zou het gemakkelijk moeten gaan hier om goed te koelen.

There is no way to happiness. Happiness IS the way !
Bygg bruer, ikke murer !

Choiix
Berichten: 2266
Geregistreerd: 08-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 10:48

Nee, eerder in dit topic werd mijn melding over dat een mobiele airco NIET werkt als onzin afgedaan, maar precies wat jullie nu ervaren is exact de reden waarom een mobiele airco dus niet goed werkt (met 1 slang). De koelcapaciteit is gewoon in orde, maar je creëert een vacuum in de kamer doordat je de lucht die je koelt uit de kamer haalt.

Enige oplossing is een tweede slang met ducttape vastplakken over de luchtINLAAT van de mobiele airco, of de hele airco buiten zetten en de slang op de luchtUITLAAT plakken en alleen die naar binnen leiden.

Een airco moet overdruk creëren en niet zoals nu onderdruk.

Trouwens, er is nog een optie en dat is een Qlima "vaste" airco. Deze mag je zelf installeren, en niemand die zegt dat je die ook daadwerkelijk op moet hangen. Mobiel gebruik van dat ding kan natuurlijk ook, moet je alleen even handig zijn met de binnen unit en je moet de buitenunit natuurlijk buiten kwijt kunnen.

Speed never has killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you - Jeremy Clarkson
Één van de weinige bokkers die amper kan paardrijden, en dan ook nog eens een man is

kimmie261
Berichten: 19192
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Mobiele airco: welke is nou het best?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 11:19

Wat ik vroeger deed toen ik nog een mobiele airco had, was ook met ventilatoren werken, zodat deze de koudelucht meer door de kamer wapperde...Misschien dat iemand daar nog wat aan heeft..

Sjolvir
Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 13:24

Morrie schreef:
Maris schreef:
Koelt hij bij jullie dan ook maar 3 graden ofzo terug ?

ja, bij mij wel, 3 graden, verder komt ie niet



Daarom zei ik over mjin airco, hji krijgt mijn kamer op 24 graden, maar dat vind ik voldoende, daar kan ik goed bji leven en de hond ook. Moet zeggen staat nu niet op max. wel op 16, maar kan harder.
Hier staat hij hele dag aan, koelt wel redeljik snel de kamer terug als je hem aanzet, maar voor hond en kat dus aan.

Vannacht uit gehad en alle ramen open en deuren (toen ik vannacht naar de wc ging alles open gegooid), lekker doorgewaaid, vancohtend was meeste wat gekoeld, alles weer dicht incl gordjinen en lamellen en airco in de kamer weer aan.

Heb kamerdeur op kier voor kat (grote keir) met deur dicht haalt hij 23...

Kortom hji doet wat ik verwachte, maakt het leefbaar. 8-)

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

vladimir1979
Berichten: 437
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Mobiele airco: welke is nou het best?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 13:34

wij hebben inmiddels vaste A-merk split-unit airco's op de slaapkamers, werkt wel veel makkelijker/beter dan de mobiele unit (Zibro P122) die we ervoor hadden. Maaaaaar, ook die was een opluchting t.o.v. met 33 graden op je kamer proberen te slapen. We hadden de slang uit het kleine gangraampje hangen, en dan kon die prima koelen (wij hadden ḿ op 24 graden staan, dat haalde die makkelijk). De Zibro staat inmiddels te koop op MP trouwens, die mag weer iemand anders blijmaken (bij interesse --> PB).

Maris
Berichten: 15901
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 14:32

Jullie hebben gelijk hoor, die 24 graden is al een stuk koeler. Ik had alleen gehoopt verder terug te kunnen koelen zodat de airco uit kon als je gaat slapen. Dat kan natuurlijk gewoon, maar dan is het na een uur al weer aardig warm.

There is no way to happiness. Happiness IS the way !
Bygg bruer, ikke murer !

Maris
Berichten: 15901
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 15:05

Choiix schreef:
Nee, eerder in dit topic werd mijn melding over dat een mobiele airco NIET werkt als onzin afgedaan, maar precies wat jullie nu ervaren is exact de reden waarom een mobiele airco dus niet goed werkt (met 1 slang). De koelcapaciteit is gewoon in orde, maar je creëert een vacuum in de kamer doordat je de lucht die je koelt uit de kamer haalt.

Enige oplossing is een tweede slang met ducttape vastplakken over de luchtINLAAT van de mobiele airco, of de hele airco buiten zetten en de slang op de luchtUITLAAT plakken en alleen die naar binnen leiden.

Een airco moet overdruk creëren en niet zoals nu onderdruk.

Trouwens, er is nog een optie en dat is een Qlima "vaste" airco. Deze mag je zelf installeren, en niemand die zegt dat je die ook daadwerkelijk op moet hangen. Mobiel gebruik van dat ding kan natuurlijk ook, moet je alleen even handig zijn met de binnen unit en je moet de buitenunit natuurlijk buiten kwijt kunnen.


Ik snap het niet, oeps.

There is no way to happiness. Happiness IS the way !
Bygg bruer, ikke murer !

Sjolvir
Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 15:24

Maris schreef:
Jullie hebben gelijk hoor, die 24 graden is al een stuk koeler. Ik had alleen gehoopt verder terug te kunnen koelen zodat de airco uit kon als je gaat slapen. Dat kan natuurlijk gewoon, maar dan is het na een uur al weer aardig warm.


Tot nu toe koelt het biuten 's nachts nog af, dus ik gooi hem inderdaad uit en gooi ramen deurenen alles wat maar open kan open, dan blijft het ongeveer die 24.
Ik wordt stekedol van dat zeomding, maar voor het hondje heh... :') :+ |(

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

Choiix
Berichten: 2266
Geregistreerd: 08-08-12

Re: Mobiele airco: welke is nou het best?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 09:22


Speed never has killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you - Jeremy Clarkson
Één van de weinige bokkers die amper kan paardrijden, en dan ook nog eens een man is

Es_ther
Berichten: 18690
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 11:07

Slapen jullie met de airco aan in de slaapkamer?
Gisteravond voordat we weggingen (17:30) aangezet, en toen we gingen slapen (23:30) uitgezet.
Slaapkamer was om 04:00 31 graden -O- .
Dus ik wil m vannacht aan laten, maar ben bang dat ik er snot verkouden van wordt ofzo :')

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

Elisa2
Berichten: 36680
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Mobiele airco: welke is nou het best?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 11:18

Ik heb mijn mobiele airco s'nachts aan staan in een andere slaapkamer. Had een hele goede die flink kon koelen maar die is helaas kapot gegaan gisterochtend. Als ik die aan had koelde hij wel de hele bovenverdieping. Als iemand nog een airco monteur weet?

Nu een gehaald van hetzelfde merk maar ik merk al dat die helaas minder koelt. Ik zet de airco s"avonds en s"nachts dus aan.

Zat ookal te kijken naar een split unit airco maar dat mag niet in mijn huurhuis.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Es_ther
Berichten: 18690
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 11:21

Split unit komt er denk ik in een volgend huis. Plannen zijn om volgende zomer hier niet meer te zitten, dus nog even doorbijten haha!
Heb m nu in de studeerkamer staan en dan de grote ventilator die ook nog blaast. Krijg zowaar koude voeten in de woonkamer :')

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

ingvdh
Berichten: 6359
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 12:04

ik heb een splitunit die de hele nacht aan staat, ik zet de luchtstroom zo dat hij niet rechtstreeks op mijn lichaam blaast. Ik ben er niet verkouden oid door geworden.

Als deze kapot gaat dan koop ik gelijk weer een nieuwe, maar dan ook gelijk een unit in de woonkamer, dit is een van de beste investeringen ooit in mijn huis geweest.

chanicha
Berichten: 12090
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 13:45

Nou bij ons komt er dus ook een boven, beneden hebben we er al een!
Zal wel na de zomer worden want nu barsten ze van het werk.

On bended knee is no way to be free……
Ter ere aan Peter R. De Vries.

ZaZu Curacao vakantiestudio’s/appartementen verhuur, kijk op Instagram!

MoniqueT
Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Mobiele airco: welke is nou het best?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 14:23

Wij slapen vaak genoeg met de airco aan. Verkouden word je van een te koud afgestelde airco, een airco die niet goed schoon is (filters!) of een verkeerde luchtstroom. Hoe denk je dat mensen in echt warme landen de zomer tegenwoordig doorkomen? Fout gebruik van airco´s is het grootste probleem. Wij hebben de airco in Spanje nooit lager staan dan 23 graden, dan is het verschil met de buitentemparatuur al echt groot. Onze nachttemperaturen komen in de zomer zelden onder de 25 graden.

Wat we wel vaak doen, ook nu we in Nederland zijn, is de airco een paar uur laten draaien voor het slapen en de ventilator boven het bed gebruiken tijdens de nacht. Ik slaap liever met de ventilator dan met een koude airco.

Webshop - digital art: MoTekent

Es_ther
Berichten: 18690
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 14:35

Thanks ladies :D !

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

kimmie261
Berichten: 19192
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 15:45

Ik slaap hier in een 18 graden gekoelde slaapkamer, met ook nog 2 ventilatoren erbij aan, de hele nacht door, omdat ook de honden op de slaapkamer slapen en die gaan anders zo vreselijk liggen hijgen..en met die 18 graden niet, :D , dan hebben ze het lekker koel... Toen ik nog alleen een mobiele airco had liet ik die zeker een hele nacht draaien, die koelde niet zo heel veel maar haalde wel het vocht uit de slaapkamer en met 2 ventilatoren was het dan redelijk te doen.

Jessix
Berichten: 16382
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Mobiele airco: welke is nou het best?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 16:35

Ik heb ook een grote ventilator gekocht voor s nachts in de slaapkamer. Mijn hond trekt de warmte niet meer. Ik ben nu even aan testen en het voelt heerlijk! Misschien volgend jaar een airco, maar moet me daar dan eerst even goed in verdiepen. Ik volg dit topic dus even mee. :)

Achterom
Berichten: 22993
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Mobiele airco: welke is nou het best?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 16:39

Ik volg ook... We willen hier op termijn ook airco, maar een buitenunit kunnen we niet kwijt. Vandaar dat ik die monoblock optie errug interessant vind :j

Maris
Berichten: 15901
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Re: Mobiele airco: welke is nou het best?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 18:03

Elisa2, wat een verschil dan tussen die 2 airco's! Komt dat door ander btu/ vermogen ?

There is no way to happiness. Happiness IS the way !
Bygg bruer, ikke murer !

Nico12
Berichten: 811
Geregistreerd: 15-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 18:08

Airco bedrijven claimen dat ze het druk hebben en slecht aan personeel kunnen komen. De reden zou zijn de STEK c.q. de F gassen certificering benodigd voor de inbedrijfname. Omdat Ik een zeer brede o.a. technische opleidingen bezit met alle genoemde certificeringen ben Ik gaan solliciteren. Immers je mag dit beroep niet als zelfstandige uitvoeren. Verder heb Ik geen eisen, dus beschikbaar oproep, parttime en als Ik geen benzinekosten heb in de directe regio een inbedrijfname volgens de voorschriften vanaf bruto Salaris € 50,- . Helaas nog geen positieve reactie.

Elisa2
Berichten: 36680
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 18:34

Maris schreef:
Elisa2, wat een verschil dan tussen die 2 airco's! Komt dat door ander btu/ vermogen ?


Dat denk ik wel, mijn "oude" was tweedehands nog e400,- kon ook verwarmen en verkoelde met een enorme watertank die er onder zat op een soort superstand.

De "nieuwe" was tweedehands minder geld waard en 9900 BTU zie ik, zit ook een watertankje in maar veel kleiner. Beide zijn trouwens wel van hetzelfde merk.

Edit: even opgezocht, maar ze zouden dezelfde btu moeten hebben..dus of er klopt iets niet of er is iets anders aan de hand.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Chantalla, Floortje88, Heez, Indy_Mouse_9, joyce83, Julimy, Kirsha, LV19952, sjaslique, SJP en 21 bezoekers