*Mensen gezocht die in een chalet verblijven *

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chevaloe

Berichten: 73
Geregistreerd: 26-12-16

*Mensen gezocht die in een chalet verblijven *

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-20 01:14

Hoi!

Zijn er mensen die in een chalet verblijven of wonen? Zijn er plekken waar dit gedoogd is?

Of hebben mensen een eigen parkje waar mensen chalets kunnen huren?

Graag zou ik jullie ervaringen willen lezen over het langdurig verblijven/ wonen in een chalet.


Ook zou het fijn zijn als je een plek kent (in provincie Gelderland) waar je langdurig in een chalet kan verblijven.:)

Alvast bedankt!

x_spekkie_x

Berichten: 4355
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 05:58

Ik kreeg laatst van een vriendin de Bosbabe Podcast doorgestuurd. Ik dacht super interessant om te horen hoe het iemand is gelukt om in een boshuisje te wonen. Het bleek valse hoop. Ze heeft een recreatiewoning gekocht (kan niet met hypotheek maar alleen met persoonlijke lening of eigen geld) en staat nu bij haar vader ingeschreven. Die zal wel in de buurt wonen en ze zal daar ook wel deels verblijven want ze schrijft in de reacties dat het legaal is wat ze doet.

In chalets mag je 365 dagen per jaar recreƫren maar niet permanent wonen. Je kunt je bij de gemeente dan ook niet inschrijven. Veel parken hebben een gedoogbeleid, maar er wordt ook gehandhaafd (en dan moet je je huis uit).

Boven Utrecht in Tienhoven weet ik dat er een aantal parken een woonbestemming heeft gekregen. Dit heeft de prijs echt opgedreven. Waar een simpel chalet 20.000 euro kost, kost dit chalet met eigen grond met woonbestemming nu rond de 200.000 euro. Luxe chalets (type woonhuis) gaan daar nog eens ver overheen.

Ik ben heel benieuwd naar de reacties van anderen (mag ook per PB) want zelf zou ik ook graag permanent in een boshuisje willen wonen :)

Excalibur

Berichten: 261
Geregistreerd: 05-10-04
Woonplaats: Stroe

Re: *Mensen gezocht die in een chalet verblijven *

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 07:16

Wij zitten nu al bijna een jaar in een chalet in Voorthuizen. Wij huren deze van een collega van mij. Wij hadden ons huis verkocht en zochten dus een tijdelijke woning. Wij gaan hier over een maand weer weg. Grootste gedeelte van de mensen op dit park zit hier permanent.

Permanent wonen mag hier niet, dus mocht de gemeente een keer aan de deur staat zullen de mensen hier toch wat anders moeten zoeken. Weet niet hoe groot die kans is, mijn collega heeft hier 12 jaar zonder problemen gewoond. Al die tijd stond ze wel bij haar moeder ingeschreven.

Boras
Berichten: 9946
Geregistreerd: 21-10-10

Re: *Mensen gezocht die in een chalet verblijven *

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 07:51