Keuken verven

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ontherun
Berichten: 4942
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 21:45

Ik ga mijn eikenhouten keuken echt niet inruilen voor zo'n nieuw spaanplaat geval he :Y)
De onze is dus geverfd, maar is wel een echte oude eiken houten keuken, van vol hout dus. Geen fineer, geen laagjes eroverheen, gewoon vol hout. Fineer of melamine verven wordt inderdaad minder mooi (hoewel ik ook dat gewoon verf, meubels, en dat ziet er ook nog super uit :D ). Ik moet zeggen dat het hier heel goed blijft, goed geschuurd, ontvet, geverfd en een laag was erover. Er zit overigens gewoon de wood&wall verf van de gamma op.

Edit: lak kun je natuurlijk gewoon schuren en verven, de juiste verf kopen en een goede voorbereiding en dan kun je rustig je keuken verven.



ontherun
Berichten: 4942
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 21:56

Je wilt niet weten hoeveel mensen me al nieuwe deurtjes hebben willen aansmeren Kirrietje := alleen vind ik de badkamer verbouwen ietsje belangrijker en is wat schuurpapier, een fles st marc en een pot verf ietsje goedkoper. En onze keuken kan met nieuwe apparatuur erin weer 10 jaar mee, kostte een schijntje van nieuwe fronten of een hele nieuwe keuken. Als tussenoplossing is verven vaak echt wel een goed idee, maar daar leven winkels uiteraard niet van, dat weet ik ook.

Ben het wel helemaal met je eens dat je wel moet weten wat voor materiaal je gaat verven en daar je werkwijze op aanpassen (of niet dus :+). Niet alles is even goed te verven of blijft even mooi. Investeer dan ook in goede verf en een goede voorbereiding.
En mdf of spaanplaat blijft voor mij geen hout, sorry, ben echt een houtworm _O-

ontherun
Berichten: 4942
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 22:59

Dat is echt zonde inderdaad, als je dubbel geld moet uitgeven. Maar denk dat dat vaak ook met verwachtingen te maken heeft. Je krijgt niet ineens een hypermoderne hoogglans keuken als je hem verft, heb wel eens iemand gehoord die teleurgesteld was dat dat niet gebeurd was _O-
Het ligt er natuurlijk ook aan hoe lang je ermee wilt doen TS? 3 jaar overbruggen met een geverfde keuken is ook alweer anders 10 jaar. In het laatste geval moet het wel ietsje duurzamer zijn en langer mee gaan


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Balou_k en 20 bezoekers