Ik vraag mij toch af hoe andere dat doen.

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Petrichor
Berichten: 10500
Geregistreerd: 14-04-06

Ik vraag mij toch af hoe andere dat doen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-19 17:57

En dan wil ik het even hebben over het verbruik van gas water en licht.

Bij ons is dat echt een heus struikelblok. Wij betalen elke maand 150 euro maar gaan daar behalve van juni tot september echt ruim overheen. Afgelopen maand zaten we daar zelfs 90 euro boven en dat komt allemaal door het gas verbruik. Dit wordt in de zomer maanden waar we minder verbruiken niet gelijk getrokken en moeten dus in januari flink bij betalen.

Echter heb ik niet het idee dat wij extreem smijten met het gas (kon het even niet anders verwoorden :+). Wij hebben vloerverwarming en daardoor is het niet verstandig de kachel echt lager te doen dan 18 graden. Wij zetten om deze redenen de kachel vanaf ongeveer 22u op 18.5 graden. Overdag blijft hij daar opstaan mits er niemand thuis is anders gaat de kachel overdag naar 20 graden. Vanaf 17u zet ik de kachel op 21 graden.

Douchen doen man en ik allebei zo'n 4 keer in de week en ook echt kort, hij omdat het een echte man is en ik omdat ik douchen haat en zo snel mogelijk klaar wil zijn. :+

We wonen in een 2 onder 1 kap woning die gewoon goed geïsoleerd is en de woning is zo'n 20 jaar oud.

Ik vraag mij af, hoe hoog staat jullie verwarming? En vinden jullie dat wij het dan heel warm in huis hebben of is dit toch wel redelijk normaal? Ik ben benieuwd! :)
Laatst bijgewerkt door Petrichor op 07-12-19 18:02, in het totaal 2 keer bewerkt

The smell of earth after rain!



Petrichor
Berichten: 10500
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-19 18:01

verootjoo schreef:
Toch logisch dat je daar in de winter overheen gaat. In de winter gebruik je veel meer dan in de zomer. Maar om het overall gelijk te trekken betaal je elke maand hetzelfde.

Wij gebruiken in dec jan en feb wel €300 en in de hoogzomer maar €25 ofzo, en betalen maandelijks €160

Dan nog trekt het dan bij ons niet gelijk, wij moeten straks in januari flink gaan bij betalen!

The smell of earth after rain!

Petrichor
Berichten: 10500
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-19 18:12

mysa schreef:
Klinkt niet als veel, wij gaan er een ruime honderd over heen. Maar als je huis gewoon goed geïsoleerd is en je kunt die vloerverwarming beter niet te laag zetten, dan is er weinig aan te doen. Hoe oud is je cv-ketel? Oudere exemplaren schijnen een lager rendement te hebben.
Onze cv ketel is net 4 weken oud.

The smell of earth after rain!

Petrichor
Berichten: 10500
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-19 18:13

ellepel schreef:
vloerverwarming heb je in het hele huis dan toch?
daar kun je geen ruimtes mee in stellen dacht ik dus verbruik je wel meer denk ik.

ik betaal 70 euro in de maand.
krijg dik 150 terug elk jaar.
maar ik ben alleen, heb alleen de verwarming in de woonkamer en in de gang aan.
heb wel meerdere aquariums staan die stroom verbruiken.

overdag gaat de verwarming op 17 , ben ik thuis op 20.
maar ik zet de verwarming ook lager een uur voor ik naar bed ga, zo lang blijft het nog warm.


Vloerverwarming zit alleen in de keuken en woonkamer.

The smell of earth after rain!

Petrichor
Berichten: 10500
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-19 18:14

Verootjoo wij betalen dus 150 euro in de maand maar verbruiken dus voor 240 euro in de maand. Dus we komen niet uit met die 150 euro, in januari moeten we dus al die te korten gaan bijbetalen.
Laatst bijgewerkt door Petrichor op 07-12-19 18:17, in het totaal 2 keer bewerkt

The smell of earth after rain!

Petrichor
Berichten: 10500
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Ik vraag mij toch af hoe andere dat doen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-19 18:44

Wij hebben een huis met energielabel B, dat is dus best zuinig.

Als ik jullie reacties zo lees dan denk ik dat ik wat te verwend ben met de temperatuur. Wij hebben wel een slimme meter, dus we kunnen ook elke maand via de app zien wat wij verbruiken. We zitten dus elke maand echt ver boven het landelijke gemiddelde voor mensen met een 2 onder 1 kap woning.

The smell of earth after rain!

Petrichor
Berichten: 10500
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-19 18:51

Gooiske schreef:
Petrichor schreef:
Wij hebben een huis met energielabel B, dat is dus best zuinig.

Als ik jullie reacties zo lees dan denk ik dat ik wat te verwend ben met de temperatuur. Wij hebben wel een slimme meter, dus we kunnen ook elke maand via de app zien wat wij verbruiken. We zitten dus elke maand echt ver boven het landelijke gemiddelde voor mensen met een 2 onder 1 kap woning.


Als je een slimme meter hebt en ziet dat je elke maand niet uit komt, waarom heb je dan tussentijds niet je maandbedrag verhoogd?


Het maakt ons niet uit of we nou elke maand of 1 keer per jaar bij moeten betalen.

The smell of earth after rain!

Petrichor
Berichten: 10500
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-19 18:51

Polly schreef:
Hoe oud is je vloerverwarming?
Toen wij in ons oude huis alleen op de vloer verwarmden gingen we ook ineens meer betalen

Dat durf ik niet te zeggen, wij hebben het huis gekocht moet vloerverwarming.

The smell of earth after rain!

Petrichor
Berichten: 10500
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-19 18:57

Nee wij koken elektrisch.

The smell of earth after rain!

Petrichor
Berichten: 10500
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-19 22:02

elnienjo schreef:
150 euro p/m voor gas én licht? Da's toch hartstikke weinig!
Ik zit in m'n eentje boven de 200. Woon wel vrijstaand en heb behoefte aan minimaal 21,5 graden die ik soms plus naar 22/22,5.

Misschien moet je de openingspost even wat beter lezen. :)

The smell of earth after rain!

Petrichor
Berichten: 10500
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-19 22:07

Zou fijn zijn als de openingspost even goed gelezen wordt, wij betalen dus elke maand 150 euro maar gaan daar dus elke maand ruim overheen.

The smell of earth after rain!

Petrichor
Berichten: 10500
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-19 22:19

zonnebloem18 schreef:
Zoals eerder gevraagd, weet je wel hoeveel kuub je ongeveer gebruikt in de zomer en in de winter?

Ja, dit is te zien in de app op de telefoon van mijn man.

The smell of earth after rain!

Petrichor
Berichten: 10500
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-19 08:52

Ja ik ben wel degelijk een koukleum, bij 21 graden zit ik op de bank met een 't shirt met lange mouwen en een dikke wollen trui en daaroverheen nog eens 2 dekentjes dan bereik ik een voor mij aangename temperatuur. Ja ik besef mij (vooral na jullie reacties over de temperatuur bij jullie in huis) dat dit best wel erg is.

Echter hebben we wel besloten om de temperatuur overdag en in de avond op 20 te houden en indien ik echt heel koud ben op 20.5 te zetten. Ook snachts gaat de temperatuur nu naar 17.5 eens kijken hoe dat deze maand verloopt. Echter hebben wij trouwens geen volledige vloerverwarming ik was dat vergeten erbij te zetten terwijl dat wel van belang is. We hebben nu de vloerverwarming lager gezet en de radiatoren hoger dus wellicht dat dit ook nog een verschil maakt.

Edit: In november hebben wij 220 kuub gas verbruikt in oktober was dit rond de 200 en van mei tot september gemiddeld 90.
Laatst bijgewerkt door Petrichor op 08-12-19 08:56, in het totaal 1 keer bewerkt

The smell of earth after rain!

Petrichor
Berichten: 10500
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-19 09:07

Tarico schreef:
Wij betalen €285 in de maand voor hoekwoning uit de jaren 30. Vloerverwarming in de keuken en een Cv-ketel. De verwarming staat 's nachts op 17 en overdag als we thuis zijn op 19/20.
Ik vind een verbruik van +/- €240 helemaal geen gek bedrag. Maar als je ziet dat je er steeds overheen zit, waarom verhoog je het maandelijkse bedrag dan niet?

Omdat het ons niet uitmaakt of we nou 1 keer per jaar of elke maand moeten betalen.

The smell of earth after rain!

Petrichor
Berichten: 10500
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-19 11:22

Fitzroy schreef:
Maar 240,- voor een 2-onder-1 kapper is toch niet echt heel veel. Hoe groot is het huis?
Ik betaal 375,- voor een vrijstaand huis. Overigens wel met jacuzzi en thermostaat op 21 gr. Bij de temperaturen die ik hier op Bokt zie langskomen, zou ik echt bevriezen.

84m2 het hele huis, beneden verdieping wat daadwerkelijk verwarmd wordt zal rond de 50m2 zijn.

The smell of earth after rain!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anouk94, haffiefreak, ManonGrr, Prins85, roekes, YandexBot, zonnebloem18 en 27 bezoekers