Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Giolli
Zeg maar Ber!
Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 21:14

Wij komen thuis van vakantie en éindelijk weer woning aanbod. Zitten 3 a 4 serieuze opties tussen dus we zijn enthousiast en morgen de makelaar bellen. :) Is allemaal van dezelfde makelaar dus hopelijk kunnen we dan in een middag alle woningen bezichtigen.

Onderschrift


Giolli
Zeg maar Ber!
Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 09:39

superpony schreef:
Ik vind een aankoop makelaar echt niet zoveel meerwaarde hebben. Ik weet diverse mensen die het wel hadden gedaan, maar uiteindelijk zelf een woning kwamen aandragen.
Daarbij, als iedereen een aankoop makelaar neemt, gaat het ook niet sneller of beter. Aanbod blijft hetzelfde.

Merk niet echt dat je niet serieus genomen wordt. Hooguit degene aan de telefoon die niet altijd even vriendelijk is, maar als een huis me voldoende aanstaat, prik ik daar ook wel doorheen.


Sintara schreef:
Nou stress is voorbij, het is al verkocht


Dat leer je op de huidige markt wel dat je snel moet handelen. Als dit je een paar keer gebeurt, weet je wel dat je sneller moet reageren en beslissen. Ook met aankoop makelaar, ligt de beslissing bij jou en gaan verkopers ook niet meer weken wachten wat je wil.


Ja en dat is balen hè. Het zijn niet de boodschappen die je even snel moet halen. Hier ook al 2 keer gehad..


Onze vorige bezichtigingen zijn weer op niets uitgelopen helaas. Aan een energielabel E ga ik echt niet beginnen. :+ We gaan weer door!

Onderschrift

Giolli
Zeg maar Ber!
Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 09:52

DanielleB schreef:
Giolli, je wil geen energielabel E. Wat voor huizen zoek je? Want dan moet je eigenlijk wel een iets nieuwere woning zoeken. Mijn oud huisje heeft G en ons nieuwe woning heeft ook voorlopig G maar die kunnen we misschien nog wel iets omhoog krijgen.



Wij zoeken een huis van ongeveer max 20 jaar oud, energielabel A, B of C.
Verder zoeken we:
Een tuin vanaf 75m2 ongeveer
Een badkamer met bad óf ruimte voor een bad
Oppervlakte vanaf 110m2
Minimaal 3 slaapkamers
Liefst in de wijk waar we nu zitten maar in elk geval dezelfde stad
Voor een budget van 230.000

:') Kak zooi.

Onderschrift

Giolli
Zeg maar Ber!
Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 09:59

DanielleB schreef:
Dat word naar het hoge noorden verhuizen denk ik :+



Er zijn hier erg veel huizen wat aan onze eisen voldoen dus verhuizen naar het noorden is echt niet nodig! Alleen die tuin is elke keer nét te klein of de badkamer te klein. :x dus we zoeken door!

Onderschrift

Giolli
Zeg maar Ber!
Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 12:26

superpony schreef:
Ow, energielabel kijk ik echt niet naar. We gaan er vanuit dat we moeten verbouwen en die labels veranderen toch steeds. Wat nu zuinig is, is dat over een paar jaar toch niet meer. En veel kan je gewoon zelf laten aanpassen, soms met subsidie. Zou er echt geen huis om laten staan als je zoveel specifieke wensen hebt.


Ben ik het niet helemaal mee eens hoor, wij willen een wat moderner huis want we willen niet verbouwen. Als de helft maar enkel glas is, dan laten wij het voorbij gaan. Dus we kijken zeker wel naar energielabel.

En “zoveel specifieke wensen” vind ik niet? We kijken niet naar de indeling van het huis alleen de grote in oppervlakte, de tuin oppervlakte, en of er een bad in past en of het energiezuinig is. Ik hoor regelmatige grotere lijstjes en voor dit budget is dat echt niet heel lastig te vinden. Het lastigste is dat wij graag in deze buurt willen blijven en hier komt maar weinig vrij.

Onderschrift

Giolli
Zeg maar Ber!
Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 13:37

Natuurlijk kun je alles zelf plaatsen of verbouwen maar dat is juist waar we geen zin in hebben. Gezien het aanbod hier in de buurt en de prijzen daarvan, denk ik niet dat onze wensen onrealistisch zijn en we ons budget moeten aanpassen. Er is een hele hoop en zelfs meer te koop voor dit budget. (Vaak voor dit geld een hoek woning of met garage, aanbouw, dakkapel etc) alleen dat hoeft voor ons niet eens zo zeer, we willen gewoon een grotere tuin dan nu en een badkamer waar een bad in past. Eigenlijk zoeken we precies hetzelfde huis als dat we nu hebben, maar dan met 15/20m2 meer tuin en ons huis gaat in de verkoop voor 190.

Overigens hebben we geen haast met kopen/verkopen, dus als we niets kunnen vinden met deze eisen, wachten we langer i.p.v. bijstellen.

Onderschrift

Giolli
Zeg maar Ber!
Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 12:14

Oh! En ineens is ons droooooooomhuis online gezet. <3 <3 Ik sta zo te springen.
Direct makelaar gebeld, maar gesloten op zaterdag. :x Dus gemaild en hopen dat we mogen bezichtigen!

Onderschrift

Giolli
Zeg maar Ber!
Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 10:46

Ik vind het altijd lastig om consessies te bedenken. Op een gegeven moment zul je wel “moeten” maar zoals wij wilde een grotere tuin (nu 8x5) en ons “droomhuis” gezien met een tuin van 10,5 x 5,5. Ga je daar dan mee akkoord of niet... Lastig.

Net de makelaar gebeld en zijn nr 6294 in de rij, ofzo. Dus we worden zo terug gebeld voor een bezichtigingsmoment met zijn alle. Hoop ik.

Onderschrift

Giolli
Zeg maar Ber!
Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 11:04

Ah ik ben al terug gebeld door de makelaar! Woensdag is de bezichtiging. Het is nu zo erg dat mijn man helaas niet kan dus ik maar alleen ga. Anders kom je er nooit tussen joh...

Onderschrift

Giolli
Zeg maar Ber!
Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 09:57

Ir1ne schreef:
Giolli schreef:
Ah ik ben al terug gebeld door de makelaar! Woensdag is de bezichtiging. Het is nu zo erg dat mijn man helaas niet kan dus ik maar alleen ga. Anders kom je er nooit tussen joh...


Zal bij ons ook moeten ben ik bang. Ik kan makkelijker vrij krijgen..



Uiteindelijk heeft man man gelukkig vrij gekregen. Omdat we wel eens snel zullen moeten beslissen gaat onze aankoop adviseur ook mee.

Onderschrift

Giolli
Zeg maar Ber!
Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 19:56

Hey, das ook mijn zoekgebied. :D alleen geen boerderij maar gewoon een tussen of hoek woning.

Onderschrift

Giolli
Zeg maar Ber!
Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 20:06

Mooiste stukje Nederland!

Onderschrift

Giolli
Zeg maar Ber!
Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 14:19

Wij hebben net een update gesprek gehad met onze aankoop makelaar en hypotheek adviseur. Ons budget is met 30.000 verhoogd en we gaan weer met een frisse kijk de woningmarkt in. Zijn nu iets meer dan een half jaar bezig.... :)

Onderschrift


Giolli
Zeg maar Ber!
Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 06:10

Heeft hier iemand ervaring met een ‘gezocht’ opdracht plaatsen bvb op de FB pagina van een makelaar? (Door de makelaar zelf geplaatst dus)

Onderschrift


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 68 bezoekers