Internetbankieren hoe probleem op te lossen? Andere bank?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37151
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Internetbankieren hoe probleem op te lossen? Andere bank?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-19 13:10

Ok, ik heb abn amro rekeningen, en doe zoals veel aan internet bankieren. Maar ik heb kom ik vandaag achter per 1 november een groot probleem. Namelijk het gaat heel lastig tot onmogelijk worden. -O- de gewone site werkt niet fatsoenlijk met ipad. Overzichten van de rekeningen is erg onduidelijk en scrollen zowat onmogelijk. :n

daar al eens de bank voor gebeld en ja deze werkt goed en is bedoeld voor laptop en pc. Voor ipad was er de bankieren app. Ok. De vorige grote update heeft mij mijn vorige ipad gekost. Deze crashte en was niet meer te herstellen. Daar een nieuwe toen gekocht en tot mijn grote schrik en verdriet komt er weer zo n grote update aan, per 1 november dus al.

Ik heb twee opties of een update op ipad doen waar ik 4 gb vrij voor nodig heb (heb ik niet, ik heb 1,5 gb vrij) of ik moet gaan bankieren via de site (werkt niet met ipad). Of met peperdure papieren overschrijf formulieren gaan werken die alleen bij een kantoor aan te vragen zijn is me net gezegd (kantoor is 20 km verderop). Of zo zei de dame aan de telefoon ik moet maar een nieuw apparaat kopen waar genoeg geheugen op zit.

Nu werkt mijn ipad uitstekend en ik heb niet even een pak geld liggen voor een nieuwe. Ivm oogproblemen kan ik niet zomaar elk scherm goed lezen helaas en ben dus wel gebonden aan een duurdere aankoop.

Hoe zit het bij andere banken en internet bankieren? En de eisen die gesteld worden aan apparatuur. Ik zit al 49 jaar bij de abn bank maar deze stap ben ik niet blij mee. :n Gesprek aan de telefoon was ook geen prettig gesprek wat ik niet van ze gewend ben.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man


karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37151
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-19 13:15

Die heb ik dus niet. -O- Heb alleen een ipad ivm weinig gebruik van internet. Mijn telefoon kan het ook kwa geheugen niet aan. En alleen een laptop moeten kopen voor bankieren is net zo duur als een nieuwe ipad zo ongeveer. Gewoon zonde van het geld
Laatst bijgewerkt door karuna op 09-10-19 13:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37151
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-19 13:24

Heb daar na wijziging van de site met technische afdeling over gebeld, site is bewust voor laptop en pc gemaakt. De app was voor tablets en telefoons. Scrollen in de rekeningoverzichten is heel vreemd en werkt niet fijn. Naar boven scrollen geeft naar beneden gaan maar ivm groter lettertype zie ik dan bv alleen maar paar dagen overzicht. Waardoor je geen normaal fatsoenlijk beeld krijgt van de overboekingen. Chrome of safari zou geen verschil maken.

Geen idee of app met chrome wel werkt? En of ik daar wel ruimte genoeg voor heb nog

Destination zou kunnen maar dat beperkt wel flink. Bibliotheek hier is beperkt open. En mijn energie niet onbeperkt. Zou nu al probleem hebben. Verplichte bankrust ipv pootje weer, zou nu dan niet eens daarheen kunnen

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37151
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-19 13:29

De app is zo groot niet. De verplichte update van apple wel. Die moet ik updaten naar de nieuwste versie anders kan ik de app van de bank niet updaten. De vorige grote wijizging daarin is mijn oude ipad gechrashed onder toeziend oog van de apple store zelfs. Was wat ouder en de nieuwste update heeft de oudre systemen om zeep geholpen onherstelbaar. Dat is nu dus weer aan de orde.

Ipad is 4 jaar oud en voldoet meer dan uitstekend waar ik hem voor gebruik. Maar heeft niet het royaalste geheugen. 8gb in totaal en niet uitbreidbaar. -O-
Laatst bijgewerkt door karuna op 09-10-19 13:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37151
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-19 13:31

Pablo zie edit in bericht boven je. 4 jaar ruim.

Cache leeg ik regelmatig, ik gooi de beperkte apps er vaak af en weer op.

Wat staat er op. Mail, bankieren app, drie spelletjes, wat fotos en messenger en facebook. Dat is het zo ongeveer. Mail is een flinke bult (1,5gb) de rest is 1 gb voor fotos en de andere apps. Er is zie ik nu 1.2 gb vrij en de rest ks in gebruik voor de aansturing en software van ipad.
Laatst bijgewerkt door karuna op 09-10-19 13:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man


karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37151
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-19 13:34

Nee deze is 4 jaar inmiddels.

Sanet dat ik soms moet updaten snap ik. Alleen banken drukken internet bankieren aan alle kanten door. En dwingen je zo flinke kosten te maken om te kunnen blijven internet bankieren. De papieren overschrijvingen zijn peperduur. Mijn papieren bankafschriften betaal ik inmiddels ook flink voor.

Zou hun site normaal werken voor ook tablets had ik geen probleem, voorheen werkte dat ook goed. Nu niet meer. -O- dus ik heb dan eigenlijk geen keuze door of dure papieren overschrijvingen te halen bij een bank kantoor heel eind verderop. Of nieuwe tablet kopen of laptop. Of naar de bieb gaan of bankzaken aan anderen overlaten. Mijn vader zit met hetzelfde probleem dadelijk ook.
Laatst bijgewerkt door karuna op 09-10-19 13:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37151
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-19 13:39

Annemiek. Zelfs als ik alle fotos eraf gooi haal ik die 4 gb niet, en helaas ja de update die ik moet doen wil 4Gb vrije ruimte hebben. Heb ik al eerder geprobeerd en dat gaat dus gewoon niet. Ipad werkt verder gewoon prima. -O-

Ipad 2 klopt. Was destijds al niet het nieuwste model, die waren gewoon te duur. En deze voldeed en voldoet nog goed.
Laatst bijgewerkt door karuna op 09-10-19 13:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37151
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-19 13:41

Applestore in duitsland geweest destijds. :)

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37151
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-19 13:51

DearLove schreef:
Heb je al geprobeerd om via internet te bankieren terwijl jij het internet op desktopversie zet? Dan werken sites gemaakt voor laptops en computers over het algemeen wel goed.

Mm nee, geen idee of dat kan bij abn ook. Ga ik eens naar kijken, doe dat bij veel sites wel trouwens :j .

Sd kaartje past niet, ik heb wel een flashdrive waar fotos op staan. :j maar zelfs als alles eraf is red ik het niet kwa geheugen. :n heb alles eraf gehad. Deel naar icloud overgezet en dan nog blijft hij piepen dat er niet genoeg vrije geheugenruimte is. Ben ook naar apple winkel in de buurt geweest maar die konden me ook niet helpen ermee. Vandaar dat ik er redelijk van uit kan gaan dat updaten niet meer kan ermee. -O-

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37151
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-19 14:09

Dat is 1 november. Die datum staat vast -O- . Heb nog drie weken om te bedenken wat handig is.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37151
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Internetbankieren hoe probleem op te lossen? Andere bank?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-19 14:25

Had ik al gedaan, maar dan nog niet genoeg geheugen,

Verkeerd gekeken heb 12 gb net geen 3 gb in gebruik voor fotos mail en andere apps. De rest is dus in gebruik door de vorige update van ios.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37151
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-19 15:47

Met 25 enveloppen kom ik denk ik 2 maanden max door. :n

Dat een app niet werkt, nou ja kan ik nog mee leven. Maar dat een normale site, waar ik gewoon beveiligd kan inloggen zo wordt ontworpen dat je een pc of laptop nodig hebt vind ik nog het grootste probleem. Pas had ik overschrijvingen van 2 jaar geleden nodig. Dacht handig te bekijken en uitfilteren wat ik zocht. Helaas functie alleen beschikbaar met laptop of pc. -O- ik was blij dat ik de papieren afschriften had, anders had ik in een openbare ruimte mijn financiele gegevens moeten downloaden en printen.

Overstappen naar een andere bank zal dan ook niet werken vrees ik. -O-

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37151
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-19 16:20

goeroe schreef:
karuna schreef:
Met 25 enveloppen kom ik denk ik 2 maanden max door. :n

Dan spaar je ze toch iets meer op? Meestal geldt een betalingstermijn van 14 dagen. Of je doet een deel via automatische incasso. Ik denk dat ik serieus 5 jaar zou kunnen doen met 25 enveloppen. Maar goed, soms bekruipt mij eerlijk gezegd het gevoel dat jij niet altijd een oplossing zoekt maar eerder een reden om te klagen. Wat ook prima is, maar dan kun je dat beter gewoon zeggen.

Opmerking slaat nergens op natuurlijk. :roll:

Opsparen gaat lastig. Heeft niks met zeuren te maken. overboeken binnen eigen rekeningen. Geen vaste bedragen, wat automatisch kan is al lang zo. Ik heb helaas gewoon veel overschrijvingen en vaak betaaltermijn van 8 dagen. Valt ook nooit gelijk. Kan dus wel per papier maar kost best wat op jaarbasis. Als moet dan moet maar voorkom dat liever. Vooral omdat banken aangeven daarvan af te willen ook.

En wat meest nekt is geen fatsoenlijk de rekening overzichten kunnen bekijken ivm het beperkte scrollen. -O- en overzicht is toch wel belangrijk,

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37151
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-19 16:33

Tica ik ga lijstje even rustig doorspitten. Ik heb gelukkig nog een drie weken.

Lau, optie gevonden, kende ik nog niet, dan is het ietsje beter kwa overzicht maar nog steeds erg beperkt. Dit is het maximale dat ik eruit kan frummelen op een bladzijde kwa dagen.

Overzicht is belangrijkste probleem. overschrijvingen daarna een tweede probleem. Per telefoon kende ik nog niet.
[ img ]

Er wordt soms ingelogd bij ing op ipad. Maar dat geeft soms weer andere problemen :') wel duidelijk overzicht daar.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37151
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Internetbankieren hoe probleem op te lossen? Andere bank?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-19 17:24

Klopt updates zijn er met een reden. Wat me vooral dwars zit is dat een gewone site niet werkbaar is.

Ik ga eens rustig kijken komende weken wat nu de handigste oplossing is. Simpele laptop met wifi, simpele tablet, papieren overboeking al zit ik dan nog steeds met de overzichten of een nieuwe ipad met veel meer geheugen. Scherm moet groter zijn dan een telefoon ivm leesbaarheid voor me, telefoon is geen optie.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37151
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-19 17:38

Los van het feit dat dat geen zin heeft. Dat was het eerste dat ik gedaan heb. Vandaar dat ik ga nadenken of een nieuwe te doen is. Kan alles naadloos overgezet worden. Bij kpn een 32 en een 128 gb gevonden. Nieuwe hype is kennelijk een waar simkaart inkan. Die met alleen wifi zijn flink goedkoper geworden. Ja weer een iets ouder model (2018)maar voor mij voldoende en mijn antislip stuiterhoes kan er weer omheen.

Janouk dat had ik inmiddels om me heen afgelopen dagen ook al begrepen, best veel mensen zitten dadelijk met een flink probleem en weer een stuk zelfstandigheid dat mensen kwijt raken. Niet alleen ouderen ook minder bedeelden financieel krijgen nu langzaam steeds meer een probleem. Volgens de dame aan de telefoon zou ik de tweede pas zijn die het meld aan ze. Geloof ik eerlijk gezegd niet zo veel van

Mvdende, ben je ook klaar mee met pinnen dan. Digid weiger ik de app te gebruiken, log alleen in op de site met ww en password. Ik heb geen zin om mobiel erbij te pakken, te klein scherm en hij wordt alleen gebruikt voor bellen sms beperkt messenger en beperkt internet, mijn verbruik is 200 mb per maand als ik los ga. :')

Weet dan abn met q code aan het strooien is, andere banken ook al. Zou ja dan moet je dus idd een tweede scherm hebben. Q code op een scherm niet te scannen zonder tweede internet scherm. Hoop dat ze daar lang mee wachten.

Bescherming snap ik, maar mensen op deze manier eerst tot iets dwingen om daarna je te verplichten steeds opnieuw nieuwe duurdere apparaten te kopen terwijl het oude nog goed werkt. Dat is ook nog eens milieuonvriendelijk.

Ik ken door deze ontwikkelingen helaas best wat mensen die hierdoor hun zelfstandigheid kwijt raken en bankzaken of andere dingen moeten laten doen door iemand anders omdat ze de techniek niet beheersen of niet kunnen betalen domweg.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37151
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-19 18:35

Lief. <3 Het is het formaat vooral. :)

Voor overzichtelijkheid en leesbaarheid is ipad schermmaat (dus niet de mini) de minimale maat die ik nodig heb wil ik iets goed kunnen ontcijferen. Daarnaast om het handig te houden -O- sommige schermen zijn niet goed leesbaar voor me ivm reflectie of scherpte. Bv samsung en lenovo tablet is voor mij gewoon niet te doen. :n. Ook moet contrast en scherpte goed in te regelen zijn.

tv geeft zelfde probleem. Dat was ook nogal een zoektocht voor ik een fijn mat niet reflecterend scherm gevonden had. Ik heb nog een bejaarde laptop liggen maar zelfde probleem. Niet meer te updaten. En bruikbaarheid/gewicht is een reden geweest over te stappen op een lichte compactere tablet in gewicht. Ook al leverde dat minder leesvlak op.

Laptop op schoot doet me teveel zeer op mijn linkerbeen. Dan moet ik verplicht aan tafel zitten wat ik fysiek soms niet lekker kan. Nu bv verplichte bank/bedrust en met laptop had ik een probleem gehad. Leuk een veeleisend lijf 8)7

Vandaar de keuze dus voor ipad. Ook al zijn er goedkopere opties.

Edit te snel op enter gedrukt

Shadow dat zit me dus ook best dwars, vooral ook de opmerking ja dat doen we nu eenmaal en ja dat is uw probleem dat u zelf moet oplossen. :roll: daar vraag ik niet om maar enig besef dat een hoger hand genomen beslissing voor veel mensen grote gevolgen is en daar volledig overheen gestapt wordt.

Volstrekt bruikbare apparaten moeten verplicht afgedankt worden, de crash van mijn oude ipad was voor mij ook te toevallig. Net nieuwere versie uit en o wat raar de oude is echt helemaal onherstelbaar gecrashed. >;)

Mensen worden gedwongen flinke kosten te maken willen ze nog zelfstandig kunnen blijven doorgaan met hun zaakjes regelen. Ik ken best veel mensen die alleen al de techniek niet baaskunnen en met moeite een openklap telefoon kunnen bedienen. Geen mailadres hebben, laat staan een computer of wat ook. Die moeten echt alles door anderen laten doen daarin. Toen de kabeltv stopte waren ze echt hulpeloos. Opeens twee afstandsbedieningen om tv te kijken ipv een. :(:) mensen die verder goed bij hun hersens zijn maar gewoon geen enkele feeling hebben voor techniek. Die dan weer misbruikt kunnen worden door "aardige" mensen die iemand bankrekening ingemerkt leegplukken beetje bij beetje bijvoorbeeld.

Dan de grote groep nog van mensen die geen geld hebben om weer een nieuw of tweedehands apparaat te kunnen kopen. Omdat eten of hun verzekering of huur toch belangrijker zijn dan het doen van bv bankzaken.
Laatst bijgewerkt door karuna op 09-10-19 18:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37151
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-19 18:44

Marlinde, heb je de screenshot gezien die ik had neergezet? Dat is daarmee het maximale dat haalbaar is kwa overzicht. -O-

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37151
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-19 20:44

Chrome geeft zelfde beeld ook

Maar ik ben dus duidelijk niet de enige die er om meerdere redenen flink van baalt. -O-

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37151
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-19 07:54

Choixx dan loop ik nog steeds tegen ruimte gebrek aan. De vorige update neemt al veel van mijn geheugen weg. Een update betekent een up to date ipad waar ik verder niets meer op kan zetten. Waar ik dan ook niet veel aan heb. Ik durf gebruiken aan ivm de erg goede firewall die ik heb. Heb er goed overleg gehad met provider en ik heb nog net de software versie die veilig te gebruiken is. Dus geen onveilige wifi hier gelukkig. Gebruik hem ook nergens anders dan op twee adressen met dezelfde provider.

Ll de beide opties zijn al besproken. Telefoon is te klein scherm voor mijn zicht. En ja de website versie is nu net het probleem. Die werkt niet fatsoenlijk voor tablet en vereist een laptop of pc.

Bankkantoren in de buurt. Kijkt rond, kijkt nog eens rond _O- nope :n . We hadden ooit abn (feestelijk als eerste heropend na de groots aangekondigde huisstijl wijziging, 4maanden later was het dicht). Ing (weg zelfs de pinautomaat daarvan is verdwenen). Rabo was er tot voor kort (nu alleen twee uur uur week alleen voor hypotheek gesprekken). Regiobank huist alleen een makelaarskantoor in. Dichtbijzijnde bank nog in werking is de abn een kleine 20 km van hier. Beroerd bereikbaar maar parkeren op eigen terrein. De rest is nog verder weg of midden in een groot stadscentrum met onmogelijk parkeren.

Vannacht besloten een nieuwe ipad (nou ja nieuw, tweede kans dus, met volle garantie bij erkend veilig bedrijf :j ) aan te schaffen. Met flink zoekwerk een 128 gb gevonden die ik nog net kan betalen. Ouder model 2018 met alleen wifi meer is niet nodig, net zo snel of langzaam dan wat ik nu heb. Zelfde variant in grootte maar met 10 keer meer geheugen. En ik ga gebruik splitsen tussen twee ipads dan maar. Mijn oude als camera, foto opslag. De nieuwe echt voor gebruik van de rest.

Maar ben wel van plan dit te gaan aankaarten ergens waar ze er mogelijk verder mee kunnen om eens openbaar ter sprake te brengen.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37151
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Internetbankieren hoe probleem op te lossen? Andere bank?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-19 08:11

Dani daar heb ik vorige keer idd naar gekeken. Leek me de fijnste oplossing. Waren toen domweg te duur en nu eigenlijk in prijs vergelijkbaar met die tweede kans ipad. Dan gaat voorkeur uit naar naadloos overzetten van wat ik nu heb en veel meer geheugen. Verschil tussen 32 en 128 is geloof ik 60 euro dat is nog te doen. En ik ga ervan uit dat ik met 128 lange tijd vooruit kan.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37151
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Internetbankieren hoe probleem op te lossen? Andere bank?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-19 08:56

Bij mij dus een onherstelbare crash na update nodig voor die bank app.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37151
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Internetbankieren hoe probleem op te lossen? Andere bank?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-19 23:22

Die van mij doet het ook echt goed.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37151
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Internetbankieren hoe probleem op te lossen? Andere bank?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-19 00:03

App is het probleem niet de update van ios wel. De site geeft slecht overzicht met ipad. Maar paar dagen per pagina en geeft dus geen goed beeld van de boekingen,

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37151
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-19 07:14

CharleyT schreef:
karuna schreef:
Die van mij doet het ook echt goed.


is dat dan een andere dan die waar je over klaagt?


Ipad werkt goed, alleen geen ruimte voor een update die nodig is voor de bankapp. Waardoor internet bankieren heel lastig tot bijna onmogelijk wordt om goed overzicht te houden. -O- dat is nu net het euvel.

Naar beneden scrollen gaat dus nagenoeg niet. Waardoor ik niet veel meer zie dan screenshot. Volgende bladzijde kan wel. Maar ik mis dus gewoon delen overzicht hierdoor.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Diertjec, Fleuribelle, GrapeshotBot, Knuffeldier en 24 bezoekers