(VOLG) Woonboerderij gekocht, dromen komen uit

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: (VOLG) Woonboerderij gekocht, dromen komen uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 12:26

Had je topic gemist geloof ik, maar volg nu ook.

Ik vind de paddock super. Wij hebben slechts enkele bomen, maar de paarden vinden dat zo leuk en maken er veel gebruik van om te schuilen.

Ik kom ook wel te grote huizen tegen of dubbel bewoonbare en dan zie ik er wel tegenop. Zijn zelf redelijk handig en hebben ons huidige huis totaal verbouwd, maar het moet wel bewoonbaar zijn en je wil alles op tijd geschikt hebben voor de paarden enzo.

Succes!!


superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: (VOLG) Woonboerderij gekocht, dromen komen uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 16:03

Gaat lekker zo!!!

Dennen hebben we hier ook. Aan de straatkant staan eiken en aan de andere kant dennen. Ook bij de bak, dus liggen veel dennenappels. Wel leuk, want er komen veel eekhoorntjes op af en die zie je dan met de grootste slepen.....
En in het bos staan hier ook veel dennen en ze kunnen lekker ruiken

Ga je eigenlijk een rijbak maken??

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: (VOLG) Woonboerderij gekocht, dromen komen uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 16:30

Ow, heerlijk als de paardjes kunnen komen!!

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: (VOLG) Woonboerderij gekocht, dromen komen uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 16:23

Wat een heerlijke plaatjes! Vooral waar ze slapen bij die boom samen <3

Je paardjes voelen het gewoon; jij tevreden, zij tevreden.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: (VOLG) Woonboerderij gekocht, dromen komen uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 00:05

Ow, lekker!!

Mag je daar dan rijden?? Ik zoek een huis en zie soms wel dergelijke paden, maar weet dan nooit of je er wel of niet wordt toegelaten. En huizen aan ruiterpad kom ik maar weinig tegen helaas.......

Gaat opeens snel en is je huis straks echt weer een huis van binnen.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: (VOLG) Woonboerderij gekocht, dromen komen uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 17:17

Mooi paard!

En wat goed dat ze je spullen op de achtergrond heel en op hun plek laten.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 17:33

Robijntjah schreef:
ik ben erg voor een nette opvoeding :+

Poetsen = stilstaan.


Ja, maar die ander kan toch wat rond snuffelen en pakken??

Volgens mij is dat DE reden dat wij nog geen huis met grond hebben. Mijn man saboteert de boel, omdat hij weet dat ik de paarden overal laat rondlopen en er niks blijft leven, hahahaha

Je poetsplaats vind ik juist mooi!! Lekker stevig ook verwacht ik :)

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: (VOLG) Woonboerderij gekocht, dromen komen uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 17:08

Hahahaha, had al in andere topic gereageerd. Ik ben de slechtste raadgever, dus zeg niks.

Maar misschien kan je een schriftje nemen en alle ideeen opschrijven. Gewoon bij je houden en als je iets bedenkt opschrijven. Ook een lijstje maken met waar je echt aan moet/wil denken.

En je moet het echt doen zoals je zelf wilt en wat goed voelt. Ik hou er dus helemaal niet van en ondernam niet zoveel. Toen kwam er wat druk van familie en heb ik toch wat dingen tegen m'n zin gedaan. Is geen ramp geweest verder, maar zou het nooit meer zo doen.

En als je niet naar van die beurzen wil etc, kan je ook veel op internet rond snuffelen voor ideeen.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 23:01

Robijntjah schreef:
Yes, dat komt wel goed!
We zijn iig al van de bruidstaart en receptie afgestapt haha, zagen we beide echt niet zitten :+

Heerlijk om zo op 1 lijn te liggen!


Maar op een bruidstaart zit vaak marsepein :o Dat was dus een reden dat ik die juist wel wilde, hahahaha

Verder ook niks gedaan zoals "het hoort" :D

Wij hebben trouwens initialen als tattoo op onze ringvingers, omdat mijn man met zijn werk geen ring om kan. Hadden we van tevoren gezet.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: (VOLG) Woonboerderij gekocht, dromen komen uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 15:10

Haha, ik eet rond Sinterklaas altijd zoveel marsepein dat ik de rest van het jaar moet herstellen zeg maar........

Verder ook geen zoetekauw, maar een taart van chips, nootjes en kaas is ook zo wat.

Prairy, nu ben ik echt benieuwd naar de foto's.......Zaten jullie niet helemaal onder dan??

Spannend Robijn of ze "jouw" jurk nog hebben. Hoop het wel, want vaak als je al iets gezien hebt, heb je iets in je hoofd.

Volgend jaar Juni is wel ver nog, dus we zullen het alleen over je huis en buiten hebben.......haha

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 16:46

Prairy schreef:
superpony schreef:
Prairy, nu ben ik echt benieuwd naar de foto's.......Zaten jullie niet helemaal onder dan??


_O- _O-
Nee joh, een pinata (van papier), gevuld met snoepjes :') :))

Sorry, en weer terug naar het huis inderdaad :P


Ow, dacht dat je de taart daarin had gestopt..........

Ja, Robijn, het huis of buiten......Dus kom maar op met nieuwe foto's

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: (VOLG) Woonboerderij gekocht, dromen komen uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 23:20

Prairy, echt leuke foto!!

Het is wel echt warm nu. Wel heel fijn dat je een plekje hebt met bomen voor je paarden. Scheelt bij ons echt veel.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 12:32

Heerlijk zo een stuk bos Robijn!!

En zo een overkapping is ook super handig. Je maakt het snel en ze hebben er echt wat aan.

Voor hondjes hebbenz e van die pakjes en strikjes voor bruiloften. Aangezien jouw paarden erbij zullen zijn, moeten die ook niet iets leuks? hahahaha

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: (VOLG) Woonboerderij gekocht, dromen komen uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 00:21

Zo een gaaf stuk!! Echt ideaal.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: (VOLG) Woonboerderij gekocht, dromen komen uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 13:27

Ik heb ooit geleerd van een oude boer met veel bomen op en rond het erf dat je met goed snoeien veel ellende kan voorkomen. Teveel takken en te zware takken trekken een boom uit balans als het ware. Dus daar is misschien veel winst te behalen zonder kwijt te raken.

En ik denk altijd maar zo, er valt veel, maar heel veel staat ook al vele jaren wel rechtop.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: (VOLG) Woonboerderij gekocht, dromen komen uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 14:12

Ik bedoelde met snoeien, vakkundig snoeien inderdaad. Zo een bomen mannetje weet waarschijnlijk precies hoe en wat.

Waar wij huren, zijn ze bomen gaan kappen, terwijl goed snoeien al heel veel doet. En op veel bomen is het heel soms hier en daar er eentje tussenuit halen om de rest beter te laten leven.

Goede bedrijven weten daar wel raad mee.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: (VOLG) Woonboerderij gekocht, dromen komen uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 21:51

Waar wij huren werden 2 grote oude eiken ook zo gedaan. Was niet nodig hoor, maar de eigenaren sporen niet.....

En laatst kwamen ze een andere boom snoeien en ging afval meteen door versnipperaar hun bak van de auto in.

De wortels hebben ze gefreesd en ook verwijdert. Wel vond ik deze mannen niet zo netjes werken daarbij en zou ik als het van mezelf was en mn paarden er rondlopen iets meer miepen over de wortels hoe ze die hebben achtergelaten. Ligt misschien niet eens aan de boomwerkers als ik erover nadenk.....Kan me voorstellen dat die het zat waren.

Hier deden ze wel alles in opdracht. Ik zou ook echt advies van de boom man willen, omdat goed snoeien bomen kan sparen. Hier hebben ze duidelijk gedaan wat ze opgedragen werd. Ook laatst met snoeien. 1 hele grote, zware tak boven de oprit is blijven zitten.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: (VOLG) Woonboerderij gekocht, dromen komen uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 15:53

Ik denk dat je gewoon het bedrijf moet laten komen. Ze zullen wel oplossingen hebben voor dat soort gevallen.

Staan de bomen dicht op elkaar? Misschien kan hij in de boom ernaast klimmen.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: (VOLG) Woonboerderij gekocht, dromen komen uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 12:15

Ow, mooi, dat gaat schelen qua licht!!

Pfff, zet me wel weer aan het denken voor ons projectje. Ik heb echt 0,0 fantasie en zie dingen en denk, o dat kan ook.

Wij hebben ooit pleister gesmeerd in huis van mijn ouders. We waren jong, was eerste keer en er bestond nog geen youtube om naar voorbeelden te kijken. Werd veel te dik en we hebben veel teveel gebruikt.

Maar nu zie ik dat polopos en dat iedereen het daar zelf doet en denk, dat kunnen we inmiddels wel na alles wat we gedaan hebben :)

Alleen de uitbouwen aan 2 kanten, de vloer en de draagmuren verplaatsen wil ik uitbesteden eigenlijk.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: (VOLG) Woonboerderij gekocht, dromen komen uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 17:55

Mooie foto's. Ook ik ben blij met ons nieuwe plekje straks, maar zou wel wat bos willen :)

Jammer dat je voor de walnoot wat laag zit.

Huis schiet ook lekker op!!
Wat ga je met de kurk doen? Zo laten?

Heb je ook boomstammetjes over voor op het pad?
Ik heb zoiets neergelegd als obstakel. Eerste stam tegen rand aan, 2e een meter uit de rand, 3e weer tegen de rand, 4e weer een meter eruit etc.
Dan moeten ze of er overheen of slalommen. Rechts daarvan kan ook, moeten ze piep klein heuveltje over.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: (VOLG) Woonboerderij gekocht, dromen komen uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 11:35

Robijntjah, laten jullie de verwarmingen en buizen zo? Of wil je dat in de toekomst anders? Ik zelf vind het niet zo een probleem hoor, maar ben benieuwd.

Ook die kurken muur. Merk je dat al qua geluid??

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: (VOLG) Woonboerderij gekocht, dromen komen uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 23:34

Hahaha, buren overlast heet dat volgens mij :)


superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: (VOLG) Woonboerderij gekocht, dromen komen uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 17:42

Handig hoor zo! Hoe ga je die ruiven straks vastzetten??

Ik heb nu 3 witte ibc vaten, maar denk dat ik straks toch hout mooier vindt. De bakken staan nu los en verplaatsen wel, maar met zo een dakje zou handig zijn, alleen moet het dan wel vast kunnen.

Ben je tevreden over dat doorzichtige dakje zo? ook met de warmte?

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 11:42

Prairy schreef:
Haha ja, ben wel blij dat we eerst het huis goed gedaan hebben zodat we in ieder geval tot 2025 een fijn huis hebben. Plan is om dan een nieuw huis te gaan bouwen, naast het huidige huis en die dan te slopen.

Nu is onze weide wel al volledig omheind dus ik zou er zo 2 paarden of meer in kunnen gooien, maar wil een goed ontwerp maken, ook rondom het voedselbos. Dus dan is wat meer tijd nemen wel fijn.


Kijk eens bij VIva Concept. Die geven adviezen, maar doen ook cursussen over terrein indelen, eetbare planten etc.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: (VOLG) Woonboerderij gekocht, dromen komen uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 17:48

Ow, dat is echt gaaf!!

Wij zijn gister op onze nieuwe plek bezig geweest en valt flink tegen. Hopelijk gaat het wat sneller als wer er eenmaal de hele dag zijn.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, shaddy82 en 121 bezoekers