Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Relaxed
Berichten: 26405
Geregistreerd: 01-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 10:38

PSvanLot schreef:
Kosten maakte bij ons niets uit. We hadden de gehele bemedenverdieping gestript en moesten of overal nieuwe radiatoren of vloerverwarming. Het bedrag gaf nagenoeg geen verschil.

San87 wat enorm vervelend. Dat is echt zonde.

Relaxed wat zijn je beweegredenen om het niet te doen? Ik zou echt nooit meer anders willen. Zo fijn warm.


Ik heb ooit eens in een vakantiehuisje gezeten met vloerverwarming en werd er best wel naar van, te warm.. Ik zat steeds met mijn voeten op de bank.. Ik loop ook nooit op sloffen omdat ik dat te warm vind aan mijn voeten, altijd gewoon op sokken.
Ik vroeg dus ook in eerste instantie naar vloerverwarming als bijverwarming, maar dat schijnt dan weer aardig wat voeten in aarde te hebben. Ik informeer nog wel even bij de installateur volgende week, maar gezien het extra werk wat erbij komt twijfel ik daardoor ook heel erg.


Janine1990
Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 11:32

Ik zou echt heel graag vloerverwarming willen. Maar mijn huis is de investering niet waard vind ik.

Heb het alleen in bijkeuken en badkamer maar echt heerlijk.

Relaxed
Berichten: 26405
Geregistreerd: 01-06-05

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 11:45

In de badkamer komt het sowieso, maar die is pas later aan de beurt.. :+

PSvanLot
Berichten: 10116
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 14:23

Relaxed schreef:
PSvanLot schreef:
Kosten maakte bij ons niets uit. We hadden de gehele bemedenverdieping gestript en moesten of overal nieuwe radiatoren of vloerverwarming. Het bedrag gaf nagenoeg geen verschil.

San87 wat enorm vervelend. Dat is echt zonde.

Relaxed wat zijn je beweegredenen om het niet te doen? Ik zou echt nooit meer anders willen. Zo fijn warm.


Ik heb ooit eens in een vakantiehuisje gezeten met vloerverwarming en werd er best wel naar van, te warm.. Ik zat steeds met mijn voeten op de bank.. Ik loop ook nooit op sloffen omdat ik dat te warm vind aan mijn voeten, altijd gewoon op sokken.
Ik vroeg dus ook in eerste instantie naar vloerverwarming als bijverwarming, maar dat schijnt dan weer aardig wat voeten in aarde te hebben. Ik informeer nog wel even bij de installateur volgende week, maar gezien het extra werk wat erbij komt twijfel ik daardoor ook heel erg.


Dat is geen fijne vloerverwarming als hij zo warm is!

Hier is de kou van de tegels af. Je kunt prima met je voeten op de grond maar het is niet zo warm dat het onbehaaglijk is.

Niqui
Berichten: 2107
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 15:59

Wij hebben beneden al jaren vloerverwarming als hoofdverwarming. Alle radiatoren zijn destijds weggehaald. We zijn er heel tevreden mee en hebben geen last van een te warme vloer voor je voeten.
Tijdens de bouw hebben we het huis laten opleveren zonder afdekvloer. Toen zijn eerst de slangen gelegd en vervolgens is de afdekvloer over de slangen gestort. Daar bovenop is een natuurstenen vloer in de specie gelegd. Alles bij elkaar dus een vrij dikke vloer die heel geleidelijk verwarmd wordt.
Laatst bijgewerkt door Niqui op 19-09-19 16:02, in het totaal 2 keer bewerkt

noviceh
Berichten: 4764
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 16:00

Hier ook vloerverwarming icm met plavuizen, heerlijk! Vooral fijn (en praktisch) dat we die lelijke radiatoren niet hebben.

♥12-5-1999 Ryvonne Promise †2-4-2013 "If the world would end today..."

Relaxed
Berichten: 26405
Geregistreerd: 01-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 16:00

Ja idd, bij mij zou hij ingevreesd moeten worden en dan worden de sleuven weer gevuld, vloer weer glad gemaakt met egaline en dan meteen PVC erop. Dat is een heel dun laagje dan.

DubbelFun
Berichten: 88474
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 16:08

Zijn er hier ook al mensen met elektrische vloerverwarming ??

PSvanLot
Berichten: 10116
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 16:13

noviceh schreef:
Hier ook vloerverwarming icm met plavuizen, heerlijk! Vooral fijn (en praktisch) dat we die lelijke radiatoren niet hebben.


Dat vond ik ook heel belangrijk. Maar vooral ook dat het niet bij de radiator 25 graden is en midden in huis 18.

Niqui
Berichten: 2107
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 16:28

noviceh schreef:
Hier ook vloerverwarming icm met plavuizen, heerlijk! Vooral fijn (en praktisch) dat we die lelijke radiatoren niet hebben.
Mee eens, wij zijn ook blij dat we die lelijke dingen niet hebben.

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D
Berichten: 41323
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 06:11

DubbelDun schreef:
Zijn er hier ook al mensen met elektrische vloerverwarming ??

Mijn ouders hebben dat (op de warmtepomp). Werkt perfect.

imd
Berichten: 15410
Geregistreerd: 02-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 07:26

Relaxed schreef:
Ja idd, bij mij zou hij ingevreesd moeten worden en dan worden de sleuven weer gevuld, vloer weer glad gemaakt met egaline en dan meteen PVC erop. Dat is een heel dun laagje dan.

PVC werd ons afgeraden met ingefreesde vloerverwarming. Wij hebben nu tegels, maar moeten nog 6 weken wachten voor we mogen gaan stoken. Ik ben benieuwd!

Wat ik me overigens herinner van vroeger bij m'n ouders, is dat je je vv gewoon op 1 temperatuur moet laten staan, toch?

Sting
Berichten: 12851
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 07:42

Nog wel radiatoren IMD? Want anders worden het een frisse 6 weken denk ik.... Of wonen jullie er nog niet? ;)

PSvanLot
Berichten: 10116
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 08:37

Hebben jullie de verwarming/vloerverwarming al aan?

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D
Berichten: 41323
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 08:43

Nee. Het is nog steeds tussen de 18 en 20 graden binnen.

PSvanLot
Berichten: 10116
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 08:52

Mijn man werkt bij een haardkachel bedrijf op kantoor. Daar hebben ze zulke mooie producten.
Vandaag staat de kachel daar weer aan. Ben jaloers!

[ img ]


xXutopiaXx
Berichten: 10031
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 08:59

Lekker :+: Wij hebben wel de schoorsteen laatst laten vegen ter voorbereiding op de winter <3 Zijn hier pas komen wonen, dus wel fijn om op orde te hebben :P

<<) Tamme & Kevin & Splash & Jay :+: Heaven is a place on earth with you.. <3 [HTT] [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing _/-\o_


Ketly
Berichten: 5925
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 09:55

Omdat het hier nu over verwarming gaat, welke verwarming hebben jullie en hoe bevalt dat? Wij hebben in ons recent gekochte huis heteluchtverwarming, maar omdat we muren gaan slopen en een andere indeling willen is dit uiteindelijk niet heel praktisch. In principe zouden we dan voor CV gaan, maar ik ben eigenlijk ook wel benieuwd welke andere opties er zijn en of dit een duurdere of goedkopere optie is om het aan te leggen.

Wij wonen er nog niet maar zijn al wel spullen aan het verzamelen! Hebben woensdagavond dit superleuke zelfgemaakte bijzettafeltje gehaald bij iemand van Facebook :D

[ img ]

robbie88
Berichten: 2077
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 10:41

[ img ]
Wij zijn ook pas verhuisd, heerlijk zo,n houtkachel

Cranio sacraal therapeut
Tante rikie : dressur L1 springen 120 +13 cross L +1
Siem : L1+1
Vinted kast : https://www.vinted.nl/member/37950822-marjon1982518

PSvanLot
Berichten: 10116
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 10:52

Ketly schreef:
Omdat het hier nu over verwarming gaat, welke verwarming hebben jullie en hoe bevalt dat? Wij hebben in ons recent gekochte huis heteluchtverwarming, maar omdat we muren gaan slopen en een andere indeling willen is dit uiteindelijk niet heel praktisch. In principe zouden we dan voor CV gaan, maar ik ben eigenlijk ook wel benieuwd welke andere opties er zijn en of dit een duurdere of goedkopere optie is om het aan te leggen.

Wij wonen er nog niet maar zijn al wel spullen aan het verzamelen! Hebben woensdagavond dit superleuke zelfgemaakte bijzettafeltje gehaald bij iemand van Facebook :D

[ [url=m/IwGRgh.jpg]Afbeelding[/url] ]


Heel erg stoer tafeltje!!!!!

PSvanLot
Berichten: 10116
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 10:53

robbie88 schreef:
[ [url=m/CAvTke.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wij zijn ook pas verhuisd, heerlijk zo,n houtkachel


Heerlijk zo'n kachel!

Anoniem

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 10:56

Supergaaf tafeltje, wij hopen die volgend jaar ook een aantal zelf te kunnen maken.
Houtkachel is fantastisch inderdaad, zo sfeervol <3

Ik lees even mee over de CV gezien wij daar nu mee bezig gaan. Willen het liefst een hybride systeem met warmtepomp. De communicatie met installatietechniekbedrijven blijkt wel een dingetje te zijn :=

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D
Berichten: 41323
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 11:04

Robijntjah schreef:
Supergaaf tafeltje, wij hopen die volgend jaar ook een aantal zelf te kunnen maken.
Houtkachel is fantastisch inderdaad, zo sfeervol <3

Ik lees even mee over de CV gezien wij daar nu mee bezig gaan. Willen het liefst een hybride systeem met warmtepomp. De communicatie met installatietechniekbedrijven blijkt wel een dingetje te zijn :=

Kun je niet beter meteen helemaal naar de waterpomp?

Sting
Berichten: 12851
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 11:14

Heerlijke foto zo voor de houtkachel! Geen plaat eronder zie ik, niet bang dat de vloer dan beschadigd van as/hout?
En dat tafeltje is een toppertje, mooi!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 11:20

_San87_ schreef:
Robijntjah schreef:
Supergaaf tafeltje, wij hopen die volgend jaar ook een aantal zelf te kunnen maken.
Houtkachel is fantastisch inderdaad, zo sfeervol <3

Ik lees even mee over de CV gezien wij daar nu mee bezig gaan. Willen het liefst een hybride systeem met warmtepomp. De communicatie met installatietechniekbedrijven blijkt wel een dingetje te zijn :=

Kun je niet beter meteen helemaal naar de waterpomp?


Dat is voor onze woning helaas niet te doen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 2IJsjes, herous, Susan88, teunis001, Winterram en 25 bezoekers