Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 08:43

Ik ben blij dat we geen aankoop makelaar hebben genomen. We hebben te maken met 2 makelaars, voor wat we verkopen en kopen, maar ik vind echt dat ze slecht communiceren. Ze luisteren slecht en onderling op kantoor worden dingen niet doorgegeven etc etc.
Maar we zitten zelf overal bovenop en onze hypotheek adviseur heeft veel gedaan, dus komt wel goed.

En als iedereen een aankoop makelaar neemt, is het aanbod nog steeds te laag om iedereen te voorzien.

Irine, dat is spannend. 8000m2 is wel mooi, zeker met stukje bos enzo. Moet je schriftelijk bieden?? Wij moesten voor een bepaalde datum en tijd een bod mailen. Waren heel veel kijkers geweest, dus was echt lastig wat een goed bod zou zijn. Konden niet te hoog, want dan wordt het niet daarop getaxeerd en willen overwaarde en eigen geld gebruiken voor verbouwen.
Maar wat doe je dan? Waarschijnlijk hebben we teveel geboden, maar dat is maar zo.

Ik heb niet meer op funda gekeken en wil ook niet weten of er nu betere, leukere plekken en huizen te koop staan, hahaha


superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 09:02

Als we hoger waren gegaan, was dat echt wel een ding geworden. De verkopende makelaar was er met de open dag en daar heb ik mee staan praten. Hij zou een TE hoog bod ook afraden. Juist omdat het meestal onder voorbehoud van financiering is en de verkopers niet wilden dat het daarop zou afketsen.

Wij hadden naast een goed bod ook de beste ontbindende voorwaarden.

En zelf hebben wij daar nu ook naar gekeken. Wij hadden dus al geboden en getekend en ons huis direct in de verkoop. Op woe op funda en op vrijdag 6 kijkers en op maandag weer. Mensen boden wel, maar onder voorbehoud van verkoop eigen woning.
Dat kon ons tijd kosten die we moeten overbruggen, dus wij zijn in zee gegaan met mensen die nu huren.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 10:46

Hele aparte situatie dan. Ik zou wat terughoudend zijn en ook niet teveel vertellen. Je kan mensen natuurlijk niet dwingen om te verkopen.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 13:09

Ir1ne schreef:
Moet nog even officieel worden vastgelegd...... maar als het goed is hebben we het huis!!


Zorgen dat je snel voorlopig koopcontract kan tekenen. Na die 3 dagen bedenktijd, ben je dan van het ergste wel af.

Onze ontbindende voorwaarden lopen binnenkort af en de banken zijn zoooooooo langzaam. Ook is de communicatie soms om op te schieten, maar ja..........

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 23:30

Ik vind 2 ton voor Amstelveen niet echt heel duur eigenlijk. Je zit vlakbij Amsterdam en daar koop je feitelijk niks voor die prijs.

Zou ook eerst naar een hypotheek adviseur gaan, voor je zo schrikt van de prijzen.

Als je heel veel eisen en wensen hebt, moet je je er gewoon wel bij neerleggen dat het moeilijk is. Toen wij pas gingen kijken, waren de prijzen veel lager en hadden we ook een wensen pakketje. Veel huizen laten lopen.
De prijzen zijn gestegen in de tijd dat wij even niet keken. Maar toen we opnieuw hypotheek advies gingen in winnen, konden we ook veel meer besteden dan 3jr terug en niet alleen vanwege de lage rente.

Wij wonen nog in Ermelo en hier is ook vrijwel niks onder de 2ton te koop. Onze hypotheek man zei ook dat veel starters hier geld krijgen van ouders en of grootouders en zodoende al beginnen met een huis van 250.000 vaak. Onze zoon (22) heeft ook zo een vriend, gaan samenwonen en van 2 kanten ouders en groot ouders.

Wij hebben echt wat wensen moeten laten varen. We gaan naar het Noorden. We hebben er al 3jr vlakbij gewoond en hadden daar inderdaad nooit file.
We werkten en woonden toen omgeving Emmen, Stadskanaal, Exloo, Borger en reden dat rondje dagelijks. Ik deed ook in Stadskanaal en Emmen boodschappen vaak en dat zijn al compleet verschillende plaatsen voor mijn gevoel, maar kan me er niet aan storen verder. Het heeft allebei zijn charmes en Borger buiten het seizoen om ook :)

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 11:31

Gimme_Joy schreef:
2 ton voor een studio van 31 m2 op die lokatie vind ik abnormaal. Helemaal als ik zie wat ik er eerst voor zou betalen.

Eisen zijn er niet echt. Gewoon een leuke eensgezinswoning in een fijne buurt. Mijn ouderlijk huis ging weg voor 275k. In Amstelveen.


Maar dat is niet van toepassing wat het eerst waard was. Dat is de huidige markt. Ons huis is als duurste ooit verkocht nu in dit hofje. Toen we vorig jaar de makelaar lieten komen, was het zelfs nog 6000 euro lager te koop gezet dan dit jaar. En daarvoor gingen ze nog voor 20.000 en 30.000 minder.

Wij hebben ooit een huisje bekeken in Emmer Compas. Dat was toen 170.000 met ruimte voor een paar paardjes.
Nu keken we naar iets gelijks en was het 299.000 en dan moest er nog van alles aan gebeuren. Is echt niet een dure omgeving, maar zo gaat dat.
Het viel wel onder ons budget, maar je gaat toch denken wat als de markt instort, want het verschil is groot.

Maar de feiten zijn dat als je de afgelopen tijd iets wil kopen, je de prijs moet betalen die ervoor staat. Als je zelf dat appartement zou bezitten, ga je hem ook niet goedkoper wegdoen, omdat je zelf ooit minder hebt betaald. In deze markt ben je dan dief van eigen portemonnee.

Amstelveen ligt tegen Amsterdam en hele wijken waren vroeger zelfs veel duurder dan Amsterdam.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 15:12

Vroeger had bijna iedereen vloerbedekking en dan ook door het hele huis. Was echt niet vies als je geen hele gekke dingen doet en het goed bijhoudt.

Ik had toen een vriendin met astma en haar ouders gingen alle stoffering vervangen. Dus vloerbedekking en gordijnen gingen weg voor luxaflex en plavuizen.
Later toen mijn broer een longontsteking had en we het erover hadden met een arts, zei die; In een huis met stenen vloer en luxaflex dwarrelt er juist meer stof rond. In de vloerbedekking blijft het zitten en dat zuig je er natuurlijk uit.

Ik had het tot 12jr geleden nog in onze eigen slaapkamer. Ik vind het echt warmte geven qua sfeer. En half hoog of hoogpolig is heerlijk aan je voeten :)

We hebben nu de hele verdieping laminaat en vind het net een kantoor worden eigenlijk.

Maar goed, ik ben opgegroeid met gordijnen, vloerbedekking, een sprei op het bed en vind alles tegenwoordig wel snel kaal.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 16:10

DubbelDun schreef:
Wat het probleem geeft is het fijnstof en dit kan in kombinatie met huismijt bij astma een allergische reactie geven.
Sommige vloerbedekking houdt idd het fijnstof beter vast dan gladde vloerbedekking (dat is geen rocket science :D ) maar wil dat met vloerbedekking écht nut hebben dan moet je vaak en heel goed stofzuigen én speciale filters in je stofzuiger hebben die daar ook geschikt voor moet zijn. En daar ontbreekt het dus vaak aan.

Ik denk dat je met een goede fijnstofluchtreiniger voor in huis beter af bent.


En vroeger was het normaal en hoorde je amper iemand daarover.

Wij hadden honden en katten. Mijn broer was zwaar gehandicapt, maar liggend op zijn rug kon hij wat door huis schuiven. En we speelden altijd op de grond. Echt niks van gekregen........

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 11:26

Jeetje, dat is balen!

Moet toch niet uitmaken als de wijk verder gemengd is. Kan je niet wat stylen? Laten zien hoe de keuken kan worden na verbouwen. Nieuw zou ik geloof ik niet doen, want dan is het ook weer niet goed en niet naar smaak.......

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 12:48

o0eefje0o schreef:
superpony schreef:
Jeetje, dat is balen!

Moet toch niet uitmaken als de wijk verder gemengd is. Kan je niet wat stylen? Laten zien hoe de keuken kan worden na verbouwen. Nieuw zou ik geloof ik niet doen, want dan is het ook weer niet goed en niet naar smaak.......


Ja maar wil er ook geen 100e euro s in steken! Twijfel om de kastjes te verven. ( alleen vind het dood eng ) straks word het nog lelijker


Nee, en dat zou in de huidige markt niet nodig moeten zijn. Maar tijdens de crisis weet ik wel meerdere mensen die toch zijn gaan schilderen, opknappen etc om het toch te verkopen. Al was het even rondom witten.

Tijdens die zelfde crisis kwam mijn familie in een nieuwbouw project te wonen wat ook niet verkocht werd. Heel flauw voor de mensen die er al woonden, maar er kwamen allerlei acties zoals; een gratis vloer en keuken uitkiezen bij aankoop.

Misschien wil een keuken boer wel een kortings bon/waardebon geven? Of dat je die deels betaald, goede regeling treft.

Mensen vergelijken met de rest en wat ze nog moeten investeren.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 00:03

Ik denk dat het pas een probleem wordt als de mark instort en de huizen prijzen zakken en de rente weer stijgt en je dan je huis dat je nu koopt, wil verkopen.

Dan moet je een huis van bijv 3 ton voor minder verkopen en zelf iets kopen tegen hogere rente. Het zal allemaal weer wat gelijk opgaan, maar kan nadelig zijn als je aan je max koopt of financiele problemen krijgt.

Wij hebben besloten een spaarrekening te gaan spekken straks. Al staat de rente laag, toch willen we het vastzetten voor de zekerheid.

Aan de andere kant denk ik ook. Ze zeggen wel dat de markt weer gaat instorten, maar hoeveel zal dat zijn? Ik verwacht niet dat het zakt naar de prijzen van tijdens de crisis, omdat alles toch verder wel is gestegen.

Wij gaan verbouwen en het huis zal stijgen in waarde, dus dat is een voordeel. Maar als je loon nog stijgt is dat ook altijd mooi om verder te kunnen. Zakt de waarde van je huis en stijgt je loon niet meer, dan kan je alleen hetzelfde of minder terugkopen misschien.


superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 10:22

Electra63 schreef:
Als de huizenmarkt (weer) instort, is dat alleen nadelig als je je huis wilt verkopen. Als je er blijft wonen, dan maakt dat niet uit.
Ons huidige huis hebben wij 35 jaar geleden gekocht, netjes afbetaald en alle strubbelingen op de huizenmarkt hebben we overleefd.
Als we alleen de aankoopprijs met de huidige marktwaarde vergelijken (zonder de investeringen mee te rekenen) dan is het huis nu 6,5 x zo duur. Wij kochten het toen wel.met 12,7% rente.


Dat zei ik. Maar het probleem is wel als je dus wil verkopen, je ook niet makkelijk iets anders kan terugkopen.
Zelfde als iedereen nu roept dat de rente zo laag staat en je een duurder huis kan kopen. Ja, je eigen huis levert meer op, maar het huis dat je wil kopen is ook duurder. Dan moet je toch ergens meer te besteden hebben om ook die stap omhoog te doen. Stel je huis was 2 ton en nu 3 ton waard. Dan heb je een ton winst, maar het huis dat je wil kopen is ook gestegen, dus koop je hetzelfde terug of je moet meer kunnen neerleggen.
Of andere wensen hebben binnen een zelfde prijs categorie natuurlijk.

De mensen die nu hebben gekocht tegen een hoge prijs en hele lage rente, zullen als de markt instort wachten met verkopen of flink moeten sparen om een verschil op te vangen.

Niet iedereen wil of kan ergens tientallen jaren blijven wonen natuurlijk. Maar dat er mensen zijn die het straks flink gaan voelen, is altijd.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 15:53

Ik kende mensen die altijd alleen nieuw wilden kopen. Elke keer winst op de huizen en steeds een stap verder tm vrijstaand.
Die hebben daar wel veel voor moeten inleveren en geduld moeten hebben. Mooi dat het is gelukt, maar ik zou niet altijd zo willen leven. Zoals bijv een half jaar camperen, kinderen minder speelgoed/kleding kunnen geven etc etc etc. Nooit een keer makkelijk doen of een drankje onderweg.

Wij hebben wel goed gekocht en verkocht en wat mazzel gehad links en rechts.

Maar ik ben zelf dan iemand die nooit zou verkopen als ik weet dat we met een groot negatief verschil zouden komen te zitten bijv.
En wij hebben altijd onder onze max gekocht en veel opgeknapt, dus weinig risico's gehad op grote waarde vermindering tot nu toe......

In principe gaat ons nieuwe huis na verbouwen ook weer stijgen, maar we gaan ook zeker de spaarrekening na verbouwen weer aanvullen voor later.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 22:26

daantjuhhh schreef:
Zolang je maar aflost komt een huis hoe dan ook altijd op je af.
Soms duurt dat alleen langer.


Maar dat is alleen in je voordeel als je flink aflost en de markt niet te gek doet en je loon stijgt zodat je weer door kan of stabiel kan kiezen. Anders is binnen 5 of 10jr verhuizen als dat nodig mocht zijn, echt onmogelijk.

Ik denk echt niet dat veel mensen voldoende aflossen of sparen. Elke keer tijdens een crisis of als de markt slecht is, komen mensen keer op keer in de problemen.

Als je alleen al kijkt naar hoe de mensen nu gek zijn gemaakt om krankzinnige prijzen te betalen vanwege de lage rente.

En wat denk je van al die mensen die gaan scheiden? Dan wordt er geen rekening gehouden met de markt.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 22:57

Daantjuuhhh, ja, dat spreekt voor zich. Maar niet iedereen heeft die tijd. Mensen veranderen van werk of gaan scheiden, situaties veranderen etc etc.

Links of rechts, gaan mensen gewoon weer in de problemen komen, omdat ze nu de max hebben besteed tegen een hele lage rente en niet naar de toekomst hebben gekeken.

Waar banken nog altijd best streng zijn, adviseren die ook niet om minder dan de max te besteden en aan de toekomst te denken. iedereen weet dat mensen weer verhuizen, vooral starters. Die groep is nu hoog begonnen en hebben hooguit mazzel als ze stijgen op de ladder qua werk en loon, maar anders is het gewoon een ding straks.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 11:18

Bij ons is alles rond en gaat snel nu.

Qua paarden; Heb er 4 24/7 op een helemaal niet zo groot stuk, maar wel track, 2 paddocks, bestraat plein etc.
Iedereen die ik vertel dat het ong 3000m2 is zegt; dat kan niet. En dan komen ze en vinden ze het hartstikke ruim.
Zeker vergeleken met de standaard weitjes en paddocks die paarden normaal hebben.

Nu krijgen we iets meer, maar komen er 6 op. Moeten nog alles doen en de pp maken, maar het is echt ideaal. Wij geven alleen inderdaad weinig om gras en gebruiken weitjes alleen voor de leuk en lekker en niet als voer.
Staan hele jaar rond op goed hooi.

Ik zie weinig nieuws komen op de markt eigenlijk. Had eerst niet gekeken. Bang spijt te krijgen, maar laatst gekeken en was allemaal hetzelfde nog.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 11:58

Dat gebeurt echt niet op een track hoor. Wij hadden een nieuwe erbij en juist door het rondom lopen, zetten ze elkaar niet klem.

Een tijd geleden hadden we 2 grote vierkante paddocks en wilden we daar 1 grote van maken toen de overleden jonge ruin erbij zou komen. Die heeft mijn oudere ruin door het draad gejaagd. Dat gebeurt op een track juist helemaal niet.

En het afzetten is echt exact hetzelfde. Onze paarden zijn 10 tm 26jr en we moeten ook naar allemaal kijken, incl 1 shet van 95cm. Maar of je nou het een afzet, of het ander. Blijft exact hetzelfde.

Moet nu rondom afzetten, waarvan 1 lange zijde tussen ons en buren. Daar willen we ook geen gedoe. En dan op het midden rondom weitjes. Maar als we geen track maken, is het precies hetzelfde. Moeten we ook afzetten, maar dan een ander model.

Er zijn inmiddels zoveel mensen en stallen met tracks. Je kan eindeloos aanpassen en varieren.

Ons weitje nu is best klein. Als ik hem open zet, vinden ze dat hartstikke leuk, maar lopen er ook best snel zelf weer vanaf en gaan dan weer door met de rest. Juist de variatie nodigt uit en houdt ze bezig. Ze slopen niks en zijn continu in beweging en iets anders aan het doen.

2,5ha is vrijwel altijd agrarisch.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 12:03

Brainless schreef:
Het aantal hectare per paard is bedoeld om het jaar rond eten te hebben.
Dus een gedeelte hooien en een gedeelte laten beweiden.

Ik heb 6000m2 (2,5 paard) en heb voldoende gras voor de weideperiode.
In een goed jaar (dit jaar groeide het gras slechter), heb ik er wel 5 op gehad de hele zomer met voldoende gras.
Ruigvoer voor de winter koop ik in.


Het ligt ook aan je gebied.

Wij zitten op zandgrond. Ons gras vorig jaar was prima, maar daarna verbrand. Dit jaar echt slechter opgekomen, maar voor de lekker was het genoeg.

Naast ons ligt een stuk land waar niks mee wordt gedaan. Ongeveer 1 ha. Was prachtig groen altijd. Vorig jaar compleet verbrand en dit jaar helemaal niet meer groen geworden.

Er waren wel mensen die dat wilden huren, maar de eigenaar wil er geen paarden op. Had je het wel kunnen huren, had je er niks aan gehad qua voeding.

En bij ons loopt alles stuk waar geen gras groeit. Onze track was ook gras. Op laten vreten en een mooi zandpad geworden. Hele kleine randje nog wat gras, omdat we het achterin heel breed hebben.

En de voeding loopt ook terug.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 14:36

ClaudiaHS, op donderdag was de makelaar hier. Maandag de fotograaf en kreeg dinsdag al het voorbeeld van de brochure en advertentie. Daar hebben we iets aan laten wijzigen en toen stond het woensdag op Funda. Is maar 1 druk op een knop voor ze zeiden ze.

Toen vrijdag 6 kijkers, dus moest ik 3 uur weg zijn. Makelaar rekent voor elke kijker half uur. Daarna op maandag nog 2, maar toen hadden mensen al geboden. Op dat bod gereageerd op dinsdag en woensdag waren we rond.

Ik moest even geopereerd, maar 2 dagen daarna bouwkundige keuring en week daarop de taxatie van de kopers. De overdracht staat op 25Okt.

En wij gaan 30Sept verhuizen, dus hebben nog even tijd om leeg te halen.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 20:38

Wij hebben meerder dubbele huizen bekeken in Dld, ook met 2 ha, maar waren we niet uren bezig. Kregen wel de tijd op zich, maar meer dan een half uur per huis niet binnen geweest.

Bij de hele luxe huizen zullen ze vast ruimer de tijd nemen, maar er waren 6 kijkers achter elkaar, dus het was gewoon strak gepland.

En de mensen voelde ook wel dat het kijken en actie ondernemen was.

We hebben iets bekeken in Groningen en de mensen na ons hebben het gelijk gekocht. Die voelde ook die druk. Was best een groot huis met grote kavel ook, maar ook half uurtje, brochure en klaar.

Wat we nu hebben gekocht, werden ze plat om gebeld, dus hebben ze het huis open gezet. Wel een beetje de mensen verdeeld, maar in de tijd dat ik daar rondliep, waren er zeker nog 6 mensen/stellen. In 2 dagen totaal 30 kijkers en er hadden er 15 geboden :)

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 11:43

Wij gaan van het weekend alles in orde maken voor de paarden en krijgen maandag de sleutel.

Ons huis is verkocht per 25Okt. Ontbindende voorwaarden lopen tm 7Okt, maar denk wel dat ze het rond krijgen. Anders hebben we ook meer dan 1 maand dubbele huizen en lasten, maar was binnen een paar dagen verkocht, dus terug in de verkoop zal ook geen ramp zijn.

Wel dat het dan al leeg staat misschien. Soms hebben mensen daar moeite mee. Maar goed, zetten we er wel weer wat in.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 10:58

Dat hadden wij ook. Woensdag op funda en vrijdag al 6 kijkers. Er werd meteen geboden en met 1 stel dat de makelaar als betrouwbaar en serieus peilde eens geworden. Anderen dachten ook dat we er wel meer uit konden halen, maar het was al boven de prijs die we vorig jaar dachten te krijgen en wat we nodig hadden. En dit gaat snel en zijn we er vanaf.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 11:06

Electra63 schreef:
superpony schreef:
Dat hadden wij ook. Woensdag op funda en vrijdag al 6 kijkers. Er werd meteen geboden en met 1 stel dat de makelaar als betrouwbaar en serieus peilde eens geworden. Anderen dachten ook dat we er wel meer uit konden halen, maar het was al boven de prijs die we vorig jaar dachten te krijgen en wat we nodig hadden. En dit gaat snel en zijn we er vanaf.


Bij ons is het een investeerder die het koopt.
Ben ik zelf geen voorstander van, maar hij biedt zoveel boven de marktwaarde, dat onze makelaar ons heeft aangeraden om het bod te accepteren. Als een ander de hypotheek niet rond krijgt (zeker als de hypotheek boven de marktwaarde is) dan neem je een risico, dat de kopers de financiering niet rond krijgen. Dan ben je een paar maanden verder en moet je opnieuw beginnen.


Valt wel mee hoor. Wij hebben ook boven de vrpr EN taxatie waarde geboden bij ons nieuwe huis en krijgen dat gewoon.
Ons huis is nu als duurste ooit in dit blok verkocht, maar taxateur vond het ook helemaal prima. Dat is de markt nu.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 12:00

Ik denk dat jullie dan in een hogere klasse zitten? Volgens mij gaat alles boven de 4/5 ton langzamer.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 23:33

daantjuh, onze kopers hebben ons huis ook gekocht onder voorbehoud van financiering en de ontbindende voorwaarden lopen pas 7Okt af.

Mijn man heeft het huis wat we hebben gekocht niet eens van binnen gezien. We hadden al zoveel bekeken en moesten nu wat.
We hebben wel samen op het erf gelopen en door de ramen gegluurd, maar hij kon niet mee naar de bezichtiging.
Zo vaak kan iemand niet steeds binnen een paar dagen vrij krijgen. Hadden we geweten dat dit het laatste huis was, misschien wel :)
Volgens mij zijn mannen juist veel makkelijker. Zij zowel de makelaar als hypotheek assistent. Beiden zeiden toen we dat vertelden; de vrouw kiest het huis :)

Gefeliciteerd Plukje. Ik schrok ook enorm dat ons bod uit 15 biedingen was geaccepteerd. Was heel erg teleurgesteld geweest op dat moment als wij het niet waren geworden en bereidde me al voor, maar het was echt onwerkelijk dat wij het wel waren.

Nog een beetje.....maandag de sleutel en dan gaan we best snel over en de paarden verhuizen, dus echt een raar idee.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Akshay, axel_1997, collendoorn, DDD3, Ilse_C, joyce83, Julimy, Orchideee, Relserk, Ringo1973, Rosalie_91, Travel_me, Vaiqua, YandexBot, zonnebloem18 en 24 bezoekers