Betaalbare leaseauto gezocht die trailer mag trekken?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 12:26

Hou er wel rekening mee dat automaten niet direct heel erg geschikt zijn om te trekken. Tussen mogen op papier en kunnen is een groot verschil. Ik rij ook automaat en helaas al 2 auto’s de versnellingsbak van kapot gereden door te hard te trekken (schijven plooien) waaronder een volkswagen touareg 2.5 die 3.5 ton mocht trekken maar nooit zwaarder dan 2.5 ton heeft getrokken op korte afstanden.

Meerdere dealers hebben ons afgeraden nog met een automaat te trekken. Als wij toch trekken het geen dat ze mogen trekken delen door 2 (dus de touareg kwam dan op 1750 kilo uit)


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 21:03

Heel normaal hoor. Wij zijn naar 2 volkswagen garages gegaan en 3 onafhankelijke. Alle 5 zeiden ze ons dat het een gekend probleem is van automaten. Ook de Opel Vectra heeft nu hetzelfde probleem. Als een automaat kapot gaat is het ook 9/10 geen motor probleem maar een probleem in de versnellingsbak. Deze slijt door het trekken ook nog eens veel sneller en kan het vroegtijdig opgeven. De touareg had het op 110.000 kilometer.

Idem met elektrische auto’s. Trekvermogen is ingesteld op 2.400 (als ik mij niet vergis) Tesla raad dit ten zeerste af. De batterij gaat er veel sneller van kapot en de auto kan het op lange termijn gewoon niet hebben. Zelfde geval dus als een automaat. Ja ze kunnen het, maar of je het moet willen...

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, linoleum, Reyndir, Sydney_Zorro en 22 bezoekers