Slakken in moestuin

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
tiwi1969
Berichten: 7626
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 10:07

Hier is het ook vreselijk, vooral de paksoi blijven ze niet van af. Ik heb al 3x gezaaid, de laatste extra veel. Kwam prachtig op en in één nacht alles weg... grom!

Vroeger had ik een paar kipjes die in de herfst en winter los door de tuin liepen. Die ploegde de hele tuin om opzoek naar slakken etc. Gevolg was dat er geen slak meer in mijn tuin te vinden was. Opnieuw kipjes is geen optie want de buren waren niet blij met de muizen die op het voer af kwamen.

Ik ga mijn eigen weg en heb mijn eigen doelen. Pak daar gerust van mee, maar ga je eigen weg.



tiwi1969
Berichten: 7626
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 13:09

pmarena schreef:
Kipjes klinkt altijd wel leuk maar die vreten toch ook je plantjes aan? Of ploegen hem om inderdaad :=


Daarom alleen in de winter los, in de zomer kregen ze steeds een nieuw stukje gras rondom de ren. Met can die caviahekjes en een net erover. Scheelt een hoop grasmaaien.

Ik ga mijn eigen weg en heb mijn eigen doelen. Pak daar gerust van mee, maar ga je eigen weg.

tiwi1969
Berichten: 7626
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Slakken in moestuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 20:15

Ik ga nu opnieuw paksoi zaaien in een grote bak die ik op een tafel ga zetten. Hoop dat dat helpt.

Onze baardagaam is gek op paksoi en zo kan ik steeds een steel voor hem plukken en groeit de plant door.

Ik ga mijn eigen weg en heb mijn eigen doelen. Pak daar gerust van mee, maar ga je eigen weg.

tiwi1969
Berichten: 7626
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Slakken in moestuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 22:05

Ik gooide ze altijd achter mijn tuin over de heg in de bosjes. Een beetje verwilderd stuk grond met wallen van snoeihout. Een ideale plek voor egels.
Tot ik een keet ‘s avonds over het achterpad liep, een grote karavaan van naaktslakken op weg naar mijn paksoi.

Mijn raapstelen eten ze niet, dat laten ze staan.

Ik ga mijn eigen weg en heb mijn eigen doelen. Pak daar gerust van mee, maar ga je eigen weg.

tiwi1969
Berichten: 7626
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Slakken in moestuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 19:48

Las ik hier de tip van de halve meloenschil?

Geen slak gevangen en ik vond het ding later terug in mijn berghok. Waarschijnlijk dus een rat in mijn tuin...

Ik ga mijn eigen weg en heb mijn eigen doelen. Pak daar gerust van mee, maar ga je eigen weg.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Casca, Imhrien, Josien_ en 115 bezoekers