Slakken in moestuin

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

pmarena
Berichten: 48035
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 10:04

Slakken schrikdraad werkt goed, kan je gewoon op een 9V batterij doen, als je even op Google of YouTube zoekt zie je hoe dat werkt :j

Dan moet je wel een opstaande rand om je moestuin maken maar dat ziet er sowieso wel mooi uit.

Een halve, uitgeholde meloen op zijn kop in je moestuin leggen dat werkt ook aardig. Slakken gaan daar graag in schuilen en wat smikkelen en dan heb je zo regelmatig een meloentje vol om weg te halen :)


pmarena
Berichten: 48035
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Slakken in moestuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 10:12

Kipjes klinkt altijd wel leuk maar die vreten toch ook je plantjes aan? Of ploegen hem om inderdaad :=

pmarena
Berichten: 48035
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Slakken in moestuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 10:34

Paksoi staat er ook wel om bekend dat dat echt een lievelingsmaaltje van slakken is. Daarom zijn er ook aardig wat mensen die express paksoi zaaien voor de slakken, zodat ze dat opvreten en de sla en boontjes enzo met rust laten :P

pmarena
Berichten: 48035
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Slakken in moestuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 20:58

Die doppen heb ik ook wel gehad maar slakken gingen er gewoon overheen en leken het ook wel prima vinden er tussen / onder omdat ze toch vrij snel wat gaan "rotten" zeg maar.

pmarena
Berichten: 48035
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Slakken in moestuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 09:44

Dat was mijn ervaring dus ook. En ook dat het vies ging stinken die zooi. Heel leuk als je het net uit de zak neergelegd hebt maar het wordt al snel vies en lelijk. Het enige dat echt werkt is volgens mij ook gewoon een fysieke barrière zoals een rand van net er omheen ofzo. Of stroom.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: maj0, PuurPaard en 71 bezoekers