[VOLG] Een huis bouwen om bewuster te leven

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Mickyl
Berichten: 591
Geregistreerd: 19-12-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 22:12

Wat leuk dat je een topic hebt geopend over jullie initiatief malenka! Ik volg ook! :)


Mickyl
Berichten: 591
Geregistreerd: 19-12-02
Woonplaats: Almere

Re: [VOLG] Een huis bouwen om bewuster te leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 21:12

Wat spannend allemaal! Vervelend dat de aanvraag niet zo soepel verloopt... wij mochten idd ook geen stadslandbouw in de berm naast de weg, mocht alleen openbaar groen zijn. Hebben jullie nu de oprit en parkeerplaatsen onder infra/ verharding geplaatst? Kon dat wel qua percentage? Want jullie zaten ook al over de 11% toch? Wat een gepuzzel allemaal he?! Wij zijn er ook nog steeds niet uit...

Mickyl
Berichten: 591
Geregistreerd: 19-12-02
Woonplaats: Almere

Re: [VOLG] Een huis bouwen om bewuster te leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 22:25

Ok vandaar! Ben benieuwd of wij dat ook op die manier kunnen doen... ik stuur je even een pb!

Overigens mbt de badkamer, wij hebben nu ook een badkamer zonder raam. We hebben een verlaagd plafond met spotjes en een grote verlichte spiegel en dat is ruim voldoende. Je went er ook aan...

Mickyl
Berichten: 591
Geregistreerd: 19-12-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 16:13

Wat goed! Gefeliciteerd! Lijkt erop alsof ze alles tegelijk behandeld hebben want die van ons is vandaag ook goedgekeurd! :)

Wel vervelend van jullie leverancier. Waarom twijfelt hij opeens?

Mickyl
Berichten: 591
Geregistreerd: 19-12-02
Woonplaats: Almere

Re: [VOLG] Een huis bouwen om bewuster te leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 16:51

Wat raar dat hij daar opeens mee komt. Dat had hij idd al veel eerder kunnen bedenken...
In Almere staat al heel lang een romneyloods als woning. Ik ken degene die het heeft ontworpen/ gebouwd. Ik kan wel even vragen welke leverancier zij gebruikt hebben. Maar dat is natuurlijk wel al jaren geleden geweest...Gaat om dit huis: http://www.derealiteit.com/?show=detail&id=5

Mickyl
Berichten: 591
Geregistreerd: 19-12-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 10:21

Ik herken die punten ook helemaal niet... HSB isoleert juist heel erg goed, daarom wordt het in NL steeds vaker toegepast en ook in de koude Scandinavische landen bijvoorbeeld. En het is ook net zo brandveilig als traditionele bouw, daar is op internet heel veel informatie over te vinden. Vocht en ongedierte kan wel een probleem zijn als het huis niet goed gebouwd en geventileerd wordt, maar dat geldt ook voor traditionele bouw.

Mickyl
Berichten: 591
Geregistreerd: 19-12-02
Woonplaats: Almere

Re: [VOLG] Een huis bouwen om bewuster te leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 07:12

Wat is dan precies het verschil tussen hsb in Amerika en in Europa? Want in Scandinaviƫ, Duitsland, Frankrijk etc bestaat de hsb toch ook uit een houten geraamte met isolatie en beplating? En daar wordt het al jarenlang superveel gebruikt en die zijn er heel tevreden over....

Mickyl
Berichten: 591
Geregistreerd: 19-12-02
Woonplaats: Almere

Re: [VOLG] Een huis bouwen om bewuster te leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 15:44

Heb een tijdje niet gereageerd ivm drukte maar jullie hebben al grote stappen gemaakt de laatste tijd! Fijn dat jullie al aan de slag kunnen aan de kavel. En vanaf volgende week gaan jullie er al wonen? Spannend hoor! Ziet er goed uit allemaal!

Mickyl
Berichten: 591
Geregistreerd: 19-12-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 19:25

Malenka: Mijn paard staat ook in Oosterwold dus als je het leuk vindt mag je altijd een keer langs komen of we kunnen een keer naar het bos zodra je paard er staat!

Mickyl
Berichten: 591
Geregistreerd: 19-12-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 11:51

Malenka schreef:
Dankjulliewel voor de leuke reacties.

JustOneBite, we hebben mazzel gehad met deze kans. Zoals je in het artikel kunt lezen dat KaKa deelde wordt het ook hier steeds duurder om te bouwen. Maar het is tot nog toe nog steeds goedkoper dan op de meeste plekken in het land en er is zeker meer mogelijk. Ik vind het vervelend voor je ok te lezen dat je jezelf iets voor kunt stellen bij zo'n diagnose.

En qua zaden... Zeker best veel. En daar kwam ook nog wel het een en ander bij. O:)

KaKa, wat leuk dat je het artikel hier deelt. Dank je! Ik had het al gelezen en vind het een behoorlijk goed beeld geven. Er zitten voor en nadelen aan zo'n wijk en er zijn altijd mensen die proberen er alleen van te profiteren. Maar de overgrote meerderheid zijn mensen met idealen en dromen die daar nu in ieder geval een deel van kunnen waarmaken. En dat is prachtig om te zien. :D Ik vergeet telkens foto's te maken van dat soort dingen. Maar we hebben nu bijvoorbeeld al twee keer gegeten bij een lunchroom hier om de hoek. Ze hebben een heerlijk broodje met humus en gegrilde groenten. Y)(^) en het leuke is dat ze direct aan het bos zitten, het terras waar de kippen vrij rond scharrelen, een grote kruidentuin waar je heerlijk kunt kijken en ruiken, een kleine brocante winkel in een pipowagen, ruilbieb en dat ze ook nog eens samenwerken met andere lokale bedrijfjes en plek bieden aan mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt om werkervaring op te doen. En een stukje verderop is iemand begonnen met het verkopen van schepijs. Gewoon met een kraampje op eigen terrein, er zit in dezelfde straat ook een keramiek atelier waar ze ook zelf verf maken met planten uit de tuin en imker. Die diversiteit, lokale producten en mensen die hun dromen najagen dien deze wijk leven.

Als mijn internet meewerkt met uploaden plaats ik snel weer een update met foto's.


Haha wat grappig! Toen ik het las dacht ik dat komt me bekend voor, maar dat zit allemaal bij mij in de straat. Het schepijs kraampje wilt ook nog gaan uitbreiden met pannenkoeken en poffertjes, dus er komt steeds meer bij.
Fijn dat jullie huis al zo behoorlijk opschiet. Wanneer denken jullie erin te kunnen?

Mickyl
Berichten: 591
Geregistreerd: 19-12-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 10:54

Wat jammer dat het wat langer duurt dan gepland. Misschien kunnen jullie ook in een deel wonen terwijl je de rest afmaakt?
Wij hebben ook erg veel vertraging opgelopen, maar het begint nu op te schieten. De bouwvakkers zijn ondertussen alweer 6 weken bezig (de fundering lag al een half jaar). Ik denk dat wij er ook begin volgend jaar pas in kunnen.
Lijkt me leuk om een keer af te spreken! We wonen idd heel dichtbij!

Mickyl
Berichten: 591
Geregistreerd: 19-12-02
Woonplaats: Almere

Re: [VOLG] Een huis bouwen om bewuster te leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 15:54

Wat ontzettend heftig van je vader. Gecondoleerd en heel veel sterkte!

Het huis ziet er al veel meer af uit met de ramen erin. Ben benieuwd hoe het van binnen gaat worden.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Balou_k, dieseltje09, estell__, Fientj, manonutjuh en 22 bezoekers