[VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 18:01

Hartstikke mooi!!!

Huis stoor ik me totaal niet aan. Als alles het maar doet. de rest komt wel.

Daar kun je een hele leuke pp maken :) Zonde als je gaat investeren in boxen. Zijn mooie schuren voor grote loopstallen.

Succes!!



superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 00:20

Je kan het aan Marianne van Dijk van paardenpension buitenkans eens vragen. Zij heeft een mooie pp en houdt daar ook hengsten in een kudde.

Onze paarden zijn ook allemaal ex stal paarden. Ze kunnen kiezen.

Ik hoop echt zo een grote schuur te vinden, zodat ze lekker rond kunnen lopen in een schuilstal. Nu staan ze erin en gaan er weer uit. Maar 2 ruinen zijn niet de aller beste vriendjes, dus let er wel op bij de huizen.

sharonsemme, Lastige regio inderdaad. Wij zitten in Ermelo, maar in deze omgeving is aan bos of hei gelegen echt duur en er komt vrijwel niks vrij ook momenteel. Heel af en toe in Putten, maar dan of echt heel duur of 50 man op open dag.
Wij hebben onze regio dus verplaatst :)

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 15:58

Leuke foto's!!

En wat doet je hond het goed!! Onder die tafel, hahaha Ik zie hem al opstaan met een tafel op zijn rug.

Je vindt vast snel je draai en dingen om aan te pakken. Het is echt heel herkenbaar hoor. Komt wel goed.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 22:14

Hey, fijn dat ze thuis staan. En wat kan je heerlijk rijden zo!! Daar ga je echt geen spijt van krijgen qua afstand ed.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 23:34

Ahh, wat een schatje ook.

Ik zou eerlijk gezegd af en toe erbij gaan zitten en als ze komt alleen een aai en een lief woordje. Niet alleen bij haar komen om haar te pakken. Dus dat ze ook leert gezellig te komen doen.

En heel eerlijk; een beetje omkopen.

Ik ben echt totaal niet van snoep en voertjes, maar mn merrie was door stomme mensen ietsjes vertrouwen kwijt en je moet ze toch kunnen pakken in nood. Dus als ze kwam aaien en weer laten lopen, zodat het niet altijd vangen werd.
Maar als ik haar wel wilde pakken, gaf ik haar toch een snoepje op het moment dat ik haar had. Dan levert het gewoon iets op.

Maar ik maak daar niet iets standaard van, dat ze gaan zeuren etc.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 23:57

Dat zeuren gebeurt niet zo snel als je alles zelf doet qua verzorging.

Ik loop er altijd uren doorheen, ben bezig, doe van alles, dus ze weten helemaal niet wat ik ga doen en ik kom niet standaard met een snoepje.

Als je echt elke dag je wei, paddock of stal in loopt met een snoepje dan krijg je dat gezeur.

Het lastige is dat je misschien weinig tijd hebt omdat je haar wil checken en alles. Een schichtig paardje reageert niet zo snel op positieve dingen, dus dat linken aan iets lekkers is dan even een hulpje. Dat kan je heel snel minderen en weer weglaten ook. Maar waarschijnlijk geeft ze nu meer om een snoepje dan om een aai over dr bol.
De rest komt wel als ze weet dat je goed volk bent.

En inderdaad ze zal afkijken bij Kevin.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 11:35

Je kan als je tijd hebt gewoon even een stoeltje neerzetten en kijken of ze nieuwsgierig wordt naar je. Als dat zo is, gewoon wat geven en juist niet meteen vast pakken.
Maar wanneer je haar wel een keer moet vastpakken, ook gelijk wat geven, zodat ze toch snel begrijpt dat het niet zo een ramp is en wat oplevert.

Het kost tijd, maar tijd heb je meestal niet, omdat paarden nou eenmaal verzorgd moeten worden.

Je kan haar wel 1 of 2x per dag in een stal of kleiner stukje lokken en daar erbij gaan zitten. Eerst eten geven op afstand en die steeds dichterbij zetten.

Straks als ze allemaal samen lopen en de rest om je heen huppelt, wordt het vast ook beter.

Overigens kijk een beetje naar je houding. Onze shet heb ik nu 19jr en is echt de makkelijkste hoor, maar hij is naar vreemden altijd eerst wat terughoudend en ik zie zijn reactie als ze van bovenaf komen of over hem heen hangen. Wij kunnen dat van alle kanten doen en alles. Maar uit respect maak ik me vaak toch wat kleiner.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 12:26

Ow, dat klinkt echt al heel goed. De meesten willen wel, dus als je nu net even wat meer tijd neemt, hoef je straks geen stap terug te doen, omdat je te snel ging.

Wanneer komt dat veulen dan? Dit jaar nog?? Dat is wel je tijdsdruk die je een beetje hebt.

Toen onze merrie even kort weg liep van me, omdat sommige mensen echt te stom voor woorden zijn. Kwam ze wel naar me toe en aaide ik haar steeds. Ook al wilde ik haar pakken, als ze uit zichzelf kwam, toch maar even niet dan.
Als ik met halster aan kwam, was ze weg.......
Ik verstopte het halster onder mn kleren en als ze kwam deed ik hem om en bleef even staan, snoepje erin en even kletsen.

Onze nieuwe quarter was ook grappig. Hij moest leren op een pp rond te lopen en dat ik dan mijn ding doe etc etc. Hij vond alles nieuw en spannend. Maar elke keer dat hij kwam gaf ik een aai. de eerste keer was hij wat terughoudend en liep weer weg. Ook prima....
Daarna vond hij het wel leuk en maakte er echt spel van. Met als gevolg dat je je werk niet meer kon doen en hij uren wilde knuffelen........
Maar hij liet zich wel pakken als je hem echt moet hebben zeg maar.

En zoals met de merrie is wel leuk hoor als je een track hebt die rond gaat en je ze niet kan pakken.....Toen dat net gebeurt was en ze dus even niet te pakken was, baalde ik wel flink, maar moest het niet laten voelen.
Ze eten wel vooraan en dat kwam ze wel doen, dus ging haar dan maar staan aaien.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 12:34

Komt vast goed. Neem het nu per dag. Dan is een maand langer dan dat je er nu druk achter gaat zetten en moet haasten.

Ze gaat die maand nog niet samen met de anderen??

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 14:08

Maar niet teveel neerleggen. De eerste paar snoepjes of wortels zijn leuk. Maar na een paar wordt de nood om ze te willen hebben kleiner en dan stoppen "ernstige" gevallen met dichterbij komen.

Het werkt ook om het te doen als je al even niet gevoerd hebt.

Hahaha, baby stemmetje Utopia.......Of gewoon gaan liggen. Je doet soms rare dingen. Ik ben vaak blij dat er geen verborgen camera's hangen bij ons.......
Ow, kan iemand filmen???? Met geluid!!

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 23:47

Leuk he al die nieuwe dingen!!!

Ik denk ook dat ze misschien even moet wennen van het verhuizen dan. Ik ervaar shetlanders als heel intelligent en kieskeurig qua mensen keuzes. Grote kans dat ze vd week gewoon naar je toe komt als ze merkt dat je degene bent die eten hebt en gewoon oke bent.

Ik snap je roes nu helemaal. Bord hangt op ons raam nu, maar het is heel vreemd eigenlijk. Je handelt, maar ervaart het allemaal nog niet.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 00:31

Leuke foto's!!! Brego doet het echt super en zo trouw ook.

Het is echt een mooie, grote plek. Fijn dat jullie ook zo in het huis kunnen en stukje bij beetje eigen maken.

BIjna 30jr in een vrachtwagen :)

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 13:24

pien_2010 schreef:
De vakantie was heel fijn. Onze thuiskomst dramatisch. Later geef ik je de link vh IM topic dat ik over een tijd ga maken, zodat dit topic niet vervuild wordt met medeleven want daarvoor is het een veels te leuk topic maar onze Hercule is overleden middels euthanasie 1,5 uur na aankomst. Als mensen willen reageren dan graag per pb.


Jeetje Pien, zie dit ertussen staan, terwijl ik wil reageren op Utopia, maar wat vreselijk. Heel evel sterkte. Ik lees je topic of stuur een pb.

Utopia, wat heerlijk zo!! En ik zie al dat je uit moet breiden om Jay een vriendje te geven......Dat is nou jammer, nog een paardje erbij.....Een quarter <3

Fijne vrienden heb je ook, dat je terecht kan, hulp krijgt etc. Dat is echt heel veel waard!!

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 13:45

Robijntjah schreef:
Fijn is dat he, zegt ook wat over jouzelf overigens ;)
Koesteren, dat soort mensen!


En bedankt...........Wij hebben echt niet van dat soort vrienden :o ;) :+ Maar weet ook wel hoe dat een beetje komt hoor.

Ow, leuk Utopia!!! Ik vertel niks door............Maar wat zoek je? Jong? of al bereden? Merrie, ruin?

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 14:43

Dat is het ook hoor Jes. Wij zijn nu aantal keren door het land verhuisd en dan is afstand een dingetje. Maar we vertellen eigenlijk ook weinig en vragen niks, dus dan weten mensen het ook niet denk ik.

We zijn zelf behoorlijk behulpzaam. Hoewel ik daar ook wel een beetje de rem op heb gezet.

Ik hou niet van dingen op een weegschaal leggen en merk toch wel dat mensen dat snel doen of altijd komen met; we hebben het druk. Volgens mij iedereen, dus dat vind ik een dooddoener en dan maak ik zelf weer afstand.

Zijn de Fransen naar jullie ook ( nog ) stug dan? Ik denk niet meer toch?

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 15:27

Wij zijn zelf heel erg opgevoed met; dat doen wij wel. We komen wel, we helpen wel......

Maar ik heb tegenwoordig vaak het gevoel dat dingen niet meer zo oprecht zijn. Dat iemand een keer wat aanbiedt, zodat hij/zij ook weer een keer zijn kop heeft laten zien en iets gedaan heeft ofzo. Meer om zelf weer even verder te kunnen en tevreden te zijn.

Het moet bij mij echt vanzelf gaan en alsof het geen moeite is, weet je wel?

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 21:46

Jes, de leeftijd van je kinderen telt ook mee merk ik altijd wel wat.

Ik was redelijk jong moeder en dan raak je toch vrienden kwijt.

Toen onze zoon naar school ging, maakte je daar wel weer veel contacten en was het met veel ouders heel gezellig en kinderen vertrouwd bij elkaar.

Toen we hier kwamen wonen ging hij al naar de Middelbare en staan ouders niet meer op het schoolplein. Dan leer je de kinderen en ouders veel moeilijker kennen en dat s een achterstand.

Maar ik noem mensen vrijwel nooit vrienden ook. Ik ken mensen en met de een meer contact en ook prive, als met de ander.

Pien, ik snap je.

Utopia, dat is wel leuk. En inderdaad accepteren, zodat ze merken dat je ook wel wil.

Van ons ( hopelijk ) nieuwe huis, kennen we de overburen al een beetje, hahaha En ernaast niet echt buren. 1 huis en daar gaan we ons netjes voorstellen.
Verder veel paarden mensen, dus dan leer je elkaar vast wel kennen. Maar de omgeving kennen we sowieso al. hebben 1 drp verder 3 jaar gewoond.

Een stroomapparaat op zonnepaneel lijkt me ook ideaal. Kan je wel goed overal neerzetten, denk ik. Als er zon is......;0

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 11:11

Ow, hahaha. Zonde van je witte muur. Ik jaag ook op muggen, dus ben ontzettend blij met alle horren. Het scheelt zoveel. Alles open en nooit gedoe. En geen spikkeltjes muren meer :)

Heerlijk dat je ouders zo helpen.

Kasten inruimen kost even tijd, maar uiteindelijk is het zo makkelijk om je kleding gewoon uit de kast te kunnen pakken. Ik laat weleens wat liggen en moet dan soms 2 of 3 wassen wegvouwen........pffff vreselijk.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 12:36

Hahaha, ik deed dat dus wel. Muren in 9010, dus kreeg wel spikkels. Ik word vrijwel nooit gestoken, maar krapte mezelf echt lelijk open als ik een mug hoorde of voelde.

Hahaha, ik maak die combinaties ook als ik dingen uit de kast pak. Wat onderop ligt wordt nooit gedragen geloof ik :)

Als ik naar het ziekenhuis moet en me moet uitkleden ziet het er niet uit. Ik had dat zelf nooit door tot iemand eens tegen me zei dat het echt geen gezicht was.
Blauwe bh, paarse onderbroek en groene sokken. Maar ik denk altijd, je ziet het toch niet :)

Ow ja, ook altijd rare sokken aan als je schoenen moet kopen. Het kan gewoon geen toeval zijn.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 15:18

Wat een leuke en mooie foto's!! En goed dat je daar tussendoor ook tijd voor neemt.

Die hond is echt te grappig. Als ik eerlijk mag zijn; Ik vond Berner senners altijd mooi, maar die ik kende waren sullen en stonken zo erg.....Maar ben helemaal om :)

Hoe hoog is jullie hekwerk denk je?? Ik wil weer hekwerk of palen en gaas, maar twijfel over de hoogte. Als we de sleutel krijgen, gaan we ons voorstellen en meteen mede delen aan de buren dat we gaas willen, maar niet omdat we hun niet willen zien, maar onze eigen dieren binnen willen houden :)

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 17:47

Ik denk dat ons hekwerk nu ook op sommige plekken 2m is en ook een stuk 1.80m zoiets. Ik vraag me af of zo hoog wel nodig is. Staan wel paardjes naast en geeft zo een afzet gevoel, maar begroeit is het mooi en ik vind het echt heel veilig werken. Nooit loslopende paarden of honden etc.

Alleen de jongste kat.............

Ik denk dat de mensen die ik zag met een berner senner ze ook te weinig beweging gaven en eentje had ook van alles waardoor hij niet ver mocht lopen, spelen etc.
Op een stal waar er eentje rond liep aaide ik er weleens eentje, maar die stonk zo vreselijk. Heb je gauw bij erf honden, maar de vacht werd echt nooit onderhouden.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 23:35

Hahaha, je maakt wat mee zo. En wat goed dat jij er wel aan denkt om eerst een foto te maken :)

Mijn teefje rolt ook graag in iets vies. 1x in herten poep ofzo.......Stinken en moest nog in de auto mee naar huis.
Maar echt niet eruit te krijgen die lucht, gatver de gatver.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 17:36

Wat een leuke foto's!!

Super fijne plek en zo even de grens over klinkt echt heel erg als even eruit dan.

Jammer dat het bed klein is. Ik vind hem wel stoer. Wij sliepen bij mijn man eerst op een bed van 80*190. Als je jong bent en heeeeeeeeeeeel verliefd is dat geen probleem. Dan kan je ook wel wat slaap missen nog :)
Wij zijn 26jr samen en pas 2jr geleden van 140 naar 160 breed gegaan. Eigenlijk omdat de hondjes zoveel ruimte inpikken :)

Je vriend is met cap slimmer dan jij :) ( maar wij zijn allebei niet zo slim hoor.......:p )

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 12:40

Leuke foto's. En met een pup kan je er maar beter teveel, dan te weinig maken :)

Die flexitub dingen hebben we ook. Zag dat Action mooie nieuwe blauwe kleur heeft ;)

En nu weten we meteen van welke ranch Jay komt, hahaha

Goed dat je tussendoor tijd maakt om te rijden. Ik denk dat ik dat te vaak niet doe. Zeker straks weer als ik alles af en naar mijn zin wil hebben, kan ik nogal eens door stomen.....

Een trapgat is wel moeilijk. Ik heb geen fantasie, dus zou het niet weten. Ik kom niet verder dan schilderen, behangen of iets ophangen enzo :)

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 17:12

Mooi Prairy. Die groene badkamer zie ik de details niet zo goed, maar zo met dat bad heel sfeervol.

Wij hebben ook tegels met hout look in de badkamer en wc. Ik vind het nog steeds mooi, maar ze waren wel kei en keihard. Hebben met veel water en speciale boortjes wc gaten erin moeten maken. Die staat er bij ons op.

Over een douche twijfel ik ook nog. Ik haat een klein hokje, maar ja......wat is de limiet he?! Zat eerst naar zo een ding te kijken met allerlei standen, maar vind zo een wit hok niet mooi. En hoe vaak gebruik je dat werkelijk ?

Je komt gewoon teveel ideeën tegen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: CairnTerrier, Kirrietje, Pova, Witje2 en 69 bezoekers