[VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
xXutopiaXx
Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

[VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-19 17:32

Want dat is het... de paardjes aan huis, een langgekoesterde droom.. die we nu samen werkelijkheid kunnen maken <3

Vanaf 29 juli zullen wij eigenaren zijn van dit schattige huisje:

[ img ]

Met een mooi stukkie grond erbij:

[ img ]

En fijne schuren om stallen in te bouwen:

[ img ]
groen = woonhuis
rood = schuren waar in de stallen zullen komen

Het huis is ouderwets, maar heel net onderhouden en eigenlijk wel klaar om gelijk in te trekken. Hier en daar een likje verf om het 'ons' te maken, maar verder zullen wij ons eerst focussen op buiten en de stallen :D

Wij nemen mee:


[ img ]

Onze geweldige pup Brego, nu bijna 3 maanden oud en een maandje bij ons <3
[BB-ITP] Berner pup Brego, welkom in ons gezin!!

[ img ]

Kevin! Mijn eerste pony, een fantastische Mini hengst <3

[ img ]

Tamme! Mijn trots <3 Een superknappe Friese hengst :+:

[ img ]

Splash! M'n oude gekkie :+: 20 jaar, maar nog zo fit als een hoentje!

[ img ]

Lieve Quarter Jay <3

[ img ]

En onze laatste aanwinst, een knap valk-kleurig merrietje. Die we pas gaan ophalen, als we er wonen en de weitjes voor de mini's klaar zijn. Een vriendinnetje voor Kevin :+:

Een kleine impressie van het huis:

De woonkamer:

[ img ]

[ img ]

De keuken:

[ img ]

De eet'kamer':

[ img ]

De bijkeuken:

[ img ]

Toilet beneden:

[ img ]

Slaapkamer 1:

[ img ]

Slaapkamer 2:

[ img ]

Slaapkamer 3:

[ img ]

Badkamer:

[ img ]

En dan buiten... de 2 schuren waar de paardenstallen in zullen komen:

[ img ]

[ img ]

Deel van de wei links van het huis:

[ img ]

En de ruimte achter de schuren:

[ img ]

Met als je het bochtje omgaat nog een deel wei:

[ img ]

Ik denk dat we het hier enorm naar ons zin gaan krijgen. Heerlijk gebied om buiten te rijden en lekker de ruimte om alle paarden te kunnen geven wat ze willen/nodig hebben <3 Oja, en het huis is ook leuk :P Maar van ondergeschikt belang haha. Er zijn al genoeg plannen en we zijn nog steeds druk aan het tekenen/bedenken, dus daar neem ik jullie de komende weken/maanden graag in mee! :D Het plan is om z.s.m. de weides in ieder geval af te krijgen, zodat we hopelijk gelijk al de eerste week kunnen verhuizen :+:

<<) Tamme & Kevin & Splash & Jay :+: Heaven is a place on earth with you.. <3 [HTT] [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing _/-\o_




xXutopiaXx
Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-19 22:10

Dank iedereen voor de superleuke reacties!! Daardoor krijg ik er zo mogelijk nóg meer zin in :D :):)


Sting: Ze kennen elkaar allemaal al, behalve de merrie dan. Tamme, Splash en Kevin kunnen mooi bij elkaar, dat gaat goed :j Jay mag helaas niet op gras, dus die krijgt sowieso z'n eigen paddock om mee te beginnen. En hoe het gaat als de merrie erbij komt is even kijken. Als het goed is komt er sowieso ook een merrie overwinteren bij ons; de Friese merrie van een vriendin van mij. Maar we kunnen het perceel mooi opdelen waarbij er 2 stukken zijn waar ze elkaar niet hoeven te zien +:)+
Het liefst wil ik er denk ik wel iets van een PP maken, maar ik ben daar eigenlijk helemaal niet mee bekend.. dus in het begin zullen het gewoon weides zijn. Voor de winter willen we wel stallen met verharde uitloop en toegang tot paddock realiseren. Voor volgend zomer kijken we dan wel weer verder of we de weides zo houden of nog veranderen :P

ClauH: inderdaad :D Ooit maken we het wel onze smaak, maar voor nu kunnen we hier prima vertoeven :D Ooit was onze 'enige' wens een houtkachel.. nou, die hebben we! :D

pien_2010: klopt ja! Dat hebben we al gehaald :D Kunnen we de keuken/toilet even wat opfrissen en dan kunnen ze nog prima een flinke poos mee :j

timokyana: wat leuk! Dan komen we elkaar wellicht nog eens tegen :D Leuk dat je het plekje kent en inderdaad, dat bos in de achtertuin was voor ons wel een grote pré :+:

Dankjewel Mer1980! :D

superpony: deel van m'n paarden staat graag op stal, dus die mogelijkheid wil ik ze wel ook kunnen bieden. En evt. met trainingspaarden ook fijn dat ze apart van de 'kudde' kunnen staan, dus aparte weitjes en stallen heb ik toch wel nodig :j Maar we willen wel stallen realiseren waarbij ze een uitloop krijgen naar een verhard gedeelte en een paddock. En dan zou ik zelfs nog een hek naar de wei open kunnen zetten :D En inderdaad, een deel PP voor de oude garde zou wel leuk zijn, maar dan moet ik eerst nog eens goed inspiratie opdoen :D

Jolijn: haha ja, nou.. vond dit al gestress genoeg _O- Moet je nagaan hoe het voor jullie was :oo Maar kan niet wachten op het moment dat we daadwerkelijk de sleutel krijgen, dan moeten jullie maar snel eens komen kijken :D :j :):)

0091: hahaha echt hè :')

sharonsemme: in welke regio zoeken jullie?! :D Wij hebben nog wel wat andere huizen op ons 'evt.-lijstje' staan :P

Nikass: de schuren moet inderdaad wel het e.e.a. aan gebeuren, maar niets onoverkomelijks! We willen het dak wat verhogen en vervangen (want: asbest), maar van binnen is het wel aardig! :j We gaan stalwanden bestellen, die we binnen monteren en dan is het eigenlijk al wel paard-af :D Dus de kosten van de wanden zijn aardig, want wil natuurlijk alleen de allermooiste :') En we moeten hier en daar een deur/raam maken/omgooien, maar da's allemaal prima te doen :j Het huis ligt in het buitengebied van Zundert en het is 1.1 hectare grond totaal.

<<) Tamme & Kevin & Splash & Jay :+: Heaven is a place on earth with you.. <3 [HTT] [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing _/-\o_


xXutopiaXx
Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-19 10:56

Allemaal leuke reacties weer!! :D

Ik dacht eigenlijk dat het makkelijker was om een huis te vinden op de Veluwe. Soms zagen we prachtige huizen, met een hoop grond voor een hele nette prijs voorbij komen.. in die hoek, dus voor ons helaas veel te ver -O-

Leuk om foto's te ontvangen van PP's, om wat inspiratie op te doen! En zal ook eens kijken bij Marianne van Dijk. Sowieso is er een hoop te vinden op internet, maar breng dat maar eens in de praktijk... niet mijn sterkste kant :')

sharonsemme: wij zitten dus niet in jullie regio :P Wij zitten in Noord-Brabant. Had graag meer naar het noorden getrokken, maar met ons werk/opleiding was dat gewoon niet haalbaar..

Saar88: we willen eigenlijk het eerste weekend van augustus al over. 29 juli krijgen we de sleutel, tot die tijd mogen we misschien al wat aan het buitengebeuren doen, zodat dat al rap klaar is, de eerste week in de avond dan wat in het huis klussen en dan het eerste weekend van augustus een paar keer heen en weer rijden voor de spullen/paarden en dan zitten we er al :D Haha

renee16: dankjewel! :D De houtkachel laten we dan natuurlijk ook zitten <3 Was voor ons een groot pluspunt :+:

pien_2010: we gaan inderdaad die eerste week even knallen waarschijnlijk, en wat niet af komt doen we later wel :D Even de woonkamer en slaapkamer aanpakken heeft onze prio, voor het huis. Voor nu ziet alle elektra er ook nog goed uit, maar je weet nooit wat we tegenkomen als we een plafonnetje eruit halen. Het huis is zeker degelijk, de vorige bewoners hebben het zelf laten bouwen en hebben het altijd erg goed onderhouden :j Bouwkundige inspectie heeft niet veel spannends opgeleverd in ieder geval :D Leuk dat je volgt! En kijk nu al uit naar de tips die je ons kan geven! Ahh, daar zijn ze al haha :D Een goeie grote lamp om de paddocks te verlichten is ook een goeie ja! Zo'n lamp hebben we al wel, 2 zelfs, maar nooit bewust gedacht om daar op te hangen, maar voor noodgevallen wel erg fijn inderdaad! +:)+

SSDesign: het worden hele grote boxen, met inderdaad uitloop, dus komt vast goed :j Ik wil voor nu altijd nog de mogelijkheid hebben om de paarden op stal te kunnen zetten, omdat wij geen vaste rustige kudde zullen hebben en er ook (minimaal) 2 hengsten tussen zitten. Maar wie weet veranderd dat ergens in de komende jaren.. dan gooi ik alsnog alles weer om :')

Libera: precies, wij hebben er dus ook enkele tussen die hun eigen dieet hebben en die wil ik ook in alle rust kunnen voeren, zonder dat een ander het afpakt en ik als politie-agentje er tussen moet gaan staan (wat nu het geval is op de wei), maar als ze willen, kunnen ze straks het grootste gedeelte van de dag gewoon lekker samen staan, als ik alles open zet :j

Achterom en SSDesign: dat lijkt mij ook erg fijn, ons werk wil soms ook nog wel eens uitlopen, dan wil ik niet om 18h trappelende paarden hebben omdat al het voer op is. Gewoon lekker altijd genoeg hooi overal beschikbaar :j Brokjes komen dan wel als we thuiskomen..

<<) Tamme & Kevin & Splash & Jay :+: Heaven is a place on earth with you.. <3 [HTT] [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing _/-\o_


xXutopiaXx
Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-19 10:58

Gisteravond heb ik nog weer een topic gemaakt van onze pup... die groeit ook echt veel te hard hoor. Zal een goeie erfhond worden heb ik het idee <3

[BB-ITP] Berner pup Brego al een hele hond aan het worden!

[ img ]

En ook van de merrie nog een fotootje ontvangen. Bij aankoop zeiden ze al dat ze drachtig was, maar ik had zo mijn bedenkingen... maar deze foto liegt er niet om:

[ img ]

[KS] Later in dracht nog eens scannen/opvoelen?
Waarschijnlijk krijgen we dus in september al ons eerste veulentje :+:

<<) Tamme & Kevin & Splash & Jay :+: Heaven is a place on earth with you.. <3 [HTT] [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing _/-\o_


xXutopiaXx
Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-19 13:46

Ja klopt :D Om onopgevoed te houden zijn ze eigenlijk net te groot en te sterk.. gelukkig kunnen we deze vanaf pups af aan lekker al kneden en opvoeden. Hij luistert eigenlijk al heel goed, is sowieso al zindelijk, kan eventjes alleen thuis zijn (heel lang hebben we nog niet getest, vind ik 'm nog te jong voor..) en sloopt eigenlijk (klopt af) voor een pup erg weinig!! Hij kan al komen, volgen, zitten, liggen, pootje en high-five geven op commando haha :') Is ook erg chill in de auto en op gekke/andere plekken.. ja, ik ben gek op 'm :+: <3 Haha

Voor de schuren/stal willen we nog wel een extra kast/groepen aanleggen geloof ik :j Maar ik snap daar niet zoveel van, dus ik houd me wat afzijdig wat dat betreft. Een vriend van mij is elektricien, dus die komt ons daarbij helpen en zal vast ook wel even in het huis kijken :D
Gelukkig dat je dat inderdaad hebt doorgezet dan!! :oo

<<) Tamme & Kevin & Splash & Jay :+: Heaven is a place on earth with you.. <3 [HTT] [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing _/-\o_


xXutopiaXx
Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-19 15:56

Echt hè Denise! :oo :oo Had ik ook stiekem nooit verwacht haha _O- Maar nu is het dan zo ver! :D

Saul, we hebben een huis in Zundert gekocht, waar precies zal ik je even in pb sturen :)
Thanks en leuk dat je volgt! :D

<<) Tamme & Kevin & Splash & Jay :+: Heaven is a place on earth with you.. <3 [HTT] [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing _/-\o_


xXutopiaXx
Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-19 12:41


<<) Tamme & Kevin & Splash & Jay :+: Heaven is a place on earth with you.. <3 [HTT] [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing _/-\o_


xXutopiaXx
Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-19 13:02

Zal ik doen, ben ik zelf ook erg benieuwd naar :P Zal ook wel wisselend zijn op verschillende achtergronden.. we gaan 't zien!

<<) Tamme & Kevin & Splash & Jay :+: Heaven is a place on earth with you.. <3 [HTT] [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing _/-\o_


xXutopiaXx
Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-19 13:58

Dankje Liesjuh! Het huis ziet er zeker voor z'n leeftijd top uit! De vorige bewoners hebben het zelf gebouwd, dus zijn er ook als zodanig mee omgegaan.. da's duidelijk :+: Wij zullen het stokje overnemen en ook goed voor het huis gaan zorgen!

Van 't weekend weer even langsgereden en met de plaatselijke loonwerker (die echt om de hoek zit +:)+ ) gesproken over onze plannen en samen gekeken naar de mogelijkheden en waarin zij ons zouden kunnen ondersteunen. Was echt fijn! Ze dachten goed mee en gelijk voor morgen een afspraak gemaakt dat ze een deel van het weiland gaan maaien, van de week nog eens schudden en dan verpakken in kleine baaltjes.. hebben we gelijk een kleine voorraad voor de winter klaar liggen :):) Zal niet veel afkomen, maar het idee van hooi van eigen land is gewoon leuk :')

Dit stuk gaan ze maaien:

[ img ]

Brego loopt al rond alsof hij snapt wat zijn taak zal zijn, en heeft dan ook een perfect plekje gevonden om te gaan liggen:

[ img ]

Steeds als we hem even kwijt waren (want het liefst hobbelde ie lekker achter ons aan :+: ) lag hij hier, alles te overzien <3

En op mijn ronde door de weides ben ik ook dit nog tegen gekomen! :oo

[ img ]

Een nog wel heel jonge kitten.... helaas wel wat schuw, maar kon toch mooi op dichter dan een meter komen :+: voordat ie terugrende naar het bosperceel van de buren, dus ik vermoed dat daar een nestje verborgen ligt <3

We hebben ook nog even gekeken of we evt. iets kunnen met de schuurtjes die nu op het land staan:

[ img ]

en

[ img ]

En waarschijnlijk gaan we deze wel ombouwen tot schuilstal voor de kleine pony's:

[ img ]

Die andere staat namelijk helemaal achter in de wei (waar de grote paarden komen te staan) en na afbreken blijft er weinig van over ben ik bang...
Vanaf dat schuilstalletje naar het huis gekeken:

[ img ]

Het is alleen wel duidelijk dat er kippen in hebben gewoond..... :r ben benieuwd of we dat nog een beetje schoon gaan krijgen...

[ img ]

Dit wordt dan het hoekje voor de mini's:

[ img ]

[ img ]

En voor de paarden willen we hier staldeuren in maken, met uitloop op het verharde en een poort naar paddock(s):

[ img ]

Veel plannen! En ook zeker nog een lange weg te gaan, zowel met de stallen als met het gras bijv.... maar zo leuk!! :):) Kan niet wachten om te beginnen!! Zo hebben we met de loonwerker ook al een begin van een plan gemaakt om de weides weer opnieuw netjes te krijgen met paardengras :D En om iets van een rijbak aan te leggen

<<) Tamme & Kevin & Splash & Jay :+: Heaven is a place on earth with you.. <3 [HTT] [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing _/-\o_


xXutopiaXx
Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-19 12:25

Dankjulliewel! :D
En inderdaad, altijd fijn als je als buren elkaar kan helpen :j

Deel van het gras is gemaaid!! :):) Stelt geen reet voor haha, maar wij vinden het leuk :+: Even aftasten hoe dit loopt en wat we eraan kunnen doen om het te optimaliseren :D

Trekker past maar net :')
[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Nu lekker drogen met de hittegolf :') Al was het al bijna hooi toen het nog rechtop stond hahaha dus zal aardig vlot gaan! En dan voor het weekend in kleine pakjes, zodat we het hopelijk voor de regen binnen kunnen halen! :D

<<) Tamme & Kevin & Splash & Jay :+: Heaven is a place on earth with you.. <3 [HTT] [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing _/-\o_


xXutopiaXx
Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-19 12:57

Mer1980 schreef:
Toch echt wel leuk hooi van eigen land zo :D


Precies hihi, zie vanzelf wel of het lucratief was of niet :') Zo niet: weten we wat we aan moeten passen haha, dus dan heeft het alsnog nut gehad :P Is gewoon sowieso al een tof gezicht!

<<) Tamme & Kevin & Splash & Jay :+: Heaven is a place on earth with you.. <3 [HTT] [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing _/-\o_


xXutopiaXx
Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-19 23:30

Sterker nog pien_2010... we zouden het vrijdagavond zelf binnenhalen, maar toen we belden hoe ver ze waren met persen zei de loonwerker dat onze overburen de baaltjes al op hun platte wagen hebben gelegd en in hun schuur hadden opgeborgen :oo Ze waren bang dat het nat zou regenen... en ben zo blij dat ze dat gedaan hadden, want niet lang daarna was het echt noodweer!! :oo Maar gewoon alles uit eigen initiatief opgelost... als dat de Brabantse gastvrijheid, moet ik wel heel erg wennen, maar wat lief!!! :+:

Inmiddels hebben we heel veel dingen besteld, die komende week en in de weken daarna geleverd zal worden, of al geleverd is (zoals bijv. de Ziggo box _O- prio's...). Zie hier voor de slaapkamer van boven naar beneden: onze gordijnen, behang en verf :P Vloerbedekking ook besteld en voor 2 andere muren hebben we nog witte verf :D

[ img ]

Want... NOG MAAR 2 NACHTJES!!! :oo :oo Te f***ing spannend!! :oo :oo

Om de tijd te doden nog maar even genoten van de luxe van nu dichtbij het strand wonen... voor mijn vriend de eerste keer rijden op het strand.. De hele week 40 graden, wij rijden het strand op en krijgen een dikke regen- en onweersbui op onze kop _O- Moet zeggen: de warmte is wel gelijk uit m'n systeem :') En het is een 'eerste strandrit' die we niet meer vergeten haha. Ondanks dat m'n vriend al weken, zo niet maanden, niet meer gereden heeft en Splashy ongeveer dezelfde periode 'stil' heeft gestaan, deden ze het allebei zo supergoed :+:

[ img ]

[ img ]

<<) Tamme & Kevin & Splash & Jay :+: Heaven is a place on earth with you.. <3 [HTT] [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing _/-\o_


xXutopiaXx
Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-19 11:00

Jaaa <3
Slapen gaat op zich nu wel goed haha, maar dat komt denk ik omdat ik helemaal verrot ben van 't niet slapen door de hitte :')

De onweer was inderdaad wel spannend.. Die hebben we ook even met z'n vieren in de trailer uitgezeten :')

[ img ]

We zijn ook nu al érg blij met deze buren.. houden duidelijk alles goed in de gaten :j En dan te bedenken dat wij de buurtjes nog nooit hebben ontmoet, en dat het 2 broertjes zijn van over de 70!! Te lief!! :+: We nemen gelijk morgen denk ik wat lekkers al voor ze mee :D Maar wat...
En die loonwerker is ook superfijn! Die zullen we ook een hoop nodig gaan hebben :j

<<) Tamme & Kevin & Splash & Jay :+: Heaven is a place on earth with you.. <3 [HTT] [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing _/-\o_


xXutopiaXx
Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-19 12:42

Ohhh da's echt een goed idee Bonita_Bon!! :D Dankjewel, leuk dat je volgt :):)

Leuk SvS88 :D

Inderdaad Mer! Had daar helemaal niet aan gedacht.. als ik 'iets lekkers' voor mensen mee moet nemen, denk ik altijd aan een bierpakket _O- Maar da's misschien voor twee oudere mannetjes minder geschikt :P
Thanks :D

<<) Tamme & Kevin & Splash & Jay :+: Heaven is a place on earth with you.. <3 [HTT] [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing _/-\o_


xXutopiaXx
Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-19 11:22

Gister al een van de buurtjes mogen ontmoeten, wat een lief vrouwtje :+:

Verder een bewogen dag! :oo
Zowel Kevin als ik wat eerder van ons werk weg, om samen met mijn vader de trailer alvast vol te laden met dozen, meubels en spulletjes

[ img ]

[ img ]

En snel richting Zundert!! Dacht ik, maar we waren wat zwaar :') Dus heb erg rustig gereden haha.. toen we aankwamen voor de laatste inspectieronde zagen we dat ook het bedrijf wat de paaltjes komt leveren net aan was gekomen :') Dus die even een plekje gewezen waar de paaltjes mogen liggen..

[ img ]

En snel het laatste rondje door het huis gelopen met makelaar en verkoper, om door te snellen naar de notaris... daar sleuteloverdracht en terug naar het huis... dat is gek :oo :oo Ben je ineens huis-eigenaar en grootgrondbezitter...! :oo

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Even op getoost..

[ img ]

En lekker uit eten geweest.. en dat lieve droppie heeft gewoon úren liggen slapen onder de tafel <3

[ img ]

Waarschijnlijk hij ook helemaal overweldigd door alle indrukken van vandaag :+:

[ img ]

Hij was er overigens niet de hele dag bij hoor haha, hij is later met mijn ouders die kant op gekomen. Maar hij loopt er al rond alsof het van hem is... wacht... dat is 't ook _O- Wauw, dit is echt wennen hahaha :')

Nu even werken en vanavond weer terug :):) :):) Snel de weitjes in orde maken en dan hopelijk aankomend weekend al lekker over, met de paarden <3

<<) Tamme & Kevin & Splash & Jay :+: Heaven is a place on earth with you.. <3 [HTT] [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing _/-\o_


xXutopiaXx
Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-19 13:24

Wat een leuke reacties allemaal :D :D :D Ik functioneer inderdaad nog in een roesje :')

Nog even een sfeerplaatje :D
[ img ]

De stallen van achter gezien, het kasje en het mooie boompje <3 wat nu al z'n blad aan het verliezen is :(:)

Krijg net bericht dat m'n ouders al druk bezig zijn en de lieve vriendin die komt helpen om het schuilstalletje voor de Shetjes bewoonbaar te maken is ook gearriveerd <3 Vriend is onderweg.... nu ik nog, dan duurt zo'n werkdag LANG!! :')

<<) Tamme & Kevin & Splash & Jay :+: Heaven is a place on earth with you.. <3 [HTT] [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing _/-\o_


xXutopiaXx
Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-19 11:26

Zo.. gisteren al gelijk een aardige slag geslagen! :):)
Sorry alvast voor de foto's, ik ben zelf erg visueel ingesteld dus vertel graag verhaaltjes met foto's erbij :')

Voordat ik naar huis kon, moest ik eerst even met de pup naar de dierenarts voor z'n laatste puppy-checkup: goedgekeurd en met z'n 15.5kg een flinke jongen aan het worden, met z'n 3 maanden :')

[ img ]

Nu helemaal ingeënt en veilig om overal, ook over de grens, te gaan :D +:)+
Snel naar huis :):)

[ img ]

Lieve vriendin heeft KEIhard gewerkt vandaag, in stijl...

[ img ]

:')
Ze heeft echt een enorme berg werk verzet, in die warmte, in dat pak, in zo'n smerig hok!! Waar zij gelukkig wel gewoon rechtop kan staan, wij niet _O-

[ img ]

[ img ]

Een hoop oliebol weggeruimd en ruimte gemaakt. Even ter herinnering, zo was het:

[ img ]

Hebben nog wel even te gaan voordat de pony's er veilig in kunnen, maar wat is het al opgeknapt!!
En natuurlijk moet er eigenlijk ook een plaatje van Keizer Kevin op de voorkant, i.p.v. deze leuke kippetjes.... :=

[ img ]

Ondertussen is mijn moeder met de poetsdoek aan de slag gegaan en heeft heel de keuken schoongemaakt! Je kan van de vloer eten nu :+: Mijn vader en vriend hebben de weides ontdaan van prikkeldraad.. eng spul..

[ img ]

Terwijl mijn pa met het behang afhalen begonnen is...

[ img ]

Zijn wij het solarium op gaan halen :):) Al maanden ben ik op zoek naar een net tweedehands solarium om een beetje op te knappen, voor een leuk prijsje... moeilijk te vinden.. en nu: 8 minuten bij ons nieuwe huis vandaan :') Blij mee!! Binnenkort maar eens netjes maken, mooi project voor slecht-weer-dagen :))

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Tussendoor nog even wat werk verrichten, wat is dit een heerlijk plekje om te moeten werken :+:

[ img ]

En genieten van de zonsondergang, aan de voorkant van het huis <3

[ img ]

En vanuit de woonkamer:

[ img ]

Voordat de regen eraan komt en de boel weer overstroomd, even de dakgoten schoonmaken..

[ img ]

En terwijl iedereen druk bezig is, ligt Brego prinsheerlijk in z'n nieuwe huis te slapen <3 :+:

[ img ]

<<) Tamme & Kevin & Splash & Jay :+: Heaven is a place on earth with you.. <3 [HTT] [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing _/-\o_


xXutopiaXx
Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-19 09:35

pien_2010 schreef:
Lauriannnn schreef:
Wauw gaaf project ik ben beetje laat maar volg graag verder!


Volgens mij ben je niets te laat want is het allemaal maar net begonnen. :j


We zijn inderdaad nog maar net begonnen hoor! :D Staat nog zoveel te gebeuren!! :oo

Haha Denise, inderdaad een goeie timing _O- Haal je vast wel weer in :')

Leuke berichtjes allemaal, en leuk dat jullie volgen!! :D

KLusdag 2, 31 juli... ik had wat moeite met opstarten, is zóveel te doen en wist van gekkigheid gewoon niet wat ik moest doen :') Eerst nog even wat gewerkt en thuis maar op m'n gemak (met Brego :') ) m'n dozen uitgepakt..

[ img ]

Mijn vader heeft vanochtend op de heenweg onze wasmachine, droger en vriezer opgehaald en die hebben ze al mooi neergezet <3

[ img ]

Ondertussen krijgt Jay nog even snel nieuwe Nikes, op de stal waar hij nu tijdelijk staat..

[ img ]

M'n vader zit niet stil, want is inmiddels alweer verder gegaan met het behang eraf halen, vandaag eindelijk helemaal kaal :D

[ img ]

[ img ]

Zodat m'n vriend wat stopcontacten erbij/omlaag kon frezen :D

[ img ]

Ik heb inmiddels iets 'nuttigs' gevonden om te doen; douchegordijn ophangen, kastjes inruimen en matten neerleggen :')

[ img ]

Om de 'ouwe-mensen-lucht' er een beetje uit te krijgen, halen we de gordijnen eraf, om ze gelijk even te wassen in onze nieuwe wasmachine :):) Brego helpt graag _O- Niet dat we ze zo mooi vinden, maar dan hangt er in ieder geval iets, for the time being :P

[ img ]

[ img ]

Maar helaas, iets klopt er niet aan de wasmachine, want heel de bijkeuken staat ineens blank.... :7

[ img ]

Na alles een beetje droog gemaakt te hebben, konden we de wasmachine eruit halen en eens nader bekijken.. wat blijkt, hier is iets misgegaan _O-

[ img ]

Verkoper gebeld en we kunnen 'm langsbrengen... jammer, maar 't moet maar, we zijn toch nog druk bezig met spullen te zeulen en het ligt soort van op de route :')

Nu we toch buiten zijn maar even een rondje met Brego gelopen, en tot m'n verbazing heeft deze mooie boom z'n blad al zo'n beetje helemaal laten vallen! :oo

[ img ]

Uitgekomen bij het kippenschuurtje a.k.a. mini-schuilstalletje, en besloten het verdiepinkje dat erin zit, eruit te slopen.. zodat wij er ook normaal in kunnen lopen :') Dus begonnen met het tussenschot 8-)

[ img ]

Brego geniet van het hoge 'gras' :')

[ img ]

En speelt erop los haha :D

[ img ]

Uiteindelijk toch nog een productief dagje geworden, met een kleine (natte) tegenslag :')
Dus toen m'n ouders al richting huis waren, hebben wij nog even bij ons huis zitten uitpuffen <3

[ img ]

Gisteren ook nog druk bezig geweest, maar vandaag grote spullen-verhuisdag, dus we 'moeten' weer door :):) Verslagje van gisteren volgt snel :D *\o/*

<<) Tamme & Kevin & Splash & Jay :+: Heaven is a place on earth with you.. <3 [HTT] [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing _/-\o_


xXutopiaXx
Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-19 09:41

Wat een lieve berichtjes allemaal :+: Jullie zijn te gekke meelezers <3

Keet schreef:
Oe balen van de wasmachine :(:) zaten de transportbouten er nog in?


Uhmm.. :? Weet ik niet haha, denk het niet.. we hebben onze wasmachine terug mogen brengen en precies eenzelfde weer mee mogen nemen :D +:)+ Maar wat zijn dat dan? Dan kijk ik er bij deze nog even naar voordat we hem weer aanzetten :')

leonie87 schreef:
Heeerlijk al die fotos. Ik vind huizen opknap topics altijd tof maar Brego <3 maakt iedere foto nog net iets leuker :D.

En dat je het ff niet meer weet omdat er zoveel moet gebeuren herken ik. Ik maakte dan zelf de avond van te voren een priolijst met een aantal klussen die ik wilde doen. Zo hield ik structuur en maakte ik af waar ik aan begon.


Nou hè :+: Voor ons ook hoor, hij zit ook overal met z'n neus bovenop... of je bent 'm ineens kwijt _O- Heeft ie weer z'n eigen plekkie gevonden, ligt ie ineens onder een hortensia z'n bot te begraven :') Tis zo'n banketstaaf af en toe hahaha

pol013 schreef:
Hee, dit huis heb ik op funda voorbij zien komen. Ik zag er zeker de potentie wel van. Leuke plek heb je daar.


Oh wat grappig! :D Moet een hoop aan gebeuren, maar uiteindelijk wordt het prachtig.. en stiekem is 't dat eigenlijk al :+: Haha

pien_2010 schreef:
Wat een leuk verslag.
Je hebt de juiste spirit voor dit avontuur, hetgeen blijkt o.a uit je laconiekheid als het om de wasmachine gaat. Er zal nog veel meer mis gaan en goed dat je nu in ieder geval relaxed op reageert. In een later stadium gaat ook de vermoeidheid meespelen.

Ik vind het leuk, je verslag, je hond door het gras en jullie gezamenlijke familie inspanning <3


Ahh lief, dankjewel :D Zo voelt het ook wel ja, als een familie inspanning.. mijn pa kon al jaren niet wachten tot ik het huis uit ging, maar nu het eenmaal zo ver is, heeft ie wat moeite met loslaten geloof ik :') En idd.. bij de pakken neer gaan zitten is nog nooit iemand beter van geworden, soms ontkom je er niet aan, maar zo lang ik nog spirit heb laat me ik niet snel kisten door iets.. en zo staat eigenlijk iedereen er in :D

superpony schreef:
Leuke foto's!!

En wat doet je hond het goed!! Onder die tafel, hahaha Ik zie hem al opstaan met een tafel op zijn rug.

Je vindt vast snel je draai en dingen om aan te pakken. Het is echt heel herkenbaar hoor. Komt wel goed.


Haha jaa Brego doet het super! Nog ff en hij loopt inderdaad met de tafel op z'n rug er vandoor _O-

<<) Tamme & Kevin & Splash & Jay :+: Heaven is a place on earth with you.. <3 [HTT] [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing _/-\o_


xXutopiaXx
Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-19 13:51

Nou, een verslagje van 1 augustus :D Even tussen al het werken door.. lunchen moet ik toch :D

We zijn de dag 'thuis' begonnen, de andere 2 paarden ook nog ff nieuwe Nikes en gelijk het gebit van alle 3 nagekeken :D Ze zijn weer door de APK en kunnen veilig mee naar Zundert :+:

[ img ]

Snel naar Zundert, want er is nog zát te doen :D En we zijn al vrij laat door alle paarden-regel-dingen..
Wij zijn begonnen in het kippenschuurtje, alles moet eruit :):) Dat was een beleving :') Een hoop slopen, da's sowieso leuk, maar álles zit vast met spijkers... dus die krijg je er eigenlijk gewoon niet netjes uit.. En het plafonnetje hebben we met grof geweld naar beneden getrapt :') Hingen we daar aan de dakspanten hahaha, maar.. we kunnen nu wel rechtop staan :D +:)+

[ img ]

[ img ]

Ondertussen gaat m'n vader verder in de slaapkamer, de muren weer netjes maken en alle gaatjes dichtmaken zodat we straks de muren kunnen afwerken :D

[ img ]

Wij zijn klaar met de stank van het kippenhok, dus zijn buiten verder gegaan: hekje voor de mini's zetten! Wat een bewerkelijk spul is dat kastanje hekwerk, maar 't is zo mooi!!! <3 :+:

[ img ]

Gelukkig krijgen we hulp :D

[ img ]

En ook onhandige 'hulp' :')

[ img ]

Zelfs nog hoog bezoek gekregen :D

[ img ]

En van de zonsondergang genoten :+:

[ img ]

<<) Tamme & Kevin & Splash & Jay :+: Heaven is a place on earth with you.. <3 [HTT] [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing _/-\o_


xXutopiaXx
Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-19 14:31

Even snel laten zien :oo De eerste 2 staan er :+: wat een geweldig gezicht, geluid en gevoel <3

[ img ]

[ img ]

[ img ]

<<) Tamme & Kevin & Splash & Jay :+: Heaven is a place on earth with you.. <3 [HTT] [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing _/-\o_


xXutopiaXx
Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-19 20:56


<<) Tamme & Kevin & Splash & Jay :+: Heaven is a place on earth with you.. <3 [HTT] [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing _/-\o_


xXutopiaXx
Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-19 15:48

Wat een leuke reacties allemaal, maakt mijn vreugde nóg net wat groter haha :D Ik heb hopelijk vanavond tijd om weer even wat uitgebreider te reageren.. maar we zijn druk bezig met onze draai te vinden.. :+: Net een eerste verkennend rondje gereden, even lekker een half uurtje weg..

[ img ]

En zoveel verschillende soort natuur kunnen zien :+:
De straat uit rechts, komen we gelijk op dit pad:

[ img ]

Via wat traditionele bospaadjes komen we tot onze blijde verbazing een ruiterpad tegen!

[ img ]

Deze kringelt wat door een prachtig landschap van struiken, bomen en weides (het slingerpaadje onderaan de plattegrond) waarna je uitkomt tussen de weilanden, met heerlijk de koetjes in de wei <3

[ img ]

Via een paadje langs het maïs (zo heerlijk beschut :+: )..

[ img ]

Komen we uit op een lekker breed, recht zandpad.. waar we heerlijk even het gas open hebben getrokken.. even de wind door onze haren en de drukke gedachtes achter ons latend <3 Wat is dat toch fijn.... :+:

[ img ]

Thuis lekker even afkoelen onder een koude straal..

[ img ]

En uiteraard gelijk in 't zand liggen :):) 8-)

[ img ]

Wat waren ze blij dat hun leider er weer was :') Vinden ze toch nog wel een dingetje hoor.. zo 'alleen' achterblijven _O- Stelletje mutsen bij elkaar hahaha :=

<<) Tamme & Kevin & Splash & Jay :+: Heaven is a place on earth with you.. <3 [HTT] [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing _/-\o_


xXutopiaXx
Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-19 14:32

Ik blijf in herhaling vallen haha, maar te leuk om alle reacties te lezen <3


KDonna schreef:
Wij hebben woensdag de sleutel gekregen van ons ‘paarden aan huis in Brabant project’. Beetje vergelijkbaar, dus super leuk om jullie te volgen :j


Wat leuk! :D Hebben jullie er ook een topic van?

DeniseES schreef:
Ze zijn thuis <3 <3 <3


Jaaaaaa <3 <3 Zo gek...

pien_2010 schreef:
pol013 schreef:
Heerlijk he, Ik kijk 5,5 jaar na de verhuizing nog steeds regelmatig <3 naar buiten: er staan paarden in de tuin


Hier ook en nu bij TS ook *\o/*


Haha jaa, tis nog zo onwerkelijk.. dan wordt je wakker, kijk uit je raam, zie je die pony's lopen met z'n allen <3 :+:

quera schreef:
Hihi die kevin op de laatste foto :+ die verzuipt bijna


Hey! Jij ook hier :D Wat leuk! :+:
Ja lachen hè :') Kleine pony in 't lange gras haha

Robijntjah schreef:
Heerlijk hoor! Ik kom echt een keer met Mo op ´vakantie´!


Jaaa leuk! :D :):)

Jes schreef:
Oh heerlijk ritje!
Hier ook, we moeten alleen een kilometer over de weg (waar soms nog best hard gereden wordt) naast de deur is nog fijner!


Dat is wel zonde.. ik hoef echt maar een paar meter over een verharde weg, waar ook hard gereden wordt. Maar heb nog niet mogen ontdekken of ze nog steeds zo hard rijden, als je er met een paard rijdt... :P

beatje schreef:
Ik zie wildert staan,dan zit je ook vlak bij de ruchpense hei als ik het goed heb.Dan zit je aan de goede kant van Zundert :) Kan je uren rijden.


Rucphense heide is net de andere kant van Zundert helaas, maar is een kwartiertje met de trailer 8-) vind ik ook prima haha.. vanuit huis kunnen we ook uren rijden, maar dan moeten we af en toe een weiland oversteken :P

xjessie74 schreef:
Hey....wat leuk om je hier tegen te komen. Ik herken lieve Tamme en Kevin nog!! Dochterlief heeft jaaaaaren geleden eens op Kevin door de wei gehobbeld. (Na een fotoshoot van Tamme en een rooie auto....).
Wauw...wat hebben jullie een gaaf plekkie zeg! Super mooi. Gaaf dat je ze lekker aan huis hebt nu zeg.
Heel veel geluk en plezier met jullie nieuwe avontuur!
Ik duik weer onder mn steen om mee te lezen.


Oh echt! Wat leuk! :D Dankjewel, en gezellig dat je volgt :D

<<) Tamme & Kevin & Splash & Jay :+: Heaven is a place on earth with you.. <3 [HTT] [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing _/-\o_


xXutopiaXx
Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-19 14:54

En daar is Kaatje dan! :+: Gisteravond heb ik haar opgehaald <3 Ze is zo leuk!! Nog wel heel erg schuw, maar dat komt hopelijk wel goed.. lastig zorgen voor een drachtige merrie als je haar niet kan pakken/aanraken... als je d'r eenmaal hebt kan je haar wel gewoon overal aanraken enzo (ze is ook nog naar de smid geweest vlak voordat ik haar op kwam halen), dus dat is wel fijn! Ben benieuwd of we haar uit haar schulp kunnen krijgen :+: Als jullie tips hebben, hoor ik het graag :D

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

De mannen zijn in ieder geval erg van haar gecharmeerd _O-

[ img ]

[ img ]

Vooral kleine Kevin vindt haar helemaal fantastisch, alsof ie door heeft dat het zijn 'soortgenootje' is :') Maar hij moet toch echt nog even wachten.. eerst mag ze rustig bijkomen van alles, en wat meer naar ons toetrekken, en d'r veulen krijgen.. en dan gaan we eens voorzichtig kijken of Kevin en Kaatje vriendjes willen worden :+:

<<) Tamme & Kevin & Splash & Jay :+: Heaven is a place on earth with you.. <3 [HTT] [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing _/-\o_



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 65 bezoekers