Zou je nu nog een Huawei kopen?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
jesito
Berichten: 12790
Geregistreerd: 14-08-04

Re: Zou je nu nog een Huawei kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 06:33

Ik heb al jaren Huawei, dit is al mijn 3e toestel.
Ik heb nu de P smart. Fijn toestel al vind ik de camera wat minder.
Bij de Huawei p20/30 pro is de camera een stuk beter, maar dat is ook een duurder toestel.
Dingen overzetten gaat via phonecloon vrij makkelijk.


jesito
Berichten: 12790
Geregistreerd: 14-08-04

Re: Zou je nu nog een Huawei kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 06:34

Huawei is momenteel trouwens weer in onderhandeling met google

jesito
Berichten: 12790
Geregistreerd: 14-08-04

Re: Zou je nu nog een Huawei kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 07:40

Ik heb nog een gloednieuwe p smart liggen van mijn man, die had de telefoon aangescnaft en kreeg toen een nieuwe telefoon van t werk met dual sim.
Dus zijn eigen telefoon ligt in de la. Maar die van mij is nu 2 jaar oud dus durf m ook niet weg te doen.

Het is idd even afwachten wat er gaat gebeuren met huawei op welke software dat die kan blijven draaien.
De huaweis die in omloop zijn die zouden gewoon op andriod blijven draaien. Ik ga ervan uit dat als dat niet meer kan, huawei toch met een goede oplossing komt aangezien ze anders niet lang meer zullen bestaan ben ik bang.
Ik wacht dat even af.

jesito
Berichten: 12790
Geregistreerd: 14-08-04

Re: Zou je nu nog een Huawei kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 07:46

Ik heb idd mijn vorige Huawei (volgens mij ook de p8 lite) eens per ongeluk in een volle emmer water laten vallen onder t bellen. Ik viste m uit t water en kon verder met bellen alleen zat mijn luidsprekertje vol water de diegene waar ik mee aan t bellen was hoorde me niet.
Heb alle water er wat uitgeblazen en toen zonder hoesje in mijn broekzak en nooit last van gehad. Heb m daarna nog jaren gehad.

Mijn p smart heeft met mijn bouwvakkers gebruik nog altijd een compleet heel scherm. Wel enkele klei e krasjes.

jesito
Berichten: 12790
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 06:36

CupCakes_ schreef:
Ik zou zeker weer een huawei kopen. Wat ik hoorde van een vriend die in die business zit, is dat alle huawei telefoons die nu op de markt zijn, gewoon blijven draaien op Android en updates blijven krijgen.



Dat klopt, kun je ook overal terug vinden als je het op google opzoekt


jesito
Berichten: 12790
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 20:59

De VS plaatsten Huawei in mei op een zwarte lijst, waardoor Amerikaanse bedrijven alleen met specifieke goedkeuring producten en diensten mogen leveren aan het Chinese bedrijf. Al snel lieten bedrijven als Intel en Qualcomm weten geen chips meer te zullen leveren voor de toestellen van Huawei. Ook Google trok zijn steun in en dat kan verregaande gevolgen hebben voor iedereen die een smartphone heeft van de Chinese telefoonfabrikant.


Bekende apps verdwijnen
Google heeft nu al de toegang tot het Android-platform beperkt voor Huawei-telefoons. Op termijn kan dit ertoe leiden dat nieuwe smartphones niet over Google-apps als Gmail, Google Maps en YouTube beschikken. Bovendien zijn er geruchten dat ook de Facebook-apps niet meer te gebruiken zullen zijn in de toekomst.

Dit alles raakt niet alleen Huawei-telefoons, maar ook smartphones van Honor, een dochterbedrijf van Huawei. Vooralsnog heeft Google beloofd dat je de apps nog steeds kan gebruiken, maar of dit in de toekomst ook nog het geval zal zijn blijft nog de vraag.

Geen Android-upgrades
Een beperkte toegang tot Android betekent ook dat het besturingssysteem van Huawei- en Honor-toestellen niet meer van updates zal worden voorzien. Google werkt continu aan het verbeteren van Android en rolt nog wel eens een nieuwe versie van het besturingssysteem uit. Heb je een telefoon van Huawei of Honor, dan kun je een update krijgen naar Android Q en veiligheidsupdates verwachten. Androidversies na versie Q, die kans is klein. Om die reden werkt Huawei aan een eigen besturingssysteem.


Conclusie
Er is vooral veel onzekerheid over de toestellen van Huawei en Honor. Veel zal afhangen van hoe lang de Amerikaanse ban van kracht blijft en of de Amerikanen met eventuele aanvullende regels komen. Vorig jaar onderging het eveneens Chinese ZTE eenzelfde lot, maar toen werd de ban na circa twee maanden opgeheven. Wanneer de handelsspanningen tussen China en de Verenigde Staten afnemen, zal dat vermoedelijk een positief effect hebben op Huawei. Maar voor nu loop je met een Huawei- of Honor-toestel het risico dat je in de toekomst diverse apps niet meer kunt gebruiken en dat je geen nieuwe Android-updates meer ontvangt.

Outlook voor Android downloaden

jesito
Berichten: 12790
Geregistreerd: 14-08-04

Re: Zou je nu nog een Huawei kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 08:16

Dat kun je in veel telefoons niet meer zelf op vandaag, het laten vervangen is dan weer prijzig denk ik als je prijs voor accu rekent en arbeidstijd.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: colunder, Gitje1973, GoogleAdsense, Indy_Mouse_9 en 24 bezoekers