Hoe komt ongedierte in de groene container?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
JPitty
Lid Nieuwsredactie
Berichten: 25883
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 17:43

Zelf heb ik geen GFT bak (Flatje 2 hoog), maar mijn ouders wel. En daar zit ook altijd wel ongedierte in. Allerlei vliegend spul wat erin gaat als hij even open staat. Maar ook wel kruipend spul als oorwurmen, spinnen etc die er gewoon tegenop klimmen. En uiteraard leggen die beesten ook eitjes waar weer larfjes uit komen.

Bij mijn ouders wordt de container na leging grondig schoon geboend met straatbezem (doet ma zelf), gaat oude krant onderin om vocht op te vangen dat uit etensresten etc lekt, en botjes/ vleesafval enzovoorts worden ook nog in oude krant, huis-aan-huiskrant of folder van krantenpapier (denk aan o.a. die van Kruidvat) verpakt voor het erin gaat.

Daar overigens wel tuinafval, dus op die manier kan er ook een en ander in komen.

Ik hunker naar vriendschap, wil graag geborgen zijn. Ik deel in jouw blijdschap en ook als er zorgen zijn. Maar vraag niet mijn leven, dat kan ik jou niet geven. Mijn leven is van mij! Van mij! Pia Douwes - Elisabeth - Mijn leven is van mij!
&if=1



JPitty
Lid Nieuwsredactie
Berichten: 25883
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: Hoe komt ongedierte in de groene container?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 19:53

Daarom pakken mijn ouders vleesresten/ botjes etc ook in een oude krant voor het de GFT in gaat. Nooit maden!

Ik hunker naar vriendschap, wil graag geborgen zijn. Ik deel in jouw blijdschap en ook als er zorgen zijn. Maar vraag niet mijn leven, dat kan ik jou niet geven. Mijn leven is van mij! Van mij! Pia Douwes - Elisabeth - Mijn leven is van mij!
&if=1

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: djodjodjo, kamsel en 6 bezoekers