Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
Rennie89
Berichten: 37244
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 21:57

Ik ga nu het huis van kennissen kopen zodat ik niet hoef op te bieden. Is een nette, in 2011 volledig gerenoveerd complex , origineel 4 kamer (nu 3) appartement, eerste verdieping met degelijke berging en hoekappartement. Maar het duurt lang allemaal, wij willen de overdracht 9 augustus doen, komt voor ons allemaal het beste uit maar het koopcontract moet nog komen en getekend worden (ligt aan de makelaar), de woning moet getaxeerd worden (ligt aan mijn hypotheekadviseur) en daar zijn wij dus van afhankelijk.... heb al wel een notaris uitgezocht maar meer dan dat kan ik niet doen... ik hoop echt dat het snel rond is...


Rennie89
Berichten: 37244
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 22:15

Goed dat je die ovb financiering benoemd. Ga morgen nog even de makelaar bellen hierover dat dit wel echt in het koopcontract moet staan want mocht de taxatiewaarde lager zijn kan ik het niet kopen voor het bod wat ik nu heb gegeven. Tenzij verkoper dis prijs naar taxatiewaarde laat zakken...

Rennie89
Berichten: 37244
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 00:40

Lizz schreef:
lifaya schreef:
Goed dat je die ovb financiering benoemd. Ga morgen nog even de makelaar bellen hierover dat dit wel echt in het koopcontract moet staan want mocht de taxatiewaarde lager zijn kan ik het niet kopen voor het bod wat ik nu heb gegeven. Tenzij verkoper dis prijs naar taxatiewaarde laat zakken...

Ja zeker doen!
En stel dat het een oud huis of klushuis is, maar volgens mij niet van toepassing bij “jouw” huis, dan zou ik altijd een bouwinspectie laten plegen en ook daar kan je een ontbindende voorwaarde aan stellen.
Zoals, je wilt niet dat er meer dan 10k aan noodzakelijke verbouwingen nodig zijn. Dan kan je er ook nog altijd onder uit als het wel meer dan 10k is.

Mijne is gelukkig een in 2011 gerenoveerd complex en hoef enkel wat te verven :+ dus qua onderhoud goed maar het bod is 170.000 en het betreft dus een appartement. In deze tijd zal die wel voor meer weggaan maar ik weet niet hoe het met taxatie waarde zit..

Rennie89
Berichten: 37244
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 10:10

Ja is inderdaad even afwachten. Koopcontract ovb financiering is als het goed is vandaag klaar, taxatie zou al moeten zijn aangevraagd. Dus ik koop echt deze week dat de belangrijkste dingen gedaan kunnen worden.

Moet dat contract al worden getekend bij notaris of gebeurt dat pas na goedkeuring hypotheek?

Rennie89
Berichten: 37244
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 10:26

Taxatie is al ingepland. Ik ga in elk geval dan weer een werkgeversverklaring aanvragen want die ik had is ouder dan 3 maanden nu geloof ik? Verder al wel het 1 en ander ingestuurd.

Rennie89
Berichten: 37244
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 23:43

Ik duim voor je!


Rennie89
Berichten: 37244
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 16:07

Bij mij is alles bijna rond :D koopcontract word vandaag of morgen getekend, hypotheek heeft als het goed is akkoord gegeven en ik zal dus met paar weken al het papierwerk klaar hebben en dan 9 augustus eindelijk de overdracht.

Rennie89
Berichten: 37244
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 22:17

Ik heb niet bouwtechnisch gekeurd omdat de woning in 2011 ofzo (hele complex, werd als nieuwbouw opgeleverd) gerenoveerd was.

Daarbij van kennissen dus, woning heeft nooit op de markt gestaan. Geen makelaar aan te pas gekomen en taxatiewaarde was 5000 boven mijn bod dus mocht ik ooit willen renoveren ofzo,nieuwe keuken, is dat wel fijn.

Rennie89
Berichten: 37244
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 22:57

Mijn koopcontract is getekend :D hypotheekaanvraag is al uitgezet heb nog enkele stukken nodig daarvoor maar dat komt goed. Ik kan niet wachten :D

Rennie89
Berichten: 37244
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 18:53

Myfairytale schreef:
Wij hebben vanochtend de 2e bezichtiging gedaan met aankoopmakelaar, vanmiddag een bod gedaan en... het is geaccepteerd!! *\%/* *\%/*

Zo ongelooflijk blij!

Gefeliciteerd!

Rennie89
Berichten: 37244
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 22:36

nuscaniels schreef:
Huis waar ik dan weer bij ga kijken heeft een lagere vraagprijs dan woz waarde. Scheelt niet heel veel, slechts 4000 euro maar vond het wel apart

Dat is wel weer vreemd :+

Mijn appartement is 37.000 boven WOZ waarde aan mij verkocht en 5.000 daarboven getaxeerd.

Rennie89
Berichten: 37244
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 20:41

Morgen heb ik de overdracht! Alles is al betaald godzijdank dus kan al een beetje inzien hoe arm ik straks ga zijn xD

Rennie89
Berichten: 37244
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 20:27

Over inboedel overnemen, ik heb bij mijn woning ook enkele zaken overgenomen, rond de tafel gezeten en uiteindelijk geloof ik 1200 betaald voor ; koel-vriescombinatie, elektrisch fornuis, tv kast, hoekbank, nachtkastjes, flinke kledingkast, kast en balkon set etc. Opzich een nette prijs. Huis was voorzien van nette tegelvloer, balkon verhoging met ingebouwde zonnenenergie lampjes.

Rennie89
Berichten: 37244
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 17:34

Narya schreef:
Goede punten idd! Voor mijzelf vind ik het inderdaad niet persé een probleem, ik woon er nu ten slotte ook prima, ken de straat en de mensen etc.. het is meer dat ik mij een beetje zorgen maak of een huis in zo'n buurt later nog een beetje verkoopbaar is, of niet veel mensen zich zullen laten afschrikken door het labeltje 'afvoerputje van DH', zeg maar :o Dat kan een voordeel zijn als je nu koopt, maar kan later ook tegen je werken natuurlijk..

Mag ik vragen welke buurt dit is? Evt ook per pb :)


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Eskimo, Lisselot, lovemaylo, MallyBelly, Vuri en 81 bezoekers