[volg] Huis low budget inrichten

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

[volg] Huis low budget inrichten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 12:42

Hallo allemaal,

Mijn vriend en ik hebben sinds kort een leuk huurhuisje gevonden. Zaten er aan te twijfelen om te kijken naar een koophuis. Maar aangezien we over 3 jaar de boerderij overnemen van zijn ouders, toch besloten om voor die paar jaar te kijken naar een huurwoning. Aangezien ik ook nog studeer.

Alleen nu willen we de woning low budget inrichten. Omdat we het zonde vinden om nieuwe meubels te kopen, terwijl je 2ehandse meubels ook leuk kunt opknappen. Plus het feit dat ik zelf niet veel inkomen heb en dat het dus veel op mijn vriend aankomt qua aanschaf.

Wanneer we erin kunnen weten we nog niet. De badkamer moet nog afgemaakt worden. En de vorige huurder heeft er nog een behoorlijke klus aan, aangezien we de planten/struiken/ bomen niet willen overnemen, grind + keien niet. En laminaat en gordijnen etc. ook niet.

Even een paar fotootjes van de woning:

De voorkant met behoorlijk wat onkruid:

[ img ]

De hal:

[ img ]
http://boktimg.nl/img/m/ikKSgY.jpg

Wc:

http://boktimg.nl/img/m/WoKq2f.jpg

Keuken:
Hier moeten we nog even passen en meten waar het gasfornuis komt + koelkast en combimagnetron
[ img ]
http://boktimg.nl/img/m/dVmYaq.jpg

Kelder:

http://boktimg.nl/img/m/Fny1qT.jpg

Woonkamer:

[ img ]
[ img ]

Badkamer:

http://boktimg.nl/img/m/SBI7Dj.jpg
http://boktimg.nl/img/m/lzKUFs.jpg

Logeerkamer:
[ img ]

Studeer/kleed/waskamer:

[ img ]

Slaapkamer
[ img ]

Schuurtje:
Hierin komen 2 binnenkennels(voor in de nacht) en de diepvries te staan en onze fietsen
http://boktimg.nl/img/m/tm7LBq.jpg
http://boktimg.nl/img/m/ru5wAU.jpg

Zijkant tuin:
http://boktimg.nl/img/m/fpDHEq.jpg

Tuin zelf:
Achterkant tuin word 1 grote kennel, waar honden in kunnen wanneer wij niet thuis zijn. Zodat ze flink de ruimte hebben. Voor de rest mogen ze gewoon in huis.
http://boktimg.nl/img/m/PJhp5E.jpg
http://boktimg.nl/img/m/p4fqjU.jpg

Heb even een ruwe schets gemaakt. Wist niet precies vanalles de afmetingen.

[ img ]
[ img ]
[ img ]

Waarschijnlijk word dit de laminaat kleur:

[ img ]

En nu willen we de meubels in onderstaande kleuren verven:
[ img ]

Maar twijfel of dat wel goed matcht met de laminaatkleur. En welke verf(kleur) kan ik het beste gebruiken?

Heb al een leuk tv kastje op de kop getikt.
[ img ]

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen :D


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 12:58

Laminaat zit vol kieren en slecht gelegd. Op foto's slecht te zien, want we waren het wel plan om het eerst over te nemen. Tot we het in het echt zagen.

En er zit nog tapijt onder, waarvan kans zeer groot is dat het helemaal is vastgelijmd.

En daar willen we eventueel over 3 jaar niet mee rotzooien. Hebben dat probleem ook al gehad in het oude huurhuis van mijn moeder, enorm veel werk mee gehad.

Dus vandaar gekozen voor andere laminaat.

Kennel word toestemming voor gevraagd. Anders krijgen ze gewoon de hele achtertuin (maar liever niet :) )


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 13:06

Amanda schreef:
Laminaat zou ik ook lekker laten liggen als het maar voor 3 jaar is. Dat is zonde van de investering.

Edit: lees nu de reden. Laat je het er dan uit halen door de vorige bewoners? Dan scheelt dat inderdaad wel een hoop werk als jij er weer uit gaat.

Maar verder, leuk! Dat zijn leuke projectjes die je met meubels van bijvoorbeeld een kringloopwinkel of rommelmarkt kunt doen zonder dat het teveel kost.
Zo heb ik van dit
[ Afbeelding ]

Dit gemaakt (wat een hel die witte verf! Na 2 lagen grondverf en 4 lagen wit dekte het eindelijk volledig)
[ Afbeelding ]

Dit grenen ladenkastje heb ik ook geverfd
[ Afbeelding ]

Gaaf geworden! Ik ben druk aan opzoeken hoe ik meubels verven het beste kan aanpakken.

En ja vorige huurder moet het verwijderen, als wij het niet willen overnemen.

lenaa_tje schreef:
Ik vraag mij af of je kan eisen dat de mensen de hele tuin leeghalen. Inclusief bomen en keien etc. daarin hadden wij echt geen keuze.

Stond op de overnamelijst. Dus vorige huurder moet het verwijderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 13:13

Amber_anne schreef:
lenaa_tje schreef:
Ik vraag mij af of je kan eisen dat de mensen de hele tuin leeghalen. Inclusief bomen en keien etc. daarin hadden wij echt geen keuze.


Dat vind ik ook apart, nooit gehad ook toen wij gingen verhuizen

Vorige huurhuis van mijn moeder, moesten we ook hele tuin leeghalen.

Maar staat er echt op!

[ img ]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 14:01

Vjestagirl schreef:
Namens je buren: jouw honden zijn toch niet van het type wat de hele buurt bij elkaar blaft als je niet thuis bent hè?

Nee zeer af en toe slaan ze eens een keer aan. Maar er komt cameratoezicht.

Aangezien volgens de vorige buurvrouw ze de hele dag aan het blaffen waren. Helaas hadden wij het bewijs dat het niet zo was.

Maar zij was er ook van overtuigd dat haar hond niet blafte :') yeah right!

Op de rest reageer ik later. En inmiddels zijn er genoeg opmerkingen geweest over het laminaat. Dit gaat er gewoon uit. Ik wil niet dat wij over aantal jaar er tegen aanlopen dat wij de zooi er uit mogen halen en werk hebben met het tapijt.

We hebben de keus gemaakt dat we het low budget willen houden. Maar in theorie is dit niet nodig(er is genoeg spaargeld). Maar als we ergens op kunnen besparen, dan is dat mooi meegenomen.

Bank gaan wij waarscheinlijk ook gewoon nieuw kopen.

En als vorige huurders de tuin deels leeghalen, dan is dat mooi meegenomen. Vorige huurhuis van mijn moeder waren wij ook verplicht om alles eruit te halen. Anders kregen wij een mooie rekening.

Anoniem

Re: [volg] Huis low budget inrichten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 17:32

Ik zou niet weten waarom ze nu opeens voor lawaaioverlast zouden zorgen, terwijl ze dat nog nooit gedaan hebben.

Af en toe een keer blaffen moet kunnen en vind ik zelf ook niet hinderlijk. Toen we afgelopen keer het huis bezichtigen, hoorde we her en der ook een hond af en toe aanslaan.

Daarnaast zijn ze inderdaad gewend om in een kennel te zitten overdag. En hebben ze genoeg ruimte plus wat verrijking her en der.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 18:26

anjali schreef:
Even terug naar de startvraag: Het allermeest low-budget is om alles zo te laten als het is en verder in te richten met de spullen die je al hebt.Zeker als je daar maar tijdelijk wilt wonen. En je hebt ook nog honden waardoor het interieur ook sneller verslijt.3 jaar is gemakkelijk te overbruggen.

Mijn hoofdvraag is hoe ik het beste de meubels kan verven. En welk verf het handigste is hiervoor.

Vooral meubels willen we dus low-budget houden. Bank word nieuw gekocht en komt dus ook ander laminaat in. Inprincipe is er geld zat. Maar als we kunnen besparen, dan is dat mooi meegenomen.

Honden komen alleen avonden + weekend waarscheinlijk in huis. Waarvan we de zaterdag en dinsdag/donderdag avond al op de club zijn.

Als het aan mijn vriend lag, kwamen ze helemaal niet in huis. Maar hebben nu een deal gesloten dat ze wel in huis mogen, maar niet op de bank etc.

Anoniem

Re: [volg] Huis low budget inrichten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 10:35

MyWishMax schreef:
Hier mochten wij zonder problemen ee kennels plaatsen in de achtertuin. Was geen enkele regel over en omdat de binnenhokken in de schuur kwamen werd er dus ook niet echt iets gebouwd. Alleen hekken neergezet en dat mag. ;)

Ik volg verder even. Ben ook bezig met huis opknappen en budget houden. Vloer is gelukkig net nieuw, maar gordijnen, verven en aankleding moet veranderen.

Het wisselt erg per verhuurder wat je moet weghalen en hoe je het dus moet opleveren.

Ja, bij ons komt er ook 1 hek tussen om het af te scheiden, verder niet. Komen wel 2 verplaatsbare ‘schuilhokken’

DubbelDun schreef:
Met krijtverf is goed schoonmaken voldoende, zolang je geen witte verf op 'bloedend' hout gebruikt want dan heb je een dekkende onderlaag nodig. Ik kan Schellak aanraden. Dat kun je overal opsmeren en dekt super.

Bedankt voor de tip!

SillyB schreef:
mag ik vragen waar je die schets in hebt gemaakt? :D ziet er profi uit haha.

Mijn tip: volg @budgethome op instragram die speurt elke keer alle laatste woonfolders af en heeft echt leuke budget tips voor de inrichting en aankleding van je huis. En Histor en/of Flexa / eigen huis en tuin die hebben vaak leuke tips


5d planner :D Simpel programma en ben de pagina’s gaan volgen!

MarliesV schreef:
Low budget is simpelweg veel zelf doen.

Voor de tuin: stekjes via familie/vrienden en buren regelen
Voor in huis, je gratis meubeltjes pimpen inderdaad.

Zelf je deco maken uit een reststukje materiaal:
[ [url=m/v1La2t.jpg]Afbeelding[/url] ]

Je eigen tv meubel:
[ [url=m/LgFk79.jpg]Afbeelding[/url] ]

Een dressoir in een andere kleur schilderen:
[ [url=m/wffzBj.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/bgN4Yy.jpg]Afbeelding[/url] ]

Van overgebleven hout een plank en bankje gemaakt:
[ [url=m/r5gPFn.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/7PqxB4.jpg]Afbeelding[/url] ]

Of Ikea Lack tafeltjes (2e hand, 2 voor 5 euro) zelf schilderen:
[ [url=m/s6pk9m.jpg]Afbeelding[/url] ]

Kortom, met wat crea bea ideeen en wat handigheid kan je heel veel zelf maken.

Ben benieuwd, jullie hebben een leuke woning om mee te starten!

Meubels zijn leuk geworden! Met wat voor verf heb je dit gedaan?

Scheelt dat schoonmoeder genoeg stekjes heeft. Wil sowieso een paar aardbeienplantjes

MyWishMax schreef:
Dat scheelt al, ts. Ik heb een tweedehands bank, omdat mijn honden dus wel in huis zitten als ik thuis ben (overdag en s avonds) en ook op de bank. Maar goed, die heb ik ook alweer 6 jaar en ziet er nog steeds goed uit. Met een nieuwe bank zou het hier ook niet mogen, maar de oudste is niet anders gewend, want ik ben zwak. :')

Budget is ook gewoon leuk, het zoeken en opknappen. Als je niks naar smaak kan vinden kan nieuw kopen altijd nog. Hier in de buurt heb je trouwens vrij veel kringloop winkels waar echt super goede spullen staan. Daar ga ik binnenkort een rondje doen.

Haha, inmiddels hebben ze het beide afgeleerd om op de bank te komen. Mochten ze altijd wel, tot mijn moeder en haar nieuwe vriend een nieuwe bank kochten. Plus 4 mechels op 1 bank, vonden we beetje overdreven (moeder en vriend hebben beide ook 2 mechels)

anjali schreef:
Maar ts zal nu toch ook al meubels en spullen hebben? Ik bedoelde dat het het goedkoopste is om gewoon de meubels etc. door te gebruiken die je al hebt. En dan kun je je honden ook meer toestaan dan wanneer je een peperdure nieuwe bank hebt gekocht!

We moeten alleen nog een eettafel +stoelen, kledingkast en een bank.

Vriend heeft ook nog altijd thuis gewoond ivm dat dit gewoon makkelijker was. En zo kon hij zijn ouders ook nog regelmatig helpen. Zal dus nu nog steeds voorkomen dat hij enkele avonden per week bij zijn ouders eet, zodat hij daarna meteen kan helpen met melken.

En ook al heb ik een gratis bank, de honden zullen daardoor niet meer binnenkomen.

zonnebloem18 schreef:
Dat overnameformulier dat je laat zien, is dat van dit huis? Wat zoals ik het lees staat er nu juist dat alles mag blijven zitten omdat jullie het overnemen.

Vriend heeft hier even na gevraagd, maar we moeten doorstrepen wat we niet willen overnemen. En dan handtekening eronder van ons en vorige huurder. Hiervan krijgt de oude huurder, woningbouw en wijzelf een kopie van.

Zodra we handtekening hebben gezet, krijgt de vorige huurder 3 werkdagen de tijd om alles te verwijderen. Nu vinden wij dit zelf behoorlijk snel en nu is de situatie zo dat de woning van een oud vrouwtje is geweest. En dat alles aankomt op haar dochter. Dus hebben voorgesteld dat we eventueel wel willen helpen + dat het geen probleem is dat ze er max. 2 weken over doen.

MarliesV schreef:
Qua verf wat dekt is krijtverf ideaal. Maar dat zou ik niet gebruiken voor meubelen die je echt gebruikt zoals stoelen en tafels.

Goed ontvetten, schuren en goede grondverf is de basis. Zonder die stappen blijft het nooit goed zitten.

Bedankt, hier kan ik wat mee!

MightyMike schreef:
Op pinterest vind je ook veel doe het zelf meubels en accessoires, ik kijk daar graag. Action is natuurlijk ook leuk. Wat schilderen betreft ga ik met MarliesV mee.

Pinterest ben ik al aan het rondsnuffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 10:55

DubbelDun schreef:
love_western schreef:
... Dus hebben voorgesteld dat we eventueel wel willen helpen + dat het geen probleem is dat ze er max. 2 weken over doen.

Is dit een onderlinge overeenkomst?? Dan ben je dus wel aansprakelijk/verantwoordelijk voor wat de ex-huurder achterlaat en betaal je huur in de opruimperiode
óf is dit in samenspraak/akkoord met de eigenaar/verhuurder ??
In dat geval gaat de huur voor jullie dus later in en betaalt de ex-huurder 14 dagen langer.

Dat laatste, betalen pas huur wanneer wij de sleutel ook daadwerkelijk in bezit hebben.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: C_estmoi, ComscoreBot, F_inley, friezenfan2, furious, Geodeo, lindidorst, Lisa_22, LouLouB, meggiemeg, meintje, Nayan, sasja0705, TheNovelist, topsylover, Zirkonia en 71 bezoekers